Gå til innhold

Rare ting du har sett på treningsstudioet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

*en bitteliten man på rundt 50 står tar et apparat, går på tøyematta og tøyer med voldsomt store bevegelser mens han "oooohhhh!! aiaiaiaia!! puuuuuuhhh!!! aaaaahhh!!!" så går han tilbake til apparatene, og tilbake til tøyematta gjen, apparatene, tøyematta osv... han hadde også en hvit tskjorte som jeg tror kunne vært brukt en del ganger uten å ha blitt vasket, den hadde en gul/brunaktig misfarging av svette på ryggen...

jeg kommer sikkert på mer etterhvert;)

Uff, det hørtes ikke noe sælig bra ut...

Har ikke treningssenteret regler mot sånt? På senteret der jeg trener er det oppslag i garderobene om at stønning skal unngås så langt det er mulig, og at treningstøyet skal være helt og rent. Bør vel være en selvfølge men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*hva er poenget med push-up bh under sportsbh`n??

I det siste har jeg hatt vanlig bh under sportsbh'en fordi den begynner å bli litt slakk og gir meg ikke nok støtte når jeg hopper og spretter rundt, og jeg har ikke somla meg til å kjøpe ny enda. Så det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
De gutta som tar skikkelig tunge vekter på der de bare klarer et par løft trener for å øke mengden de klarer å løfte. Du kan kalle det hva du vil eller synes hva du vil om det, men det er ren bodybuilding for å bli svær.

Eventuelt trening av maksstyrke og hurtighet. Ikke så dumt å trene det.

Jeg har også sett ei dame tryne på tredemølla, hehe. Hun ble ganske flau stakkar, løp ut med en gang. Etter det har jeg hatt angst for å tryne selv.

Det har jeg også gjort! Fikk faktisk brannsår på kneet av fallet også. :ler: Dessuten kan jeg fort finne på å stønne når jeg trener; er det tungt nok er det vanskelig å ikke komme med en nnnnnnngh!!.

Der jeg trener er det en diger brande som oppfører som som en skikkelig idiot, og forsurer miljøet for resten som trener i samme rom, men jeg klarer uansett ikke å la være å le når han går tett oppi speilet, bruser med fjærene og brysker seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mulig dette er en urban myte, men jeg har hørt en historie om en tampong som kom flyvende ut av buksa under et karatespark :ler:

:skratte:

Opplever ikke så mye rart på treningssenteret jeg, utrolig nok. Men jeg driver nesten utelukkende med spinning. Er jo mye rare teknikker ute og går der... Mange som hopper opp og ned når de sykler, som om de prøver å rive sykkelen opp fra gulvet...

Og har sett mange (jenter) som sykler dritfort under tunge oppoverbakker uten å bruke et gram motstand og tydeligvis er stolte av hvor fort de klarer å sykle.

Folk som jukser under sykkelkonkurranser er en annen sak... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne veka har eg sjølv dratt skoen laus frå spinningpedalane under spurting, og har dermed bidratt til merkelege ting i treningsstudio. Men det er ikkje rart det skjer når pedalane er så laust innstilt. Eg gjekk lukkelegvis ikkje på hovudet, eg hadde så mykje motstand at eg berre stoppa opp, men det såg nok likevel litt rart ut.

Ellers har eg sett ein spinninginstruktør som rett og slett tråkka i stykker sykkelen. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne var på treningssenter for noen år siden. Vi brukte hver vår tredemølle som sto ved siden av hverandre. Etter en liten stund hører jeg hun sier: "Helen, hjelp meg!"

Da jeg snur meg og ser på henne henger hun i en arm og holder seg fast i håndtaket (eller hva det heter) mens hun på en måte ligger rett ut.

Innen jeg får trykket på nødstoppen så har båndet tatt tak i buksa hennes så den hadde hun nedpå knærne, hun slipper taket og deiser i gulvet bak maskina.

Jeg holdt på å le meg i hjel, dette er noe jeg aldri kommer til å glemme :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Eg gjekk lukkelegvis ikkje på hovudet, eg hadde så mykje motstand at eg berre stoppa opp, men det såg nok likevel litt rart ut.

Dette så jeg ikke selv, men en kompis av meg fikk skikkelig bank på spinningsykkelen da pedalen rett og slett knakk av. Han falt rett ned på motstandsknappen på rammen, noe som gikk hardt utover kronjuvelene. I ettertid har han servert meg en litt i overkant detaljert beskrivelse av det påfølgende sykehusbesøket, og ikke minst de skadde kroppsdelenes blåfarge og tilstand i etterkant av hendelsen. Alt skal visstnok fungere igjen nå, men stakkars gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_is_*

På senteret der jeg trener, er det en gjeng med gutter/menn (jeg vet ikke helt hva de er i den kategorien.. hehe) som tasser rundt i "løfte-jern-avdelinga" på kjipp-kjapper. De går til et apparat, løfter en til to ganger, går til naboen og skravler litt, før de finner seg et nytt apparat der de utfører samme operasjon på en til to ganger. Dette bedriver de gjerne i flere timer (flere venner av meg som trener på samme sted, vi har diskutert dette). Er kanskje ikke så rart, men jeg synes det er ganske festlig å se på gutter som tasser rundt i store shorts, med kjipp-kjapper på et treningssenter. Ser ikke ut som treningen er så viktig, mer med "hengingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på treningsstudioet i dag satt det 2 jenter på en benk i garderoben med hver sin iPod propp i øret og prata når jeg skulle i dusjen... Jaja, ikkenoe uvanlig i det, men etter jeg hadde vært i dusjen, og etterpå i badstua et kvarter satt de fortsatt på benken å prata, de prata veldig høyt, sikkert pga musikken på øret, "Ååååå!!! jeg bare EEEEEEEELsker denne sangen!!!" "Mmm" "skikkelig dæææænsemusikk lissom", og slik holder de på, + at de begynner å synge!!! på noen få ord i hvert refreng, skikkelig høyt og grusomt!! var som å høre isopor mot glass!! også begynner de å diskutere om en sang er Arabisk, Tysk eller Dansk...og den ene dumme kommentaren etter den andre, kun avbrutt av den grusomme synginga... når jeg begynte å bli ferdig med påkledningen, reiste de seg omsider fra benken, da hadde de nok sitte der så lenge at hun ene tok på seg ytterjakka, hun hadde tydligvis glemt at de ikke hadde begynt trenininga ennå... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-For lenge siden så jeg en dame avbryte treninga, gå inn i garderoben der hun fønte sitt svette hår, for DERETTER å fortsette treninga.

-Jeg vet at det finnes en krem som kan smøres i ansiktet som gjør at man svetter mindre. Jeg har ALDRI prøvd den.

-To jenter på treningssentret mitt trente et helt år uten å bruke noen maskiner eller vekter. De sto foran speilet og så vidt rullet på strake armer osv. De så så rare og morsome ut!

-De som ikke skjønner at maskinen man sitter på, og vrir overkroppen kan endres slik at den går den andre veien etterpå. Og dermed bare trener den ene halvdelen av kroppen.

-Det IRRITERER meg med folk som fiser på spinning. Jeg sitter å gisper etter luft og får kjeften full av drittlukt!!!

-De som spinner ved siden av meg og ser ut som Dyret i Muppet Show. Jeg skjønner hvorfor styret må skrus fast!!

-Jenter på step-maskin som stepper som bare pokker, men henger på strake armer med skuldrene inni øra.

-Ei som tramper på tredemølla. God fart, men høye kneløft...

-Hun ved siden av meg i dag som startet bicepscurl med 1,5 kg og fant ut at hun måtte gå ned til 1 kg. Hvordan klarer hun å holde sine egne barn på armen eller bære hjem handlevarene???

-Pumpinstruktøren (som jeg ikke lengre går til) som ALDRI klarer å telle like tall på øvelsene. Er det fem på den ene foten, så er det åtte på den andre osv. I tillegg er det ofte slik "heh, musikken er over, men vi fortsetter litt til".. (Ja, det var enda et irriterer-meg-punkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hun ved siden av meg i dag som startet bicepscurl med 1,5 kg og fant ut at hun måtte gå ned til 1 kg.

