Gå til innhold

BARNEMISHANDLERE!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det om at legen sier at det er bedre for barnet at mor røyker litt enn at det stresser, er bullshit!!!!det er den simpleste dårligste unnskyldningen jeg hører!!!!!Jeg har vært storrøyker før begge mine graviditeter men har SELFØLGELIG stumpet røyken samme dag graviditetstesten har vært positiv. Det er IKKE lett, tenker på røyk hver dag, men har jeg noe valg?Nei. Jeg syns faktisk ikke det.

Gravide som røyker er ordentlig egoistiske mennesker som er for dumme til å få barn.

Nå har jeg skrevet mer om dette i et senere innlegg, så jeg ber deg heller lese det.

Hvis du mener denne gruppen er for dum til å få barn, så er det mange andre som også sikkert burde ekskluderes fra å få barn.

-------------------------------------------------------------------------------

Men, nå synes jeg at denne diskusjonen uansett blir for svart/hvitt og preget av at "jeg har erfart sånn og derfor har jeg rett" og "min mor røykte da hun bar meg, og jeg er frisk og fin"-argumenter at jeg gir meg ende over.

Det nytter ikke diskutere, når en ikke ser nyanser, men heller velger å sitte på sin egen høye hest og dømme de som ikke er like vellykkede og perfekte som en selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, det mener jeg du gjorde. Dessuten kan du ikke sammenligne å innta kaffe og cola med å påføre fosteret store pusteproblemer og veksthemming.

Cola gir fete barn som også er skadelig, kaffi hemmer vekst også. Og ikke minst hva mødre gjør etter de er født. Feks godterier som ødelegger tennene. Er det også mishandling? Jeg vil si ja, for jeg vet om barn som måtte trekke ut tenner og barn som har hatt store problemer fordi dietten er på trynet. Og så er det barn som blir så bortkjemt at de har ingen anelse når det gjelder sosial liv. De er ødelagte fordi mor ikke klarer å frigjøre seg fra dem.

Det er så mye man kan bringe opp her. Men så klart, røyking er så gale. :kaffe:

Skrevet
. Men så klart, røyking er så gale. :kaffe:

Ja selvsagt er det det, Er det mulig å være uenig i noe så elementært? Forstår du ikke at fosteret strever med å få oksygen og blir tvunget til å redusere aktiviteten sin i livmoren NETTOPP fordi det får for lite oksygen? Man skal være svært dum og uskikket for å ikke forstå dette...

Skrevet

Jeg har aldri helt hatt sansen for argumenter som "det er ikke så lett som du skal ha det til" og " det er ikke bare bare".

Det er da ingen som har påstått at å kutte ut ting man er avhengig av er lett? Men at noe er vanskelig er vel ikke ensbytende med at man ikke skal gjøre det, eller at det er riktig å fortsette?

Skrevet
Dette er feil, og det vet du. Hvis legen har sagt noe i NÆRHETEN, så å det være at hun har seg selv å takke om det går galt. Og det er jo sant, selv om din venninne tydeligvis ikke tåler å høre det.

Selvfølgelig visste hun at legen hadde rett. Det var måten han sa det på. Nå husker ikke jeg ordrett, men det var noe i de baner av "du fortjener at barnet ditt kvelles sakte inne i deg, du fortjener å kjenne at det dør, du fortjener å kjenne barnets smerte".

Om han hadde sagt at det var skadelig for barnet å røyke og at hun snarest burde stoppe, er en ting. Men det var den fiendtlige måten han sa det på, han nøt å gjøre henne så oppskaket som mulig.

Skrevet

TS - jeg blir så nysgjerrig.... Hvordan har folk reagert når du har påpekt det med røyk og graviditet for dem????

Det er sikkert mange som tenker tanken, men å gjøre det.....

Skrevet
TS - jeg blir så nysgjerrig.... Hvordan har folk reagert når du har påpekt det med røyk og graviditet for dem????

Det er sikkert mange som tenker tanken, men å gjøre det.....

Ja noen legger seg flate og beklager. noen visste ikke at det skadet fosteret (!) andre går i strupen på meg og sier jeg tar feil og at de vet best (!)

