Gå til innhold

Storken har kommet ;)

Concertina

Anbefalte innlegg

Første jeg tenkte på når jeg våkna i dag var deg, en helt ukjent person. Viser litt om hvor mye man føler man blir kjent med folk her :ler:

Jeg og! Er ikke det rart?! Først tenkte jeg "Åh, jeg lurer på hvordan det har gått med Concertina, må komme meg inn på KG fort!". Så fortsatte tankene: "Hmm.. Jeg er sikkert den eneste som tenker på disse damene med en gang jeg våkner".. :ler:

Men det er kanskje naturlig når man bruker såpass mange timer på hverandre.

Det begynte så lovende med nok en skyhøy temp (samme som i går), så jeg fikk faktisk litt forhåpninger...

Men testen viste desverre "Ikke gravid" :(

Sorry jenter!

Jeg tar det overraskende lett, ikke det jeg er skuffa og alt, men det er lettere nå som jeg vet at vi kan prøve en god stund til! :)

Tusen takk for alle lykkeønskninger! Det varmer veldig! :klemmer:

Også inviterer jeg mest sannsynlig til :popcorn: igjen om en måneds tid :fnise:

:klemmer: Okey. Men jeg sier som de andre - håpet er ikke ute så lenge ikke tanta har kommet! HCG-nivået må jo rekke å stige litt i kroppen før man får positiv test.

Det er lov å være skuffa dersom det ikke gikk denne gangen. Det er fint at du tenker positivt da, med at dere har god tid og er unge og sånn, for det er dere jo!

Jeg heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og! Er ikke det rart?! Først tenkte jeg "Åh, jeg lurer på hvordan det har gått med Concertina, må komme meg inn på KG fort!". Så fortsatte tankene: "Hmm.. Jeg er sikkert den eneste som tenker på disse damene med en gang jeg våkner".. :ler:

:ler: Utrolig hva dette nettlivet tilfører gitt, men man bruker jo som du sier masse timer på hverandre, så det er jo naturlig at man blir engasjert :)

:klemmer: Okey. Men jeg sier som de andre - håpet er ikke ute så lenge ikke tanta har kommet! HCG-nivået må jo rekke å stige litt i kroppen før man får positiv test.

Det er lov å være skuffa dersom det ikke gikk denne gangen. Det er fint at du tenker positivt da, med at dere har god tid og er unge og sånn, for det er dere jo!

Jeg heier på dere!

Jeg har ikke gitt opp helt nei! :klemmer: Kan jo forsåvidt ikke annet enn å være positiv heller, det hjelper lite å legge seg ned og grine... Og vi har bare prøvd skikkelig i 3 måneder (hadde en pp med "halvprøving" før det), så fremdeles ser man positivt på dette ;)

Jeg synes ikke tempekurven min stemmer overens med at jeg ikke skal være gravid, den har vært stabilt veldig høy siden fredag, og de to siste dagene har den vært på det høyeste noensinne (med unntak av en ugyldig temp midt i en syklus for endel måneder siden)... Merkelig,men det er vel mulig å ha en slik kurve om man ikke er gravid også... Jeg får avvente det hele litt og ta ny test over helga tenker jeg, det kan jo fort hende at jeg får mensen på lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg er ikke overbevist av testen din før tantebesøket kommer, jeg assa!

Ikke jeg heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei. Titter innom jeg, etter tråden på prøverforumet.

Og jeg er frekk nok til å synse litt om charten din også :fnise: Håper det går bra!

EL er vel vanligvis siste dag med El-slim, i så fall kan eggløsningen din ha vært på cd 16. Det stemmer jo også med en liten dipp ned, for så å stige. Da vil du få høyere coverline også, og tydeligere skille mellom før-EL og etter-EL nivå på tempene dine. I så fall er du bare 11 dpo i dag - ikke 13 ;) Men nå er det jo sikkert også en grunn til at FF har satt charten som den har også altså, så mye mulig det stemmer.

Hvor lang lutealfase pleier du å ha? Og har du en gammel chart å sammenligne med? Hvis du går inn på sharing på FF, så er det et valg der, så du kan linek til charten din. Der ser vi også siste chart før gjeldene syklus, og da er det litt lettere å sammenligne. Synes jeg da.

Hvor temper du forresten? Og er du nøye med tempetidspunktet og at det er etter misnt 3 timer sammenhengende søvn?

Det er ikke for å være frekk eller noe altså, men det er jo litt spennende å tolke andres charter når man er en temper selv ;) Du får bare ignorere meg om du vil :fnise:

Uansett - lykek til med mer testing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL er vel vanligvis siste dag med El-slim, i så fall kan eggløsningen din ha vært på cd 16. Det stemmer jo også med en liten dipp ned, for så å stige. Da vil du få høyere coverline også, og tydeligere skille mellom før-EL og etter-EL nivå på tempene dine. I så fall er du bare 11 dpo i dag - ikke 13 ;) Men nå er det jo sikkert også en grunn til at FF har satt charten som den har også altså, så mye mulig det stemmer.

Hvis det er så så er sannsynligheten for at jeg er gravid mindre og... Jeg var bortreist under EL slik at vi hadde sex sist på cd12...

Hvor lang lutealfase pleier du å ha? Og har du en gammel chart å sammenligne med? Hvis du går inn på sharing på FF, så er det et valg der, så du kan linek til charten din. Der ser vi også siste chart før gjeldene syklus, og da er det litt lettere å sammenligne. Synes jeg da.

Hvor temper du forresten? Og er du nøye med tempetidspunktet og at det er etter misnt 3 timer sammenhengende søvn?

Har hatt lutealfaser på mellom 13 og 16 dager, med hovedvekt på rundt 15. Temper i munnen, vurderte å bytte til vaginal etter forrige syklus, men glemte det og jeg synes det høres litt ut som mye styr... Og jeg temper alltid på samme klokkeslett og etter minimium 3 timers søvn, så den er ganske korrekt sånn sett.

De to siste syklusene mine har vært merkelige (altstå før denne), første pp så var EL forsinket med en uke (tipper det var pga min stressing), mens forrige gang så gikk tempen opp og ned og opp og ned, og FF kunne ikke fastsette EL skikkelig... Og de syklusene før det så har jeg ikke sjekket sekret.

Har sett den FF-greia, men siden jeg kun har gratisvarianten så kan jeg kun legge ut to sykluser, og jeg vet ikke hvor mye vettugt man får utav det... Har lagt ut de tre siste syklusene her, men de er jo så ulike at...

Jo mer jeg ser på de gamle syklusene jo mer forvirret og usikker blir jeg :fnise: Tror jeg venter med ny test til etter IKM har vært, like greit det, sparer litt penger ;)

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

:ler: Utrolig hva dette nettlivet tilfører gitt, men man bruker jo som du sier masse timer på hverandre, så det er jo naturlig at man blir engasjert :)

Takk Aimee, du redda dagen min. Samboer sto bare å så rart på meg i dag tidlig, og kunne ikke skjønne at jeg skulle bry meg så mye om at andre testa :ler: Også lagde jeg jo ikke matpakke til han en gang, noe jeg da allerede hadde gjort.

Men jeg fortsetter å krysse fingra helt til dumme tanta kommer.

Hvordan reagerte samboeren din forresten?

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerte samboeren din forresten?

Han er realist av natur og hadde ikke de høyeste forhåpningene på forhånd så selv om han var skuffa, så var resultatet som han trodde... Sannsynligheten for at ting skulle gå bra denne måneden var/er jo minimale...

Men nei, jeg har ikke gitt helt opp håpet, men jeg forsøker å bare la det ligge litt... Tror jeg skal vente med å teste mer til etter helga, som var planen... så får det bare være at jeg er bortreist og må teste på badet hos mor&far ;)

Men koselig at dere følger med jenter :klemmer: Kan skjønne at samboeren din Tussi synes det er litt smårart men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, da sank tempen endel, så da antar jeg at håpet er ute for denne gangen. Vel, det var morsomt så lenge det varte ;) Regner med en lavere temp i morgen og mensen, akkurat som jeg skulle hatt.

Og neste gang gidder jeg ikke å teste gitt, for jeg vet jo dagen før IKM/på IKM om jeg er gravid eller ikke utifra temperatur... Men jeg inviterer til :popcorn: rundt IKM likevel ;)

Oppe tidlig i dag og, må få bakt innebakt pizza-greier til turen nordover (grei mat å ha med seg i bilen) og få pakket det siste, fikk ikke gjort det i går, det meste var vått ;) Har to stativ fulle med rene klær... vi har ikke vært så flinke til å vaske klær regelmessig nei... :sjenert:

Vel jeg hoppe litt i :dusje:

Imli: koselig med venner man ikke kjenner ja :Nikke: Veldig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper neste gang klaffer det :) Det var veldig spennende å føge med denne gangen :)

Så flink du er som står opp tidlig for å bake :)

Kos deg masse i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de andre sier, neste gang klaffer det vettu! :) Jeg stiller i alle fall med :popcorn: om en måned igjen ;)

God tur hitover - her skinner sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper neste gang klaffer det :) Det var veldig spennende å føge med denne gangen :)

Så flink du er som står opp tidlig for å bake :)

Kos deg masse i påsken!

Vi satser på at alle gode ting er fire :fnise: Takk i hvertfall! :klem:

Påsken skal bli bra, og skal man klare å komme seg på påskeferie så må man ha litt mat så derfor baker jeg ;) Og kos deg i påska!

Neste gang klaffer det! :jepp:

Yes! :jepp: Jeg er optimist! Evig optimist! :-D

Som de andre sier, neste gang klaffer det vettu! :) Jeg stiller i alle fall med :popcorn: om en måned igjen ;)

God tur hitover - her skinner sola!

...og klaffer det ikke neste gang så klaffer det gangen etter, det er ikke så hast og det går bra! men joda, hadde vært fint om det funka neste gang ja ;)

Flott å høre at det er godvær! Gleder meg til å dra til Bartebyen nå! :-D

Jeg skal til akupunktøren neste onsdag, da skal hun sette noen nåler slik at jeg blir ekstra mottakelig ;) Så blir jeg gravid neste gang så skylder jeg på det! :ler:

Fant forresten denne på Barn i magen:

Myter og Fakta om fruktbarhet

Sex 14 dager etter mens - MYTE

Ikke alle kvinner har 28 dagers syklus med eggløsning midt i syklusen.

Bringebærblad - MYTE

Bringebærblad kan være positivt når man er gravid, men gjør ikke noe med fruktbarheten.

Sitatet er forkortet. Resten finner du her. Trille (mod)

...en ting jeg reagerte på: dersom sædcellene ikke liker for senket ph-verdi pga syrerik mat og sitrusfrukter så bør man kanskje ikke drikke grapefruktjuice?? (og denne lista tilbakeviser også det med slimløsende hostesaft... :sjenert:) Men akupunktur funker visst så ;)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det PP4 du går inn i nå altså?

Det var da det klaffet for meg, og ganske mange av de andre som er innom min dagbok :) Så det er bllitt litt lykkemåned for mange av oss, så da satser vi enda mer på deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er det PP4 du går inn i nå altså?

Det var da det klaffet for meg, og ganske mange av de andre som er innom min dagbok :) Så det er bllitt litt lykkemåned for mange av oss, så da satser vi enda mer på deg også!

Går inn i PP4 ja :) Har lest noe om det i dagboka di, så jeg satser på at det smitter over på meg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heii Concertina! Kjedelig at TR kom igjen.. men da er vi jo enda flere som satser på å produsere en desemberbaby!!! :jepp::jepp:

Håper ellers alt er fint med deg!!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...