Malama Skrevet 20. januar 2008 #61 Del Skrevet 20. januar 2008 Skravling er bra. Jeg har absolutt ingen planer om å vente med å gå i butikker til jeg SER gravid ut. 11 uker på vei, og vekta står på det samme som dagen jeg tok testen, inten særlige tegn til mage her nei. Men jeg har lyst på shopping. Jeg ER jo gravid! I morgen er første jordmortimen, og jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 21. januar 2008 #62 Del Skrevet 21. januar 2008 Skravling er bra. Jeg har absolutt ingen planer om å vente med å gå i butikker til jeg SER gravid ut. 11 uker på vei, og vekta står på det samme som dagen jeg tok testen, inten særlige tegn til mage her nei. Men jeg har lyst på shopping. Jeg ER jo gravid! I morgen er første jordmortimen, og jeg gleder meg Tenkt det samme selv, men skal ikke gjore noen ting for min UL 18 Februar, da er jeg i 13 uke. Om alt ser flott ut blir det kanskje a kjope de forste babysokkene, de er saaa sote :rødme: Jordmortime 24 januar, ikke lenge til.. Gar bare a haper pa at hun kan "kjenne" at alt er bra. Ta blodprove, kjenne liv mor og sant, selv om jeg bare er i 9. - 10. uke.. Gleder oss masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 21. januar 2008 #63 Del Skrevet 21. januar 2008 Vi har handlet vogn idag på salg på Barnas Hus. Men egentlig er det vel ikke helt riktig å si at det er til babyen. Det er nemlig til jenta vi har fra før - hun trenger ny vogn siden babyen skal overta den gamle Ellers har vi ikke handlet inn noe enda. Synes det er vanskelig når vi ikke vet om det er gutt eller jente. Tipper vi kommer til å handle litt når vi vet hvilket kjønn det er. Uansett blir det nok mest handling dersom det skulle vise seg å være en gutt; blir det jente, kommer hun nok til å arve en god del etter storesøster som er ett år nå straks. Forøvrig har jeg såpass med mage nå at jeg ser passe gravid ut. Ingen blir overrasket når jeg forteller det, for de har allerede sett at noe er på gang. Jeg veier fortsatt en kilo mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid, men magen er det helt umulig å skjule nå... (Er 16+4 idag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 21. januar 2008 #64 Del Skrevet 21. januar 2008 Vi har handlet vogn idag på salg på Barnas Hus. Men egentlig er det vel ikke helt riktig å si at det er til babyen. Det er nemlig til jenta vi har fra før - hun trenger ny vogn siden babyen skal overta den gamle Ellers har vi ikke handlet inn noe enda. Synes det er vanskelig når vi ikke vet om det er gutt eller jente. Tipper vi kommer til å handle litt når vi vet hvilket kjønn det er. Uansett blir det nok mest handling dersom det skulle vise seg å være en gutt; blir det jente, kommer hun nok til å arve en god del etter storesøster som er ett år nå straks. Forøvrig har jeg såpass med mage nå at jeg ser passe gravid ut. Ingen blir overrasket når jeg forteller det, for de har allerede sett at noe er på gang. Jeg veier fortsatt en kilo mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid, men magen er det helt umulig å skjule nå... (Er 16+4 idag). Misunnelig pa magen Har saaa fryktelig lyst pa, og jeg er kun 8+6! Hvordan skal jeg klare a vente i ca uker til!!?? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 21. januar 2008 #65 Del Skrevet 21. januar 2008 jeg tror jeg venter med å handle til etter ul som er 21 februar...Da blir det på en måte mer sant=) Men vi skal bruke min og søsknene mines gamle seng har vi funnet ut. Ser helt ny ut, også er det en slik typisk hvit grind-seng med hevelig bunn..så det tror jeg blir bra. Akkurat nå bor vi i en leilighet med kun ett soverom, så babyen må bo inne hos oss de første 9-10 mnd, å så får vi heller flytte tenkte vi..det ordner seg nok=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 21. januar 2008 #66 Del Skrevet 21. januar 2008 så babyen må bo inne hos oss de første 9-10 mnd, Vi har både mulighet til ha babyen på soverommet vårt og på eget rom. Helt i begynnelsen kan det jo hende babyen har det like godt inne hos oss... Og ikke minst vi/jeg som må opp og stelle og amme i løpet av natten. Noen som har tanker/erfaring med dette? Skal deres baby bo på eget rom, eller på deres soverom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. januar 2008 #67 Del Skrevet 22. januar 2008 Ehh, sokker og et par bodyer kjøpte vi i romjula vi.... Men vi hadde sett hjertet på UL før jul da. I går, etter jordmortimen, hvor vi fikk høre hjertelyden, dro vi på Barns Hus, så jeg fikk ta på vogner, stå forran stellebord og drømme, og dessuten kjøpte vi ei sånn der "lekematte" (sånn stor skumplastgreie til å ha på gulvet når babyen skal ligge der og øve seg på å bli stor og sterk, eller noe sånn) som var på tilbud, pluss sånn bilselegreier til meg. Jeg ER gravid, jordmora kjente livmora, og vi fikk høre hjertelyden høyt og klart. Definitvt, en baby inni der. Så da så. Jeg er kanskje tidelig ute, men hodet mitt er godt igang med å vurdere vogner, bilseter, stellebord og andre sånne greier... det er jo en jungel, særlig dette med vogner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 22. januar 2008 #68 Del Skrevet 22. januar 2008 Vi har både mulighet til ha babyen på soverommet vårt og på eget rom. Helt i begynnelsen kan det jo hende babyen har det like godt inne hos oss... Og ikke minst vi/jeg som må opp og stelle og amme i løpet av natten. Noen som har tanker/erfaring med dette? Skal deres baby bo på eget rom, eller på deres soverom? Jeg tror nok at dere må gjøre som dere selv føler for her. I vårt tilfelle har vi ikke mye valg siden vi kun har et soverom, men synes det går bra til babyen er 9-10 mnd gammel. Etter det føler vi at vi må flytte. Trenger jo større plass etterhvert uansett=) Har ikke lyst å sove på stua heller. Eneste som er kjipt er at vi begge studerer, og derfor ikke har så veldig god råd. Husleien vi betaler nå er jo skambillig! menmen...ting skjer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. januar 2008 #69 Del Skrevet 22. januar 2008 Vi har både mulighet til ha babyen på soverommet vårt og på eget rom. Helt i begynnelsen kan det jo hende babyen har det like godt inne hos oss... Og ikke minst vi/jeg som må opp og stelle og amme i løpet av natten. Noen som har tanker/erfaring med dette? Skal deres baby bo på eget rom, eller på deres soverom? Vi har et tilgjengelig rom som nok skal bli barnerom etterhvert, naborommet til vårt soverom, men sånn i begynnelsen kommer vi absolutt til å legge babyen på vårt eget rom. Mye pga som du sier, amming og stelling på natta. Når vi tar "overførselen" til eget rom får vi vurdere etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 22. januar 2008 #70 Del Skrevet 22. januar 2008 Vi har et tilgjengelig rom som nok skal bli barnerom etterhvert, naborommet til vårt soverom, men sånn i begynnelsen kommer vi absolutt til å legge babyen på vårt eget rom. Mye pga som du sier, amming og stelling på natta. Når vi tar "overførselen" til eget rom får vi vurdere etterhvert. Da skal jeg komme med ett kanskje veldig teit og dumt sporsmal, huff a meg.... nar man ligger i samme seng med babyen, er man ikke redd for a "rulle over" den? Jeg er da av typen som nesten klarer a dytte min bedre halvdel ut av senga var, en seng pa 150 cm .. Ser for meg at jeg kan ruller pa eller noe sant... Men man far kanskje et lite "instinkt" eller no??? Selv om dere mener kanskje en egen seng pa rommet, men horer om mange som har de pa egen pute i senga.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. januar 2008 #71 Del Skrevet 22. januar 2008 Vi skal ha babyen i egen seng (eller antakelig vogge) ved siden av senga vår, men de som bedriver samsoving sier at man får dette instinktet ja. Så lenge man ikke er ruset, bedøvet av alkohol, piller eller narkotika etc, så vil man ikke legge seg på barnet sitt. Men jeg planlegger altså å ta ungen ut av sengen/vuggen sin, amme i vår seng, og legge tilbake. Det er planen, nå i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 27. januar 2008 #72 Del Skrevet 27. januar 2008 Jaja, vi får se hva vi gjør. Jeg har masse bøker om spedbarn liggende. Der står det helt sikkert noe om hvilke fordeler og ulemper det er med å ha babyen på vårt rom vs på sitt eget. Så kan vi jo velge hva som passer for akkurat oss. I helga var jeg og min kjære i byen og traff på et suuper salg: en lekebutikk skulle flytte og hadde -70% på alle varer! Det var allerede ganske så utplukket fordi salget hadde hvist vart en stund. Men babyleker hadde de fortsatt litt igjen av. Så da handlet vi for 600 kroner! :) (Egentlig 2000!!! Hadde to FULLE poser da vi gikk ut). Det var kjempegøy! Vi kjøpte noen bamser som jeg syntes var supersøte (mest til meg?? ), en del plastik-biler til småbarn (mest til pappa?), et sett med tåteflasker og smekker i et "gavesett til baby" eller hva det het og til slutt en hel stabel med bøker. Bøkene var sånne pekebøker. Har dere sett hvor dyre disse latterlig små bøkene er?? De koster jo en hel formue! Og så er det 6 sider i de med bilde av gris, ku, sau osv!! DER har dere foretningside... Det MÅ da gå an å lage dissebøkene billigere?! Men det var SUPERKOS å handle da!!! GLEDER med til å kjøpe mer utstyr, klær og pusse opp barnerom!! Vi var også til legen denne uka. Pappa'n var også med, og den opplevelsen var veldig positiv. Legen var veldig flink til å snakke til oss begge, og tok seg god tid til oss. Vi forsøkte å høre hjertelyden, men jeg bråket så fælt med min egen puls at jeg og pappan ikke hørte noe. Legen sa han kunne fornemme babypulsen bak der et sted, men lovet oss at vi også ville høre lyden ved neste besøk. Kjempeartig uke! Dessuten har vi rundet uke 12 og kan feire det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maja_ Skrevet 1. februar 2008 #73 Del Skrevet 1. februar 2008 Ehh, sokker og et par bodyer kjøpte vi i romjula vi.... Men vi hadde sett hjertet på UL før jul da. I går, etter jordmortimen, hvor vi fikk høre hjertelyden, dro vi på Barns Hus, så jeg fikk ta på vogner, stå forran stellebord og drømme, og dessuten kjøpte vi ei sånn der "lekematte" (sånn stor skumplastgreie til å ha på gulvet når babyen skal ligge der og øve seg på å bli stor og sterk, eller noe sånn) som var på tilbud, pluss sånn bilselegreier til meg. Jeg ER gravid, jordmora kjente livmora, og vi fikk høre hjertelyden høyt og klart. Definitvt, en baby inni der. Så da så. Jeg er kanskje tidelig ute, men hodet mitt er godt igang med å vurdere vogner, bilseter, stellebord og andre sånne greier... det er jo en jungel, særlig dette med vogner! Hihi.. Sånn hadde jeg også det! Jeg måtte også rett ut og handle etter å ha hørt hjertelyd for første gang! Så da ble det noen klær.. Og nå har vi handlet bilsete siden det var på tilbud på Barnas Hus (som vi er så glad i! ).. Er 16+1 nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 