Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
Litt OT, men jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som ikke har en VHS-spiller. Det er rett og slett fordi vi har mange videofilmer fra før-DVD-tid. Den blir fremdeles solgt i alle butikker, og er ikke akkurat forhistorisk ennå selv om du ser ut til å mene det. ;)

Der tror jeg det er litt avhengig av hvor man bor- skulle faktisk kjøpe en vhs spiller her for ikke så lenge siden men ingen av butikkene her i nærheten hadde det.. :fnise:

Kanskje bare dårlig utvalg

Gjest antigartner
Skrevet
Får som oftest masse fint, og i år var ingen unntak. MEN jeg skjønner ikke helt hva jeg skulle med en blinkende, syngende, gul badeand? Har ikke badekar engang jo! hehe...

Sikker på at det ikke var en diskret vibrator? A'la denne:

http://www.sjovhilsen.dk/vibrator_badeand-...acef0f86dedf324

Litt på kanten som julegave under treet, med oppakking blant foreldre, nevøer, besteforeldre og annen familie kanskje, men... :fnise:

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe som helst om gaven er kjøpt på europris eller rema, bare den passer meg. Jeg fikk noen stilige telysholdere hos ei venninne, og ei annen venninne kunne fortelle meg at disse koster femti kroner på nille. So what? Lysestakene var stilige som bare det, og jeg ble glad for gaven.

Men jeg ble ikke spesielt glad for en annen lysdingeldangelgreie jeg fikk hos noen andre i familien - den var garantert mye dyrere, men hjelpe meg så stygg den var. Giveren sa faktisk "jeg vet at den ikke er deres smak og at den ikke passer hos dere, men jeg synes den var fin så jeg kjøpte den uansett"

Takke meg til billige gaver man faktisk får bruk for.

• Liker 6
Skrevet

Jeg fikk et rutete forkle av en fjern bekjent av foreldrene mine. Det verste var at det er stygt i tillegg. :trist:

Skrevet
Jeg fikk et rutete forkle av en fjern bekjent av foreldrene mine. Det verste var at det er stygt i tillegg. :trist:

Får du virkelig gaver av en fjern bekjent av foreldrene dine? Hvis jeg skulle kjøpt julegave til datteren til en fjern bekjent av meg, er sjansen veldig stor for at jeg ville ha bommet, også.

Skrevet
Får du virkelig gaver av en fjern bekjent av foreldrene dine? Hvis jeg skulle kjøpt julegave til datteren til en fjern bekjent av meg, er sjansen veldig stor for at jeg ville ha bommet, også.

Faren min er selvstendignæringsdrivende og jeg får til stadighet særlig bursdagsgaver, men også julegaver, fra mennesker jeg ikke kjenner til i det hele tatt. Det er vel heller en måte å vise min far, enn meg, oppmerksomhet på, men å kjøpe et forkle sånn helt uten videre, det ble ganske bom.

Særlig når det har den styggeste oransjefargen en kan tenke seg i tillegg.

Skrevet (endret)

Jeg har en relativt fæl opplevelse fra jula da jeg var 13...... Og ja til dere som synes historien er overfladisk- Jeg var 13!!

Det her var på den tiden Buffalo sko var veldig populært og alle (ja ALLE) andre hadde et par, untatt meg....

Men da det nærmet seg jul så jeg mitt snitt i og mase hull i hodet på mamman og pappan min om hvor viktig det var for meg og ha disse skoene.... Og da en innpakket skoeske dukket opp på gaverommet var fantasiene mine igang med hvilke farger de kom til og være i og om det var 15 cm eller 30 cm ol. Jeg fortalte alle vennene mine om skoene jeg skulle få til jul og gledet meg som en unge til julaften. Og julaften kom den og jeg sparte skoesken til slutt og var helt fra meg av spenning da jeg rev opp papiret og fant danseskøyter... DANSESKØYTER!!! og ikke nok med det, de var i str 41, jeg bruker 37!!!

Dette er en historie som sitter hardt i og som jeg nok må bruke lang tid i terapi for og komme over... :gråte:

Og jeg fikk aldri Buffalo sko... Og gjett om mine barn alltid skal få de skoene de ønsker seg!! :ler:

Endret av Prinsessepaien
Skrevet
:ler: Skjønner at det var kjipern for en trettenåring, særlig hvis vennene i ettertid spurte etter skoene.
Skrevet

Prinsessepaien: :troest: Jeg hadde en lignende opplevelse faktisk, men da var jeg en del yngre. Bestevenninnen min fikk keyboard til bursdagen sin, et sånt med masse forskjellige trommelyder og sånt, og mikrofon så man kan synge med og gjøre opptak osv, og jeg ønsket meg desperat et sånt. Da pakkene var lagt under treet på julaften så jeg en lang, flat pakke med mitt navn på, og da jeg klemte på den syntes jeg at jeg kjente tangenter gjennom papiret! Men da jeg pakket opp viste det seg å være en MEGAeske med tusjer... :grine::ler: Så skuffet over en gave har jeg vel aldri vært noen gang.

