Gå til innhold

Concertina og Concertinamannen skal gifte seg :)


Concertina

Anbefalte innlegg

Så flink du er til å lage budsjett! Veldig oversiktlig og realistisk

Kjenner til det med å gjøre massse med en gang, tror de aller fleste er superivrige helt i begynnelsen uten at de fleste er bridezillaer. Det er jo tross alt en stor dag og forhåpentligvis en dag man bare skal ha en gang i livet, så det er ikke så veldig rart at vi tenker og grubler og vurderer en hel haug!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var helga over. Har brukt helga på å slappe av sammen med min kjære, hive ut julepynten (dvs den står fremdeles i esker på stuegulvet...når den kommer videre måtte gudene vite), spise middag og spille spill med min fremtidige svigerinne og surfing! Hard-core bryllupssurfing ja ;)

Vi fikk bestilt ringer på lørdag, vi tok en runde i butikkene for å se om de hadde noen finere sølvringer enn de vi har sett oss ut på nettet, og i tillegg for å se på hva som finnes og hvordan bredden på ringene satt på fingeren (vi hadde håpet på å få funnet str på ringene og, men det gav vi fort opp). Det var ikke en veldig positiv opplevelse, vi fant nemlig noen helt enkle sølvringer som vi vurderte, men selgeren i butikken... Wow! Er det mulig? Jeg sa som sant var at vi var på utkikk etter rimelige forlovelsesringer fordi vi ikke ser poenget i å bruke mye penger på noe som vi kun skal bruke i 1,5 år, vi skal heller bruke tid og penger på å designe ringer sammen med broren min (nå er det mulig dette ikke blir noe av... jeg har nemlig forelsket meg i noen ringer, men det er en annen sak ;)). Selgeren begynte da å rakke ned på hele greia, sølvringer blir sorte (ja, men det kan pusses!), de blir slitte (vi skal ha de i 1,5 år?), han og forloveden hans hadde lett etter ringer lenge og bestilt en diamantring til 30.000 (so? jeg vil ikke ha en diamantring til 30.000), de ringene vi så på ville koste dobbelt så mye inkl gravering og det var minst 10 ukers leveringstid og ville kanskje ikke komme i det hele tatt (hvorfor selger dere de da?), også kom det geniale: det ville bli like billig å velge de rimeligste forlovelsesringene i hvitt gull (gult gull er ikke aktuelt) fordi gravering var inkludert i prisen! Jeg må innrømme at jeg tenkte "yeah right", gikk med mannen bort til disken og så på ringene - de billigste forlovelsesringene kostet 3300 kr - like billig og treganger prisen er visst det samme hos Bjørklund :klaske:

Vi gikk vi! Kjøpte skyvelær på Clas Ohlsson og fikk målt noen gamle ringer vi har, og bestilte disse, kostet bare 418 kr, riktignok uten gravering (dersom vi hadde tatt med gravering så ville det blitt over 200 kr pr pakke og sjørøverskatt og bamsemums ville ha tilkommet ;)), men det fikser vi gjennom brodern tenker jeg.

Etter dette så begynte jeg å se etter platinaringer på nettet, de er jo mye billigere i UK/USA enn de er her i Norge, i tillegg så er det knapt utvalg her. Fant noen i UK, disse, men med matt overflate (er et bilde ved I-en ved "Finish"). To slike inkl frakt og moms blir ca 11.300 kr, et annet (overraskende!) alternativ er at jeg får en slik ring (også matt) - da blir prisen litt høyere, men ikke avskrekkende, ca 15600 kr... Jeg synes den ringen var så lekker, men litt usikker på om jeg ønsker diamant i gifteringen (i utgangspunktet så ønsket jeg ikke det...), og litt usikker på om den vil holde et helt liv? Jeg er ikke er noen bling-bling-jente i det hele tatt, men den avlange diamanten var grafisk vakker! ...vi får se... Skal vi ha så enkle ringer så kan vi like gjerne bestille de fra utlandet, enklere det enn at brodern skal begynne å styre (han har ikke jobbet noe særlig med platina, og det er visst vanskeligere enn gull og sølv) - men vi har heldigvis en stund til å planlegge på... skal begynne å tegne litt på ringideer og snakke litt med min kjære bror.

Så flink du har vært til å sette opp budsjett :) Greit å få oversikt over utgiftene ;) Det blir fort mye penger, men så er det forhåpentligvis bare en gang i livet også

Føler meg litt flink, men veldig greit å få en viss oversikt! Og vi satser på at det kun skal skje en gang ja ;)

Du ser utrolig strukturert og velorganisert ut! Kanskje VI skal gifte oss?? :ler:

Går alt etter planen kommer dere til å få et nydelig bryllup! Hva slags låter skal bandet spille forresten? Blir det storband eller taffel?

Hvordan går det med IKM da?

Takk for tilbudet, men jeg tror jeg er litt opptatt :fnise:

Jeg må bare ha noe annet enn IKM og EL å tenke på, og da er det greit å få unna noe som angår dette bryllupet ;) Dessuten så er jeg organisert, og elsker å skrive lister og strukturere :ler:

Vi skal ha et band som kan spille opp til dans, familien min elsker å danse så jeg tror det blir veldig god steming av å ha levende musikk i stedenfor DJ/mp3-er... Min kommende svigerinne har en kompis som spiller i band (type 50-60-70-talls rock/pop - coverlåter med en twist visstnok), de skal visst spille konsert i april så da tenker jeg at vi stikker innom og hører om de er bra. Tenker de spiller 3-4 timer og deretter setter vi på mp3-er ;)

Jeg har forresten hatt EL!! :-D Antar at IKM er mellom 18.-23. januar et sted (utifra tidligere sykluser), håper bare at jeg følger i dine fotspor jeg! ;)

Så flink du er til å lage budsjett! Veldig oversiktlig og realistisk

Kjenner til det med å gjøre massse med en gang, tror de aller fleste er superivrige helt i begynnelsen uten at de fleste er bridezillaer. Det er jo tross alt en stor dag og forhåpentligvis en dag man bare skal ha en gang i livet, så det er ikke så veldig rart at vi tenker og grubler og vurderer en hel haug!

Godt å høre at det er en mulighet for at jeg slipper å bli helt bridezilla ;) Jeg er litt ivrig og elsker detaljplanlegging, men forhåpentligvis så dabber det litt av i løpet av de neste månedene ;):klem:

Dagen i dag har gått fort, jeg er sykemeldt for tiden og da bruker dagene å være lange... Men i dag har jeg hatt fysioterapitime, dro direkte på trening (må ned noen kilo skal jeg se bra ut i hvit kjole ;)) og svisj, der var dagen borte! Nå er snart min kjære ferdig på jobb, så da blir det nok litt :sengekos: for å "feire" at EL er over :fnise:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært innom Papirgalleriet og Panduro... Gikk meg egentlig litt vill i førstnevnte og endte opp med å kjøpe endel papir som egentlig ikke er slik jeg hadde tenkt på forhånd :sjenert: Men det var jo såååå fiiiint :fnise: Så i morgen tenkte jeg at jeg skulle leke litt og lage noen testinvitasjoner, må bare finne skriveren på loftet og få printet ut et bilde av oss... Vi må riktignok ta nye bilder til selve invitasjonen, men for å teste ut ideen min så duger vel et annet ;)

Ellers så har jeg begynt å se på kjoler... er mye fint der ute, men jeg er litt picky så dette kan bli interssant ;)

:hjerte: Synes denne fra David's Bridal er kjempefin, men de selges ikke utenfor statene... Desverre!

:hjerte: Novia d'Art har utrolig mange flotte kjoler som jeg tenker jeg må prøve: denne og denne er nok favorittene derfra (er litt spent på fasongen på sistnevnte, teit bilde)

:hjerte:Denne er fra 2004-kolleksjonen til Casablanca Bridals....de selges visst ikke i Norge...

:hjerte:SatC-Charlottes andre brudekjole synes jeg er kjempefin!

:hjerte: En av de få MS-kjolene jeg liker: Lilly :)

:hjerte: Sincerity har mange flotte kjoler, tror jeg må prøve noen derfra ja: 3289 (stroppeløsekjoler er visst ok så lenge jeg får ha en liten blondebolero <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'>), 3319, og 3322

:hjerte:Denne fra Ebay liker jeg, men måtte hatt en bolero over... blir kanskje litt mye blonder med en blondebolero over den overdelen dog? Samme selger (Bridal dresses 4 U) har også denne - den er utrolig vakker!

:hjerte:Denne er også funnet på Ebay, og er veldig utypisk meg synes jeg, men liker fasongen og stoffet....

...må nok innom endel steder og prøve etterhvert, men har tenkt å vente litt. Dersom ting klaffer så må jeg uansett vente til etter spiren er ute og gjerne strammet litt opp etter det ;) Men det er jo greit å se litt på hva som finnes!

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Her var det et nytt ansikt :)

Gratulerer med forlovelse! Så mye du har fått på plass allerede. Dette blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner! :-D

Vi har fått ringer i dag!!! :hoppe: Bestilte de fra Danmark på lørdag, og de var i posten i dag, gikk kjempekjapt! Passet perfekt gjorde de og, fine var de absolitt, men jeg synes de egentlig er litt for tykke (7mm), slik at gifteringen nok ikke kommer til å være mer enn 5mm tykk. Men, vi skal bare ha de på fram til vi gifter oss, og de er veldig fine likevel! :hjerter: Har tatt et bilde av den på hånda mi (mobilkamera, så dårlig kvalitet), minner selvfølgelig meg selv om at innen 8. august 2009 så *må* jeg ha sluttet å bite negler - igjen! :sjenert:

Ellers så har jeg dillet med invitasjonene, men har ikke fått printeren til å fungere så har ikke fått testet det ut skikkelig, tror og jeg mangler bånd og en type til med papir. Uansett: jeg har laget tre varianter, ingen av de er helt slik jeg vil ha invitasjonene men: kommer til å gå for den helt hvite varianten, men i den avlange størrelsen. Blir da hvit kartong med litt struktur som hovedbase, så vil jeg ha et tykkere papir med "revet kant" som er litt større enn den firkanten som er der i dag, og på den firkanten som er der i dag et bilde i sepia (bruntoner) av oss to: litt som denne jeg har manipulert i photoshop. Tenker vi printer det ut på papir som har litt struktur, tror det blir fint... Det grønne organzabåndet blir da byttet ut med et som er mer champagne/bronse-farget tenker jeg. Innvendig kommer vi til å trykke all teksten på klart vellumpapir som da "sitter fast" ved hjelp av båndet. Tror det kommer til å bli bra jeg, ikke for komplisert, men rene og pene :)

Jeg falt pladask for de grønne papirene som er brukt på de to andre invitasjonene, men får heller bruke de til noe annet... Skal i et bryllup til sommeren, kan sikkert lage et kort hvor jeg bruker det ene ;) Testet også med kobbestråd i stedenfor organzabånd, men det ble ikke så bra som jeg hadde håpet...

I morgen skal vi dra og se på lokalet, er litt skeptisk pga endel ting jeg har hørt om det lokalet, men vi får se... Det er ikke akkurat så mange valgmuligheter, så vi får ta våre forhåndsregler og håpe på det beste ;) Jeg har tenkt å spørre mye i morgen, og måle både hovedrom og bord (+vite nøyaktig antall bord), har ikke tenkt å være stressa over om det er nok plass eller ikke på bryllupsdagen min! Ikke pokker! ;)

Uansett, det føles i hvertfall ordentlig godt å ha ring på fingeren :hjerter_rundt:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det beste av alt!! :love:

Jaaaaa :hjerter_rundt:

grattis med ringer! :)

og invitasjonene blir kjempefine!