Hmm, jeg føler meg en smule truffet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-For lenge siden så jeg en dame avbryte treninga, gå inn i garderoben der hun fønte sitt svette hår, for DERETTER å fortsette treninga.

-Jeg vet at det finnes en krem som kan smøres i ansiktet som gjør at man svetter mindre. Jeg har ALDRI prøvd den.

-To jenter på treningssentret mitt trente et helt år uten å bruke noen maskiner eller vekter. De sto foran speilet og så vidt rullet på strake armer osv. De så så rare og morsome ut!

-De som ikke skjønner at maskinen man sitter på, og vrir overkroppen kan endres slik at den går den andre veien etterpå. Og dermed bare trener den ene halvdelen av kroppen.

-Det IRRITERER meg med folk som fiser på spinning. Jeg sitter å gisper etter luft og får kjeften full av drittlukt!!!

-De som spinner ved siden av meg og ser ut som Dyret i Muppet Show. Jeg skjønner hvorfor styret må skrus fast!!

-Jenter på step-maskin som stepper som bare pokker, men henger på strake armer med skuldrene inni øra.

-Ei som tramper på tredemølla. God fart, men høye kneløft...

-Hun ved siden av meg i dag som startet bicepscurl med 1,5 kg og fant ut at hun måtte gå ned til 1 kg. Hvordan klarer hun å holde sine egne barn på armen eller bære hjem handlevarene???

-Pumpinstruktøren (som jeg ikke lengre går til) som ALDRI klarer å telle like tall på øvelsene. Er det fem på den ene foten, så er det åtte på den andre osv. I tillegg er det ofte slik "heh, musikken er over, men vi fortsetter litt til".. (Ja, det var enda et irriterer-meg-punkt)

ja, fising på spinning er kjempe ekkelt! man må jo bare sitte der og puste inn gassen,har ikke noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-For lenge siden så jeg en dame avbryte treninga, gå inn i garderoben der hun fønte sitt svette hår, for DERETTER å fortsette treninga.

-Jeg vet at det finnes en krem som kan smøres i ansiktet som gjør at man svetter mindre. Jeg har ALDRI prøvd den.

-To jenter på treningssentret mitt trente et helt år uten å bruke noen maskiner eller vekter. De sto foran speilet og så vidt rullet på strake armer osv. De så så rare og morsome ut!

-De som ikke skjønner at maskinen man sitter på, og vrir overkroppen kan endres slik at den går den andre veien etterpå. Og dermed bare trener den ene halvdelen av kroppen.

-Det IRRITERER meg med folk som fiser på spinning. Jeg sitter å gisper etter luft og får kjeften full av drittlukt!!!

-De som spinner ved siden av meg og ser ut som Dyret i Muppet Show. Jeg skjønner hvorfor styret må skrus fast!!

-Jenter på step-maskin som stepper som bare pokker, men henger på strake armer med skuldrene inni øra.

-Ei som tramper på tredemølla. God fart, men høye kneløft...

-Hun ved siden av meg i dag som startet bicepscurl med 1,5 kg og fant ut at hun måtte gå ned til 1 kg. Hvordan klarer hun å holde sine egne barn på armen eller bære hjem handlevarene???

-Pumpinstruktøren (som jeg ikke lengre går til) som ALDRI klarer å telle like tall på øvelsene. Er det fem på den ene foten, så er det åtte på den andre osv. I tillegg er det ofte slik "heh, musikken er over, men vi fortsetter litt til".. (Ja, det var enda et irriterer-meg-punkt)

ja, fising på spinning er kjempe ekkelt! man må jo bare sitte der og puste inn gassen,har ikke noe valg.

Enig her, det er ille... :spy: Men jeg har også vært på pulsspinntime hvor det satt 3 menn foran meg i trange sykkelshorts, alt var greit til å begynne med, hvem av dem som var synderen vet jeg ikke, men litt utti oppvarminga begynte det å OSE sur pungsvette... d var skikkelig grusomt! jeg ble skikkelig kvalm jeg... :spy: :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig her, det er ille... :spy: Men jeg har også vært på pulsspinntime hvor det satt 3 menn foran meg i trange sykkelshorts, alt var greit til å begynne med, hvem av dem som var synderen vet jeg ikke, men litt utti oppvarminga begynte det å OSE sur pungsvette... d var skikkelig grusomt! jeg ble skikkelig kvalm jeg... :spy: :spy:

Å fysj å fysj!!! Heldigvis er jeg litt ukjent med disse grusomme spinningopplevelsene da jeg alltid velger en sykkel på første rad. Dette da jeg ønsker å følge intstruktørens intensitet, det er lett å "falle av" synes jeg hvis jeg ikke ser hvor fort/hardt instruktøren tråkker på de forskjellige partiene. Anyway, sist jeg var på spinning satt det en profftype ved siden av meg, lang og tynn med proffe sykkelklær (vet at alle har det, men dog) og han svettet i strie strømmer, det bare rant av han og det var den dammen rundt sykkelen hans, det var ganske æsj. Jeg har sett at noen svetter sånn før også, men ikke at det strirenner liksom. Han så litt unnskyldende på meg etterpå mens svetten rant ned over nesen og haken, drypp drypp. Må være ekkelt å svette så mye. Mannen min sykler veldig mye, veldig hardt og jeg har spurt om han også svetter sånn, at det er en konsekvens av proffsykling på en måte, men han sier at han ikke gjør det. Noen mennesker er bare sånn. Han jeg nevnte ovenfor skled jo rundt sykkelen etterpå når han lå og tørket opp etter seg. Det er flere sånne svettere som bruker gamle aviser rundt seg, det er jo en ide. Ellers ser jeg ikke så mye spennende, bortsett fra at det er mange som ser ut til å være på søndagstur på en hard spinningtime - at de gidder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne var på treningssenter for noen år siden. Vi brukte hver vår tredemølle som sto ved siden av hverandre. Etter en liten stund hører jeg hun sier: "Helen, hjelp meg!"

Da jeg snur meg og ser på henne henger hun i en arm og holder seg fast i håndtaket (eller hva det heter) mens hun på en måte ligger rett ut.

Innen jeg får trykket på nødstoppen så har båndet tatt tak i buksa hennes så den hadde hun nedpå knærne, hun slipper taket og deiser i gulvet bak maskina.

Jeg holdt på å le meg i hjel, dette er noe jeg aldri kommer til å glemme

:ler2::ler2:

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny dag på treningsstudioet, og nye rare ting har jeg sett...;)

var på pulsspinn i morrest, og etter jeg begynnte å følge med denne tråden har jeg begynt å bli mer bevisst på hva som skjer rundt meg på trening...

Så i dag satt det en dame vedsiden av meg, langt blondt hår, ikke i strikk så håret føyk til alle retninger, og så oppdager jeg plutselig at det blinker blått ved siden av meg! Joda, dama sitter på en pulsspinntime med ed diger bluetooth-handsfree i øret! og denne hoppet opp og ned i øret hennes... :klø:

+ denne teknikken til enkelte, d er jo litt morsomt, så ei som hadde setet aaaaaalt for langt bak så hun ble sittende med beina langt framme og nesten ikke klarte å holde i styret... (å hun har jeg sett på maaange spinntimer...)

selv om instruktøren gir beskjed om at man skal stå litt tilbake, og at rumpa skal touche setet i posisjon 5, er det bestandig noen som ser ut som de tørrjokker på styret, eller de som faktisk hopper så hardt opp og ned på setet at det ser ut som de prøver å trykke det inn i rumpa... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De samme jentene trente benkpress mens venninna mi og jeg gjorde det. De løftet stanga (20 kg) og turte ikke legge på mer vekt i frykt for å få store armmuskler.

Unnskyld at jeg spør, vil ikke spore av tråden, men sa de at de var redd for å få for store muskler? 20 kg er da ikke så verst i benkpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et apropo til den at 20 kg ikke er mye.. 20 kg er gjerne det STANGA, alene, veier.. Ikke akkurat gruelig tungt :sjenert:

For utrente jenter kan da det være nok, i tillegg har jo antall reps og sett betydning for hvor mye man løfter. Det stod at 20 kg var stanga ja, så jeg skjønte det. Jeg bare lurte på om det var jentene selv som mente dette var for tungt, eller om det var noe innleggeren selv trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...