Gjest Kira Skrevet 22. desember 2007 #101 Del Skrevet 22. desember 2007 Apropos Photoshop; jeg har, men det er vanskelig å bruke. Må forresten ta bilder og bruke det i dag, må juleoppdatere hjemmesiden min. Sent ute som vanlig Du er kreativ, Fru Fomle. Lager du det du putter oppi krukkene selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #102 Del Skrevet 22. desember 2007 Det er tydeligvis nok å henge fingrene i i Fomleheimen i dag også. Men det virker som det er relativt koselige sysler, og besøk er jo alltid hyggelig Jeg får også besøk i kveld. Yngstebarnet kommer hjem på juleferie, og gjett om mor gleder seg. Hun har nemlig ikke vært hjemme på seks uker Det var virkelig synd med de minusgradene Her er det pluss, men jeg har ikke til hensikt å vaske av den grunn. Later som det er kaldt Kan tenke meg det er kos å få barna hjem til jul. Minusgrad-unnskyldningen kunne ikke brukes i dag, så nå er det også gjort. Vi vasket vinduene til dåpen så her får de være som de er. Like greit at det er minusgrader. Dessuten blir det bare oss 4 i julehelgen. Svigers@uen (den som er mest opptatt av hvor god sikt det er gjennom vinduene) skal feire hos ene svogerfamilien. Skal dere være hjemme i jula? Vi blir hjemme til 3.juledag, får besøk av mine foreldre. Apropos Photoshop; jeg har, men det er vanskelig å bruke. Må forresten ta bilder og bruke det i dag, må juleoppdatere hjemmesiden min. Sent ute som vanlig Du er kreativ, Fru Fomle. Lager du det du putter oppi krukkene selv? Hmmm, får sette meg litt inn i diverse fotoprogrammer over nyttår. Vil ikke ha noe som er alt for avansert. Jeg puttet smågodt på krukkene, ikke hjemmelaget. Har forsåvidt hjemmelaget konfekt, men jeg er ennå ikke helt i mål med siste porsjonen.. --------------- Jeg er ikke i form. Halsen verker som besatt, og nesa renner. Lunta mi er derfor enda kortere enn vanlig, så det er ikke spesielt god steming i juleinnspurten her akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #103 Del Skrevet 22. desember 2007 Nå må vi rydde og vaske som gale i morgen fordi "noen" måtte se Liverpool-kampen! Jeg har ikke filla av julestemning, håper det kommer i morgen når (forhåpentligvis) huset er klart og julefreden kan senke seg... Kunne jo tent noe kongerøkelse, men siden jeg ikke eier luktesans er det liten vist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 22. desember 2007 #104 Del Skrevet 22. desember 2007 God bedring, og en riktig god jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 23. desember 2007 #105 Del Skrevet 23. desember 2007 Håper julestemningen snart innfinner seg, og at formen blir bedre! Ha en riktig god jul, Fru Fomle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #106 Del Skrevet 23. desember 2007 God bedring, og en riktig god jul Takk for det, Miami! Håper julestemningen snart innfinner seg, og at formen blir bedre! Ha en riktig god jul, Fru Fomle! Takk, Kira! ---------------- Formen er adskillig bedre i dag, det hjalp også veldig på at Lillegull sov fra 02 til 09. Dessuten er alt vasket og ryddet, jeg har fått pusset sølv og tatt en runde og levert et par gaver. Nå mangler bare et gavebesøk til + litt handling når jeg skal hente julebesøket vårt. Så nå kjenner jeg at julefreden begynner å senke seg. Vet ikke om dette blir siste ord herfra før jul, men vil i tilfelle ønske alle som er innom ei riktig fin jul! Må julen bli fin og gi ro i sinnet. La alle problemer bli små og forsvinne. La dagene som kommer bli gode og fine. God jul til deg og dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 23. desember 2007 #107 Del Skrevet 23. desember 2007 Til neste jul skal jeg også ha noen ekstragaver i bakhånd. Liker ikke når jeg ikke har noe å gi tilbake... En riktig god jul til deg og dine! Håper dere får en rolig og fin julefeiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 23. desember 2007 #108 Del Skrevet 23. desember 2007 Takk for fine ord i dagboka mi! Det var en gledelig overraskelse. Ønsker deg en fredfull jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 23. desember 2007 #109 Del Skrevet 23. desember 2007 Håper du er i fin form igjen, og så håper jeg du og dine får en koselig jul! God jul, Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #110 Del Skrevet 27. desember 2007 Takk for hyggelige hilsner, @lfa, *smak* og Marillia. Det har vært noen veldig hyggelige juledager. Ikke ble det bare matlaging hele dagen på mannen og meg, vi hadde valgt en meny som vi var trygg på og som ikke krevde timer på kjøkkenet. Både store og små var fornøyde med "fangsten" på julekvelden, og etterpå har vi slappet av og kost oss. I dag skal vi pakke og reise på juleferie. Akkurat nå frister det ikke så veldig mye, regnet strømmer ned utenfor vinduet og jeg tror ikke det er noe bedre dit vi skal... Men det blir sikkert koselig når vi kommer fram, får treffe både familie og mange gode venner. Fortsatt god jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 27. desember 2007 #111 Del Skrevet 27. desember 2007 Fortsatt god jul og god tur, Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 31. desember 2007 #112 Del Skrevet 31. desember 2007 Takk for det gamla. Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 2. januar 2008 #113 Del Skrevet 2. januar 2008 Bare innom for å ønske deg et riktig godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 3. januar 2008 #114 Del Skrevet 3. januar 2008 Godt nytt år, Fru Fomle Håper du har hatt en fin jule- og nyttårsferie. Gleder meg til å følge deg også i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #115 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Godt nyttår til dere også, Kira, *smak* og Miami. Jeg gleder meg også til å følge dere alle i 2008! Juleferien vår ble litt annerledes enn jeg hadde tenkt, det endte med at vi alle sammen (unntatt Lillegull) ble syke igjen og lå og hostet i hver vår krok... Selv fikk jeg feber og skikkelig halsvondt . Feberen varte kun noen dager, men halsen er ikke bra ennå og det meste går for halv maskin. Nå er jeg lei av å være syk! Meeen, må jo bare smøre meg med tålmodighet og vente til det går over. Og håpe jeg ikke blir smittet på nytt av eldstemann, han ligger på sofaen ennå.. Heldigvis er ikke Lillegull blitt smittet og jeg håper hun slipper unna. Hun var fryktelig urolig i natt, men jeg håper det var noe annet. Så er det blitt 2008. Jeg har endel nyttårsforsetter, men de varer vel ikke lenger enn til neste uke tenker jeg. Endret 3. januar 2008 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 3. januar 2008 #116 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror egentlig ikke vi has vært sykere enn dere! Det er et standhaftig virus, som etter sigende blir nesten bra og så kommer igjen. Sikkert lurt at vi roer litt ned, tar tran og drikker toddy! Ikke minn meg på nyttårsforsetter. Jeg har noen, men utsetter dem litt, for da er de ikke nyttårsforsetter lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #117 Del Skrevet 3. januar 2008 Min lille pode sover søtt fremdeles, så da benytter jeg anledningen til å skrive litt mer. Det blir jo gjerne til at man har masse gode forsetter når et nytt år starter. Jeg skulle gjerne ha skrevet om at det viktigste for meg i 2008 blir å tilbringe mer tid med familien eller å bli mer miljøvennlig. Det er på listen det også, men jeg må innrømme at høyest oppe så kommer målsettingen om å gå ned i vekt og bli i bedre form. Igjen. Jeg skulle ønske at jeg dette året virkelig klarte å gjøre en innsats for å nå min målsetning, og ved årsslutt kunne oppsummere og enten si at målet mitt er realistisk eller at det ikke er det og at jeg heller burde bruke energien min på noe mer fornuftig enn den tåpelige vekta. Jeg har hatt den samme målsettingen i 7 år og aldri kommet helt i mål... Jeg vet veldig godt hvorfor jeg ikke har nådd det, og vet akkurat hva som må til for å komme dit. Likevel har det ikke skjedd, men nå framover skal jeg virkelig prøve. Og da må kostholdet til pers, så enkelt er det. MEN Jeg sitter allerede og tenker ut tusen unnskyldninger for å spise usunt. Tenker at jeg vil kose meg de to siste månedene av permisjonen, akkurat som ikke sunt kosthold kan kombineres med å kose meg med Lillegull? Mulig jeg må bli flinkere til å gi f... i husarbeidet og heller ut på tur. Og da våknet min pode før jeg rakk å bli ferdig