Takk for det, er veldig fornøyd med ringen og invitasjonene tror jeg kan bli ganske så bra :)

I dag skal vi ut og se på lokalet vi har reservert, har hørt mye rart om det så jeg er skeptisk, men vi får se hva de har å si! Tar med meg målbånd og har tenkt å måle opp salen og bordene ;)

I går satt jeg og skravla med min tyske venninne på msn, jeg og sambo har sagt at vi skulle komme på besøk til henne ei helg og hun lurte på når... Så jeg gikk på norwegian.no for å sjekke billetter, eneste billettene som var noenlunde billige i helgene fram til april var ei helg hun ikke var hjemme, men derimot så var det mange *billige* billetter midt i uka - så jeg drar alene! Booket billetter til slutten av februar, betaler 385 kr t/r til Düsseldorf! Er helt vanvittig billig! Gleder meg supermasse! Har ikke sett henne på over et år! Gleder meg supermasse, tenkte jeg skulle titte etter sko og slikt mens jeg var der ;) Hun står også på lista over de som er aktuelle som forlover (jeg har ingen bestebestevenninne som skiller seg ut), vi kjenner hverandre på helt annen måte enn jeg kjenner de fleste av mine venninner, men så har vi bodd sammen i tre år også, da blir man jo godt kjent, både på godt og vondt :fnise:

Eneste minuset jeg ser ved å ha henne som forlover er at jeg ikke kan regne med noe utdrikningslag... Ikke for det, jeg har vel andre venninner som er mer enn villige til å trå til for slikt, har fått noen hint om at de gleder seg til det så! Litt skræmt ja ;)

Men nå skal jeg stikke og titte på lokale, så en tur innom reiselivsmessa - spennende å se på og jeg har to venninner som har kommet hit for å være med, så jeg tenker vi tar oss en kaffekopp eller to :) Deretter er det null-netthelg! Både jeg og min kjære sitter for mye foran maskina, så i helga har vi blitt enig om at det ikke skal surfes noe! Så jeg får oppdatere her ang lokale på mandag!

Ha en god helg! :klem:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som en tur! Så heldig du er, også så billig da!

Hvilke steder er det du ser for deg skal være lokalet til festen da? Eller blir det det stedet dere skal til i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa :hjerter_rundt:

Takk for det, er veldig fornøyd med ringen og invitasjonene tror jeg kan bli ganske så bra :)

I dag skal vi ut og se på lokalet vi har reservert, har hørt mye rart om det så jeg er skeptisk, men vi får se hva de har å si! Tar med meg målbånd og har tenkt å måle opp salen og bordene ;)

I går satt jeg og skravla med min tyske venninne på msn, jeg og sambo har sagt at vi skulle komme på besøk til henne ei helg og hun lurte på når... Så jeg gikk på norwegian.no for å sjekke billetter, eneste billettene som var noenlunde billige i helgene fram til april var ei helg hun ikke var hjemme, men derimot så var det mange *billige* billetter midt i uka - så jeg drar alene! Booket billetter til slutten av februar, betaler 385 kr t/r til Düsseldorf! Er helt vanvittig billig! Gleder meg supermasse! Har ikke sett henne på over et år! Gleder meg supermasse, tenkte jeg skulle titte etter sko og slikt mens jeg var der ;) Hun står også på lista over de som er aktuelle som forlover (jeg har ingen bestebestevenninne som skiller seg ut), vi kjenner hverandre på helt annen måte enn jeg kjenner de fleste av mine venninner, men så har vi bodd sammen i tre år også, da blir man jo godt kjent, både på godt og vondt :fnise:

Eneste minuset jeg ser ved å ha henne som forlover er at jeg ikke kan regne med noe utdrikningslag... Ikke for det, jeg har vel andre venninner som er mer enn villige til å trå til for slikt, har fått noen hint om at de gleder seg til det så! Litt skræmt ja ;)

Men nå skal jeg stikke og titte på lokale, så en tur innom reiselivsmessa - spennende å se på og jeg har to venninner som har kommet hit for å være med, så jeg tenker vi tar oss en kaffekopp eller to :) Deretter er det null-netthelg! Både jeg og min kjære sitter for mye foran maskina, så i helga har vi blitt enig om at det ikke skal surfes noe! Så jeg får oppdatere her ang lokale på mandag!

Ha en god helg! :klem:

Hvordan gikk det med lokalet? Fornøyd? Så gøy at du skal besøke venninnen din da, det blir nok kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som en tur! Så heldig du er, også så billig da!

Hvilke steder er det du ser for deg skal være lokalet til festen da? Eller blir det det stedet dere skal til i dag?

Hvordan gikk det med lokalet? Fornøyd? Så gøy at du skal besøke venninnen din da, det blir nok kjekt :)

Takk for hilsner jenter! :) Vi var som sagt og så på lokalet på fredag, og det var kjempefint! Vi hadde nok lave forventninger til service etc etter å ha fått endel advarsler på forhånd, men de svarte på alle spørmålene våre og vi fikk tips om hvordan få plass til alle gjestene, slik at det var ikke noe problem. Følte meg veldig sikker på at dettte går bra da vi dro derfra, så ja, vi har funnet lokale! :-D

Selve salen er ikke så stor (flere bilder her og her ), men de viste endel møbleringsforslag og forklarte hvordan de har fått plass til over 100 mennesker til kaffe (det må ha vært trangt!), og jeg har sittet og tegnet litt selv og vi får plass til absolutt alle gjestene både til middag og kaffe (må dog pakke vekk et bord etter kakene for å få plass til dansen, men jeg tror ikke absolutt alle kommer slik at det blir nok plass til både dans og bord)

Kjøkkenet var lite, men inneholdet det man trenger, dekktøyet var enkelt og pent (hvitt og stilrent), de hadde alt av glass, og det så helt kurrant ut. Oppe i andre etasje så var det ett(to) rom som var innredet som "lounge", et rom som kan brukes som gaverom og galleri med noen barstoler etc.

Alt-i-alt så er jeg veldig fornøyd, det oppfyller alle krav jeg har egentlig: gangavstand fra kirka (dersom dårlig vær så er det kort nok til at noen kan kjøre skytteltrafikk for å frakte gjestene), vi kan ha med mat og drikke selv og vi må ikke ut før festen omtrent har begynt! :-D

Dessuten er det lerret i salen slik at man kan ha prosjektor med bilder etc, lurer på om vi skal lage en liten film med både stillbilder og film av begges oppvekst, hadde vært litt morsomt å ha stående feks når gjestene kommer slik at de har noe å gjøre mens vi fotograferes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et utroolig koselig lokale! Det så kjempefint ut og kan godt skjønne at dere er fornøyd ja :jepp:

Det var koselig å høre at dere syns det var en positiv opplevelse for dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint lokale!! Stilig me galleri oppe :jepp: Absolutt verdt å :hoppe::hoppe::hoppe: for de ass.......

Så mye så eg hoppe burde eg vel snart tatt av nåken kg........??? Åhh, tenk hvis de hadde vært så lett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må vel følge med deg litt her også :)

Morsomt hvor mye du har planlagt allerede da, og vi har ikke satt en dato enda en gang.

Ser ut som du har veldig mye gode ideer da, og likte mange av kjolene du har sett på, spesielt den som hun sitter på, og du nevnte man ikke ser fasongen på. Så du får si i fra hvis du finner ett bilde med modellen stående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et utroolig koselig lokale! Det så kjempefint ut og kan godt skjønne at dere er fornøyd ja :jepp:

Det var koselig å høre at dere syns det var en positiv opplevelse for dere :klemmer:

Veldig fornøyd med lokalet ja :)

Så fint lokale!! Stilig me galleri oppe :jepp: Absolutt verdt å :hoppe::hoppe::hoppe: for de ass.......

Så mye så eg hoppe burde eg vel snart tatt av nåken kg........??? Åhh, tenk hvis de hadde vært så lett :fnise:

Skulle ønske det var så enkelt :fnise: Da hadde jeg jammen droppa å presse meg på trening i dag ;) Men ja, veldig fint lokale ja! Tror det kan bli et fint sted å ha fest :-D

Lokalet var helt nydelig! :love:

Taaakk! Synes det jeg og :-D

Jeg må vel følge med deg litt her også :)

Morsomt hvor mye du har planlagt allerede da, og vi har ikke satt en dato enda en gang.

Ser ut som du har veldig mye gode ideer da, og likte mange av kjolene du har sett på, spesielt den som hun sitter på, og du nevnte man ikke ser fasongen på. Så du får si i fra hvis du finner ett bilde med modellen stående :)

Jeg er hjemmeværende for tiden (ufrivillig!), så jeg har altfor mye fritid :fnise: Jeg har forresten funnet bilder av den kjolen, synes den er helt *nydelig* :rødme: Så jeg skal definitivt prøve den etterhvert, de har det merket på Brudehuset i Lillestrøm, så jeg må vel en tur innom. Men skulle ønske jeg hadde fallt for kjoler som var enkle å få tak i brukt i stedenfor, jeg vet ikke om jeg har uvett nok til å bruke 13.-14.000 på en kjole... :fnise: Er jo slettes ikke sikkert den sitter like pent på meg, så jeg lar alt bero og har et åpent sinn når det kommer til hva slags kjole jeg ender opp med, har tenkt å prøve alt fra de mer "standard" MS-kjolene til Linnea Raffaeli til de som jeg liker på nettet , det kan jo hende en helt uventet kjole sitter som et skudd og får meg til å føle meg fantastisk for alt jeg vet ;)

Har lagt ut bilder av den kjolen her, bla framover så finner du bilder av den i bruk under et moteshow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemmeværende for tiden (ufrivillig!), så jeg har altfor mye fritid :fnise: Jeg har forresten funnet bilder av den kjolen, synes den er helt *nydelig* :rødme: Så jeg skal definitivt prøve den etterhvert, de har det merket på Brudehuset i Lillestrøm, så jeg må vel en tur innom. Men skulle ønske jeg hadde fallt for kjoler som var enkle å få tak i brukt i stedenfor, jeg vet ikke om jeg har uvett nok til å bruke 13.-14.000 på en kjole... :fnise: Er jo slettes ikke sikkert den sitter like pent på meg, så jeg lar alt bero og har et åpent sinn når det kommer til hva slags kjole jeg ender opp med, har tenkt å prøve alt fra de mer "standard" MS-kjolene til Linnea Raffaeli til de som jeg liker på nettet , det kan jo hende en helt uventet kjole sitter som et skudd og får meg til å føle meg fantastisk for alt jeg vet ;)

Har lagt ut bilder av den kjolen her, bla framover så finner du bilder av den i bruk under et moteshow :)

Hmm, likte ikke fasongen på den helt jeg da. Men man vet jo aldri hvordan kjoler sitter på seg selv før man har prøvd. Så det er bare å prøve.

Er Brudehuset det som ligger ved Mir Chi? (eller hvordan det skrives)

Vi har jo heldigvis god tid da, så trenger ikke å stresse med å finne kjole, kan jo faktisk være heldig å finne en brukt plutselig. Jeg har faktisk ikke sett på kjoler i det hele tatt, syns fortsatt det blir litt langt fram i tid tror jeg. Overraskende rolig når jeg tenker meg om, men det kommer vel tidsnok. Vil se an prøvinga først kanskje, er bare det jeg tenker på når det gjelder sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...