Gå til innhold

Skravletråd


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Hehe, snakker om å søke om barnehage når man nettopp har testet positivt... Desverre er det sånn at det er så lange køer.

Men man får nok ikke søkt før ungen er ute og har fått personnr...

Vi fikk barnehageplass til mini nå, men takket nei. Venter til han blir tre, så får jeg kontantstøtta fram til det hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, snakker om å søke om barnehage når man nettopp har testet positivt... Desverre er det sånn at det er så lange køer.

Men man får nok ikke søkt før ungen er ute og har fått personnr...

Vi fikk barnehageplass til mini nå, men takket nei. Venter til han blir tre, så får jeg kontantstøtta fram til det hvertfall...

Hehe..ja det er vel et utslag av panikk-feeling om dagen=) Men ok, da vet man det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja :) Fryktelig skummelt og fryktelig spennende samtidig! Jeg og gleder meg til graviditeten blir "skikkelig" bekreftet av legen. Føler at jeg ikke helt kan slippe jubelen fullt ut før den tid. Skal ikke på legen før 8.januar...Blir spennende! Når skal du?

Jeg skal til legen om to uker. Har du fortalt det til mange? Min nærmeste familie vet, dvs foreldre, svigers og søsken på begge sider. I tillegg har jeg fortalt en venninne som jeg har mest msn-kontakt med. Andre venninner har jeg ikke turt å fortelle ennå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen om to uker. Har du fortalt det til mange? Min nærmeste familie vet, dvs foreldre, svigers og søsken på begge sider. I tillegg har jeg fortalt en venninne som jeg har mest msn-kontakt med. Andre venninner har jeg ikke turt å fortelle ennå ...

Mamma, pappa, mine 2 søsken, hans foreldre og to søsken, min aller beste venninne og hans aller beste venn. Sambo klarte ikke å slappe av før hans familie visste det, så da måtte nesten min familie og få vite det. Resten av familie og venner får vite det i romjula. Orker ikke å lyge om hvorfor jeg ikke drikker på fest i romjula og på nyttårsaften, og siden det er veldig ulikt meg, vil nok de fleste gjette det uansett. Så bedre å bare si det mener vi=) Jeg synes uansett at det er bedre å få støtte fra folk dersom noe går galt enn at ingen vet noe.

Gleder meg til å fortelle det til farfar som snart blir 90 år at han skal bli oldefar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ... blir koselig julegave, det! Vi kommer nok også til å slippe bomben i romjula - vi har også bestemt oss for ikke å lyve, og folk kommer nok til å gjette det når jeg ikke drikker eller forsyner meg av rakfisken :) Gledegruer meg til å si det - jeg er ikke spesielt komfortabel med så mye fokus på meg, men samtidig blir det jo koselig å kunne snakke med folk om det,, og - som du sier - få støtte dersom noe skulle skjære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp=) ååå..kan ikke romjula komme da? har lyst å si det til alle! Skulle ønske at jeg fikk dra på legen før jul..Har lyst til legen nå, bare for å vite at alt er greit liksom! velvel...Hvordan tok samboeren din nyheten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke klart å holde på hemmeligheten jeg :sjenert: ALLE vet det!

Ellers ser jeg virkelig frem til legebsøk jeg og. Har time 18 des. Da er jeg 11 uker på vei ca.

Blir masse prøvetaging, og skriving av papirer etc.

Morro

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja det er ikke lett å holde på en slik hemmlighet=)

Noen andre her inne på terminklubben som har avslørt seg? Eller er alle flinke til å holde munnen lukket? =)

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg var det ingen hjemme som klare å holde seg. Men nå trudde vi jeg først var 8 uker på vei, så når de fikk vite det var jo da 10 uker. Men så viste det seg at jeg bare var 6 uker, men nå er det no stolte besterforeldre som har klart å innformere hele slekta....

Jobben fikk vite det i forrige uke pga julebord, så her er det helt ute i åpenheta nå. Så her var vi ikke videre flinke nei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikkje så nøye at det skal vera så hemmeleg fram til veke 12. Eg syns berre det er greit at familie og nære venner veit om det, så har eg fleire å snakka med viss noko skulle skje.

Me fortalte det til foreldre og søsken med ein gang eg hadde vore hos legen (i veke 6), og etter det har me fortalt det til nære venner, men sagt frå om at dei ikkje skal spre det til heile verden... Eg er 8+3 no, og er 12 veker på julafta :) Då skal me fortella det til besteforeldre (ville venta så dei ikkje bekymra seg) og øvrige slekt og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke det er så viktig å holde det hemmelig, og har fortalt det til ganske mange allerede (er i uke 9 nå). Men jeg har sagt at det ikke er offisielt enda, fordi jeg synes det er greit å ha litt kontroll på hvem som vet det i tilfelle ting ikke går som det skal.

Foreldrene mine fikk vite det samme dagen som jeg tok testen, ellers er det familie og ganske mange venner som vet det nå.

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel går det jo bra med de fleste, men risikoen for ett avbrutt svangerskap selvsagt er tilstede.

Må si jeg egentlig har tenkt lite på at noe galt skal skje, helt til jeg leser inne på disse snartmamma forumene.

Blir jo helt paranoid :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser en del av dissa trådene på snartmamma foruma så lurer jeg innimellom på hva jeg har begitt meg utpå.....

Så klart er det en fare at noe kan skje før uke 12, men det kan like gjerne skje seinere også. Jeg har heldigvis en lege som ikke redd for å henvise meg videre hvis hun skulle mistenke at noe er galt.

Også ville jeg fått et problem med å holde det hemmelig veldig mye lengre, det syntes allerede nå. Og jeg er kun i uke 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VI får glede oss over graviditeten jenter, og ikke ta sorgene på forskudd!!!

Var hos legen i dag, og han sykemeldte meg frem til 13. januar!!!

Var ikke noe kjære mor, fikk beskjed om KUN tenke på meg selv, og jobben.

Så nå har jeg laaaaaang juleferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vises alt nå ja, igår kunne man se meg fly halv forvirra rundt i mammaavd i butikken for å finne bukse med plass til mage. De gravide i min familie blir som regel store og det fort.

Nei ikke ta sorger på forskudd, bare glede seg :)

Da får du jo masse tid til å slappe av på Lene. Ta det med ro å tenke kun på deg sjøl, ogsp den lille som er på vei da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg faktisk 8 blanke uker på vei!

Ukene flyyyyyr...

Skulle jo ønske man snart SÅ gravid ut også, ikke bare følte det. Syns gravide er noe av det flotteste jeg ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene flyr utrolig nok fort. jeg syntes ikke det er lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid, men det er faktisk blitt 5 uker siden nå :)

Bare vent det kommer snart :) Gravide jenter har en sånn helt egen glød, man kan jo nesten se det på enkelte før det er synlig.

Nå sitter jeg her å ser stup trøtt og gleder meg til arbeidsdagen er over. Snart helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...