Gå til innhold

Skravletråd


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Vi skal også på 3D UL.

Har også bestilt sånn medisinsk gjennomgang. Syntes det kostet mye med 3D UL. I all fall der vi bestilte time, det koster 1500,- . Det kostet litt mindre uten medisinsk gjennomgang, tror det var 950 kroner.

Bestilte på Majorstuaklinikken.

Så en oversikt over hva det kostet på forskjellige klinikker for en stund siden. Skal se om jeg finner den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldig dere som får vært på 3D. Her var det fullt fram til sommeren, og da er det jo liten vits.

Koster forresten 750 kr her. Dyrt nok. 1.500 er MYE, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jammen meg mye.

Det er egentlig mest for mamma vi gjør det. Hun har så veldig lyst til å være med på UL. Så hun skulle være med på å betale da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var Majorstuaklinikken vi var på - alternativet som koster 1500. Synes det var veldig bra service å gi oss en gratistime når vi ikke fikk noe ut av den første timen. Jeg fikk beskjed om å drikke en flaske cola og spise en sjokolade ca 10 minutter før vi kommer neste gang, slik at det er litt mer futt i jenta ;)

Ellers tok vi samme undersøkelsen på Majorstuaklinikken sist jeg var gravid, og var veldig fornøyd den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Majorstuaklinikken vi var på - alternativet som koster 1500. Synes det var veldig bra service å gi oss en gratistime når vi ikke fikk noe ut av den første timen. Jeg fikk beskjed om å drikke en flaske cola og spise en sjokolade ca 10 minutter før vi kommer neste gang, slik at det er litt mer futt i jenta ;)

Ellers tok vi samme undersøkelsen på Majorstuaklinikken sist jeg var gravid, og var veldig fornøyd den gangen.

Fikk dere dvd/film av undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på min første behandling hos naprapat. Det var au au au... Men jeg håper jeg blir bedre i rygg og bekken. Har også hodepine hver dag, så naprapaten trukte på noen punkter for det også. Det kjentes ut som hodet mitt ble lettere med en gang :) , men kjenner ikke noe forskjell i ryggen. Man må sikkert ha flere behandlinger enn en. Skal tilbake neste uke.

Naprapaten anbefalte også yoga, så kanskje det er verdt og prøve!?

Snakket med sjefen min ang og sykemelde meg, hun mener det er lurt. Hun ser at jeg er sliten og at jeg sliter en hel dag på jobb (snille, omtenksomme sjefen min). Så jeg skal gi det en uke til så får vi se hva jeg gjør. Synes det er kjempe vanskelig, for jeg har jo lyst til og holde ut lengst mulig. Men kanskje ikke til enhver pris... Formen til dere andre grei da?

Ellers er det ikke så mye nytt her i gården.. Har brukt litt mer penger på klær. Må jo bare kjøpe noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen til dere andre grei da?

Ellers er det ikke så mye nytt her i gården.. Har brukt litt mer penger på klær. Må jo bare kjøpe noe!!

Formen min er kjempegod den. Dvs, så lenge jeg altså bare jobber 70% da. Jeg lurer alltid litt på hva jeg skal svare når folk spør... Altså, om formen er bra. Jada, jeg har det kjempetopp jeg! Jeg har jo det. Så jeg vil jo ikke klage. Men, om jeg er i knallform, hvorfor er jeg da sykemeldt? Veeel, jeg er i alle fall i knallform så lenge jeg altså jobber kortere dager, men jeg blir utslitt av hele dager...

Klær har vi ikke kjøpt så mye av, men penger får vi brukt... vi kjøpte vogn i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en emmaljunga city cherox 360, som er en sportsvogn. Så kjøpte vi en citybag til den, så derved blir det som en duovogn, for vi klikker altså bare av sportsvongdelen, og klikker på bagen, så er den bagvogn i noen måneder.

