Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Kvinner som røyker gjennom hele svangerskapet. Fosteret klarer nesten ikke å bevege seg og sliter fordi det får lite oksygen. Synd med mødre som prioriterer sin egen egotripp foran sine barns helse.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Foreldre som forlater barn i glovarme eller iskalde biler mens de "bare skal" noe.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Kvinner som ikke tar barna ut av et familieforhold hvor far slår, men som elsker offerrollen "han er egentlig snill, og jeg klarer meg ikke alene!" Nei, men å se på at barna går til grunne, det klarer du...
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Foreldre som er så opptatt av egen karriere og andres gunst at de ikke gir barna sine tid og kjærlighet.
pøbelsara Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Kvinner som ikke tar barna ut av et familieforhold hvor far slår, men som elsker offerrollen "han er egentlig snill, og jeg klarer meg ikke alene!" Nei, men å se på at barna går til grunne, det klarer du... Hvis du tror at kvinner som blir i mishandingsforhold, gjør det fordi de elsker offerrollen, så foreslår jeg at du leser litt om emnet.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Hvis du tror at kvinner som blir i mishandingsforhold, gjør det fordi de elsker offerrollen, så foreslår jeg at du leser litt om emnet. Det er faktisk helt irrelevant hvorfor de fortsetter i forholdet. Det eneste som betyr noe her er at de velger å ikke beskytte barna sine.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Det er faktisk helt irrelevant hvorfor de fortsetter i forholdet. Det eneste som betyr noe her er at de velger å ikke beskytte barna sine. Moren beskytter seg selv ved å gå ut av forholdet. Barna får ingen beskyttelse fra politi, rettsvesen eller barnevern. De må fortsette å besøke en pappa selv om mamma forsøker å unngå det. Moren må kjempe mot loven som bare ivaretar farens rettigheter i slike situasjoner. Storberget har satt saken på den politiske dagsordenen. Håper virkelig barna i fremtiden vil få den beskyttelsen de trenger.
estrella Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 Kvinner som røyker gjennom hele svangerskapet. Fosteret klarer nesten ikke å bevege seg og sliter fordi det får lite oksygen. Synd med mødre som prioriterer sin egen egotripp foran sine barns helse. Når mor røyker, er det veldig vanlig at barnet blir prematurt, eller er det bare tilfeldig?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #9 Skrevet 15. desember 2007 Når mor røyker, er det veldig vanlig at barnet blir prematurt, eller er det bare tilfeldig? Prematurt og lav fødselsvekt. Stakkars små. Når jeg ser gravide som røyker så går jeg alltid bort og spør om de er klar over at røykingen skader fosteret deres. Det synes jeg er alle sin plikt å gjøre, fordi det lille abrnet kan jo ikek selv si fra om at det har det vondt. For det har det. Tenk deg å ligge inne i magen og slite med å få nok oksygen.
lulle Skrevet 15. desember 2007 #10 Skrevet 15. desember 2007 Curlingforeldre og foreldre som ikke lærer barna sine å bli selvstendige.
Gjest lillebøll Skrevet 15. desember 2007 #11 Skrevet 15. desember 2007 Curlingforeldre Og det er? Estrella, nei barn blir ikke automatisk prematurt fordi man røyker. Barna for ofte lavere fødselsvekt derimot.
Yrjenia Skrevet 15. desember 2007 #12 Skrevet 15. desember 2007 Kvinner som ikke tar barna ut av et familieforhold hvor far slår, men som elsker offerrollen "han er egentlig snill, og jeg klarer meg ikke alene!" Nei, men å se på at barna går til grunne, det klarer du... Dette bunner i sjokkerende uvitenhet! Utenom det andre som er nevt over meg, er det veldig mange kvinner som er livredde for å få seg selv eller barna drept ved å flykte.
Saeria Skrevet 15. desember 2007 #13 Skrevet 15. desember 2007 Prematurt og lav fødselsvekt. Stakkars små. Når jeg ser gravide som røyker så går jeg alltid bort og spør om de er klar over at røykingen skader fosteret deres. Det synes jeg er alle sin plikt å gjøre, fordi det lille abrnet kan jo ikek selv si fra om at det har det vondt. For det har det. Tenk deg å ligge inne i magen og slite med å få nok oksygen. Tror du ikke mange gravide er klar over dette og faktisk kan klare seg fint uten fremmedes bedrevitenhet? Har du noen gang vært en røyker selv? Det er faktisk ikke alle som klarer å kutte røyken helt under svangerskapet, selv om de aldri så mye skulle ønske de klarte det. Da hjelper det ikke at fremmede mennesker blander seg inn og gir dem huden full, bare fordi de mener de har rett til det. Ja, det er ugunstig for barnet å ha en mor som røyker, på samme måte som det er ugunstig å ha en mor som drikker alkohol eller tar stoff under svangerskapet. Forskjellen er vel at de som røyker er mer synlige. Ja, det hadde vært ideelt om alle kvinner klarte å slutte å røyke helt, men i noen tilfeller sier faktisk legen at det er bedre at mor røyker 3-4 sigaretter om dagen, for om hun kutter helt vil stresset hun opplever kunne skade barnet mer. Jeg var en røyker. Barnløs sådan. Det å slutte å røyke, selv om jeg visste veldig godt hvor bra det er for meg og hvor skadelig røyken er, var ikke bare lett. Det er ikke alltid noe lettere for de som er gravide heller. Jeg ønsker ikke at gravide damer skal gi blanke, og fortsette som før med 20 sigaretter til dagen, men jeg vil at folk skal vite at ikke alle klarer å slutte helt. Røyken har faktisk ganske stor makt over en røyker, og en røyker som prøver å slutte, tenker ikke alltid rasjonellt.
lulle Skrevet 15. desember 2007 #14 Skrevet 15. desember 2007 Og det er? Estrella, nei barn blir ikke automatisk prematurt fordi man røyker. Barna for ofte lavere fødselsvekt derimot. Curlingforeldre er foreldre som passer ( i overdreven grad) på at barna deres ikke blir urettferdig behandlet. De går etter og "koster vekk" alle muligheter til at barna kan oppleve noe som kan være utfordrene eller ubehagelig for dem å takle.
Gjest lillebøll Skrevet 15. desember 2007 #15 Skrevet 15. desember 2007 Curlingforeldre er foreldre som passer ( i overdreven grad) på at barna deres ikke blir urettferdig behandlet. De går etter og "koster vekk" alle muligheter til at barna kan oppleve noe som kan være utfordrene eller ubehagelig for dem å takle. Aha
Dalila Skrevet 15. desember 2007 #16 Skrevet 15. desember 2007 (endret) Tror du ikke mange gravide er klar over dette og faktisk kan klare seg fint uten fremmedes bedrevitenhet? Har du noen gang vært en røyker selv? Det er faktisk ikke alle som klarer å kutte røyken helt under svangerskapet, selv om de aldri så mye skulle ønske de klarte det. Da hjelper det ikke at fremmede mennesker blander seg inn og gir dem huden full, bare fordi de mener de har rett til det. Ja, det er ugunstig for barnet å ha en mor som røyker, på samme måte som det er ugunstig å ha en mor som drikker alkohol eller tar stoff under svangerskapet. Forskjellen er vel at de som røyker er mer synlige. Ja, det hadde vært ideelt om alle kvinner klarte å slutte å røyke helt, men i noen tilfeller sier faktisk legen at det er bedre at mor røyker 3-4 sigaretter om dagen, for om hun kutter helt vil stresset hun opplever kunne skade barnet mer. Jeg var en røyker. Barnløs sådan. Det å slutte å røyke, selv om jeg visste veldig godt hvor bra det er for meg og hvor skadelig røyken er, var ikke bare lett. Det er ikke alltid noe lettere for de som er gravide heller. Jeg ønsker ikke at gravide damer skal gi blanke, og fortsette som før med 20 sigaretter til dagen, men jeg vil at folk skal vite at ikke alle klarer å slutte helt. Røyken har faktisk ganske stor makt over en røyker, og en røyker som prøver å slutte, tenker ikke alltid rasjonellt. Hvis man ikke er i stand til å tenke rasjonelt i forhold til røyk bør man ikke få barn. Og det med at det er bedre at mor får røyke litt enn at hun skal oppleve stress i forhold til røykeslutt er bare tull. Det tar dobbelt så lang tid før giftstoffene er ute av barnets blodomløp som av morens. Så hvis man tar en 3-4 røyker og fordeler dem utover dagen så sørger man faktisk for at babyen nærmest konstant mangler oksygen og forgiftes. Det finnes INGEN unnskyldning for å røyke som gravid. Endret 15. desember 2007 av Dalila
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #17 Skrevet 15. desember 2007 Barnevernet elsker da fedre som ikke gjør en dritt mht barnestell eller husarbeid, og som ikke engang tar hånd om barna under pappapermisjonen - og som truer med både det ene og det andre!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. desember 2007 #18 Skrevet 15. desember 2007 Barnevernet elsker da fedre som ikke gjør en dritt mht barnestell eller husarbeid, og som ikke engang tar hånd om barna under pappapermisjonen - og som truer med både det ene og det andre! ?
Gjest Grafica Skrevet 15. desember 2007 #19 Skrevet 15. desember 2007 Denne tråden tror jeg er det beste beviset på hvor uopplyste endel på KG faktisk er. Jeg sitter og vrir meg av latter her
Gjest Prussilusksan Skrevet 15. desember 2007 #20 Skrevet 15. desember 2007 Curlingforeldre er foreldre som passer ( i overdreven grad) på at barna deres ikke blir urettferdig behandlet. De går etter og "koster vekk" alle muligheter til at barna kan oppleve noe som kan være utfordrene eller ubehagelig for dem å takle. ...og dem er det det mange av her på KG. Jfr tråden hun som fikk seg en god latter fordi en lærer hadde tøyset med et barn. Det er skrevet ei bok som heter "Curlignforeldre og servicebarn" Den kan anbefales for alle foreldre og andre som har med barn å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå