Gå til innhold

årets verste julegave?


Gjest Juletulla

Anbefalte innlegg

eg har ei tante som seier at ho ikkje gir gaver til dei som er over 18 år.

greit nok det, men då kan ho la heilt ver.

i fjor fekk eg ein tannkost med ein slikkepinne på skaftet.

syntes det faktisk var unødvendigt.

den var fra bare ho. hadde eg fått den fra søskenbarnet mitt (som er under 10 år) så hadde det vert ok. men eg syntes det bare var teit... ho hadde ikkje laget den en gang, men kjøpt den av noen under som kom på døra...

i år fekk eg bare en slikkepinn...

blir vell tannkost til neste år da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et møbel (vil ikke si direkte hva det er-itilfelle personen som gav meg den er her inne), men den er sjokkrosa og ser billig ut og passer overhodet ikke inn i våres stil. Vi vurderte å sette den på soverommet, men den fikk hele rommet til å se trashy ut, så vi har bestemt oss for å gi den til minstejenta som elsker alt som er rosa.

Skjønner ikke hvorfor de bommer så sinnsykt, enten har de kjøpt den bare fordi den er billig eller så synes de den var fin-noe jeg tviler på.

Det har vært annethvert år, noe fint og noe stygt fra de, så jeg vet ikke hvorfor.

De har en meget stilig og dyr stil hjemme hos seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Må bare nevne den trehvite planken med klokke og et malt troll på. Min beskrivelse av produktet sier vel nok om hva jeg synes om den type produkter. Jeg kan sette pris på pent håndverk selv om jeg ikke har sansen for det ferdige produktet, og sorry, - jeg kommer aldri til å henge opp malte troll på veggen her hjemme. Blir nok utloddingspremie til sanitetsforeningen dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli noen år siden jeg fikk noe skikkelig ille heldigvis, men pappa hadde en tante som gav mye rart. Jeg fikk for eksempel alltid 1 eller to bestemortruser av henne til jul og bursdag. Innimellom la hun med 10 eller 20 kr også. Til jul vanket det gjerne en pakke med nisselys fra 10'ern til meg og søs, mens foreldrene våre fikk en trepack med ananas :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli noen år siden jeg fikk noe skikkelig ille heldigvis, men pappa hadde en tante som gav mye rart. Jeg fikk for eksempel alltid 1 eller to bestemortruser av henne til jul og bursdag. Innimellom la hun med 10 eller 20 kr også. Til jul vanket det gjerne en pakke med nisselys fra 10'ern til meg og søs, mens foreldrene våre fikk en trepack med ananas :legrine:

:fnise:

I år var den verste gaven en liten skål med prislapp på (38,-) fra ganske så nær familie... Er vant med slike gaver fra den kanten nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra en av mannens tanter, den ene som fortsatt sender gaver selv om vi er "store" sendte i år en blass sort duk og av alle ting en bordbjelle av krystall. Bjella er sånn til å ringe med når man skal holde en tale og sånn, i glorete intrikat krystallslipning. Med lå det et sertifikat på hvor fin krystallen var :)

Lurer på når de tenkte vi skulle bruke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Som noen sa (var det ikke Annie som sa at en tante av henne en gang hadde sagt det tro): Ta vare på den bjella. Om 20 år kan det hende du synes den er råstilig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en av mannens tanter, den ene som fortsatt sender gaver selv om vi er "store" sendte i år en blass sort duk og av alle ting en bordbjelle av krystall. Bjella er sånn til å ringe med når man skal holde en tale og sånn, i glorete intrikat krystallslipning. Med lå det et sertifikat på hvor fin krystallen var :)

Lurer på når de tenkte vi skulle bruke den...

Nei, nei, sånne bjeller skal ikke brukes, de står på bordet til pynt. Den skal settes oppå en liten hvit hekkelt duk, eller gjerne et lite pyntespeil, så står den der og ser vakker ut :jepp: Farmoren min hadde en sånn.

Ellers kan dere ha den når dere blir syke og har lyst på noe, så kan den ene ligge i sengen og ringe, og den andre komme løpende.

Eller så er det bare å sette igang med store middagsselskaper gjevnlig, slilk at dere faktisk kan bruke den til å holde taler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en gave som egentlig var til lillemann men ble gjort om til lillemann sin og lille babisen sin (enda den ikke har kommet) og det var en film, greit nok, barnefilm og det hele. Men en VHS-film, hvem er det som har en vhs spiller liggende nå???? ikke en gang ho som ga oss filmen har det lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år slapp jeg unna de verste bommertene. :fnise:

Men for noen år siden fikk jeg en ordbok i gave. Fin gave, hadde det ikke vært for at det var en brukt en, med en rettskriving som ikke lenger var gjeldende for det aktuelle språket.

Ellers har jeg fått store mengder organza-duker fra svigermor opp gjennom årene. Jeg forstår ikke hvorfor hun fortsetter å kjøpe dem, hun må da langsomt ha sett at vi aldri bruker duker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske imponert når vi fikk et sett med masse kjøkkenutstyr fra Biltema til jul samme året som vi flyttet sammen. Vi hadde hatt hver vår leilighet i noen år, så hadde dobbelt opp av alt. Det siste vi trang var enda mer...

Av samme fikk vi et forferdelig sausenebb fra select som ikke holdet på varmen og lokket holder seg på til du plutselig drukner maten i saus :fnise:

Vi fikk også et billig knivsett av dem året etter...

Var egentlig en lettelse med sengetøy i år :fnise: Riktignok i normal lengde mens vi har ekstra lengde. Men kan vel bruke det til gjester...

Ex'en til onkelen min syntes også det var så morsomt å kjøpe julegaver. så begynte plutselig å få gaver derfra igjen...

Messingfulger er ikke helt min stil altså...

I år var gavene helt greie og stort sett akkurat det vi hadde ønsket oss. Eneste jeg lurer litt på er hvordan noen fant på å kjøpe en sjokkrosa aluminiums vannkoker. Ønsket meg jo en ny en, den gamle var ikke så bra. Men ønsket meg den IKKE i rosa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en ordentlig ful plastdørkrans med dekorasjoner på i verste 70-tallsstil. En filtdrage blant annet. :ler: Men jeg hadde ikke forventet noe fra den kanten da, så det var litt overraskende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg har vært veldig heldig i år, fått masse fint. Men mamma på 60 år fikk et drikkespill av min kusine på 18. En av tingene man skulle gjøre var å putte en isklump i trusa :fnise: Vi har iallefall hatt noe å prate om i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en genial tråd. Jeg gidder ikke å gi bort gaver til alle kusinene og fetterene mine. Jeg har tanter og onkler som har en haug med kids og ikke faen om jeg bruker av studentbudsjettet mitt for å gi småunger masse drit. Eneste grunnen til at jeg har holdt på med den greia var at jeg var yngre, og redd for å tråkke noen på tærne. I år hadde jeg gaver på lur i tilfelle vi fikk noe, og hadde bestemt meg for å kjøpe noe til under hundrelappen til hele familien. Litt flaut å gi bort åpenbart billig søppel, men forhåpentligvis skjønner de greia. Jeg kommer til å pakke inn en pakke konfekt hvert år framover, i tilfelle de vil bytte julegaver. Konfekt fordi jeg kan dele den med broren min dersom vi ikke får julegaver av andre. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Huldali

Hos oss var det mormor som fikk årets verste julegave av sin gamle søster (min grantante). Til hele familien gav denne gamle tanten en liten skritteller i tilegg til en annen gave, greit nok til oss andre i familien, men mormor er avhengig av rullator og går bare fra kjøkkenet og inn til stua der hun setter seg i godstolen. Blir ikke mange skritt akkurat! Hun sa det selv: Det er den verste julegaven noen kunne gitt meg! Men med latter i stemmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem er det som har en vhs spiller liggende nå????

Litt OT, men jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som ikke har en VHS-spiller. Det er rett og slett fordi vi har mange videofilmer fra før-DVD-tid. Den blir fremdeles solgt i alle butikker, og er ikke akkurat forhistorisk ennå selv om du ser ut til å mene det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/vi får så godt som alltid fine julegaver, og 2007 var intet unntak. Jeg stusset imidlertid litt over gaven fra mannens bror og kona. De hadde nemlig spurt oss hva vi ønsket oss og spurte bl.a. om vi hadde blender. Jeg sa vi hadde to. Og hva fikk vi i julegave? En blender. :klø: (Som forøvrig kjapt ble byttet i ny eggekoker og Bourne-trilogien, så da ble vi veldig fornøyde likevel. ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...