Skrevet

og noen svarer: Jamen herregud, det er da så mye som er farlig i dag. LITT røyk har da aldri skadet noen! Det er disse siste jeg mener ikke skulle fått barn.

• 1 måned senere...
Skrevet

Si meg er dere gamle dere stakkarer! Å nærmest halshugge noen fordi de ikke klarer å holde opp med røykingen er helt patetisk!!!!!

Ta dere nå sammen og drit i å angripe andre bare fordi de ikke gjorde det samme som dere under graviditeten.

Alle dere ikke-røykere som menes bastant at det "bare er å kutte ut røyken på tverten"- dere har ingen peiling i det hele tatt hva dere snakker om, så ti stille, dere skal liksom være så perfekte å fortelle andre hva som er rett og galt.

Jeg har selv 3 barn, og jeg røya like mye under graviditeten som før jeg fikk vite at jeg var gravid. Det er ca 15 røyk om dagen. i tilegg tok jeg meg opp til 2 glass vin en fredag kveld.

Alle tre ungene mine er fullstendig friske og fine.

Så dær! Ta dere nå sammen for f????

Skrevet

Selv om det gikk fint med barna dine, så kan du vel ikke benekte at det er uheldig å røyke under svangerskapet? Jeg har selv røykt i mange år, dog jeg har sluttet nå. Det er ikke nødvendigvis så lett å slutte nei. Det kan være skikkelig tøft mens det står på som verst.

Min mor røykte når hun gikk med meg og jeg kom prematurt og hadde lav fødselsvekt. Et ikke så uvanlig resultat når mor røyker under svangerskapet. Jeg også har det bra i dag. Frisk og fin som pokker, men i hele oppveksten min var jeg lavere, spinklere og spedere enn andre på min alder.

Ikke alle klarer å slutte under svangerskapet. Jeg skal ikke hogge av dem hodet for det, men det er da lov å prøve å slutte, all den tid vi vet om at det er skadelig.

Skrevet

:klappe::klappe::klappe::klappe:

Hvis man ikke er i stand til å tenke rasjonelt i forhold til røyk bør man ikke få barn. Og det med at det er bedre at mor får røyke litt enn at hun skal oppleve stress i forhold til røykeslutt er bare tull. Det tar dobbelt så lang tid før giftstoffene er ute av barnets blodomløp som av morens. Så hvis man tar en 3-4 røyker og fordeler dem utover dagen så sørger man faktisk for at babyen nærmest konstant mangler oksygen og forgiftes.

Det finnes INGEN unnskyldning for å røyke som gravid.

Skrevet
Si meg er dere gamle dere stakkarer! Å nærmest halshugge noen fordi de ikke klarer å holde opp med røykingen er helt patetisk!!!!!

Ta dere nå sammen og drit i å angripe andre bare fordi de ikke gjorde det samme som dere under graviditeten.

Alle dere ikke-røykere som menes bastant at det "bare er å kutte ut røyken på tverten"- dere har ingen peiling i det hele tatt hva dere snakker om, så ti stille, dere skal liksom være så perfekte å fortelle andre hva som er rett og galt.

Jeg har selv 3 barn, og jeg røya like mye under graviditeten som før jeg fikk vite at jeg var gravid. Det er ca 15 røyk om dagen. i tilegg tok jeg meg opp til 2 glass vin en fredag kveld.

15 sigaretter og et par glass vin :overrasket:

flott mor!

Skrevet

15 sigaretter om dagen... :sjokk:

Jeg er en røyker selv, men til og med jeg reagerer på dette!

Da jeg fikk vite at jeg var gravid prøvde jeg å slutte tvert. Det klarte jeg dessverre ikke, men jeg klarte likevel å begrense meg betraktelig...

Jeg reduserte fra rundt 15 sigaretter om dagen til 1-2...

Jeg klarte bare ikke å kutte ut "etter middag røyken", og den sliter jeg fremdeles med nesten 20 år senere.

Min første engel ble født dysmature, ikke på grunn av røyken i følge legene, men at røyken forsterket problemet tviler jeg ikke på.

Gjest Ikke innlogget nå
Skrevet

Min svigermor røyket under alle sine tre svangerskap, rullerøyk og sigaretter, ca. 30 om dagen. To av de tre barna har alvorlige astma og allergiproblemer. Det ene barnet holdte på å dø av astma og pusteproblemer som barn. Så ikke kom å forsvare at det å røyke under svangerskapet er OK. At det har gått bra med deres barn er rent flaks, så flaks skulle dere ikke hatt.

Jeg røykte før jeg ble gravid. Prøvde å slutte mange ganger, uten hell. Da jeg fikk positiv grav. test, kuttet jeg røyken på dagen. Det var det letteste jeg noen gang har gjort, det var ikke rom for tvil eller diskusjon om emnet, jeg skulle bare slutte når jeg ble gravid, og så gjorde jeg. Selvfølgelig kom røyksuget av og til, men det var enkelt å overse, da jeg tenkte på det jeg hadde i magen. Alle gravide som røyker, burde sett en video om et foster og hva som skjer når moren røyker.

Vil man, så klarer man.

Skrevet

Jeg er helt enig i at røyk er skadelig for fosteret. Min svigermor røykte da hun gikk gravid med sin sønn, min mann. Hun mener at det ikke har skadet han noe, men han veide ca en kg mindre enn det han burde da han ble født. Han er plaget med allergier, og hadde atopisk eksem som liten, og han sliter fremdeles med det.

Men har dere tenkt på at når barnet blir født så skal det jo da vokse opp i et hjem hvor det røykes. Jada, mange sier at de sikkert går ut, og mange gjør vel akkurat det. Men min mann vokste opp med at begge foreldre røykte som skorssteiner.

Skrevet

Så egoistisk som du framstår så er du tydeligvis en god kandidat for barnevernet. Du kan iallfall ikke være en god mor med slike egoistiske holdninger. Stakkars barna dine :-(

Skrevet

Jeg er en fantastisk god mor jeg, takk skal du ha.

Latterlig å drive å true med å springe til barnevernet bare fordi noen oppdrar ungene sine annerledes enn deg.

Det er vel takket være slike som deg som gir slike "ulv ulv" oppringinger til barnevernet.

Skrevet
Jeg er en fantastisk god mor jeg, takk skal du ha.

Latterlig å drive å true med å springe til barnevernet bare fordi noen oppdrar ungene sine annerledes enn deg.

Det er vel takket være slike som deg som gir slike "ulv ulv" oppringinger til barnevernet.

Hjelp.. :overrasket:

Skrevet

Syns folk burde passe sine egne saker og slutte å true med barnevernet hver gang folk oppdrar barna og gjør ting annerledes.

Tenk om jeg skulle melde alle som knipser/klapser ungene på fingrene osv, til barnevernet. Det er jo fysisk mishandling. Men alle er ikke enig i det. Nei for et virrvarr. Passer mine egne saker jeg.

Skrevet
Syns folk burde passe sine egne saker og slutte å true med barnevernet hver gang folk oppdrar barna og gjør ting annerledes.

Tenk om jeg skulle melde alle som knipser/klapser ungene på fingrene osv, til barnevernet. Det er jo fysisk mishandling. Men alle er ikke enig i det. Nei for et virrvarr. Passer mine egne saker jeg.

Her er det ikke snakk om barneoppdragelse, men å utsette det ufødte liv for stor helserisiko.

Hvis ingen rundt disse egoistiske, selvopptatte, "jeg prøver å slutte-men klarer det ikke" kvinnene ikke reagerer, hvem skal forsvare den lille da?

Ingen, fordi alle er opptatt med å passe sine egene saker.

Nei, jeg synes at disse menneskene fortjener all den pepper`n de får her, jeg.

Makan til mangel på innsats for å slutte å røyke.

Det er et VALG å røyke med baby i maven.

Og ja, jeg røkte selv i 13 år. og sluttet!

SÅ forbanna vanskelig var det ikke...det handler om å slutte å undervurdere sin egen styrke og å slutte å synes så forbanna synd på seg selv.

Røykere må slutte å finne på en million dustete unnskyldninger for hvorfor de kan fortsette og hvorfor de ikke klarer å slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...