Gå til innhold

Livet med kreften


B.A.

Anbefalte innlegg

Gjest Cupcakes

Sender noen :klem: og krysser fingre, tær og det som kan krysses for at du nå snart etter siste runde med cellegidt er ferdig, helt ferdig! var så godt å lese at kreften ikke hadde spredd seg! :)

mange :klem: til deg b.a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arwen ja... Har ikke orket å skrive noe om det her enda. Jeg syns det var helt grusomt å høre hvordan det hadde gått med henne. Hun var innom boken min og vi sendte noen få meldinger. Syns hun var så sterk og så modig, fantastisk tøff midt oppi alt. Håper hun får den hvilen hun fortjener nå.

Tusen takk for hilsen Felicity, alltid koselig med sånne fine ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange klemmer cupcakes. Er så godt med all den kryssinga av fingre og tær og det som værre er dere driver med for meg. Har troen på at det hjelper denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt jeg har så mange optimistiske mennesker rundt meg, både her på kg og ellers i hverdagen. Er godt å slippe å være den eneste hele tiden. Selv om jeg merker at folk blir mer og mer positive nå som jeg snart er ferdig med behandlingen. Det er skummelt, det bekymrer meg. For hva hvis dette ikke går bra, hva om jeg må på mer kur, hva om jeg må på kur i mange måneder...? Hvordan vil folk rundt meg orke det, kommer de til å glemme meg hvis jeg mp fortsette med dette i flere uker, vil de gå lei av meg siden jeg ikke kan treffes så ofte.. Gudd så mange tanker det blir om nettene.

Nærmer seg slutten på cellegiftskuren min for denne gang og det er skummelt. For hva skjer nå!? Er jo det vi alle lurer på, og jeg er redd for hverdagen... Redd for å ikke klare den, ikke mestre en jobb... Jeg vil bli en sterk person igjen og jeg vil bli helt frisk helt på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser og håper med deg at det hjelper. Det jeg synes virker positivt er at Kreften ikke har tviklet seg noe mere og da betyr det jo at det hjelper litt, men vi får jo bare håpe at den forsvinner nå at du får litt fri. Du virker som ei tøff jente, og helt klart lurt å få skrevet i dagboken din siden du ikke belaster familien din med det. Forstår deg virkelig godt at du er sint og lei deg, deprimert, osv... Det er virkelig forstålig når man får en sånn diagnose. Og du må ikke være redd for å vise det til de nærmeste. Forteller du ingenting om hvordan du har det til foreldrene dine?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært en bra helg me gutten nå, godt å komme litt vekk fra sykdommen og bekymrede ansikter :)

Så da var det ekstra kjipt at jeg ble dårlig idag, på en mandag! Sov et par timer på ettermiddagen/kvelden og da jeg våknet fungerte ikke beina mine. Armene var helt kjempevonde og klarte ikke noenting, måtte bli fulgt på do for jeg klarte ikke å gå selv. :tristbla: Var skummelt, for selv om jeg har mistet følelse både i hender og hode tidligere har det aldri gått ut over beina mine før. Ringte legen som fikk roet meg ned en del og sa at det er helt naturlig og det ville gå over av seg selv. Det gjorde det heldigvis, men er veldig sliten nå.

Imorra er det kanskje siste cellegift!! Jeg håper! Fikk beskjed idag om at det kan hende jeg trenger mer hvite før jeg får siste kuren, men det får jeg ikke vite før morradagen. Håper de kan gi meg kur og heller gi meg masse masse hvite etterpå... Går nok ikke men er jo lov å drømme :)

Tør ikke håpe på noenting angående imorra, orker ikke å bli skuffa.

Felicity; Om jeg forteller til mine foreldre... Nei, jeg forteller minst mulig til de fleste. Jeg har aldri vært flink til å prate om ting, vil ikke gi andre flere bekymringer eller dårlige dager. Syns de har fått nok med kreften min og jeg vil la dem slippe mer stress.

Dagboken her inne hjelper, og jeg prater jo litt med de aller aller nærmeste vennene bare ikke hele tiden.

Vet at jeg ikke gir min familie og vennekrets nok tro på at de kan tåle noe når jeg ikke forteller så mye. Jeg bare klarer ikke. Har prøvd, mange ganger ( også før kreften kom inn i bildet ), men jeg får ikke ut ordene.

Hadde det bare ikke vært for at jeg syns det står noen ting i dagboka her som jeg ikke vil vite at de vet, så hadde jeg vist de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si hei jeg også. Følger med på dagboken din og synes du er utrolig sterk og tøff :) Krysser fingrene for deg og følger med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke oppdatert igår for alt tok så tid.

Jeg kom på sykehuset og tok blodprøvene mine, og måtte vente i ca en halv time på svar (syns det er ganske kjapt jeg) så da gikk jeg en liten tur i regnet før jeg skulle inn til legen.

Å de dumme dumme hvite som aldri kan holde seg på plass! Måtte ha påfyll igjen. Fikk 2 forskjellige medisiner i tillegg til de hvite så ble ganske ødelagt av det. Blei kjempe dårlig igår kveld pga medisinene og det var ikke gøy. Kjempevond og hard i magen og satt på do og grein.

Er bedre i magen idag og har gode nyheter. Jeg har fått min siste cellegift idag!!!!!!!!! :jepp::jepp:

Var så godt da de sa jeg slapp å vente til neste uke, men kunne få dagen etter de hvite :)

Er kjempedårlig, kaster opp, har litt feber, kramper, vond i kroppen, fått en sinnsyk kløe på føttene, hodepine, kvalme ++

Er ille, men ikke fullt så tungt denne gangen siden det er den siste. Iallefall på ei god stund :)

Tusen takk til alle som krysset for meg, det hjalp masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke oppdatert igår for alt tok så tid.

Jeg kom på sykehuset og tok blodprøvene mine, og måtte vente i ca en halv time på svar (syns det er ganske kjapt jeg) så da gikk jeg en liten tur i regnet før jeg skulle inn til legen.

Å de dumme dumme hvite som aldri kan holde seg på plass! Måtte ha påfyll igjen. Fikk 2 forskjellige medisiner i tillegg til de hvite så ble ganske ødelagt av det. Blei kjempe dårlig igår kveld pga medisinene og det var ikke gøy. Kjempevond og hard i magen og satt på do og grein.

Er bedre i magen idag og har gode nyheter. Jeg har fått min siste cellegift idag!!!!!!!!! :jepp::jepp:

Var så godt da de sa jeg slapp å vente til neste uke, men kunne få dagen etter de hvite :)

Er kjempedårlig, kaster opp, har litt feber, kramper, vond i kroppen, fått en sinnsyk kløe på føttene, hodepine, kvalme ++

Er ille, men ikke fullt så tungt denne gangen siden det er den siste. Iallefall på ei god stund :)

Tusen takk til alle som krysset for meg, det hjalp masse :)

Er sjansen for at du blir helt frisk stor?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansene ja.... akkurat nå er det vel en 60% sjanse for at dette var siste cellegiften min og at jeg er blitt kvitt kreften.

Det vil jo igjen si at det er 40% sjanse for at jeg trenger videre behandling.

Nesten 50-50 dette her. Tør ikke gjette på noen ting. Er blitt kjent med endel andre med kreft denne tiden og noen av dem som har vært friskest og hatt best odds har vist seg å bli sykest og fått masse spredning. Kreften er så skummel og lumsk, vil ikke gi meg selv noen forhåpninger om akkurat dette.

(selv om 60 mot 40 er jo litt positiv forskjell...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra!! Håper virkelig det er din aller siste cellegift. Må nesten få gratulere deg da :blomst: :blomst: Så får vi bare fortsette å krysse fingre for deg, det gjør i allefall jeg.

Du får ha god bedring, og ta vare på deg selv nå når du har disse ekle bivirkningene. Prøv å tenke at om noen dager er du i mye bedre form :) Håper du snart blir bedre!

Klemmer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne gangen er det ikke så forferdelig med alle bivirkningene og vondtene jeg har, for det er jo siste gang. Gjør det mye lettere å komme seg gjennom det.

Sov veldig dårlig inatt, kvalmen var så trykkendes og konstant at det ikke gikk. Spiste masse da, skive, kjeks, chips... men det funket mer som noe å kaste opp enn som næring. Hadde vært godt å være ferdig med oppkastet for denne gang nå, er sårt og vondt når det varer og varer.

Følelsen i hodet er nesten borte, det går fra panna og bak til nakken. og beina klør så sinnsykt at jeg skulle heller ønske at jeg mista følelsen i de snart.

Ellers går det så som så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansene ja.... akkurat nå er det vel en 60% sjanse for at dette var siste cellegiften min og at jeg er blitt kvitt kreften.

Det vil jo igjen si at det er 40% sjanse for at jeg trenger videre behandling.

Nesten 50-50 dette her. Tør ikke gjette på noen ting. Er blitt kjent med endel andre med kreft denne tiden og noen av dem som har vært friskest og hatt best odds har vist seg å bli sykest og fått masse spredning. Kreften er så skummel og lumsk, vil ikke gi meg selv noen forhåpninger om akkurat dette.

(selv om 60 mot 40 er jo litt positiv forskjell...) :)

Men det er jo eigentlig veldig bra å høyre!

Håper dette blir din siste cellegift! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...