Denne kombinerte nemlig mannens ønske om svingbare forhjul (han ville av den grunn ha en treshjuling, men denne har fire hjul, men de to fremme kan svinge) og mitt ønske om vendbart styre, samt at jeg gjerne ville ha duovogn for å slippe å kjøre på spiortsvogna i tillegg til bagen når jeg har baby, og synes harde bager virker mer solig enn en mykbag som man putter oppi sportsvogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da fikk dere dekt flere behov og ønsker. :) Gratulerer med vogn.

Venter enda på vår Emmaljunga Edge Duo Combi med sportsunderstell. Lurer på når den kommer, bestilte den for noen uker siden.

Ikke at det haster så veldig, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den vogna jeg "trodde" jeg skulle ha, men vi endte opp med en annen når vi kom på butikken.

Også var vi så heldige at vi fikk den med oss hjem (sportsvogna var på tilbus i en utgått farge, og vi valgte en bag som de hadde i butikken (rett og slett lettere å falle for en fargemodell man ser utstilt...) så vi fikk med oss hele greia hjem i går. IKKE det jeg hadde trodd når vi dro hjemmefra nei. Men kjempekoselig, og dessuten synes jeg den er fin, og gleder meg til å trille tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogn Malama! Det er så moro når ting begyner og komme på plass!!! Jeg venter på bagen til stokke vogna. Men den vente litt til egentlig, for her hjemme er det ikke orden... Bare rot.. Må kjøpe noen hyller og kasser og få orden i "sysakene".

Ha en fin fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får skravle litt med meg selv jeg da.... :fnise:

Nå har jeg bestilt time til 3D ultralyd, gleder meg veldig til det!! Tenkte at det kunne snuppa få være med på, og så kanskje jeg spør mamma om hun har lyst. Det har hun sikkert! Er litt sånn glede-gruer følelse egentlig, tenk om... hvis at... Nei får vel tro at alt er bra der inne. Er jo 3 uker til ennå.

I morgen er det hektisk dag. Først skal jeg jobbe, så er det bare og "løpe" til naprapat behandling og etter det må jeg "løpe" til trafikkaltgrunnkurs (er nemlig på tide og lære seg og kjøre bil.. :rodme: )

Huff, blir sliten av tanken.

Har dere navn til miniene deres klare da?

Det har ikke vi.... Synes det er vanskelig med guttenavn jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer stadig dette med navn, og har vel kommet opp med to alternativ som vi liker. Men som du sier; guttenavn er ikke lett. Vi har ganske ulik smak, så de forslagene den ene kommer med, blir som regel forkastet av den andre.

Prøver også å holde oss unna de mest populære navnene, vil ikke at lillegutt skal hete det samme som 3 andre i klassen. Men det er jo gjerne de navnene man hører mye, og da blir det jo til at man synes de er fine også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett med navn nei! Vi bestemte oss faktisk endelig for navn igår kveld, etter mye frem og tilbake. Vi har hatt 5-6 navn på lista vår, som begge har vært komfortable med, men vi har ikke klart å bestemme oss. Navnet vi endte opp med var faktisk et navn som ikke stod på lista engang, men som vi plutselig la merke til på en liste fra ssb.

Ellers merker jeg mer og mer til graviditeten nå. Magen begynner å bli ganske stor, og jeg synes det er slitsomt å løpe rundt etter ettåringen, og enda mer slitsomt å bære rundt på henne. Men jeg er i uke 31 nå, så det er heldigvis ikke altfor lenge igjen. Permisjonen min begynner om 5 uker, og det gleder jeg meg faktisk veldig til.

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en mykbag til Simo vogner koster ca? Og de selger slike "løst" sant? Grunnen til at jeg lurer, er fordi vi har fått låne en eldre Simo-modell, men jeg vil ikke låne mykbaggen til den. Den var nok kritthvit en gang i tiden, men nå var den mer sjollete brun her og der. Og jeg vil gjerne ha en "ren" en med samme farge som den harde baggen (mørkblå). Noen som vet??=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...