mysan Skrevet 29. desember 2007 #101 Del Skrevet 29. desember 2007 Jammen, jeg VIL ha ketchup på fiskepinnene mine... Mnja... hvis du VIL være harry så.... Neida... spis dem med ketchup du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 29. desember 2007 #102 Del Skrevet 29. desember 2007 Mnja... hvis du VIL være harry så.... Neida... spis dem med ketchup du... Takk! Det var snilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 29. desember 2007 #103 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg er ikke spesielt glad i ost. For å venne meg til smaken litt etter litt, tok mamma ketsjup på osten som jeg hadde på brødskiva. Nå klarer jeg å spise litt ost, men er fremdeles ikke glad i det. Da foretrekker jeg annet på brødskiva, men jeg spiser det hvis det ikke finnes annet i huset. Ketshup på ostesmørbrød er forøvrig veldig godt! Mvh Yvonne Man må vel ikke spise ost? Det er vel på den måten folk har blitt avhengige av ketchup, velmenende foreldre smurte på med ketchup slik at ungene skulle spise. Hvis noen innrømmer at de gir sjokoladepålegg for at ungene skal spise, da blir det ramaskrik, men ketchupen tilsynelatende er fredet, selv om den berøver folk for gode matopplevelser for resten av livet. Og er full av sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 29. desember 2007 #104 Del Skrevet 29. desember 2007 Ketsjup på bløtekake hørtes jo fryktelig ut da. Når det er sagt blir ketsjup på kjøttkaker i brun saus helt fullstendig feil.Kan være ok til kylling dersom det følger med pommes frites. Tjihi, der kan du se - jeg kan spise kylling med ketchup uten noe annet tilbehør jeg På bløtkake? Urk... (men man vet jo ikke før man har prøvd) (................ ) jo, også stekt fiskepudding. Som om det var noe bedre liksom Mysan, ketchup på fiskepudding Ha,ha, sier igjen hver sin smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 29. desember 2007 #105 Del Skrevet 29. desember 2007 De som bruker Ketchup burde forbannes! Kastet i en kjeller for de kulinariske tilbakestående! Fysj og fy for en oppførsel. ...blæh, la folk spise det de liker. Jeg tvinger ikke folk til å spise noe de ikke liker bare fordi jeg skulle finne på å lage det. Får da være måte på =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. desember 2007 #106 Del Skrevet 29. desember 2007 Som om det var noe bedre liksom Mysan, ketchup på fiskepudding Tsssss... du er for ung til å vite bedre :snurtesmiley: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 29. desember 2007 #107 Del Skrevet 29. desember 2007 Tsssss... du er for ung til å vite bedre :snurtesmiley: sikkert derfor jeg ikke har prøvd ketchup på fiskepudding, MEN når jeg blir gam...eh eldre da liker jeg det nok sikkert...kanskje :smileysnurt: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 29. desember 2007 #108 Del Skrevet 29. desember 2007 Min elskelige bestefar likte blåbærsyltetøy til fiskepudding i hvitsaus. Se for dere den fargen Så, smaken er som baken... Mht ts' utgangspunkt; vertinna skulle hentet ketchupen, tenkt sitt men ikke sagt noe og satt seg ned uten noe mer om og men. Jeg servertr biff når vi hadde middagsgjester en gang, og ble spurt av typen til venninna mi "har dere tyttebærsyltetøy?" Her hadde jeg streva veldig med å få sausen perfekt, biffen nøyaktig stekt ihht gjestenes ønsker, også ønsker han tyttebærsyltetøy??? Men, jeg sa "klart det" - fiska frem glasset og satt en teskje nedi. Enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. desember 2007 #109 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Selv må jeg ha tyttebærsyltetøy til maten når jeg f. eks spiser kjøttkaker eller annen kjøttmat. Synes ikke det er så rart egentlig. Jeg synes egentlig ikke det er så rart i det hele tatt - og det er absolutt ikke ment som noe frekt. Selv synes jeg det er herlig med litt syrlig til litt tunge middager. Mvh Yvonne Endret 29. desember 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 29. desember 2007 #110 Del Skrevet 29. desember 2007 Selv må jeg ha tyttebærsyltetøy til maten når jeg f. eks spiser kjøttkaker eller annen kjøttmat. Synes ikke det er så rart egentlig. Jeg synes egentlig ikke det er så rart i det hele tatt - og det er absolutt ikke ment som noe frekt. Selv synes jeg det er herlig med litt syrlig til litt tunge middager. Mvh Yvonne Tyttebærsyltetøy går helt fint til kjøttkaker, men til biff blir det helt skjærings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. desember 2007 #111 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Man må vel ikke spise ost? Det er vel på den måten folk har blitt avhengige av ketchup, velmenende foreldre smurte på med ketchup slik at ungene skulle spise. Hvis noen innrømmer at de gir sjokoladepålegg for at ungene skal spise, da blir det ramaskrik, men ketchupen tilsynelatende er fredet, selv om den berøver folk for gode matopplevelser for resten av livet. Og er full av sukker. Eh, nei, det har jeg da aldri sagt heller. Men slik som mange foreldre gjør og smører brødskiva med sjokoladepålegg på maten til barnet for å få det til å spise, slik gjorde også mamma på samme måte med ketsjupen. Jeg har alltid vært vanskelig å lage matpakke til. Det gikk i runder - mårpølse, svartpølse og leverpostei, tildels også makrell i tomat (men fordi det stinka så nekta jeg å ha det på brødskiva) og skinke. Men jeg ble jo lei og for å da prøve å introdusere annen mat, så gjorde hun det. Det ikke noe galt i det. Det har jo faktisk ført til at jeg kan spise vanlig ost i dag uten at jeg brekker meg - uten ketsjup. Mvh Yvonne Endret 29. desember 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 29. desember 2007 #112 Del Skrevet 29. desember 2007 Selv må jeg ha tyttebærsyltetøy til maten når jeg f. eks spiser kjøttkaker eller annen kjøttmat. Synes ikke det er så rart egentlig. Jeg synes egentlig ikke det er så rart i det hele tatt - og det er absolutt ikke ment som noe frekt. Selv synes jeg det er herlig med litt syrlig til litt tunge middager. Mvh Yvonne Jeg vil også ha tyttebørsyltetøy til kjøttmat, ikke biff kanskje men, fårikål så tar jeg det gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. desember 2007 #113 Del Skrevet 29. desember 2007 Tyttebærsyltetøy går helt fint til kjøttkaker, men til biff blir det helt skjærings! Hehe, nja, vi er tydeligvis alle ulike. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. desember 2007 #114 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg vil også ha tyttebørsyltetøy til kjøttmat, ikke biff kanskje men, fårikål så tar jeg det gjerne Har nok kanskje noe med at jeg egentlig ikke liker biff. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #115 Del Skrevet 29. desember 2007 Tyttebærsyltetøy går helt fint til kjøttkaker, men til biff blir det helt skjærings! Enig. Jeg vil også ha tyttebørsyltetøy til kjøttmat, ikke biff kanskje men, fårikål så tar jeg det gjerne Hva??? Det er jo så feil som det kan bli!! Tilbehør til fårikål er kokte poteter og kun det.Til nød litt ekstra salt og pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 29. desember 2007 #116 Del Skrevet 29. desember 2007 Hva??? Det er jo så feil som det kan bli!! Tilbehør til fårikål er kokte poteter og kun det.Til nød litt ekstra salt og pepper. Det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. desember 2007 #117 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg liker godt kålrabistappe til laks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 29. desember 2007 #118 Del Skrevet 29. desember 2007 Enig. Hva??? Det er jo så feil som det kan bli!! Tilbehør til fårikål er kokte poteter og kun det.Til nød litt ekstra salt og pepper. *humre* Så nazi dere er...da kan jeg leke like sjokkert og si at fårikål smaker mig uansett og smaker shait uansett hva man har med, så om noen vil drepe den forferdelige smaken med tyttebær så er det helt greit for min del =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 29. desember 2007 #119 Del Skrevet 29. desember 2007 Oj, skal si dere ketchupaktivister holdt det gående seint i natt! Jammen, jeg VIL ha ketchup på fiskepinnene mine... Mnja... hvis du VIL være harry så.... Neida... spis dem med ketchup du... Ja Begonia, du kan få ketchupdispensasjon fordi samboeren min spiser remulade på pommes frites. (Og det er jo selvfølgelig også helt feil.) Så da går det opp i opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. desember 2007 #120 Del Skrevet 29. desember 2007 Altså! Fiskepinner spiser man ikke, og syltetøy har man på brødskiva. Sånn er det med den saken.... *leter etter snurtesmiley* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå