Gå til innhold

årets verste julegave?


Gjest Juletulla

Anbefalte innlegg

En annen mislykket gave var to sett med konfekt med cognacfyll som ble gitt til hhv. gutt på 11 og jente på 14. De voksne fikk vanlig konfekt i ren sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliky

Søstrene til samboeren min er skikkelig kjipe når det gjelder julegaver. De gir gaver til ungene våre som koster under 100,-. I år fikk de hansker kjøpt i dagligvarebutikk (lamote). Vi bruker alltid tid på å finne fine gaver, men det virker som de bare rasker med seg noe de finner... Neste år gir vi noe skikkelig kjipt tilbake, gidder ikke bruker mer tid og penger på de...

Vet at mange sikkert syntes jeg virker overfladisk, men jeg syntes ærlig talt at de heller kunne kutte ut gaver istede for å gi bort bare drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia
Søstrene til samboeren min er skikkelig kjipe når det gjelder julegaver. De gir gaver til ungene våre som koster under 100,-. I år fikk de hansker kjøpt i dagligvarebutikk (lamote). Vi bruker alltid tid på å finne fine gaver, men det virker som de bare rasker med seg noe de finner... Neste år gir vi noe skikkelig kjipt tilbake, gidder ikke bruker mer tid og penger på de...

Vet at mange sikkert syntes jeg virker overfladisk, men jeg syntes ærlig talt at de heller kunne kutte ut gaver istede for å gi bort bare drit!

Så gavene må koste over hundre kroner, ellers er det bare noe dritt? Synes du virker litt bortskjemt jeg. Hansker til ungene er ikke så dumt skal jeg si deg. Vet mange småjenter som velger hansker som matcher hvilke klær de har på seg, da er det jo kjekt med mange forskjellige par. Dessuten vet alle at hansker er forbruksvare, de forsvinner fort.

Hvor gamle er søstrene til samboeren din? Kanskje de ikke har råd til noe dyrere, men vil gjerne gi noe? Den mest populære gaven noensinne i vårt hus, var en bitteliten Lego-vannscooter til 39,50. Den var med overalt og alle delene er fremdeles inntakt etter 10 år! Det spørs hva man gjør det til. Håper ikke du lærer ungene dine å bli utaakknemlige og bortskjemte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstrene til samboeren min er skikkelig kjipe når det gjelder julegaver. De gir gaver til ungene våre som koster under 100,-. I år fikk de hansker kjøpt i dagligvarebutikk (lamote). Vi bruker alltid tid på å finne fine gaver, men det virker som de bare rasker med seg noe de finner... Neste år gir vi noe skikkelig kjipt tilbake, gidder ikke bruker mer tid og penger på de...

Vet at mange sikkert syntes jeg virker overfladisk, men jeg syntes ærlig talt at de heller kunne kutte ut gaver istede for å gi bort bare drit!

Nå bruker mine unger stort sett slike hansker, så jeg hadde vært takknæmlig om de fikk noe slikt. Hanskene er helt greie, og ikke noe skandale om de blir mistet...., ja jeg syntes du er overfladisk og utakknæmlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare fine julegaver. Hver eneste en var plukket ut med omtanke, pakket inn med omtanke og gitt med omtanke.

Ungen min fikk også bare fine gaver. H*n ytret ikke misnøye over en eneste en.

Vi er takknemlige for det vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky
Så gavene må koste over hundre kroner, ellers er det bare noe dritt? Synes du virker litt bortskjemt jeg. Hansker til ungene er ikke så dumt skal jeg si deg. Vet mange småjenter som velger hansker som matcher hvilke klær de har på seg, da er det jo kjekt med mange forskjellige par. Dessuten vet alle at hansker er forbruksvare, de forsvinner fort.

Hvor gamle er søstrene til samboeren din? Kanskje de ikke har råd til noe dyrere, men vil gjerne gi noe? Den mest populære gaven noensinne i vårt hus, var en bitteliten Lego-vannscooter til 39,50. Den var med overalt og alle delene er fremdeles inntakt etter 10 år! Det spørs hva man gjør det til. Håper ikke du lærer ungene dine å bli utaakknemlige og bortskjemte.

Søstrene hans er rundt de 30. De har ingen dårlig økonomi, og dessuten er de ikke mange heller. Det er min samboer, to søstre med mann og barn, veldig liten familie, så det er ikke slik at de har veldig mange å kjøpe til. Barna mine ble ikke sure for hansker fra LaMote de, men vi legger alltid mye tanker og penger i gavene til barna der, syntes det er koselig å gi en gave barna virkelig setter pris på. Neste år blir det handling av gaver til de på Rema 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Det vil jeg påstå er å havne nedpå deres nivå. Dessuten så kan man få tak i fine gaver på Rema 1000 også, det kommer helt an på hva man skal ha og hva man kjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vi legger alltid mye tanker og penger i gavene til barna der, syntes det er koselig å gi en gave barna virkelig setter pris på. Neste år blir det handling av gaver til de på Rema 1000.

Hvis det er så at dere faktisk synes det er koselig å legge ned tid og penger i gaver, så blir det i mine øyne temmelig barnslig å bestemme seg for å handle på Rema neste år bare på trass.

Er det sånn at dere burde legge kvittering ved gavene dere i mellom så alle kan være sikker på at alle får omtrent lik verdi?

Så lenge barna er fornøyd og takknemlige, så synes jeg ikke det passer seg at de voksne furter. Makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingenting sært til jul denne gangen. Jo, en veske i merket "F by Friis". Joda, det er greit at Friis-vesker er populære blant jenter i min alder, men ikke guttevesker.

I min familie har man at man ikke gir gaver til nevøer/nieser etter konfirmasjonsalder. Jeg er faktisk ganske glad for det.

Men mamma og pappa derimot! De fikk blant annet espressomaskin fra Biltema. Telysestaker med et par hestesko i svart "messing", og en lyseblå stygg glass-greie med en form som kun passer seg for å ha bananer i. Og konfekt fra Europris, selvsagt.

Hvorfor er det ingen som får dårlig samvittighet av å få vin/gode tepper/kjøkkenutsyr av kvalitet hvert år når de gir noe fra Biltema/Nille/Chlas Ohlson tilbake? Da gir man ikke på grunn av gleden av å gi, men fordi det er billig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen som får dårlig samvittighet av å få vin/gode tepper/kjøkkenutsyr av kvalitet hvert år når de gir noe fra Biltema/Nille/Chlas Ohlson tilbake? Da gir man ikke på grunn av gleden av å gi, men fordi det er billig.

Har man avtalt hvor mye man skal bruke på gaver, da? Kanskje den som gir en billig gave synes det er nok å bruke 100-200 kr på den de kjøper til. Jeg ville ikke økt gavebudsjettet mitt neste år selv om noen kjøpte en overraskende dyr gave til meg, men jeg prøver å finne kvalitetsting innen den prisklassen jeg har bestemt meg for og kjøper heller et enkelt, dyrere glass i en serie vedkommende samler på, enn et helt sett på Europris , men folk er litt forskjellige i det å vurdere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man avtalt hvor mye man skal bruke på gaver, da? Kanskje den som gir en billig gave synes det er nok å bruke 100-200 kr på den de kjøper til. Jeg ville ikke økt gavebudsjettet mitt neste år selv om noen kjøpte en overraskende dyr gave til meg, men jeg prøver å finne kvalitetsting innen den prisklassen jeg har bestemt meg for og kjøper heller et enkelt, dyrere glass i en serie vedkommende samler på, enn et helt sett på Europris , men folk er litt forskjellige i det å vurdere kvalitet.

Det er forskjell på en vin til 100 kr og en espressomaskin som ikke virker før den er plugget i kontakten en gang. Å ta det opp med f.eks. ømfintlige naboer kan faktisk bidra til et dårlig naboforhold og det vil man vel ikke?

Det har litt med hvem man kjøper gaver til. Men uansett om man ikke kjenner vedkommende så godt, mener i hvert fall jeg at man kan gi dem noe nøytralt eller noe som kan brukes opp (det kan faktisk ikke konfektesker fra Europris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk vi stort sett bare fine presanger.. :) Men har fått noen rare presanger opp i gjennom..

Da jeg var ca 18 fikk jeg en lampe av tante og onkel, med et porselensdukkehode stikkende ut.. skikkelig oldemor stil. Husker mamma ble sur fordi jeg ikke ville ha den på rommet mitt, for tenk om tante kom innom og lurte på hvor den stod..uff. Ble stående i skapet den ja :jepp: Fikk også dorullholder i gullfarget plast med innebygd radio av dem et år.. fått mye rart av dem opp igjennom, og aldri turt å si noe.. (de bestiller det meste på postordre også..). Men nå gir de mer normale gaver da, gir ikke så mye lenger etter jeg fikk mann og barn..

Mannen min fikk alltid gensere i str M før av tanten og farmora si..enda han er 1.88 høy og bred over skuldrene og ikke kan ha noe under xl..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre pleide forresten farmora mi ofte å kjøpe akkurat det samme til meg og mamma.. vi har fått akkurat lik veske, samme parfyme og pyntegjenstander.. var ikke så veldig populært, hadde jo en litt annen smak enn mamma på 40 da jeg var tenåring kan du si :jepp:

I forfjor fikk vi akkurat lik juleduk og telysvase av henne, og broren min også fikk det samme :fnise: Men nå har vi fått konfekt de siste 2 årene, like greit det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år (ehrhm, i fjor, selvsagt!) fikk jeg bare fine ting til jul, men det er kanskje litt fordi jeg ble enige med venninnegjengen om å ikke gi hverandre noe i år. :ler: Mange av dem har dårlig råd, og vi kjøper som regel bare ræl til hverandre uansett, så hva er vitsen. Gud vet hvor mange shotglass, "søte" gavebøker med treige dikt, og ubrukelige pyntegjenstander (som selvsagt ikke matcher noe av det andre jeg har) jeg har fått opp i gjennom årene.

Selv prøver jeg alltid å finne noe vedkommende har sagt at han/hun ønsker seg, men jeg har da gitt bort noen temmelig håpløse gaver selv også... Blant annet ga jeg en venninne en hvit (!) leppestift en gang, fordi en annen venninne mente at det var så kult. Tror ikke hun ble så glad. Og da vi gikk på ungdomsskolen var det en periode det var så populært med bodyglitter, så jeg kjøpte en hel stabel med sånne bokser som sikkert ikke kostet mer enn 10 kr per stykk på Nille, og ga til hele gjengen. :flau:

Endret av Miel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk jeg egentlig ingen dumme gaver, det gikk for det meste i kjøkkenting o.l, men jeg må innrømme, jeg ble littegrann skuffet av gaven fra mamma og stefaren min. De ga meg sengetøy. Det var heldigvis hjerter på :fnise: (jeg var litt besatt av hjerter for noen år siden, og det husker mamma enda, så dermed er det sengetøy med hjerter jeg får, bare på pure f..Det er jo egentlig litt morsomt :fnise: )

Men jeg fikk absolutt ingenting jeg ønsket meg, og jeg var heller ikke vanskelig dette året! Jeg ønsket meg bøker og cd-er(hadde laget liste over forfattere og grupper). Og det høyeste ønsket mitt var to ordbøker(finsk/engelsk og spansk/engelsk).. hihi! De synst vel jeg var nødt til å kjøpe slike tulleting selv :ler:

Hos oss tror jeg det var farmor som fikk den kjipeste gaven. Konfekt. Hun er diabetiker.. Bare bra hun ikke fikk gåstaver :ler: (Hun har hofteproblemer, hjertesvikt osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl

Jeg fikk egentlig ingen kjipe gaver, men jeg ønsker meg heller gavekort enn at tanter og onkler kjøper bøker jeg har lest, glass som ikke faller i smak, etc, tydelig preget av at gaven skal koste så å så mye. I år fikk jeg ti bøker i julegave, åtte av dem har jeg lest fra før.

Noen av bøkene er dessuten kjøpt på Norli (den butikken finnes ikke her jeg bor), og jeg bor i en ganske stor by... så det blir litt tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For er par år siden fikk jeg en pakke med gummistrikk. :ler:

Men jeg har fått bruk for de, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som oftest masse fint, og i år var ingen unntak. MEN jeg skjønner ikke helt hva jeg skulle med en blinkende, syngende, gul badeand? Har ikke badekar engang jo! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var igrunn fornøyd med gavene, men gavene til Veslejenta var det værre med.

Min mor hadde kjøpt nissedrakt i to nr for stor og b.la en vaskebjørnlue.

For det første synes jeg slike nissedrakter er ....usjarmerende... og når hun fikk den på julaften er det få anledninger til å bryke den.

Men, hun er bare 7 mnd og merker ikke så mye til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mikser og digital kjøkkenvekt av foreldrene mine i fjor. Så jævla..praktisk! :tristbla: Ble ganske skuffa, selv om jeg trenger det.

Mamma og pappa glimter alltid til med en knall presang, enten det er dyre klær som jeg ikke tar meg råd til selv, eller en eller annen teknisk dippedutt, som jeg kan leke meg med. Saken er at jeg får dyre presanger av de, og da vil jeg ha noe til meg personlig, og ikke til leiligheten, f.eks. Har alltid høye forhåpninger der. Jeg liker leketøy, og vil ikke bli voksen.

Endret av Filur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...