Gå til innhold

Skravletråd


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Sko har jeg heldigvis ikke noe problem med.

Eller, strengt tatt, jeg har ikke prøvd annet enn et par fleksible joggesko, og sandalene mine. Men jeg synes egentlig ikke jeg har vann i kroppen jeg. Bare merker at klokke og ring sitter bedre. Er vel litt varmen også, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsepapairene er viktig å ha med seg ja. En venninne glemte de hjemme når hun skulle inn å føde, og da fikk mannen beskjed å dra hjem å hente de. Når han kom tilbake etter en time var babyen født. Nå skal det sies at hun er tredjegangsfødende og ting gikk litt vel fort, men man vet jo aldri.

Ellers synes jeg det er slitsomt når det blir for varmt jeg også. Men her jeg er nå er det skyfrihimmel og masse vind, så da kunne jeg ligge på stranden i hele går uten at det var noe problem med varmen....

..Et annet problem er jo at jeg ikke kan ligge magen..he he så nå er jeg skikkelig brun foran på leggene og kritthvitt bak på leggen...ser skikkelig rart ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet en deilig trekk her i dag også, det gjør godt!

Sitter på jobb jeg da, hvor vi har et luftesystem som ikke akkurat fungerer som det burde, så et åpent vindu og en liten trekk gjør godt! (selv om papirene trenger at ejg legger noe oppå dem, det får jeg heller leve med)

Klokka er allerede 10, to timer, så er det lunsj, og en liten time etter det, så tenker jeg at jeg går hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko ja...Har et par snickers jeg kan hoppe rett inn i, sandaler, og et par flats. Kun de jeg bruker nå om dagene iallefall..

Nå er det 26 grader i skyggen, så jeg sitter inne foran vifta med et stort glass isvann..Orker ikke å sitte ute! Men imorra er det meldt 16 grader bare, så det blir jo toppers;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 grader hadde jeg vært fornøyd også!! I morgen er det meldt 28 grader og sol. Jeg tror jeg kanskje kommer til og se ut som en ballong.... Ja ja, godt jeg har lang kjole så ingen ser føttene mine! (men bruden har det sikkert værre enn meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte på verandaen, under en parasoll, med et stort glass isvann, masse knuste isbiter er viktig i dette, og aller helt et sugerør, så man får vannet, som ligger under de 5-6 cm med knust is som flyter på toppen, uten å forfryse seg på isbitene... mmm, det er sånn ca planen min for ettermiddagen...

Ja, om det ikke er i dag mannen finner ut vi skal vaske ned lekeplassen forå forberede den for maling og sånn da, jeg har jo lovet å hjelpe til med det...

Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi...Håper jeg slipper unna masse vann i kroppen konstant. Igår hovna beina fra ankelen og opp til rompa opp..Så ikke igjen ankelkulene! Tror det kom av at jeg brukte ankelsokker. Har gått uten sokker den siste uka, men igår tok jeg på meg et par..Skulle jeg aldri ha gjort=)

Og ellers så er magen ganske rar. De siste ukene har den jo sprengt på alle veier, men spesielt nedover. Slik at huden har vært kjempestram. Igår derimot, oppdaga jeg et "søkk" i magen, der huden plutselig får slappa av litt. En myk "kant" om dere vil. Noen som vet hvorfor? Kan det være junior som har beveget seg nærmere bekkenet og dermed frigjort litt plass? Skal ikke til jordmor før torsdag, så er jo litt spent på denne forandringen her da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi...Håper jeg slipper unna masse vann i kroppen konstant. Igår hovna beina fra ankelen og opp til rompa opp..Så ikke igjen ankelkulene! Tror det kom av at jeg brukte ankelsokker. Har gått uten sokker den siste uka, men igår tok jeg på meg et par..Skulle jeg aldri ha gjort=)

Og ellers så er magen ganske rar. De siste ukene har den jo sprengt på alle veier, men spesielt nedover. Slik at huden har vært kjempestram. Igår derimot, oppdaga jeg et "søkk" i magen, der huden plutselig får slappa av litt. En myk "kant" om dere vil. Noen som vet hvorfor? Kan det være junior som har beveget seg nærmere bekkenet og dermed frigjort litt plass? Skal ikke til jordmor før torsdag, så er jo litt spent på denne forandringen her da=)

Kan være junior som har festet seg. Da synker magen som regel. Er ikke veldig lenge til termin heller, så er nok lillen som gjør seg klar til og komme ut =). Det er gøy da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være junior som har festet seg. Da synker magen som regel. Er ikke veldig lenge til termin heller, så er nok lillen som gjør seg klar til og komme ut =). Det er gøy da!

Kjempegøy :jepp:

Håper du har rett!

Å ellers så har slimproppen gått. I hvertfall masse av den..Kom masse i forgårs, og litt igår..Jeg vet jo ikke hvor stor en slimpropp skal være, men var ikke i tvil om hva som kom for å si det slik;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy :jepp:

Håper du har rett!

Å ellers så har slimproppen gått. I hvertfall masse av den..Kom masse i forgårs, og litt igår..Jeg vet jo ikke hvor stor en slimpropp skal være, men var ikke i tvil om hva som kom for å si det slik;)

Oi oi oi!! Tror ikke det er så lenge til du får bebis jeg!

Krysser fingrene for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy :jepp:

Håper du har rett!

Å ellers så har slimproppen gått. I hvertfall masse av den..Kom masse i forgårs, og litt igår..Jeg vet jo ikke hvor stor en slimpropp skal være, men var ikke i tvil om hva som kom for å si det slik;)

Spennende!

Men det kan vel gå alt fra noen uker til noen timer fra slimproppen går og fødselen starter...? Håper du slipper å vente kjempelenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!

Men det kan vel gå alt fra noen uker til noen timer fra slimproppen går og fødselen starter...? Håper du slipper å vente kjempelenge :)

ja det kan jo gå fler uker fremdeles! Skulle ha fantes en fasit på slikt syns jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært og badet i sjøen for første gang i sommer! Godt å kjøle seg ned litt :) Lillegutt er ekstremt aktiv om dagen, og jeg tror aldri han sover egentlig. Lurer på om han har tenkt til å fortsette slik utenfor magen også..

4 arbeidsdager igjen, så skal jeg ha halvannen uke ferie før permisjon. Merker jeg er glad for det, tror ikke motivasjonen hadde holdt ut den siste lille biten for å være ærlig. Men fornøyd med å ha klart å jobbe så lenge! Men jeg kjenner også at jeg kommer til å savne jobben :sjenert: Rart å skulle være borte så lenge.

Ellers sover jeg heldigvis godt for tiden, men begynner å bli begrensa med stillinger. Begynner å bli vondt å ligge på den ene siden også, så nå er det kun å ligge på høyre side som gjelder :ler:

Spennende å se hvem som er nestemann ut herfra, altså :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLEEEEEEEDER meg til permisjonen, det er to uker igjen. (dvs, onsdag om to uker er første permisjonsdag, så litt mindre enn to uker med jobbing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er formen bra. De siste par kveldene har formen vært kvalm. Natt til å går våkna jeg, og trodde jeg måtte på do, men oppdaga at det måtte jeg ikke, men noe var jo ubehagelig, hva var det? (Ta hensyn til at første siffer på klokkeradioen var 1, så jeg var litt i ørska da...) Jo, jeg var KVALM. Trodde jeg måtte stå opp og kaste opp, men drakk litt kaldt vann (har alltid vannflaske på nattbordet) og lå helt stille, og det gikk over, heldigvis)

Men sånn ellers er formen bra, og vi har vært på fødselsforberedende kurs, og omvising på sykehuset, så nå er jeg klar...

Vel, ok, ikke helt da. Må vente minst ei uke til, slik at lillegutt ikke er prematur lenger. Og gjerne la meg få de tre ukene hjemme til å slappe av, sove ut, og gjøre meg ferdig med forberedelsene. Men, jeg begynner å glede meg. Glede meg har jeg jo gjort hele tida, men da på et mer abstrakt plan, nå gleder jeg meg konkret til at tida skal gå så fort at det blir min tur... Ikke utolmodig enda, men gleder meg.

Så jeg tror det er på tide å begynne å pakke sammen det jeg skal ha med meg (meget fristet til å velge den lille kofferten min jeg da, har ikke en bag i passe størrelse, og liker kofferten min myyyye bedre! Lettere å finne frem til ting der!) og kanskje re opp vugga snart (det er jo bare en måned til terminen!) Ja, rett og slett, forbrerde oss litt, rent praktrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen da pakker du i den lille kofferten. Din fødsel - ditt valg=) Simple as that!

Er litt småurven og småkvalm i hytt og gevær. I natt våkna jeg av ei helsikes smerte som gav seg igjen relativt fort (tror jeg, var helt i groggyland, og føler at jeg KAN ha drømt, men samtidig ikke - U see??) hehe..Litt murringer nå også, men var verst i gårkveld..

Forresten..Noen som har fått kynnere mens de plutselig måtte skyndte seg til do samtidig? DA er det ikke lett å bevege seg skal jeg si dere. Følte meg som ei 80-år gammal dame der jeg stavra meg frem for å rekke toalettet. Måtte gå krokbøyd og med beina samla, mens hendene ble holdt krampaktig opp til brystet. (btw, jeg rakk frem i tide altså :skratte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, DET har jeg ikke opplevd nei.

Eller, dvs, mine kynnere er stort sett smertefrie de, jeg merker dem bare om jeg kommer til å legge hånda på magen og kjenne etter, og merker at den er helt stram. Så jeg er greit i stand til å gå på do.

Unntaket er de kynnerene jeg får når jeg er ute og går, langt avsted.

Det er en type kynnere som slett ikke henger på greip i forhold til det jordmora sa om at kynnere varer i ca 15 sekunder... Når vi har gått i 10-15 minutter begynner magen å bli stram og hard, og det kjennes ubehagelig. Som om jeg har sting/hold, men ikke i sida, en plass litt på siden av magen. Og da ER magen stram og ubehagelig til jeg setter meg ned. Ettersom dette stort sett skjer når jeg er på vei til eller fra togstasjonen, noe som tar meg 25 minutter (ned, 35 minutter hjem) så varer kynneren veeeeeesentlig lenger enn 15 sekunder ja... Og om jeg ikke senker farta når ubehaget setter inn (det har jeg bare prøvd en gang...) så er det HELE mage som er vondt og ubehagelig, ikke bare et lite punkt... Akkurat da er jeg ikke i stand til å løpe på toalettet, men på den annen side er jeg ganske langt unna ett uansett på det tidspunktet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...