Gå til innhold

Frekt med ketchup


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg liker godt kålrabistappe til laks. :fnise:

Det hadde vi 2 juledag, siden jeg hadde rester av kålrotstappe fra julaften, og vi fant ut at det passet veldig godt til laks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majones og remulade er veldig vanlig å bruke på pommes frites! I allefall i utlandet, så det er nok svært kultivert og flott siden det er så internasjonalt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vi 2 juledag, siden jeg hadde rester av kålrotstappe fra julaften, og vi fant ut at det passet veldig godt til laks

Hm...det må jeg prøve.- Liker begge deler,men har aldri spist det sammen.

Ellers syns jeg tyttebær til fårikål høres helt nils ut i utgangspunktet, men,men- jeg skal jamen meg prøve det også!

(siden alle andre sporer av, gjør jeg det også...) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nå si at jeg hadde reagert om noen hadde fått servert biff, md fantastisk tilbehør pluss vin også spør de om ketchup. Hadde ikke sagt noe, men hadde vel tenkt mitt om det ja.

Men jeg er enig med de fleste. Ketchup er vel det enkleste og letteste man kan ha på om man ikke liker noe. Selv om noen ting blir enda verre med ketchup ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for mange meninger om hva som passer til hva, og om hvilken mat som er snobbete eller arbeidermat eller middelklassemat: Er det ikke egentlig ganske enkelt? I et middagsselskap spiser man det som blir servert. Står det ketschup, aioli, brun saus, tyttebærsyltetøy osv. på bordet, hører dette med til retten og kan tas på om man ønsker det. Står det ikke pa bordet, hører det ikke med i retten som blir servert. Verre er det vel ikke? Hva man liker å spise hjemme, er en helt annen sak.

Men jeg synes vertinnen overreagerte. Hadde dette skjedd hos meg, hadde jeg for det første sagt at jeg ikke hadde ketschup, og for det andre hadde jeg vel lurt litt i det stille på hvilke matvaner og bordskikker man hadde fått med seg hjemmefra. Men det kommer veldig an på hvilken rett som ble servert...

Som så mange andre her: Er supernysgjerrig på hvilken rett som ble servert! Det svaret vil kanskje si mer om hvor naturlig/unaturlig det var å be om ketschup?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Om en liten gutt spør om det så er da ikke det så rart? Hvilken unge digger ikke ketchup?

Hadde det vært en voksen mann derimot ville jeg nok gitt en kommentar til han samtidig som jeg sendte ketchupen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill utlogga/pælma ut ?
Hallo! Om en liten gutt spør om det så er da ikke det så rart? Hvilken unge digger ikke ketchup?

Hadde det vært en voksen mann derimot ville jeg nok gitt en kommentar til han samtidig som jeg sendte ketchupen...

Unger digger ketchup som du selv sier, og det er ingen grunn til å reagere på at et barn vil spise mer dersom barnet får ha ketchup på maten!

MEN, det er heller ingen runn til å reagere om et voksent mennske vil ha det!

Vil dem ha det så gir man da ketchupflasken uten rare blikk eller spørsmål!?

INGEN andre en "ketchupspiseren" har noe med det, en servitør skal ihvertfall ikke komme med rare blikk eller en idiotisk kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Til alle foreldre og andre som digger ketchup og har dette på all slags mat i hytt og pine. Tenk på tennene!! Syre og sukker i konsentrerte former og mengder.... need I say more?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon: Til alle foreldre og andre som digger ketchup og har dette på all slags mat i hytt og pine. Tenk på tennene!! Syre og sukker i konsentrerte former og mengder.... need I say more?

Psj, det overdøves av colaen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psj, det overdøves av colaen....

Åja, så klart.... kullsyra i colaen nøytraliserer sukkeret og syra i ketchupen, selv om man strengt tatt ville trodd at colaen i seg selv ville gjort vondt verre? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så klart.... kullsyra i colaen nøytraliserer sukkeret og syra i ketchupen, selv om man strengt tatt ville trodd at colaen i seg selv ville gjort vondt verre? :klø:

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at colaen sørger for så mye syre og sukker at ketchupens bidrag er neglisjerbart i sammenlikning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at colaen sørger for så mye syre og sukker at ketchupens bidrag er neglisjerbart i sammenlikning.

Ååååja, så teit av meg.... det burde jeg jo i aller høyeste grad ha skjønt, det sier seg jo selv.... og jeg tror det er de samme gourmetene som bruker begge deler flittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååja, så teit av meg.... det burde jeg jo i aller høyeste grad ha skjønt, det sier seg jo selv.... og jeg tror det er de samme gourmetene som bruker begge deler flittig.

Rent generelt så kan du nok ha rett, men jeg vil presisere at jeg kun er coladrikker men ikke ketchupgomler.

*fin på det*

*må virkelig legge inn forespørsel om snurtemiley snart*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drikker sikkert ikke cola til indrefilet eller annet snadder ute på restaurant eller i fine selskaper?

Joho, det kan jeg finne på. (Men av hensyn til matsnobbers potensielle apoplektiske anfall så hender det jeg modererer meg og drikker farris eller vann i stedet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Matsnobberi er fasinerende.

Det er faktisk heller ikke alle som liker - eller klarer å spise all mat - men innimellom kan man klare å svelge unna ting man ikke liker om man gjemmer smaken litt.

Selvfølgelig "aksepteres" vel heller ikke det at alle ikke liker alt av snobbene - men en del reaksjoner på mat visstnok genetisk betinget.

Mulig jeg har gått glipp av hva som ble servert - men det hadde vært artig å hørt hva som var så fantastisk at en 13 åring ikke fikk lov til å ha ketsjup til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mat smaker godt med cola til jeg.... :gråte: . Derimot kan vin ta knekken på mye smak. Alkoholen bedøver jo smaksløkene. (Nå har jeg en mistanke om at jeg sporer veldig av :klø: .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matsnobberi er fasinerende.

Det er faktisk heller ikke alle som liker - eller klarer å spise all mat - men innimellom kan man klare å svelge unna ting man ikke liker om man gjemmer smaken litt.

Selvfølgelig "aksepteres" vel heller ikke det at alle ikke liker alt av snobbene - men en del reaksjoner på mat visstnok genetisk betinget.

Mulig jeg har gått glipp av hva som ble servert - men det hadde vært artig å hørt hva som var så fantastisk at en 13 åring ikke fikk lov til å ha ketsjup til.

Jeg synes det er ille at voksne mennesker ikke "liker" ditt og datt.... men jeg vet jo også at man faktisk oppfatter smaker ulikt, så det er vel egentlig ikke så rart allikevel.

Mine avleggere har dog vært nødt til å smake under sin oppvekst, og er stort sett altetende i dag.. slik som sin mor.

Joda, det er mye som ikke er det beste jeg vet, men det smaker ikke bæsj av den grunn...

Synes mat smaker godt med cola til jeg.... :gråte: . Derimot kan vin ta knekken på mye smak. Alkoholen bedøver jo smaksløkene. (Nå har jeg en mistanke om at jeg sporer veldig av :klø: .)

Da er det feil vin, Cata.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...