her. Som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. januar 2008 #118 Del Skrevet 3. januar 2008 Så kjipt at du ble syk i jula. Hvis det er samme viruset som herjet her i huset, kan du belage deg på langvarig sår hals. Begge de små her hostet i over to uker. Utrolig nok unnslapp vi voksne det verste. Kun litt forkjølte et par dager. Håper Lillegullet ditt slipper unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 4. januar 2008 #119 Del Skrevet 4. januar 2008 Huff, så kjedelig at dere ble syke i jula. Det er nok mange som har vært rammet, jeg føler av og til at vi er de eneste som har sluppet unna. *bank i bordet* Synes det høres ut som et bra nyttårsforsett å gi f... i husarbeidet og heller være mer ute. Det støtter jeg Håper formen er stigende i Fomleheimen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #120 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg tror egentlig ikke vi has vært sykere enn dere! Det er et standhaftig virus, som etter sigende blir nesten bra og så kommer igjen. Sikkert lurt at vi roer litt ned, tar tran og drikker toddy! Ikke minn meg på nyttårsforsetter. Jeg har noen, men utsetter dem litt, for da er de ikke nyttårsforsetter lenger Jeg har til nå hatt tre tilbakefall, men krysser fingrene for at det er over for denne gangen. Skal uansett ta det med ro til halsen er helt bra igjen, nå vil jeg ikke bli syk flere ganger. Liker ikke nyttårsforsetter så godt jeg heller, bedre å begynne en annen gang på året. Så kjipt at du ble syk i jula. Hvis det er samme viruset som herjet her i huset, kan du belage deg på langvarig sår hals. Begge de små her hostet i over to uker. Utrolig nok unnslapp vi voksne det verste. Kun litt forkjølte et par dager. Håper Lillegullet ditt slipper unna! Det begynte vel nesten 2 uker før jul her i huset så jeg håper det er overstått nå.. Huff, så kjedelig at dere ble syke i jula. Det er nok mange som har vært rammet, jeg føler av og til at vi er de eneste som har sluppet unna. *bank i bordet* Synes det høres ut som et bra nyttårsforsett å gi f... i husarbeidet og heller være mer ute. Det støtter jeg Håper formen er stigende i Fomleheimen Formen er heldigvis stigende. Eldstemann er hjemme i dag også, han var skikkelig miserabel i dag morges. Merkelig nok virker han i mye bedre form nå, nesten så jeg mistenker han for å spille litt. Jeg satser på masse fint vær framover og masse utetid. Ut på tur hver dag (ihvertfall nesten :fnise) er mitt nye motto! -------------- Har gjort litt , og burde gjort mer istedet for å sitte her. Skal rydde ferdig på Lillegulls rom i dag, planen er at hun skal sove der inne i kveld. Tror ikke det blir så veldig vellykket, etter vi kom hjem fra juleferie så virker det som separasjonsangsten har slått ut i full blomst. I går kveld våknet hun en time etter hun hadde lagt seg og bare hylte. Måtte tilslutt legge meg med henne i vår seng for å få henne til å sove.. I tillegg har hun hatt nesten full mat-nekt noen dager, har ikke fått i henne noe middag og maks en halv porsjon grøt på kvelden. Puppen er derimot pop - spesielt natterstid. Forhåpentligvis så blir det bedre når vi kommer inn i skikkelige rutiner igjen, det meste ble kaos i løpet av juleferien.. Ellers så må jeg notere her så jeg ikke glemmer det at andre tanna endelig kikket gjennom 3.juledag. Hun er også blitt skikkelig flink å stå på alle fire, i går så jeg også at hun prøvde å sette benet under seg så hun nesten satte seg opp selv. Krabbing framover er det derimot dårlig med ennå, det går helst i sirkler og bakover. Merkelig nok så kommer hun seg likevel til tider dit hun har lyst, bla. er det veldig pop å komme seg bak tv-benken og dra i alle ledningene der.. Jeg har forresten bestilt spa i dag! Jeg og en venninne fikk gavekort på "kjærlighets-spa" av våre respektive, de skal da ikke være med . Vi får behandling i samme rom, derfor det kalles "kjærlighets-spa" . Vi har også bestilt ansiktsbehandling, så dette blir et døgn i luksus. Den største luksusen for meg er egentlig at vi skal overnatte en natt på hotell og at jeg derfor for første gang på gud vet hvor lenge skal få sove en hel natt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå