Gå til innhold

årets verste julegave?


Gjest Juletulla

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke si det helt sikkert, men jeg vil tippe at det er et smykkestativ (eller noe sånt) :)

Ja, det tenkte jeg og, men det var ganske høyt så er litt i tvil hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke selvopplevd, men en slektning fikk shampo fra sin mor, til den nette sum av kr 6,90,- i år altså.

Jeg fikk lysestake to år på rad da jeg var i begynnelsen av tenårene, i sånn fake messing, med rødt lys og plastikklysmansjett. Det var en innertier! Ble like skuffet hver gang, særlig med tanke på at han jeg fikk det fra, alltid fikk noen skikkelig (CD som var forseglet f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho ho! Dette var en morsom tråd, ler meg skakk! Kom til å tenke på den verste gaven jeg har fått. Den var egentlig ikke så ille, men jeg var fjorten år da og det er den eneste julegaven jeg husker jeg har fått av min far. Det var et lite lyseblått handkle i 50% nylon/bomull og håpløst å tørke seg på, pluss ei lyseblå truse i bestemorfasong bare at foran var den av gjennomsiktig blonde. Kan jo nevnes at jeg er helt mørkhåret og gjett at det var drittflaut! Veldig populært hos ei datter i puberteten! Syntes jeg så meg bli avslørt med den på i garderoben på skolen...

Hadde giveren vært ei gammel bestemor, kunne man ha forstått, men en tenåringsfar... Trusen ble aldri brukt, men handkleet ble brukt til skureklut, beste skurekluten jeg har hatt for det var så grovt og ruflete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho ho! Dette var en morsom tråd, ler meg skakk! Kom til å tenke på den verste gaven jeg har fått. Den var egentlig ikke så ille, men jeg var fjorten år da og det er den eneste julegaven jeg husker jeg har fått av min far. Det var et lite lyseblått handkle i 50% nylon/bomull og håpløst å tørke seg på, pluss ei lyseblå truse i bestemorfasong bare at foran var den av gjennomsiktig blonde. Kan jo nevnes at jeg er helt mørkhåret og gjett at det var drittflaut! Veldig populært hos ei datter i puberteten! Syntes jeg så meg bli avslørt med den på i garderoben på skolen...

Hadde giveren vært ei gammel bestemor, kunne man ha forstått, men en tenåringsfar... Trusen ble aldri brukt, men handkleet ble brukt til skureklut, beste skurekluten jeg har hatt for det var så grovt og ruflete.

Utrolig ekkelt å få truser fra faren sin og hvetfall gjennomsiktige uff stakkars deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjipeste sureste julen for meg var vel ifjor. Hadde flyttet sammen med kjæresten min i begynnelsen av november, og nærmest alle julegavene den julen var kaseroller og gardiner og slikt til leiligheten vår. Det er vanligvis kos det, men vi hadde allerede gjort det slutt 3 dager før. Så ikke nok med at jeg var foruten samboeren min denne julen, men alle gavene står nå på loftet til "neste gang jeg flytter for meg selv!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev dette i en annen tråd, men samma det;

Jeg brukte masse tid på å finne en fin gave til bestevenninna mi, og endte opp med en flott lommebok som kosta meg en del. Jeg pakket den fint inn, og gleda meg virkelig til å gi den til henne.

Jeg skulle møte henne bittelille julaften og gi henne gaven, og da jeg møtte henne sa hun "hehe, jeg har ikke kjøpt noe enda. Bare stå her, så skal jeg kjøpe noe", sa hun og rant av gårde.

Få minutter etterpå kom hun tilbake med en pose fra HM. I posen lå det to gaver i sånn "Poseinnpakning" man får på HM, (bare en litt stor konvolutt med lim på, hvis dere skjønner hva jeg mener.) Hun tok opp den ene gaven og og ga den til meg, det stod en til og fra-lapp på gaven, men det stod ingenting på den. "Hvordan vet du at den er til meg?", sa jeg. "Nei, det er jo det samme inni dem, så det spiller vel ingen rolle." Den andre gaven skulle hun gi til en annen venninne..

Da jeg åpnet gaven var det er skjerf som overhodet ikke er i min stil eller farge... Hun hadde klusset over prisen med en kulepenn (ikke vanskelig å lese det under, for å si det sånn). 39,50. Jeg vet at det er tanken som teller, men hallo da... Vi har vært bestevenninner i 14 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk jeg greie gaver, men fikk en pose twist fra ene onkelen min og en truse fra Rema 1000. Har ikke noe mot praktiske gaver og fikk mange jenteboxere til jul, men litt avslørende fra Rema 1000 :P

Men vi har en onkel og tante som gir hele familien gave. Som er helt greit for de var ikke så flinke å gi gaver. I fjor fikk vi et sengesett (vi er en familie på seks) og i år fikk vi dyne og pute.. :P

kanskje jeg har misforstått litt, men er det virkelig så kjipt å få twist? Jeg elsker å få snop til jul (mye bedre enn teite cd-er eller lysestaker)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 10 år fikk jeg en truse i størrelse XL av mormoren min.. :gjeiper:

Endret av Angelfalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev dette i en annen tråd, men samma det;

Jeg brukte masse tid på å finne en fin gave til bestevenninna mi, og endte opp med en flott lommebok som kosta meg en del. Jeg pakket den fint inn, og gleda meg virkelig til å gi den til henne.

Jeg skulle møte henne bittelille julaften og gi henne gaven, og da jeg møtte henne sa hun "hehe, jeg har ikke kjøpt noe enda. Bare stå her, så skal jeg kjøpe noe", sa hun og rant av gårde.

Få minutter etterpå kom hun tilbake med en pose fra HM. I posen lå det to gaver i sånn "Poseinnpakning" man får på HM, (bare en litt stor konvolutt med lim på, hvis dere skjønner hva jeg mener.) Hun tok opp den ene gaven og og ga den til meg, det stod en til og fra-lapp på gaven, men det stod ingenting på den. "Hvordan vet du at den er til meg?", sa jeg. "Nei, det er jo det samme inni dem, så det spiller vel ingen rolle." Den andre gaven skulle hun gi til en annen venninne..

Da jeg åpnet gaven var det er skjerf som overhodet ikke er i min stil eller farge... Hun hadde klusset over prisen med en kulepenn (ikke vanskelig å lese det under, for å si det sånn). 39,50. Jeg vet at det er tanken som teller, men hallo da... Vi har vært bestevenninner i 14 år.

Jeg og mine venninner bruker ofte å avtale ca pris på gavene vi gir hverandre. Har også opplevd slikt som du.. Det er litt sånn kjipt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av foreldrene mine fikk jeg en tusenlapp og noen små ting. Jeg er jo selvfølgelig kjempe takknemlig, men det jeg IKKE likte var...

at min far hadde pakket inn en mørk sjokolade tennis racket. Vi pratet nemmelig to dager før om hvor mye jeg IKKE likte mørk sjokolade. Jeg sa til min far at han måtte gjerne kjøpe en sjokolade racket til meg som han av og til gjør når det er jul, men jeg liker IKKE og har aldri likt i mine 20år mørk sjokolade. Fint å få, men det blir jo foreldrene mine som spiser gave jeg fikk da de ikke tok hensyn til det faktumet at jeg ikke liker mørk sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt grei gave, men skjønner ikke greia. Natt håndkrem. Håndkrem er fint, men en spesiell for natta? hva er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 10 år fikk jeg en truse i størrelse XL av mormoren min.. :gjeiper:

Jeg har en verre - da jeg var på samme alder (eller litt yngre), fikk jeg en 3-pakning med guttetruser av min mormor. Med gylf! :ler:. Grusomste gaven ever - det var jo dødspinlig!

helt grei gave, men skjønner ikke greia. Natt håndkrem. Håndkrem er fint, men en spesiell for natta? hva er greia?

Håndkrem er jo best om natta, for da vaskes den ikke bort etter fem minutter når man går på do eller skal lage mat etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanten min er av typen som setter KVANTitet foran KVALitet. I fjor sa jeg f.eks. fra at jeg sparer på Riedel Vinum vinglass, men det var jo så kjedelig å bruke 200 kr på et glass, så da fikk jeg heller en 6-pakk med rødvinsglass fra Europris eller Nille. Den står fortsatt i boden - uåpnet.

I år ønsket jeg meg deler til bestikket mitt, et stålbestikk fra Stelton Norstaal. Tante kjøpte "selvsagt" et bestikksett til 6 personer av et merke jeg aldri har hørt om.

Det er jo ikke det at gavene er spesielt ille, sånn egentlig, men det som irriterer meg (og andre i familien) er at hun ikke kan holde seg til det vi sparer på og forstå at faktisk vil jeg heller ha EN kniv eller ET glass i serien jeg sparer på enn flere deler i en serie jeg ikke sparer på og som ikke kan byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fikk jo en egentlig veldig fin gave - krystall-champagne glass! :) Fine glass var det og :) Men ICA hadde en kampanje som varte til oktober, at dersom du handlet for så så mange hundre kroner fikk du gratis slike glass.. (vi har selv vann-glass og long-drink glass i samme "serie") Så, for all del, glassene vi fikk blir satt pris på, men det er jo samtidig kanskje litt kjipt å gi bort gratis glass? Især når giveren VET at vi vet om ICA-kampanjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke komme på den rareste gaven jeg har fått, men da jeg var i barnehage alder så ville jeg gi gave til mine besteforeldre. Så farfaren min fikk en liten oransje godt brukt lekebil av plast uten hjul :sjenert:

husker enda hvor godt han lo da han åpnet den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja! Har alltid vært smådårlig på å gi gaver selv, hater å gi halvhjertede gaver til de jeg ikke vet hva jeg skal gi noe til, så har begynt å avtale å ikke gi. :)

Men har et søskenbarn som hvert eneste år kjøper noen helt grelle klær til meg. Gjerne en pysj i str XS (jeg er mer L) eller lignende. Og i år fikk søstra mi den styggeste krushunden jeg noensinne har sett! Jaja. :) Ja, i fjor var vi innom ei tante med julegaven hennes og hun sa at hun ikke hadde pakket inn vår gave og at vi bare skulle hente den ut av postkassen hennes dagen etter. Greit nok, gjør det og når jeg åpner den er det en Got2be-hårspray. Matbutikktur anyone? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...