Gå til innhold

BARNEMISHANDLERE!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Min ene venninne fikk beskjed fra legen om at hun fortjente at barnet hennes døde, siden hun tok en sigarett om dagen. Hun byttet fastlege.

Dette er feil, og det vet du. Hvis legen har sagt noe i NÆRHETEN, så å det være at hun har seg selv å takke om det går galt. Og det er jo sant, selv om din venninne tydeligvis ikke tåler å høre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at du mener vi røykere ikke er like glad i barna som ikke-røykere.

Det er klart at alle (de fleste) er glad i barna sine, men samme hvor glad du er i dem så velger du å forgifte dem når de bor i magen din, dersom du velger å røyke. For det er et valg.

Jeg har vært røyker selv. Jeg vet at det kan være vanskelig å slutte.

Og til deg som mener jeg er arrogant: Hvis det å kalle en spade for en spade er arrogant, ja da skal jeg heller være det. Ser du noe feil i det jeg skriver?

Og jeg må få lov til å stusse over at det PLUTSELIG er så om å gjøre å beskytte babyene mot røyk når de kommer ut, siden de har vært godt innrøykte i hele sin eksistens.

Skrevet
Hvis TS hadde kommet bort til meg, slik h*n sier at h*n gjør, så hadde jeg blitt dødsfornærma, og antagelig klappet til dette frekke mennesket som kommer bort og skal fortelle meg hvordan jeg skal leve livet mitt,

Siden tu tyr til vold mot fremmede, bør ejg vel ikke overraskes over at du piner ditt eget ufødte barn. Jeg forteller forøvrig ikke deg hvordan du skal leve livet ditt, jeg forteller deg at du skader barnet ditt. Hva om du slo femåringen din og jeg kom bort? Mener du fortsatt jeg ikke har noe med det? Jo det har jeg, for det er et forsvarsløst barn det er snakk om, og når forelderen er inkompetent må andre voksne faktisk snakke forelderen til rette. Slik er det, og slik må det være. Og hvorfor skulel et foster ha krav på mindre beskyttelse enn et født barn? Det trenger faktisk enda mere beskyttelse, og derfor er det enda viktigere at noen av oss har mot nok til å tilsnakke mødre som piner sitt eget barn.

Skrevet
Selv om DU klarte å slutte så kan det hende at andre har større problemer med det. Har du tenkt på det? Eller ser du alt som svarthvitt?

Men kan DU se at det da er bedre å ikke få barn? Ingen har sagt at det er lett for alle å slutte å røyke. Men som ansvarlig voksen bør det være et minstekrav dersom man prøver å få barn. Da er det ikke bare deg selv du skader lenger.

Skrevet
Det er klart at alle (de fleste) er glad i barna sine, men samme hvor glad du er i dem så velger du å forgifte dem når de bor i magen din, dersom du velger å røyke. For det er et valg.

Jeg har vært røyker selv. Jeg vet at det kan være vanskelig å slutte.

Og til deg som mener jeg er arrogant: Hvis det å kalle en spade for en spade er arrogant, ja da skal jeg heller være det. Ser du noe feil i det jeg skriver?

Og jeg må få lov til å stusse over at det PLUTSELIG er så om å gjøre å beskytte babyene mot røyk når de kommer ut, siden de har vært godt innrøykte i hele sin eksistens.

Nå er det ikke å være innrøykt så lenge du er i mors liv. Noe blir silt ut og jeg feks kuttet ned på røyken. Ja jeg sluttet da jeg ammet. Det er vel noe i at mennesker er sterkere når de SER ting. Feks så jeg barnet mitt og klarte å holde meg unna røyk da jeg ammet. Hvordan vet jeg ikke, men straks jeg sluttet å amme så kom den jævlige røyklysten igjen og jeg startet.

Grunnen til at jeg ikke røyker innendørs er at barna misliker det, det lukter dritt etter en stund og jeg selv vil ikke det. Selv er jeg så imot røyk men sliter selv å slutte. Sliter til DE grader. Og at du sitter der så bedrevitende ved å si at jeg MÅ slutte (eller andre) er totalt på tryne. Ja når vi tenker på barna så bør man virkelig slutte. Men det er jammen ikke bare bare for alle, selv om det var "lett" for deg. Tro meg, jeg ønsket så inderlig å slutte. Jeg har røykt i 16 år nå, det er ikke på gøy eller fordi det er litt kuult. Er drittlei av hele driten.

Skrevet
Selv om DU klarte å slutte så kan det hende at andre har større problemer med det. Har du tenkt på det? Eller ser du alt som svarthvitt?

Og fordi de har større problemer med det så er det greit at de røyker mens de er gravide? Nei, det er ikke det skjønner du. Det er ikke greit å pine fosteret sitt. Har du sett fosteret til en røykende mor på ultralyd? Nei, det har du nok ikke. Men det har jeg. De rører seg nesten ikke, de ligger veldig rolige. Vet du hvorfor? Fordi de ikke har nok oksygen til å utfolde seg! Stakkars små, de skulel vært aktive krabater som lå og koste seg i mammas mage, istedet ligegr de der og pines i mange måneder.

Da er det faktisk bedre at ansvarsløse mødre tar en avgjørelse: Kan hun slutte å røyke - hvis svaret er nei bør hun ikke få barn.

Skrevet

Hvem har sagt at det var lett for meg? Men jeg tok det faktisk som en selvfølge at jeg måtte slutte, selv om det var helt utrolig pyton når det sto på.

Noe blir silt ut? Nei det blir det faktisk ikke. Mor og barn deler blodomløp, og som jeg har nevnt tidligere tar det dobbelt så lang tid før giftstoffene blir brutt ned i barnets kropp som i morens.

Skrevet
Nå er det ikke å være innrøykt så lenge du er i mors liv. Noe blir silt ut og jeg feks kuttet ned på røyken. Ja jeg sluttet da jeg ammet. Det er vel noe i at mennesker er sterkere når de SER ting. Feks så jeg barnet mitt og klarte å holde meg unna røyk da jeg ammet. Hvordan vet jeg ikke, men straks jeg sluttet å amme så kom den jævlige røyklysten igjen og jeg startet.

Grunnen til at jeg ikke røyker innendørs er at barna misliker det, det lukter dritt etter en stund og jeg selv vil ikke det. Selv er jeg så imot røyk men sliter selv å slutte. Sliter til DE grader. Og at du sitter der så bedrevitende ved å si at jeg MÅ slutte (eller andre) er totalt på tryne. Ja når vi tenker på barna så bør man virkelig slutte. Men det er jammen ikke bare bare for alle, selv om det var "lett" for deg. Tro meg, jeg ønsket så inderlig å slutte. Jeg har røykt i 16 år nå, det er ikke på gøy eller fordi det er litt kuult. Er drittlei av hele driten.

Nå må du snart forstå at det er irrelevant om det er "lett" eller "vanskelig" å slutte å røyke. Jeg vil tro at det for de aller fleste er vanskelig. Men det er ikke poenget! Så lenge du mishandler ungen din ved å røyke, så SKAL du slutte, samme hvor vanskelig det er! Det er din plikt! Det jeg ikek fatter er hvordan en mor som har sett babyen sin på ultralyd, sett hvordan den lider under røykingen hennes, faktisk er så jævlig egoistisk eller stokk dum i hodet at hun går ut og tenner seg en ny røyk straks hun er ferdig med undersøkelsen. Enkelte fortjener ikke barn, og dette er definitivt en av gruppene.

Skrevet
Tror du ikke mange gravide er klar over dette og faktisk kan klare seg fint uten fremmedes bedrevitenhet? Har du noen gang vært en røyker selv? Det er faktisk ikke alle som klarer å kutte røyken helt under svangerskapet, selv om de aldri så mye skulle ønske de klarte det. Da hjelper det ikke at fremmede mennesker blander seg inn og gir dem huden full, bare fordi de mener de har rett til det.

Ja, det er ugunstig for barnet å ha en mor som røyker, på samme måte som det er ugunstig å ha en mor som drikker alkohol eller tar stoff under svangerskapet. Forskjellen er vel at de som røyker er mer synlige.

Ja, det hadde vært ideelt om alle kvinner klarte å slutte å røyke helt, men i noen tilfeller sier faktisk legen at det er bedre at mor røyker 3-4 sigaretter om dagen, for om hun kutter helt vil stresset hun opplever kunne skade barnet mer.

Jeg var en røyker. Barnløs sådan. Det å slutte å røyke, selv om jeg visste veldig godt hvor bra det er for meg og hvor skadelig røyken er, var ikke bare lett. Det er ikke alltid noe lettere for de som er gravide heller.

Jeg ønsker ikke at gravide damer skal gi blanke, og fortsette som før med 20 sigaretter til dagen, men jeg vil at folk skal vite at ikke alle klarer å slutte helt. Røyken har faktisk ganske stor makt over en røyker, og en røyker som prøver å slutte, tenker ikke alltid rasjonellt.

Det om at legen sier at det er bedre for barnet at mor røyker litt enn at det stresser, er bullshit!!!!det er den simpleste dårligste unnskyldningen jeg hører!!!!!Jeg har vært storrøyker før begge mine graviditeter men har SELFØLGELIG stumpet røyken samme dag graviditetstesten har vært positiv. Det er IKKE lett, tenker på røyk hver dag, men har jeg noe valg?Nei. Jeg syns faktisk ikke det.

Gravide som røyker er ordentlig egoistiske mennesker som er for dumme til å få barn.

Skrevet
Og fordi de har større problemer med det så er det greit at de røyker mens de er gravide? Nei, det er ikke det skjønner du. Det er ikke greit å pine fosteret sitt. Har du sett fosteret til en røykende mor på ultralyd? Nei, det har du nok ikke. Men det har jeg. De rører seg nesten ikke, de ligger veldig rolige. Vet du hvorfor? Fordi de ikke har nok oksygen til å utfolde seg! Stakkars små, de skulel vært aktive krabater som lå og koste seg i mammas mage, istedet ligegr de der og pines i mange måneder.

Da er det faktisk bedre at ansvarsløse mødre tar en avgjørelse: Kan hun slutte å røyke - hvis svaret er nei bør hun ikke få barn.

Vel mine barn spratt rundt. Var aldri noe rolig hehe. Men jeg røykte minimalt. Maks 5 røyk per dag.

Selv er jeg et barn av mor som røykte under graviditeten. Hun røykte 50 røyk per dag. Har enormt bra immunsystem og er sjeldent syk. Klart meg bra på alle måter. :kgbaby:

Skrevet
Det om at legen sier at det er bedre for barnet at mor røyker litt enn at det stresser, er bullshit!!!!det er den simpleste dårligste unnskyldningen jeg hører!!!!!Jeg har vært storrøyker før begge mine graviditeter men har SELFØLGELIG stumpet røyken samme dag graviditetstesten har vært positiv. Det er IKKE lett, tenker på røyk hver dag, men har jeg noe valg?Nei. Jeg syns faktisk ikke det.

Gravide som røyker er ordentlig egoistiske mennesker som er for dumme til å få barn.

Jeg fikk samme beskjed av min lege. Faktisk av to leger. Det er ikke bullshit. :snill:

Skrevet
Vel mine barn spratt rundt. Var aldri noe rolig hehe. Men jeg røykte minimalt. Maks 5 røyk per dag.

Selv er jeg et barn av mor som røykte under graviditeten. Hun røykte 50 røyk per dag. Har enormt bra immunsystem og er sjeldent syk. Klart meg bra på alle måter. :kgbaby:

det er ikke brdre at du porsjonerer ut sigarettene... du er en barnemishandler hvis det du sier er sant, og du forherliger det og unnskylder deg selv.

Skrevet
Jeg fikk samme beskjed av min lege. Faktisk av to leger. Det er ikke bullshit. :snill:

Vel, da er legene dine full av bullshit, eller gidder ikke å engasjere seg / diskutere med deg... :snill:

Skrevet
Vel, da er legene dine full av bullshit, eller gidder ikke å engasjere seg / diskutere med deg... :snill:

Ja vel... :goodbye:

Skrevet

Jeg er glad på dine vegne. Dette betyr imidlertid ikke at alle er like heldig som deg. Jeg hadde aldri i livet vært villig til å ta en sjanse. Og føler heller ikke at jeg har rett til det....

Skrevet
det er ikke brdre at du porsjonerer ut sigarettene... du er en barnemishandler hvis det du sier er sant, og du forherliger det og unnskylder deg selv.

Ja jeg er vel det... :fnise: Har ingen dårlig samvittighet for barna har knall helse. Aldri hatt noe problemer. Nå er min diskusjon over. Kos dere...jeg må ut og ta en røyk. Ja tenk...ut.

Skrevet
Jeg er glad på dine vegne. Dette betyr imidlertid ikke at alle er like heldig som deg. Jeg hadde aldri i livet vært villig til å ta en sjanse. Og føler heller ikke at jeg har rett til det....

Ja jeg er enig. Selv om det kan virke motsigende. Men til syvende og sist er jeg helt enig. Slet med dette når jeg var gravid og sånn. Ha en fin kveld, artig å diskutere med deg. :vinke:

Skrevet

Beklager, men jeg bikker kanskje litt over til usaklig når folk får seg til å forsvare røyking under graviditet. Leger som sier sånt burde i tilfelle bli anmeldt til helserådet. Og vi kvinner burde vite bedre enn å bruke sånne utsagn som unnskyldning for å gjøre noe som vi VET skader barna våre.

Skrevet
Beklager, men jeg bikker kanskje litt over til usaklig når folk får seg til å forsvare røyking under graviditet. Leger som sier sånt burde i tilfelle bli anmeldt til helserådet. Og vi kvinner burde vite bedre enn å bruke sånne utsagn som unnskyldning for å gjøre noe som vi VET skader barna våre.

Jeg forsvarer det ikke. Selv om jeg gjorde det. Jeg er helt enig at det perfekte ville vært å kutte ut kaffi, røyk og cola feks. Men jeg røykte da og slet med det. Betyr ikke at jeg mishandler mine barn?

Skrevet
Jeg forsvarer det ikke. Selv om jeg gjorde det. Jeg er helt enig at det perfekte ville vært å kutte ut kaffi, røyk og cola feks. Men jeg røykte da og slet med det. Betyr ikke at jeg mishandler mine barn?

Ja, det mener jeg du gjorde. Dessuten kan du ikke sammenligne å innta kaffe og cola med å påføre fosteret store pusteproblemer og veksthemming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...