Gå til innhold

Concertina og Concertinamannen skal gifte seg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så trist at det ikke er noen vielse i kirka den dagen. Her hvor vi skal gifte oss har alle kirkene vielsesfrie lørdager, men vi er veldig fleksible på dato så det går nok bra. Men jeg får ikke bestilt kirka før 1.juni 2008.

Skrevet
Så trist at det ikke er noen vielse i kirka den dagen. Her hvor vi skal gifte oss har alle kirkene vielsesfrie lørdager, men vi er veldig fleksible på dato så det går nok bra. Men jeg får ikke bestilt kirka før 1.juni 2008.

Ingen av kirkene som vier på lørdager? :klø:

Det ser ut til at det ordner seg med kirke her, har vært i kontakt med soknepresten som skulle se på saken til uken så vi krysser fingre og håper det fikser seg :)

Skrevet

Ikke stort som skjer, venter på svar fra soknepresten, og ellers bare drømmer meg bort i kjoler og dill. Har fått noen ideer til pynt av bordene som jeg tenker jeg må teste ut etterhvert, vi samler på fat i speilemalje og jeg lurer på å bruke noen av disse i grønt som underlag for blomsteroppsats og kubbelys... Så da blir plutselig fargene hvittoner og grønt, tror det kan bli veldig fint, det blir i hvertfall personlig :)

Kjøpte Ditt Bryllup i går, så nå har jeg lesestoff for en stund! Mange fine kjoler, og jeg likte det bedre enn jeg likte Bryllupsmagasinet... Men jeg kommer sikkert til å kjøpe det nyeste Bryllupsmagasinet også kjenner jeg meg selv rett. Jeg er en sucker etter magasiner, og elsker slike glossy sider med flotte kjoler og blomster og... :fnise: Blir dyrt dette, greit at det ikke kommer ut for ofte ;) Har kjøpt You and Your Wedding også, fint magasin, men de britiske tradisjonene er jo veldig anerledes enn de norske... I det minste gjør det at jeg forstår hva venninnene mine i uk forventer, er ikke helt den samme glam'en over vårt bryllup men det får de overleve :fnise:

Fikk et lite innfall i dag, fant en eske med avfarging i esken med toalettsaker (flyttelass som ble stående på lager så lenge at jeg har kjøpt inn alt på nytt ;)), så jeg fikk plutselig veldig lyst til å farge håret litt lysere... Som tenkt så gjort, så nå er håret mitt gulorange og alle frisørers store skrekk, jeg ser meg ut :fnise: I morgen skal jeg da selvsagt farge håret slik at det ikke er løvegult, har en slik eske med L'Oreal Couleur Experte i fargen ginger twist, vet fargen kler meg veldig godt, og det skal bli godt å få tilbake en litt lysere farge (har vært mørkerødt det siste halve året). Burde vel strengt tatt ha ventet med dette til en frisørtime, men jeg er og blir for utålmodig... Jaja, skal i hvertfall bestille meg en frisørtime for klipping neste uke, så ser jeg i hvertfall fresh ut når jeg skal besøke min kjære venninne :)

I morgen er den Valentines, vi feirer det ikke så veldig, men je skal lage et kort til min kjære, rydde soverommet (som brukes som lagringsplass for alt som egentlig skal på kontoret som vi skal pusse opp...*sukk*), reie på senga og sette på plass noen kubbelys her og der ;) Skal selvsagt også lage middag til min kjære... I utgangspunktet så skulle vi ha indrefilet av svin, men jeg fikk så lyst på lasagne m/hvitløksbrød og salat, er så lenge siden sist, så da blir det det ;)

Ha en fin onsdagskveld jenter! :klem:

Skrevet

Vi har prest!!! :hoppe:

...så nå mangler vi bare kirketjener og organist, soknepresten skulle prøve å fikse dette i løpet av neste uke (det er ikke hennes område så hun må snakke med noen andre), men det ser absolutt som om det ordner seg :-D

Gleder meg sånn! Oss to sammen... for bestandig :hjerter_rundt:

Skrevet
Vi har prest!!! :hoppe:

...så nå mangler vi bare kirketjener og organist, soknepresten skulle prøve å fikse dette i løpet av neste uke (det er ikke hennes område så hun må snakke med noen andre), men det ser absolutt som om det ordner seg :-D

Gleder meg sånn! Oss to sammen... for bestandig :hjerter_rundt:

så bra at dere har fått prest!!!!!

Dette med hårfarging er farlig... er akkurat som deg og klør etter forandring..

Skrevet

Så bra!! Det må være godt at det endelig er i boks!!

Order presten de andre som skal være i kirken, organist og sånn, eller må du finne det og?

Glossy blader ja... Fikk lyst til å frotse i magasiner jeg også, nå som jeg leste at du hadde gjort det ;)

Skrevet
så bra at dere har fått prest!!!!!

Dette med hårfarging er farlig... er akkurat som deg og klør etter forandring..

Veldig bra med prest ja :) ...jeg er håpløs med å farge håret, og klippe lugg... Klarer aldri å vente med slikt til etter at jeg har fått bestilt time hos frisør, er altfor utålmodig :fnise: Men det ble ganske bra, har ikke satt i stripene enda, men hovedfargen er fin og jevn, og jeg liker at det er lysere. Eneste minuset er at fargen er ganske lik min kjæres, slik at nå mangler vi bare matchende grilldresser :fnise:

Så bra!! Det må være godt at det endelig er i boks!!

Order presten de andre som skal være i kirken, organist og sånn, eller må du finne det og?

Glossy blader ja... Fikk lyst til å frotse i magasiner jeg også, nå som jeg leste at du hadde gjort det ;)

Jeg har ikke fikset prest, vi sendte mail til soknepresten og hun fikset prest :-D Også skal hun forhøre seg ang. organist og kirketjener neste uke, så vi får svar da :) Kirketjener har jeg nesten fått lovet allerede (av damen på kirkekontoret), og organist kan vi jo fikse selv (det krever jo at tanten min kan komme, det vet jeg jo ikke enda, men jeg håper da det :)).

Jeg eeeeeelsker magasiner! Alt fra interiørmagasiner til bryllupsmagasiner til glossy dameblader.... Savner de hyggelige prisene de har i UK, utenlandske magasiner er jo så utrolig dyrt her, men jeg kjøper jo et og annet likevel.... :sjenert:

:hoppe::duskedame: :banantroll: :juhu: :danse:

*hive seg med i dansen* :danse: :banantroll: :duskedame: :juhu: :hoppe:

:ler:

...nei nå må jeg nesten få ryddet soverommet, vi skal jo kose oss i dag og da er det hyggeligere med et ryddig og rent soverom enn det kaoset som er nå (les: kofferten min fra trondheim er enda ikke tømt, en kasse med stoffer, etpar ekstra stoler, hauger magasiner og bøker... generellt rot!). Ha en fin valetinesday! :hjerte:

Skrevet

Så bra at dere har fått ordnet med prest :) Hatt en fin dag?

Skrevet
Ha en fin valentines-dag :hjerte:

Takk :)

Så bra at dere har fått ordnet med prest :) Hatt en fin dag?

Hatt en veldig fin dag! Koste oss skikkelig her hjemme, jeg synes det er mye bedre enn å gå ut, spesielt på dager som Valentines day ;) Jeg lagde lasagne og vi hadde salat og hvitløksbrød til... Hadde smakt med et glass rødvin, men siden vi prøver og slikt så var ikke det aktuelt, men godt lell! :) Satt og skravla i flere timer, hørte på god musikk, prøvde oss på en vals (gikk forferdelig dårlig ;)), diskuterte bryllup og bare storkoste oss :) Og rent og fint soverom med tente lys... vel, for så i det sånn, jeg våknet opp med et glis :fnise:

Fikk tilogmed gave av min kjære - han fikk et kort av meg og jeg fikk et (vintage) sølv&emaljeanheng av han! det var ordentlig råfint, enkel form, litt dråpelik, i sølv med mosegrønn emalje midt på ... han er bare så flink til å kjøpe smykker! :hjerte:

I kveld blir det hjemmelaget pizza og film tenker jeg :) Også skal vi ut og gå tur så fort kjæresten kommer hjem, han slutter nemlig tidlig på fredager slik at man kan få utnyttet at det faktisk er sol ute :-D

Ha en flott helg jenter! :klem:

Skrevet (endret)

Bare for å få ned tankene jeg har ang borddekkingen:

Vi kommer mest sannsynlig til å sitte i E-bord (litt forlenget E).

Skal ha hvite duker, antar at vi låner noen duker hos mamma og svigermor etc, og supplerer med rimelige damaskduker (polyester) fra Sparkjøp. Å leie duker der koster mellom 1600 og 2000 kr + evt duker til buffetbord/gavebord/kakebord, så det er ikke aktuelt, så forskjellige er da ikke hvite duker... Og det er greit å ha endel duker til andre anledninger.

Alt av tallerkner, bestikk og glass er veldig rent og enkelt, så det gjør jo at det er lett å dekke opp pent :) Bordkortene kommer til å være noe likenende som dette, men jeg tror vil bruke bredt mosegrønt organzabånd rundt serviettene, og ha små "navnelapper" i hvitt.

Ønsker som sagt tidligere å bruke emaljefat som vi samler på, lurer da på å bruke to forskjellige typer i grønt, til to forskjellige ting:

Avlangt fat som underlag til 3-4 hvite kubbelys (disse fra IKEA feks)

og et rundt et, lik det som står bakerst, men mindre (19-21 cm tenker jeg). På dette har jeg lyst til å ha en ball med nelliker, likt denne, men i hvit. Lurer på å la det være en lilje eller orkide på hver, og evt noe grønt noe (a'la bilde).

Lokalet har endel slike femarmeede lysestaker, de bryter veldig med renheten av det andre, men jeg tror vi kommer til å bruke de siden det da blir variasjon i høyde, og jeg synes egentlig kontraster kan være veldig fint, og med høye hvite lys så tror jeg det kan bli veldig bra :)

Er usikker på om dette holder,

Har tegnet opp hvordan dette vil stå i forhold til hverandre, men er usikker på om det er for mye? Planen ligger her, kryssene er lysestakene, de lysegrønne sirklene er fatene med blomster, de grønne firkantene er fatene med lys og den mørkegrønne sirkelen er brudebuketten <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Vurderer å kjøpe slike glasstener i klart og frostet glass og legge mellom, evt en løper i hvitt? Og evt telys i slike lysholdere (som lokalet allerede har haugevis av)... Men blir det kanskje altfor mye? tror jeg må style et bord her hjemme og se etterhvert.

:)

Endret av Concertina
Skrevet

syns dekoreringen din høres kjempefin ut jeg :) men husk at det skal på servise, bestikk, ørten glass, det blir kanskje stående flasker etterhvert, vesker, servietter, festprogram, bordkort og masse annet småtteri på bordet..

pynta til et bryllup i fjor sommer og syns liksom det så så nakent ut når jeg hadde satt frem blomstene og te-lysholderne... men det ble akkurat passe :)

så tror kanskje jeg ville droppet en av lys-greiene... enten kandelaberne, eller kubbelysene. men du får prøve deg frem og se :)

Skrevet

Takk for tipset MrsG, jeg skal teste det hele litt ut på forhånd tenker jeg :)

I dag har jeg sett endel Friends-episoder, inkludert den hvor Monica & Chandler gifter seg, og jeg synes kjolen til Monica er såååå fin, riktignok så kan ikke jeg gå i en helt lik modell, jeg er ingen size 0 <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Men jeg tror jeg har veldig lyst på en enkel kjole med v-utringing og knapper bak, så da er for tiden denne kjolen favoritten <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_hjerte.gif' alt=':hjerte:'> Var litt usikker på om smykke mitt gikk til siden det er uten anheng, men jeg synes det ser veldig fint ut :) Ganske fin pris på den kjolen også, inkl frakt/toll/moms/osv så koster den rundt 4600 kr, endel under budsjettert pris :-D

...så får vi se om hvor lenge jeg holder meg til den ideen :fnise:

Skrevet

Jeg ante ikke at de hadde så billige duker på sparkjøp. Det tror jeg at jeg må betille derfra. Jeg er ikke så flink på mål og sånn. Er det en duk pr bord eller rekker en duk til 2 bord?

Annonse
Skrevet

nydelig kjole! og det var jo kjempefint med det smykket til da :)

Skrevet
Jeg ante ikke at de hadde så billige duker på sparkjøp. Det tror jeg at jeg må betille derfra. Jeg er ikke så flink på mål og sånn. Er det en duk pr bord eller rekker en duk til 2 bord?

Kommer vel helt an på størrelsen på bordene... Lokalet vi har valgt har bord i 80*120, desverre er de største dukene kun 240 cm slik at vi kommer til å bestille en duk til hvert bord... Blir uansett veldig mye billigere enn andre steder (duk i 140*180 koster 39,90 elns).

Skrevet
nydelig kjole! og det var jo kjempefint med det smykket til da :)

Takk, synes også den kjolen er nyyydelig, eneste jeg er litt bekymret over er at slepet er såpass stort... Kan vel bli tungt å gå med en hel dag? Men samtidig så vil jeg jo ha slep uansett, er liksom ikke brudekjole uten :fnise:

Skrevet

Nydelig kjole, rett og slett. :) Ordnet det seg med kirken? Jeg er enig med deg i at det egentlig ikke er noen andre fine kirker i området, den dere har valgt skiller seg klart ut hva utseendet angår.

Skrevet
Nydelig kjole, rett og slett. :) Ordnet det seg med kirken? Jeg er enig med deg i at det egentlig ikke er noen andre fine kirker i området, den dere har valgt skiller seg klart ut hva utseendet angår.

Synes og den kjolen er fin ja :) Ser ut til at det ordner seg med kirke, soknepresten har ordnet prest til oss, og holder på å fikse resten (kirketjener og organist), tror det skal gå greit, det er jo 1,5 år til :) Er ikke bare utseende på kirka som gjør at det ikke er noen annen kirke, men klart det er positivt at den er pen :fnise: Dog er det ikke arumentet vi brukte til soknepresten, da tror jeg neppe hun hadde hjulpet oss, da er det bedre å argumentere med at oldefaren til min kjære var med å bygget den, hans foreldre giftet seg der og han selv er døpt der, og ikke minst: det er den kirken vi sokner til slik at vi også bruker den kirken (vi renner vel ikke akkurat dørene ned, men jeg liker å gå i kirken i høytidene) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...