11. februar 2008 #74 Del Skrevet 11. februar 2008 idag (eller igår da, siden vi har rundet midnatt nå), fikk vi høre hjertelyden for aller første gang=) Det var sååå koslig, og venter i spenning på UL om 10 dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. februar 2008 #75 Del Skrevet 13. februar 2008 Å få høre hjertelyden for første gang er en virkelig vidunderlig opplevelse, absolutt. Kan tenke meg at den ordinære UL'en også er det. Vi var jo også på tidlig UL i desember, da bare fløy jeg ut på en sky, lettet over at den levde, så engstelig som jeg hadde vært pga blødninger. DEt gikk nok ikke opp for meg hvor fantastsik det var at vi hadde sett babyen vår på UL, det eneste som betydde noe var at den levde! Mannen savner at vi kunne bedt om å få med UL-bildet han skrev ut (vet ikke om man ser så mye på det så tidlig jeg? Så ikke så mye på skerjmen jeg, bare at det flimrt, det sa legen var at hjertet banket) men det falt meg ikke inn å be om det en gang, jeg bare gikk, eller fløy, på en rosa sky for at den levde! Vi skal absolutt få med bilde fra UL vi skal på i mars, blir nok kjekt det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 15. mars 2008 #76 Del Skrevet 15. mars 2008 Nå er det blitt en anelse stille her jenter! Slik kan vi ikke ha det=) Noen som har begynt å tenke på navn ennå da? Vi hadde begge to et favorittnavn som vi ville kalle vår lille skatt, MEN så viser det seg at det navnet ligger på ti-på-topp-lista, så da skal vi ikke ha det hvertfall! Sliter skikkelig med å finne det perfekte gutte-navnet...*grrr* Redd for at babyen vår ikke får noe navn nå jeg..Jentenavn er jo såååå mye lettere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. mars 2008 #77 Del Skrevet 17. mars 2008 Navn, ja. Er ikke så lett det der. Vi tror vi har funnet guttanvnet vi vil bruke, men jentenavn er vi mer usikre på. Men på guttenavn har vi egentlig bare ett alternativ vi liker kjempegodt begge to, og er jo litt dumt det også. Er jo ikke sikkert det passer når vi ser ham (hvis det er en gutt). Jentenavn har vi en liste med flere vi liker, men ingen som utpeker seg Håper ultralyden på onsdag gir oss en retning vi kan konsentrere oss om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 17. mars 2008 #78 Del Skrevet 17. mars 2008 Navn er vanskelig ja!!!! Vi har jentenavn klart fra forrige gang, men det gjenstår jo å se om det passer når lillemor kommer ut Guttenavn derimot syns jeg er helt utrolig vanskelig. Eller for å si det som det er, jeg har et favorittnavn, som mannen absolutt ikke liker Har nesten blitt enige om et annet navn, men så er det jo igjen den lille usikkerheten om det kommer til å passe på lillemann.. Da Jørgen ble født hadde vi egentlig bestemt oss for et annet navn, men det følte jeg ble helt feil. Han var jo bare en Jørgen Heldigvis var faktisk mannen enig Ikke lett å måtte bli enige om et jentenavn og et guttenavn Men det er jo et luksusproblem! Nå må de jo i tillegg passe sammen, passe sammen med jørgen, passe til etternavnet og ikke være for like *hjelp* Koselig med litt liv her inne Har vært altfor stille lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 19. mars 2008 #79 Del Skrevet 19. mars 2008 Liv i tråden! Her er guttenavn mye enklere synes vi og hadde flere alternativer, så om det skulle komme en gutt så har vi noen alternativer vi liker. Jentenavnet er klart. Vanskelig med jentenavn, men har funnet et vi liker veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 19. mars 2008 #80 Del Skrevet 19. mars 2008 Ja, så får vi håpe det passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå