Gå til innhold

Skravletråd


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flott at alt er bra :)

Sikter på late dager nå... snart i alle fall.

Fom i morgen har jeg permisjon (eller, jeg mener den begynte da jeg litt over fire gikk ut av kontoret da...) Men det blir litt hektisk først, rydde huset, lage til gjesterom, gjester som kommer i morgen nemlig, men blir bare til i morgen tidelig, da skal mannen ta dem med seg (det er to barn/tidelig tenåringer, tror de er 10-11 og ca 14, søskenbarn av mannen) Men da drar mannen bort, og kommer ikke hjem flr halvannet døgn senere. Så jeg må sove alene hjemme...

Går nok bra.

(Han reiser bort så sent i svangerskapet fordi han skal i begravelse til sin bestemor, så da må jeg jo nesten forstå det da... og akseptere at jeg ikke er i en tilstand hvor det er å anbefale at jeg blir med..)

Men om været blir bra, slik de lover på værmeldinga, blir det veranda, parasoll, isvann, lesestoff og strikketøy, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt er bra :)

Sikter på late dager nå... snart i alle fall.

Fom i morgen har jeg permisjon (eller, jeg mener den begynte da jeg litt over fire gikk ut av kontoret da...) Men det blir litt hektisk først, rydde huset, lage til gjesterom, gjester som kommer i morgen nemlig, men blir bare til i morgen tidelig, da skal mannen ta dem med seg (det er to barn/tidelig tenåringer, tror de er 10-11 og ca 14, søskenbarn av mannen) Men da drar mannen bort, og kommer ikke hjem flr halvannet døgn senere. Så jeg må sove alene hjemme...

Går nok bra.

(Han reiser bort så sent i svangerskapet fordi han skal i begravelse til sin bestemor, så da må jeg jo nesten forstå det da... og akseptere at jeg ikke er i en tilstand hvor det er å anbefale at jeg blir med..)

Men om været blir bra, slik de lover på værmeldinga, blir det veranda, parasoll, isvann, lesestoff og strikketøy, tenker jeg. :)

Har du avtalt med noen andre som kan være med deg om noe skulle skje?

Det gjorde jeg da mannen skulle til Bergen på metallica konsert.

Men vi satser på at det går greit og at gutten din venter til mannen din er tilbake. :jepp:

Lille gutt er forsatt veldig rolig... Men jeg har kjent at han er der, men ikke slik som før... Vil ikke gå og være bekymret (det er sikkert ikke bra det heller). Jeg må stole på legen! Hun sa at han hadde puste bevegelser inni magen, og det gjorde barn som trivdes.

Det er sikkert fordi det har blitt litt dårlig plass inni der.

I dag MÅ jeg få vasket litt klær!! Har tenkt og pakke bagen også (men det har jeg tenkt på i en uke nå.....).

En venninne av meg kom med 10!!! bæreposer med klær som jeg må se på. Og dette var bare første lasset sa hun :fnise: . Så da har jeg egentlig noe og finne på i dag også.

Kunne ønske jeg kunne strikke jeg.... Høres så koselig ut slik som Malama gjør. Sette seg ned i skyggen med strikketøyet. særlig om det er til de søte små da! Jeg kan liksom bare strikke "rett fram" og det er grenser for hvor mange skjerf man trenger :fnise:

Nå får dere prøve og kose dere masse i varmen nå da! Jeg skal se om jeg finner et sted med skygge og titte litt på baby klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaaaaarmt!!!!! Holder på og krepere.... Prøver og holde meg i skyggen for det meste, men på ettermiddagen er det ingen skyggge jeg kan sitte i. Så da tusler vi inn skrur på vifta og drikker vann.

Hva gjør dere i varmen?

Endret av Liset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avtalte ingen stedfortreder, men han er nå vel tilbake, og babyen fortsatt i magen.

Strikket babyteppe med bare "rett frem" jeg, da har man arbeid for en stund. Jeg strikker nå body med rett og vrang, og noen fellinger og økninger. På ettermiddagen finner jeg også skygge, jeg bruker parasollen. (og sånnsett er det skygge på fremsida da)

Pakke baggen ja, det er vel på tide snart ja...

Vi kjøpte babysete til bilen i dag da, så nå er det meste på plass, alle de store tingene i alle fall. Bare sånn småpjask, litt apotekvarer og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg avtalte ingen stedfortreder, men han er nå vel tilbake, og babyen fortsatt i magen.

Strikket babyteppe med bare "rett frem" jeg, da har man arbeid for en stund. Jeg strikker nå body med rett og vrang, og noen fellinger og økninger. På ettermiddagen finner jeg også skygge, jeg bruker parasollen. (og sånnsett er det skygge på fremsida da)

Pakke baggen ja, det er vel på tide snart ja...

Vi kjøpte babysete til bilen i dag da, så nå er det meste på plass, alle de store tingene i alle fall. Bare sånn småpjask, litt apotekvarer og sånn...

Kanskje jeg kan strikke et teppe ja! Hvor mange masker og str på pinner og hvilket garn bruker du til det da?

Hadde vært litt gøy og produsert noe. Sitter jo stort sett på rompa uansett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst heller ikke pakket bagen ennå nei..

Men jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å trenge av babytøy på sykehuset. Kommer jo til å ligge på barselavdelingen i noen dager etter keisersnittet, men etter det er det pasienthotell.

Siste gang hadde vi med noen skift, men da var det 3 dager på pasienthotellet og ikke 5 dager tilsammen som nå. Det er jo litt mye å dra med seg skift til babyen for 5 dager :klø: Mannen mi skal jo bo hjemme da, så han kan jo hente mer klær.

På torsdag er det informasjonsmøte med en jordmor på sykehuset så vi får spørre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan strikke et teppe ja! Hvor mange masker og str på pinner og hvilket garn bruker du til det da?

Hadde vært litt gøy og produsert noe. Sitter jo stort sett på rompa uansett.....

Strikket "nøstebarnteppet" jeg, dvs jeg brukte nøstebarns totråds merinoull, pinnetykkelse 6, og la vel opp 160 eller 170 masker, og strikket i vei til teppet målte ca 1*1 meter. Bare rettmasker hele veien, enklere blir det ikke. (også hekla kant rundt etterpå da, men det var ikke vanskelig det heller, og er jo ikke obligatorisk, sånnsett)

Bagen har jeg fortsatt TENKT PÅ å pakke.... vet ikke om det blir barsel eller hotellet for oss, men de har visst babytøy på hotellet også sa jordmora på kurset, så vi trenger bare ha med hjemreiseklær, men tar nå med litt mer, sånn kjekt å ha på ham noe som gjør han mer til "vår"... Te nker jeg pakker for et to dagers opphold, skulle det bli lenger får mannen ta med mer klær til meg. Men siden jeg alltid overpakker likevel, har jeg sikkert nok tøy til 3-4 dager om jeg pakker for 2 døgn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen ja..Er stort sett ferdigpakket=) Legger ikke nedi tannbørste/tannkrem, mobillader, hårbørste eller slipperser før vi skal dra til sykehuset. Resten er pakket ned..Men kanskje jeg skal legge nedi litt flere babyklær? Har hjemreisesettet og en ekstra body bare. Var på omvisning, og der lå det jo en hel haug babyklær på hvert rom..Nei..Legger nok nedi litt til..Er jo så kos=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke bagen ja, det står på lista for i dag. Samboer har masa på meg om dette i en uke nå, han føler det er hans ansvar å sørge for at bagen er klar :ler: Så da får jeg vel høre på ham, og få det i orden straks! Men for varmt til å tenke på sånt nå, får ta det utover ettermiddagen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TENKER ennå på og pakke den bagen...

Høres skikkelig kos ut med egne klær til babyen på barsel! Men hvilken str? Snuppa vår var jo så stor når hun ble født, at str 50 var i det minste laget. Tror nok ikke lille gutt i magen er noe mindre.. Kanskje ta med meg litt av hver str.

Nå er det ikke lenge igjen dere! Glede gruer meg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen ja..Er stort sett ferdigpakket=) Legger ikke nedi tannbørste/tannkrem, mobillader, hårbørste eller slipperser før vi skal dra til sykehuset. Resten er pakket ned..Men kanskje jeg skal legge nedi litt flere babyklær? Har hjemreisesettet og en ekstra body bare. Var på omvisning, og der lå det jo en hel haug babyklær på hvert rom..Nei..Legger nok nedi litt til..Er jo så kos=)

Det er omtrent det eneste jeg HAR pakket jeg... En ny tannbørste, en ny tannkrem (forresten, den fikk min mann med seg da han dro i begravelse, men kan hente den ut av toalettmappa hans igjen ja...) Ja, har ekstra deodorant jeg har pakket, og bodylotion (reisesize) og lipsyl og shampo i reisesize... Ja, toalettmappa er det eneste jeg HAR pakket, men har tenkt ut en del mer da... Prøve å få pakket det i dag, mesteparten i alle fall. Mobilladeren må nesten vente, men slippers kan jeg pakke, de har jeg kjøpt til dette, jeg bruker ikke sånne ellers, men fikk beskjed på omvisning at de vil vi skal ha, fordi vi ikke skal gå barbeint på gulvet og dra sykehusbakteriene tilbake i senga der vi føder, visstnok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått streng beskjed om å skrive en liste som ligger oppå bagen med de tingene som mangler, og som må pakkes der og da. Toalettmappe har jeg stort sett dobbelt opp av tinga som skal oppi, så det går bra. Men iPod, mobillader og sikkert noe mer (litt sminke etc) kan ikke pakkes ned enda. Men han ville ha nøyaktige henvisninger på hvor ting lå, ja. Lurer på hvordan han ser for seg at jeg blir med en gang dette er i gang - jeg håper da fortsatt jeg klarer å tenke litt klart selv om vannet går eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler når jeg tenker på historien om han som bare hadde pakket med seg et kneipbrød og et par høyhælte sko da han i hui og hast skulle pakke med ting til sykehuset :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler når jeg tenker på historien om han som bare hadde pakket med seg et kneipbrød og et par høyhælte sko da han i hui og hast skulle pakke med ting til sykehuset :ler:

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det bør være din tur nå ja, jeg kan vente noen dager til (de melder regn til helga... noe sier meg at barselstid i denne varmen ikke ernoe bedre enn høygravid i den, så jeg kan vente jeg. Har jo et par uker til termin uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det først Ellas tur som har gått over ei uke siden termin as we speak, å så er det faen meg min tur deretter!!=) Termin om to dager, men har vært så heldig å fått gått med kjekke modningssmerter i 3 sure uker..Er litt ekstra gretten nå fordi jeg har hatt vondt siden igår kveld, og bare vil få det hele overstått!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...