Malama Skrevet 16. juli 2008 #341 Del Skrevet 16. juli 2008 Skal ha noe uten parabener ja, mener den babyline-serien de selger på apoteket kommer godt ut i tester, hos grønn hverdag og sånn? Jeg tenker som så, jeg kjøper ingen produkter jeg ikke vet hvordan jeg skal bruke, de kjøper jeg i så fall når jeg oppdager behovet for det. Olje, til vask og bad. Såpe mener jeg at de ikke trenger. En eller annen salve til stumpen må man vel ha. Dette har jeg ikke fått i hus enda. (Ikke dn hylla jeg ønsker meg over stellebordet, til å ha det på heller) Men vi kjøpte ny bil i dag, og får hente den på fredag. Så skal vi skaffe babysete (greit å ha bilen, så kan de vise oss hvordan vi fester det, det ordner de vel? Hvordan fester man egentlig sånne baser med isofix? Jeg vet bare at isofix-fester ville vi ha til setet, vi skal ha maxi cosi med isofixbase, men jeg ANER ikke hvordan man fester slike baser, om det krever verktøy og sånn? Setet skal vi bare kunne klikke av og på når basen er på plass i alle fall Det begynner å nærme seg å komme i mål nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 16. juli 2008 #342 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er vel den babyline serien som man får kjøpt på helsekost også tror jeg... Er nok den, for den har skåret bra på tester i flere år nå. Når det kommer til bilseter og slike ting, så blir det litt for teknisk for meg.. Det er bra man har menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. juli 2008 #343 Del Skrevet 16. juli 2008 Og forresten så er det aktivitet på lillegutt som normalt igjen nå altså. De gode "sparkene" er det ikke så mye av lenger nei, men mye pressing og dytting. Det skal ikke bli mindre liv, bare annerledes, og det har det jo blitt med ukene, men det er fortsatt mye aktivitet, og nå er han igang med "kveldsshowet" allerede FØR jeg smaker på sjokoladekaka vi har bakt i dag Det er klart det er trangere inni der, men han koser seg fortsatt, lillegutt. Og i dag er jeg 36+2, det er eksakt 4 uker til termin. Men han er jo ventet om alt fra under ei uke, til nesten 6 uker (siden han er fullbåren på mandag, når jeg er 37, og overtidsdatoen i følge UL er satt til 25. august, når jeg er 42 uker) Tida flyr, rasende fort. Synes ikke det er lenge siden jeg testet positivt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. juli 2008 #344 Del Skrevet 16. juli 2008 Når det kommer til bilseter og slike ting, så blir det litt for teknisk for meg.. Det er bra man har menn Men jeg har en mann som ikke er så teknisk heller, jeg da. Men jeg antar setet kommer med bruksanvisning og minteringstegninger. Men jeg forventer egentlig at butikken kan vise oss det da, det synes jeg de bør klare ja, jeg mener, bilseter er bare sikre om de er korrekt festet, og jeg synes det burde være en del av butikkens ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 16. juli 2008 #345 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg også har bakt sjokoladekake! Den står nå til avkjøling. Mmmmmm.... Tenk det at han kan komme om en uke!! Det er jo helt rart. Jeg er akkurat i uke 35 i dag, og jeg regner nesten med at han kommer ca 2 uker før termin (blir antagligvis satt igang). Jeg gleder meg til å se han! Kos deg med sjokoladekake! - det skal jeg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 16. juli 2008 #346 Del Skrevet 16. juli 2008 Men jeg har en mann som ikke er så teknisk heller, jeg da. Men jeg antar setet kommer med bruksanvisning og minteringstegninger. Men jeg forventer egentlig at butikken kan vise oss det da, det synes jeg de bør klare ja, jeg mener, bilseter er bare sikre om de er korrekt festet, og jeg synes det burde være en del av butikkens ansvar. De i butikken kan helt sikkert vise dere. Om de kan det da.... (satser på at de kan jobben sin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. juli 2008 #347 Del Skrevet 16. juli 2008 Det synes jeg de bør. Altså, for all del, vi skal utmerket godt klare det selv ved tegninger og forklaring, vi er ikke helt håpløse heller da. Jeg regner med vi skal klare det meget greit. Jeg bare synes det er å "forvente" at de kan såpass i butikken, og kan vise oss. Selvom vi nok klarer oss uten å bli vist, så bare synes jeg at såpass bør de kunne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 16. juli 2008 #348 Del Skrevet 16. juli 2008 Er helt enig med deg! Men jeg har ikke tall på hvor mange ganger man går inn i en butikk, stiller spørsmål og de som jobber der ser ut som verdens største spørsmålstegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. juli 2008 #349 Del Skrevet 16. juli 2008 Jepp, opplevd det mer enn en gang ja. Det er litt derfor jeg vil "teste" dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. juli 2008 #350 Del Skrevet 17. juli 2008 I dag er det nøyaktig en måned til min termin! Gleder meg sånn til å treffe lillegutt :-D I går handlet vi inn lekegrind og ammepute, så da er det også i orden. Mangler bare noen småting til meg nå, så er alt klart. Men fant en LIndexbutikk som hadde kjempestort utvalg i amme-BHer forrige helg, så tar turen dit i morgen og får det i orden da regner jeg med. Og... Lilith er i skrivende stund på føden, så det kommer nok enda en baby i terminklubben vår i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. juli 2008 #351 Del Skrevet 17. juli 2008 Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 17. juli 2008 #352 Del Skrevet 17. juli 2008 Spennende med en baby til . Håper alt går greit med de! Ammeb-h må jeg også ha. Tenkte jeg skulle kjøpe 1 nå, så får jeg se hvordan de utvikler seg . Forrige gang ble det monster pupper, men det er jo ikke sikkert denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 19. juli 2008 #353 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har sovet HELE natten!!! Det er deilig det . Har ikke sovet en hel natt på veldig lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 19. juli 2008 #354 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har sovet HELE natten!!! Det er deilig det . Har ikke sovet en hel natt på veldig lenge... Da kan jeg tenke meg det var godt ja! Jeg har vært superheldig på det området der, har tydeligvis et godt sovehjerte Men jeg merker stor forbedring i kroppen etter jeg tok ferie, jeg. Har jo slitt litt med bekkensmerter / ryggsmerter. Og nå er det bedret seg i stor grad, nå som jeg kan ligge litt lenger på morgenen og ta mer pauser hele dagen. Utrolig godt! I dag er det vasking av tøy som står på planen, og alt babytøyet er nå sortert i ulike hauger sammen med endel annet av klær som også må vaskes. Vært litt treig i det siste Men godt å få et unna nå da! Og samboer har skrudd opp senga, og montert opp lamper på barnerom. Vi begynner virkelig å bli klare :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 19. juli 2008 #355 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er kjempedeilig når ting begynner å bli klart ja=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. juli 2008 #356 Del Skrevet 19. juli 2008 "hei, lillegutt, ikke så hardt, det der er faktsik vondt" sier jeg... og trykker og masserer på stedet der han presser til han tar foten til seg. Det er greit nok at det er meninga han skal bevege seg, og han skremmer meg VELDIG når han ikke gjør det, så jeg verdsetter absolutt bevegelsene altså! Men, når han presser hardt nok, så kan det gjøre vondt. Jada, livmora er tøyelig, det er vel huda mi også det. Jeg vet ikke hvilke organer som evt lå i veien. Men det er grenser for HVOR tøyelig jeg er, og det kan faktisk gjøre vondt ja! Skjønner at han begynner å bli sterk, og oppleve det som trangt nedi der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 22. juli 2008 #357 Del Skrevet 22. juli 2008 Skal til jordmor igjen i dag. Skal sjekke blodtrykket og urinen. Jeg krysser fingrene for at jeg ikke har svangerskapsforgiftning! Uansett er det ikke alvorlig, men en mild form. Men uansett er det kjipt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 22. juli 2008 #358 Del Skrevet 22. juli 2008 Da må du huske og oppdatere oss her inne etter du har vært hos jordmoren din=) Håper alle prøver ser greie ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. juli 2008 #359 Del Skrevet 22. juli 2008 Håper alt ser bra ut da Liset! I dag har jeg sløvet på verandaen med en bok hele dagen... ikke vært så altfor varmt, så da har jeg forsøkt å nyte sola som jeg best kan. Men med jevne pauser inne - det må til Prøver å overtale samboeren til å bli med ut og bade når han kommer fra jobb. Lagde meg også en STOR smoothie i sta, utrolig godt! Har lite matlyst når det er så varmt, men frukt er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 22. juli 2008 #360 Del Skrevet 22. juli 2008 Det gikk bra! Alle prøvene var fine, altså ingen svangerskapsforgiftning!! JIPPI!! Men nå nevnte jeg at jeg hadde vært litt bekymret pga lite bevegelse hos lille gutt. Så jeg ble sendt opp til føden for en sparkeprøve. Måtte ligge 1 time med disse beltene. Jordmor mente at han beveget seg lite. Så det kom en lege for og ta ultralyd. Alt så fint ut. Men han var ikke veldig aktiv for og si det sånn.... Så hun sa at vi kunne gå ned i kafeterian og spise en is og drikke litt brus. Komme tilbake om 1 time for ny ultralyd. Ikke før hun hadde sagt det, begynte han med showet sitt! Turnet rundt inni der. Holdt på en stund med det, så legen mente at vi kunne dra hjem igjen. Kunne ringe igjen om jeg ble bekymret igjen. Så ingen svangerskapsforgiftning, bare veldig lat unge...... Slik har min dag vært, kunne gjerne ligget på verandaen med en bok og kosa meg! Kanskje i morgen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå