Gå til innhold

Hva har du bakt i dag?-tråden

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest hyggelig
OI! Har du lyst til å dele oppskriften hvis den blir vellykket? Er på utkikk etter en god daimiskakeoppskrift :)

selvfølgelig :)

jeg fant oppskriften vha google, så her kommer en link:

http://matmons.net/visoppskrift.asp?meny=1&id=32

skal ha et lite kakeselskap i ettermiddag, så jeg kan jo fortelle hvordan resultatet ble i løpet av kvelden/evt. morgendagen.

krysser fingrene for at den skal smake godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hyggelig

spiste daimiskake igår. marengsbunnen var i tykkeste laget, men iskremen ble veldig god. jeg brukte en 24cm kakeform, men smurte ikke marengsen helt ut i kantene fordi jeg trodde det ble for lite ellers.... men jeg tok feil ;) i ettertid ville jeg nok ha smurt den helt ut i kantene.

på en skala fra 1-6 hvor 6 er best vil jeg gi den en 4er med potensiale for en 5 er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart
spiste daimiskake igår. marengsbunnen var i tykkeste laget, men iskremen ble veldig god. jeg brukte en 24cm kakeform, men smurte ikke marengsen helt ut i kantene fordi jeg trodde det ble for lite ellers.... men jeg tok feil ;) i ettertid ville jeg nok ha smurt den helt ut i kantene.

på en skala fra 1-6 hvor 6 er best vil jeg gi den en 4er med potensiale for en 5 er ;)

Det høres lovende ut!

Tusen takk for tips, gleder meg til å prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

I dag har jeg bakt valnøttbrød.

De som vil ha en mer voksen smak på dajmiskaken kan få min oppskrift.

Dajm iskake

3 eggehviter og 2 ½ dl sukker piskes stivt. 100 g malte mandler blandes forsiktig i.

Stekes ½ time ved 175 grader i springform som måler ca 24 cm. Husk bakepapir i bunnen.

Avkjøles.

3 eggeplommer og 1 ½ dl sukker piskes godt.

5 dl fløte piskes stivt.

Ha 2 ts pulverkaffe i ½ dl cognac og løs opp.

2 doble dajm hakkes.

Alt dette blandes og has oppå kaka i formen. Strø en pose dajmkuler over.

Dekk med plast og sett i fryseren. Ta opp en liten stund før servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hyggelig

hva synes du om dronningens favoritt? terningkast? :)

jeg lagde den på fredag, synes den var god men kanskje litt tørr nederst der hvor geleen var..? følte liksom at det skulle ha vært et lite lag med krem oppå geleen eller noe. terningkast 4 fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva synes du om dronningens favoritt? terningkast? :)

jeg lagde den på fredag, synes den var god men kanskje litt tørr nederst der hvor geleen var..? følte liksom at det skulle ha vært et lite lag med krem oppå geleen eller noe. terningkast 4 fra meg :)

Tja jeg syns ikke den var sånn kjeempe god, bunnen ble litt tung. Men den var veldig populær blant gjestene! Gir den en 3'er.. Ikke noe jeg kommer til å lage igjen tror jeg. Liker å prøve nye ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerbakst,"snurrer "med kanel,smør og sukker,30 stk

og 30 stk med makron fyll : ))

deilig å ha i fryseren og varme i ovnet til kaffe besøkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bakt en hvetekake med sitron og mandler. På søndag bakte jeg muffins, men bortsett fra et par stykker jeg og mannen bare måtte smake på ble alle gitt bort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nextlife

Som den morgenfuglen jeg er startet jeg dagen med å lage pizzasnurrer kl 07 i morges. Gjett om resten av gjenget ble lykkelig da de fikk dette til frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bake brød - og det er et "restebrød" av ting jeg hadde i skapet, så det er mye rart i det brødet, blant annet soyamel, hirsegrøt, rosiner, solsikkekjerner, bygg, rug, hvetemel, og chilli. Lurer på hvordan det kommer til å smake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...