Gå til innhold

Skravletråd


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Her er formen også fin! Litt trøtthet fortsatt her, noe som blir forsterket av at jeg har startet å få kramper i leggen midt på natta, og får litt avbrutt søvn :sur:

[/quote

Har også vært plaget av leggkramper. Jeg tar magnesium (kjøpt på helsekost) og etter at jeg begynnte med det, har jeg ikke våknet av kramper.

Verdt et forsøk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bekkenløsning ja... Æsj det er nok ikke godt og gå med! Får håpe det hjelper med behandling!!!

Det lurer jeg litt på... Hvordan kjenner man at man har bekkenløsning?

Bekkenet er ikke som det pleier akkurat, men om det er bekkenløsning eller bare litt vondt aner jeg ikke..

Kjempe gøy med mage!! Vi får kose oss i mange uker til med magene våre :gravid:

Alle som er gravide har bekkenløsning, men det er ikke alle som får såkalt symptomgivende bekkenløsning (eller noe sånt). Alle får bekkenløsning fordi man produserer et hormon som heter relaxin (tror jeg det heter) som løsner på ligamentbåndene som holder bekkenet sammen. Men det er altså ikke alle som får symptomer i form av smerter av dette, og de vet heller ikke helt hvorfor noen får vondt og andre ikke.

Var hos fysio for første gang i dag da. Hun ga meg noen øvelser som skulle gjøres, og så skal jeg tilbake i neste uke. Kjente på meg og målte litt her og der :ler:

Mine bekkensmerter sitter i symfysen, mest på venstre side, og så får jeg verkende vondt når jeg bruker kropper "for mye" nederst i korsryggen og på setet.

Jeg er 40% sykemeldt nå, og med de 40% får jeg valgt vekk de tyngste vaktene med tanke på bekkenløsningen (er sykepleier). Det har hjulpet ganske mye.

Har heldigvis ikke vært plaget av leggkramper denne gangen (ennå i all fall). Hadde det sist svangerskap og det var ikke noe gøy! Våknet på natten av DE krampene, og det er utrolig hvor fort en stor gravid bomsedeisedame kan resie seg opp for å stå på foten da fant jeg ut :ler: Det hjalp alltid å stå på foten. Tror også jeg brukte magnesiumtabletter.

Har dere begynt å se på barnevogner da? Hva har dere valgt og hvorfor? Kombi, Duo? merke? 3 eller 4 hjul? osv osv.?

Vi har en vogn som moren min kjøpte en gang hun var i Polen. Vognen er fin den altså, en Duo-vogn, men den er såå tung! Brukte sportsvogndelen litt for storebror noen ganger, men nå veide jo han sikkert ca. 12 kg. Det blit jo litt annerledes med en liten baby. Lurer på om jeg må smøre meg med tålmodighet og i all fall gi denne vognen en sjanse før jeg kjøper noen ny. :sjenert:

Sist gang hadde vi en brukt Simo kombivogn. Den var grei den altså, men bar jo preg av at den var brukt av 2 stykker før M. Vi kastet den etter at M var ferdig med den. Vi var studenter begge to den gangen, og syntes 1300 kroner hørtes LITT bedre ut enn 8000 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen fin, bortsett fra litt bekkenplager. Hos meg svikter foten når jeg har gått i 10-15 min, eller det føles sopm den bakre delen av bekkenet "faller av", det verker og gjør vondt i korsrygg/halebein, og det gjør vondt i symfysen (skambeinet). Tror symptomgivende bekkenløsning kan opptre veldig forskjellig og i forskjellige grader.

Jeg har vært hos fysioterapeut og fått øvelser, og begynte i forrige uke med akupunktur (på sykehuset) mot bekkensmertene. Har tro på at akupunktur kan virke. Kanskje noe for deg også, Sandra?

Er student med 20 % stilling på sykehjem ved siden av. Den har jeg vært sykemeldt fra siden desember, først på grunn av kvalme, deretter bekkenet (plagene begynte i uke 9). Blir nok sykemeldt ut svangerskapet.

-----------------------------------

Hm... Vogn er vanskelige greier ;)

Vi har bestemt oss for TFK Joggster Twist vi :) Har kun kjøpt bag ennå, håper det dukker opp et bra tilbud på vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi kjøpt oss "ny" bil :) . En bil som passer mitt bekken og rygg ypperlig om dagen! Den er ganske høy, så det er lett og sette seg inn. Os så var den veldig fin da!!!

Tror jeg får holde ut med vondtene mine litt til... Er iallefall ikke alene om disse vondtene!

Vogn ja... Vi har vogn etter storesøster. Så det blir en stokke xplory. Vi har kjøpt bag til den for det hadde ikke storesøster. Ifølge mannen så er det et stort problem til.... Den er rød!!! Så nå må jeg bare overbevise han om at gutter kan bruke rødt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos fysioterapeut og fått øvelser, og begynte i forrige uke med akupunktur (på sykehuset) mot bekkensmertene. Har tro på at akupunktur kan virke. Kanskje noe for deg også, Sandra?

Hei, ja kanskje det, i all fall hvis det blir verre. :Nikke:

Nå er det jo ikke så verst, for jeg er jo 40% sykemeldt og tar alt veldig med ro ellers også. Men i morgen skal jeg reise bort, har en langhelg barnefri med Sandramannen :hoppe: Håper ikke denne bekkenløsningen ødelegger ferien da. Skal til en storby, men får prøve å ikke gå alt for mye rundt. Og har pakket med gode sko :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja kanskje det, i all fall hvis det blir verre. :Nikke:

Nå er det jo ikke så verst, for jeg er jo 40% sykemeldt og tar alt veldig med ro ellers også. Men i morgen skal jeg reise bort, har en langhelg barnefri med Sandramannen :hoppe: Håper ikke denne bekkenløsningen ødelegger ferien da. Skal til en storby, men får prøve å ikke gå alt for mye rundt. Og har pakket med gode sko :Nikke:

God tur! Lurt med gode sko ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går jo jeg på do rimelig ofte, hvertfall rundt 15 ganger i døgnet, men om jeg drøyer litt før jeg går på do(gjerne om morningen når jeg ligger i senga), blir jeg helt øm nederst i magen rett etterpå, og det er ganske ubehagelig må jeg si. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jo jeg på do rimelig ofte, hvertfall rundt 15 ganger i døgnet, men om jeg drøyer litt før jeg går på do(gjerne om morningen når jeg ligger i senga), blir jeg helt øm nederst i magen rett etterpå, og det er ganske ubehagelig må jeg si. Noen som vet hvorfor?

Slik har jeg det også!!! Godt og høre at det ikke er bare meg. Må si at det har bekymret meg litt... Hvorfor aner jeg ikke, noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

Tenk... I dag har vi barnefri, ingen unger som står over deg og maser kl 7 om morgenen =). Men hva skjer... jo jeg våkner litt over 7 og får ikke sove igjen.

Jeg som skulle sove leeenge og lade batteriene til en ny uke. Ja ja.

Det positive er jo at man får tid til og gjøre mer. På programmet i dag står det:

- rydde i kjelleren (så utrolig mye drit som har samlet seg opp der, som egentlig bare er og kaste)

- Vaske et tonn med klær

- Skrive takkekort (skulle vært gjort for leeeeenge siden... Vi giftet oss i september.... :rodme: )

- En tur i butikken, kjøpe mat og bursdagsgave til en 4 åring)

Tror jeg egentlig trenger fler dager enn en!!!

Dere da, planer for lørdagen?

Dagens tips er vel egentlig og bare slappe av :rosasmil:

Ha en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jo jeg på do rimelig ofte, hvertfall rundt 15 ganger i døgnet, men om jeg drøyer litt før jeg går på do(gjerne om morningen når jeg ligger i senga), blir jeg helt øm nederst i magen rett etterpå, og det er ganske ubehagelig må jeg si. Noen som vet hvorfor?

Jeg har enda ikke begynt å måtte på do så veldig mange flere ganger enn normalt, men det med å få litt ubehag når jeg drøyer, DET kjenner jeg til! Fortalte det faktisk til samboer denne morgenen her, for når jeg sover litt lenger i helga blir det ekstra ille.

Rart, jeg aner ikke hvorfor...

Nå skal jeg gjøre masse :husarbeid: Blir ikke så mye av det på ukedagene etter jobb må jeg innrømme :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så deilig å høre at vi er flere på samme måten! Da regner jeg med at det er helt normalt i allefall=)

Planer for dagen? hmm..sløvehelg før eksamensrushet starter hvertfall! Nå har jeg nettopp kommet ut av dusjen og spist litt frokost/lunch, eller brunch om man vil! Sambo er på jobb til 6, så jeg skal bare på butikken å pante flasker (blir ikke gjort så veeldig ofte) og kjøpe brød, melk og litt snacks egentlig. Husarbeidet gjorde jeg unna igår. Været er ikke så bra, så jeg orker ikke dra til byen nå, og mange av vennene mine er på jobb uansett så. Skal vel innom en liten innflytningsfest hos ei venninne ikveld, og imorra skal vi møte et vennepar som også venter baby=) Så kort oppsummert: ikke spesielt masse, og jeg nyyyter det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rart (litt uvirkelig) at vi har bestilt vogn og bestemt oss for sprinkelseng som vi skal hente på mandag eller tirsdag.

Noen ganger er det vanskelig å forstå at det snart kommer et nytt lite familiemedlem.

Kjenner jeg draaaas mot rosa ting, men skal vente med å kjøpe masse rosa, bare sånn i tilfelle. Det kan heller kjøpes etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen der har jeg også...

Jeg går slett ikke så ofte på toalettet som 15 ganger i døgnet da, og somregel går jeg ikke i løpet av natta (men kan ikke ligge stort mer enn til 6-7 på morgenen før jeg må på badet en tur da, selv om jeg har aldri så fri på en lørdag...) men jeg går nok noe oftere enn før. Særlig sånn som i gårkveld, når mini fant ut at han skulle legge seg til og sparke masse. Koselig det, når han sparker inni magen, men i går brukte han blæra mi som fotball, og da kunne den ikke fylles særlig mye opp før det ble prekært, så da gikk jeg litt ofte ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi har sett oss ut et lekkert stellebord, så har vi seng, og skal få vugge med foreldrene mine. Den tenkte jeg å ha på stua så småen kan sove der på dagtid eller noe. Men ikke pokker om jeg ser for meg at vi nå skal få ansvar for et lite forsvarsløst menneske. Jeg bygger rede fordi jeg vet jeg skal, ikke fordi jeg føler meg som en mamma..hehe..er veldig uvirkelig enda ja. Jeg blir dratt mot blått jeg, men er jo ikke 100% sikkert at vi får gutt heller, bare mest sannsynlig, så får vel tvinge meg til å kjøpe nøytrale klær=) Ellers kan det bli full krash!

Jeg har sprunget på do hele døgnet siden jeg ble gravid jeg, og for å si det slik..Dopapiret tar fort slutt hos oss om dagen :sjenert: Men jeg kjenner følelsen av at junior sparker på blæra Malama..Det er en tanke ubehagelig=) Men nå begynner han å sparke oppover, og isted var han rett under ribbeina mine. Jeg trodde de ikke kom så høyt før om noen uker ennå jeg, men legen målte livmora mi til samme plassen hvor junior sparker så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det er og shoppe og bygge rede! Det eneste vi trenger og kjøpe er stellebord (er igrunnen litt kjedelig... for jeg eeelsker og shoppe ting til bebiser) og så må vel gutten vår få noen gutteklær...

Skjønner at det og bli mamma er en ganske fjern tanke, men når den nydelige bebien ligger på brystet ditt er det som du ikke har gjort annet!

Husker da jeg gikk med snuppa at jeg tenkte herregud... hva har jeg gjort... Stort ansvar i mange mange år!!!

Så heldig du er Indo! Og kjenne skikkelig spark er bare hærlig! Min late gutt ligger langt nede og det kjennes ut som om han ligger og dytter (når han først gidder og gi "lyd" fra seg). Gleder meg til og kjenne han ordentlig og håper det skjer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det er og shoppe og bygge rede! Det eneste vi trenger og kjøpe er stellebord (er igrunnen litt kjedelig... for jeg eeelsker og shoppe ting til bebiser) og så må vel gutten vår få noen gutteklær...

Skjønner at det og bli mamma er en ganske fjern tanke, men når den nydelige bebien ligger på brystet ditt er det som du ikke har gjort annet!

Husker da jeg gikk med snuppa at jeg tenkte herregud... hva har jeg gjort... Stort ansvar i mange mange år!!!

Så heldig du er Indo! Og kjenne skikkelig spark er bare hærlig! Min late gutt ligger langt nede og det kjennes ut som om han ligger og dytter (når han først gidder og gi "lyd" fra seg). Gleder meg til og kjenne han ordentlig og håper det skjer snart!

Ja, baby-shopping er utrolig artig=) Gleder meg til økonomien gir meg lov til å gå bananas (noenlunde hvertfall)..Så juni blir en mnd fylt med fri, sol (forhåpentligvis) og shopping!

Ja det er helt hærlig å kjenne junior så masse. Men i de siste dagene har han blitt roligere enn han har vært. Total turbo siden uke 18, men nå er det litt mindre. For all del, han sparker vel en 25-30 spark fra jeg står opp til jeg sovner + bevegelser, men når jeg er vant til alt fra 40-60 spark, blir jeg litt ufrivillig bekymra. Høres jo helt på jordet ut, men det er vel instinktivt. Hadde du det slik med snuppa di Liset? At hun ble roligere jo lengre ut i svangerskapet du kom?

Og inatt har ene puppen lekt råmelk (det er det det heter sant?). T-shirten bærer tydelige spor kan man si=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare og glede seg til juni da!!! Håper på masse SOL og PENGER :)

Snuppa mi var ganske livlig i magen hele tiden. Men ja det ble skjeldnere jo større hun ble. Og jeg synes sparkene ble litt tregere (om du skjønner hva jeg mener..) Er vel derfor jeg blir litt bekymret denne gangen for jeg vet hvordan det kan være. Men vi må vel alltid ha noe og bekymre oss for. Slik er det etter de er født også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vil på 3D ultralyd!!!! Alle jeg kjenner som har vært på 3D Synes det var så utrolig moro!! Bare og glede seg da!

Lykke til :)

Da har vi vært på ultralyd, men det ble ikke så mye ut av 3D-biten. Vi hadde bestilt "full pakke" med medisinsk vurdering først, og deretter 3D. Første delen var veldig grei. Alt så bra ut, og vi kunne tydelig se at det var en liten jente :hjerter_rundt:

Men da vi kom til 3D-biten viste det seg at det er en sta liten jente, for hun lå med hodet langt ned i bekkenet og ville ikke røre seg selvom jeg hoppet opp og ned og tok en liten joggetur rundt i rommet ;) Så da var det ikke så mye å se. Men vi fikk en gratistime fredag denne uken, så da håper vi hun er litt mer samarbeidsvillig!

Forøvrig synes jeg det blir så mye mer konkret med en gang vi så kjønnet. Nå er vi i full gang med å diskutere jentenavn. Det er ikke så lett å bli enig om noe. Vi må vel også begynne å kjøpe inn litt utstyr snart. Vi har en jente på snart 15 mnd fra før, så det blir nok endel som går i arv. Blant annet vogn... Vi har en Emmaljunga Duo Edge, en Teutonia Mistral pluss en "kjøpesentervogn" (Carena) fra før, så vi er godt dekket. Men det blir vel kanskje aktuelt å kjøpe en søskenvogn i tillegg, siden lillejenta bare er 17 mnd når hun blir storesøster. Men det tar nå så stor plass med alt dette utstyret. Vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av alt sammen.

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liset: Ja vil nok tro at man alltid kommer til å bekymre seg for småtrolla ja=)

Siona: Så kjedlig at hun ikke ville bevege seg noe særlig da, og bra dere fikk en ekstra time!

Her diskuteres det nesten kun guttenavn, selv om det alltids finnes en mulighet for at vi får ei lita jente. Men nå er det gutt vi er innstillt på. Vi så jo NOE på ul=)=) Men ja, navn er utrolig vanskelig å finne frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siona: Det var jo kjempe bra at dere fikk ny time! Hvor var det dere tok 3D ultralyd? Har hørt at den klinikken på nøtterøy er bra.

Hva kostet det og hva fikk dere med i prisen?

Må vel få bestilt time snart selv, lurer bare på hvor vi skal bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...