Skrevet

Jeg takker for sympatien!! Og jada vennene mine spurte etter skoene...

Skrevet

Jeg hadde nok "dødd på meg" jeg og, hvis det var meg.

Skrevet
Prinsessepaien: :troest: Jeg hadde en lignende opplevelse faktisk, men da var jeg en del yngre. Bestevenninnen min fikk keyboard til bursdagen sin, et sånt med masse forskjellige trommelyder og sånt, og mikrofon så man kan synge med og gjøre opptak osv, og jeg ønsket meg desperat et sånt. Da pakkene var lagt under treet på julaften så jeg en lang, flat pakke med mitt navn på, og da jeg klemte på den syntes jeg at jeg kjente tangenter gjennom papiret! Men da jeg pakket opp viste det seg å være en MEGAeske med tusjer... :grine::ler: Så skuffet over en gave har jeg vel aldri vært noen gang.

Og jeg igjen, hadde en liknende opplevelse som du.

Når jeg var 11-12 år, så hadde "alle" de kule jentene et lite Casio Keyboard. Dette hadde jeg ønsket meg siden sommeren.

Gaven som ventet under juletreet var flatt og avlangt, så jeg hadde skyhøye forhåpninger! Men når jeg pakken den opp så var det et keyboard a la Fisher Price. Altså noe som er beregnet for småunger, med mø-lyder og liknende. Skuffa!!

Gjest Raptuza
Skrevet

Cd med Rein Alexander.....

Fullstendig skivebom. Kjem til å havna på Gjenbruken trass personleg helsing og autograf..... :klaske:

Skrevet
Og jeg igjen, hadde en liknende opplevelse som du.

Når jeg var 11-12 år, så hadde "alle" de kule jentene et lite Casio Keyboard. Dette hadde jeg ønsket meg siden sommeren.

Gaven som ventet under juletreet var flatt og avlangt, så jeg hadde skyhøye forhåpninger! Men når jeg pakken den opp så var det et keyboard a la Fisher Price. Altså noe som er beregnet for småunger, med mø-lyder og liknende. Skuffa!!

Stakkars oss! :ler: Jeg fikk faktisk keyboard til bursdagen min noen måneder senere da, så da var alle sorger glemt.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Noen som fikk rare julegaver i år da???? Morsom tråd :ler:

Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel sånne gaver man kaller for en "hvit elefant" ("Hills like White Elephants"- Ernest Hemingway).

En gave man ikke vil ha.

Endret av Pascale
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg fikk faktisk ingen dårlige gaver i år, men et år fikk jeg en sånn statue av keramikk av oldemoren min. Det var en dame i hvitt og blått, sånn skikkelig oldemor stil :ler:

Skrevet

I år fikk jeg bare ting jeg ønsket meg :). Ønskeliste er nemlig ikke så dumt!

Men da jeg var liten fikk jeg en skikkelig trist gave.... Husker ikke alderen, men jeg var nok i 8-10-års-alderen. Mormoren min gav meg en 3-pakning med GUTTETRUSER! Med gylf!!!! :fnise:

Jeg husker at det var litt døllt med myke pakker på den tiden, men de trusene tok fullstendig kaka. Jeg ble dødsflau, takk og pris at det bare var min nærmeste familie som var tilstede.

Skrevet
Det er vel sånne gaver man kaller for en "hvit elefant" ("Hills like White Elephants"- Ernest Hemingway).

En gave man ikke vil ha.

Nesten. - En elefant, er en gave som det følger ekstra bryderi, kostnader eller forpliktelser med. Man gir med andre ord bort problemer.

En gaveelefant krever jo store mengder fór, stell og plass, og har liten eller ingen nytteverdi. Et sånn fadderbarn, eller medlemskap i en organisasjon som luftambulansen eller røde kors, er typiske hvite elefanter, som må betales jevnlig. Blad- og avisabbonnementer også - Giveren betaler første gang, deretter kommer det regninger i posten...

• Liker 2
Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg fikk sokker i barnestørrelse fra en tante.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...