Gå til innhold

Livet med kreften


B.A.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På lørdag bar det på sykehuset igjen. Fikk resultatene av noen blodprøver og det var ikke bare bra. Er veldig lav på de hvite, lite jern og trengte en ryggmargsprøve for å sjekke litt opp å dette er.

Gikk greit den dagen, og fikk telefon igjen senere om at jeg måtte komme inn igjen idag for å ta masse prøver. Er noen av verdiene mine som er så ustabile at det må sjekkes ut. Så idag har jeg fått mer hvite, ny ryggmargsprøve, masse blodprøver, medisiner og jeg vet ikke hva. Så ringte legen et par timer atter jeg kom hjem og sa jeg må opp igjen til torsdag for flere prøver, og for å gjøre det litt mer interessant så får jeg ikke lov å gjøre noenting imorra. De vil at jeg skal ha ligget i sengen hele dagen før prøvene! :sukk: For da kan de se hvordan verdiene er når jeg har slappet av! Dumme leger! Jeg vil jo gå tur.

Er veldig sliten idag, blir ofte det etter legebesøk med medisiner. Har også en dårlig mage å se frem til i kveld (intravinøs medisinene som fikser den biffen ...), hodepine, kvalme, frysing og sikkert andre spennende og nye bivirkninger :) Burde jo ikke klage nå som jeg er ferdig på cellegift endelig og kan roe meg ned litt.

Er litt redd for at jeg er på vei inn i en depresjon nå. På søndag var jeg med gutten og på kvelden ble jeg plutselig kjempetrist, grein i mange timer og klarte ikke å slutte. Hadde ikke skjedd noenting og vi hadde hatt en fin dag frem til det. Jeg var helt vekke og krøyp langt inn i min egen verden, og føler ikke jeg har kommet meg tilbake til meg selv etter det. Har ikke grått mer enn 1 gang idag da, men syns det er en gang for mye. Tror det har endel å gjøre med at nå er jeg ferdig med kur og jeg kan endelig la meg selv føle på all redselen og frykten jeg har bært med meg de siste ukene...

eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en skikkelig "utskylling" du hadde på kvelden, ja. Tar litt tid å komme seg fra sånne episoder, man er liksom litt nummen et par dager. :troest:

Håper medisinene tar det rolig med deg, og at formen de neste dagene blir bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merker jeg ikke er helt over det enda, går jo mye bedre nå da så håper jeg snart nærmer meg normal tilstand. Skulle jo ønske at det ikke skjedde foran gutten, men han tok det veldig fint og lot meg grine og være helt vekke så lenge jeg ville. Håpert det blir lenge til neste gang iallefall.

Merker medisinene nå. Er rar i magen, må mye på do, og har hodepine og vondt i beina og magen. Å så er jeg trøtt og vil sove hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gutten din høres ut som en skikkelig ordentlig mann altså, det er bra du har noen som kan pusle litt med deg! (uff, jeg glemte først en s der, da blei det VELDIG feil! :fnise: )

*jager vekk siste rest av triste og vonde følelser*

*jager vekk all kreften og*

Virka det?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B.A

Jeg synes du er skikkelig tøff :) Tenker når du sier du har tatt ryggmargsprøve... Det gjør jo grusomt vondt??Og dette har du gjort flere ganger. Du må jo merke det selvom du får bedøvelse?

Jeg tror det er normalt å komme inn i en depresjon som du er i nå...Det er utrolig mye som skjer, mye usikkerhet og mye tanker, så er ikke rart.... Jeg vil bare gi deg en :klem: og si at jeg tenker på deg, vet ikke hvordan du har det for har ikke opplevd det selv, men kan tenke meg hvordan du har det. Og forstår deg... Du må bare bruke den tiden du trenger på å bearbeide dette. Når du føler deg friskere tror jeg sinnet også blir bedre. Jeg håper det ihvertfall.

Jeg vet jo ikke noe om dette, men jeg tror og håper at det blir bedre etterhvert.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg trist igjen. Tenker store, slemme tanker om livet og døden, om livet som syk og livet som døende. Har ikke prøvd livet som døende av sykdom, men innimellom kan jeg se det for meg uten problemer. Ikke den romatiserte-døden-er-god-og-alle-blir-triste greia som noen ser for seg, men den rå, kalde, brutale, illeluktende og smertefulle prossessen det er. Jeg kan se for meg at jeg kan ende opp på lindrende avdeling.

Så blir jeg enda mer trist, for jeg vil bli frisk og jeg vil leve lenge og ha det fint. Jeg vil oppleve mennesker, steder, lukter alt!

Først må jeg bare få litt tid på meg til å bli frisk :sjenert:

:ler: , syns det hadde passa fint uten s`en og jeg Cho:) Hjalp litt forresten, tror jeg kjenner at kreften er redd.! :jepp:

Felicity; Ryggmargsprøven er ikke så vond, er en kort og veldig ubehagelig smerte, men det går fort over. Jeg liker minst at jeg blir så øm i ryggen i noen dager etter prøven. Skal ha ny på torsdag så da kommer jeg til å kjenne det litt, siden jeg hart hatt en idag og.

Du sier tøff.... Jeg er ikke tøff, ikke i det hele tatt. Jeg gjør det jeg må gjøre med sykdommen. Er flere som bruker det ordet, at jeg er så tøff, at det er så tøfft at jeg gjør ditt og datt... ja alt mulig. Jeg føler meg så utrolig lite tøff at en skulle ikke tro det. Jeg er ikke positiv nok til å være tøff. jeg er ikke god nok til å være tøff. Jeg er bare ikke så tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikk nå. Har oppdaget en kul i det andre brystet. Kjente den for noen timer siden, og nå klarer jeg jo ikke å fokusere på noe annet.

Det kan godt være at det er kreft. At jeg har fått spredning, at jeg nå har kreft i begge brystene.

Er trist, redd, ufokusert, trøtt, sliten, engstelig og har det fælt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: :klemmer:

Så leit å lese om hvordan du har det nå disse dagene.. Livet er virkelig, virkelig urettferdig.

Skummelt å lese om den kulen du har funnet. Jeg håper det bare er en betent lymfeknute eller noe annet triviellt! Må håpe for deg :) Håper så inderlig at det ikke er mer kreft! Håper du får hørt med legen din om hva det er for noe.

Vet ikke helt hva jeg skal si, vil bare gi deg en god klem :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres skummelt ut. Kan ikke forestille meg hvordan det er å leve med sånn usikkerhet hele tiden.

Bli frisk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Miam og Phaedra for klemmer.

Er ikke så mye en kan si Miam, er bare å håpe. For håpet er der og det er det masse av.

Skal til legen imorra og da skal jeg få sjekket ut den nye kulen som jeg håper er en cyste, muskelknute, hovent-et-eller-annet... kunne vært sukkerspinn med karameller der inne så lenge det ikke er mer kreft. Jeg håper jeg er overhysterisk og kjenner noe der det ikke er noe.

Vet bare at hvis det viser seg å være noe så blir det hard behandling, og sykehus opphold. Å det vil jeg ikke :snurt:

Meg å mamma fant ut at vi ikke skal tenke på kulen i brystet mitt idag. Bare dytte det langt bak og glemme det for ei stund. Er sånne dager det er godt med kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh. Som jeg tenker på deg..........

Men igjen så finnes det altfor lite ord.

Håper natten blir snill, kort og grei å ha med å gjøre, frem til legetimen.

Hvis det går så sender jeg stjernestøv din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnureklem: :hug:

Dette er bare en cyste, BARE EN CYSTE, HØRER DU, DRITTKREFT!!

Tenker masse masse på deg.

Krysser alt som kan krysses i kveld og i morgen og i overmorgen og helt til du blir frisk! :hug: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tanker og klemmer. Jeg trenger de disse dagene.

Er veldig nervøs ang. morgendagen nå. Er så mye som kan skje. Så mye som kan gå galt. Har prøvd å ikke tenke på det så altfor mye, ikke la meg selv bli oppslukt av kreften.

De ulike scenariene spilles av som en film i hodet mitt, en dårlig hjemme film.

Har også begynnt å grue meg til ryggmargsprøvene, skjønner ikke helt hvorfor. Er ikke sånn at jeg ikke takler det, syns ikke det er så forferdelig vondt som folk sier. (forresten Felicity, glemte å si det tidligere, men en kan ikke få bedøvelse når en skal ta den prøven) Tror det kommer av at jeg er lei, jeg vil ikke mer på sykehuset og begynner å frykte alt som finnes der. Det er der alt det usikre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så skummelt dette er! Har ikke lyst til å gå på sykehuset til legene idag. Vil ikke at de skal klemme og kjenne og ta og føle på den andre puppen min sånn som de gjorde da jeg fant kreften. Hater å bli klemt på mens de prater seg imellom.

Er redd og nervøs. Har vondt i magen så jeg løper på do hvert minutt, og bare for å være grei med meg så dukka mensen opp idag. Så jadda, dette blir en sånn dag.

Takk til alle dere som krysser fingrer og håper for meg, det betyr masse. Håper dere vil gjøre det idag og, så går det kanskje bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene for deg. Har det gått bra i dag?

Jeg håper i allefall det !

Du får en godklem fra meg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg håper som de andre at det har gått bra i dag.. Håper du fikk noen positive ord på sykehuset..

Vet ikke helt hva jeg skal si bare at jeg håper med deg.... :klem: Takket være deg har jeg begynte å undersøke brystene engang i blant jeg også, men er ikke lett..

Takk for at du har gjort meg obs på det, men er utrolig trist for at det kommer av at du er rammet av det. Jeg KRYSSER alt altså for at det går bra..

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...