Gå til innhold

Livet med kreften


B.A.

Anbefalte innlegg

Og jeg måtte faktisk felle en tåre jeg, i tillegg til gåsehuden!!

:danser: :danser: :danser:

Hva betyr dette i praksis, BA? Unnskyld min uvitenhet.. Jeg forstår at det ikke er spredning, men hva skjer videre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ramlet over denne dagboken i dag, B.A, og har akkurat lest gjennom boken din. Så herlig med gode nyheter i dag! Ingen spredning - ingen stråling! :smilbla:

Når begynner du på ny kur?

Lykke til masse masse. Dette skal gå veien. Det må jo bare det. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle dere som er så glade på mine vegne, og som er så engasjerte i kampen min :helen:

Ja hva skjer fremover nå... Skal vi se, jeg skal til legen imorra og mandag for å ta blodprøver (fra beinet igjen siden armene trenger en pause :sukk: ), det er for å holde et øye med at virusinfeksjonen min forvinner og at de hvite ikke synker for mye de neste dagene. Går det bra så skal jeg få cellegift på tirsdagen neste uke. Det vil si at jeg kan endelig få begynnt på mine 3 siste uker av denne kuren. Er jo en 7ukers kur jeg holder på med nå, men blei jo litt opphold pga lave hvite og sånt.

Så i praksis betyr det at det at det ikke er spredning at jeg fortsetter som før. Hadde de funnet noe i skjellettet hadde det vært stråling, mer cellegift og en mye mer aggressiv behandling enn jeg har hatt til nå.

Gjør ingenting med spørsmål Midnight, en kan jo ikke vite alt og da er det mye bedre og spørre så skal jeg svare så godt jeg kan. Selv om jeg forklarer litt kronglete innimellom. :sjenert:

Jeg kan endelig se fremover igjen idag, er så godt. Jeg kan igjen med cellegiften til uka, selv om det ikke er noe gøy med den så vil jeg ha den så jeg blir frisk igjen. Og da er det bare 3 ganger igjen! Kan ikke tro det. Etter det må jeg fortsette med blodprøver hver uke en stund, til det er på tide for å sjekke hvordan denne kuren har fungert. Det blir tøfft, men prøver å ikke tenke så langt fremover enda. Må ta det som det kommer, og virkelig nyte de gode dagene :)

Er forresten helt i sjokk over hvor mange som leser dagboken min, hvor mange visninger den har! :sjokkert: Hadde jeg aldri trodd, men det er godt at historien min engasjerer. Håper den kan få folk til å begynne med tidlig selvsjekk av brystene og bli litt mer obs på hva kreft er og at det ikke bare er kvinner over 40 som får det.

Idag begynnte forresten Rosa Sløyfe Aksjonen landet over! Fine tingene en kan få kjøpt og samtidig støtte kampen mot brystkreft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det allerede fredag. Så kjempe deili med litt helg. Ikke for det at det er så innmari stor forskjell for min del, men det betyr at vennene mine har fri fra jobb :)

Er litt sengeliggende idag etter andre runde med blodprøver fra beina, er ganske vondt å ta prøver derfra. Blør lenge etterpå, siden en faktisk bruker beina så det blir press på. Har vel allerede skifta plaster 3 ganger idag siden det blør enda. Derfor har jeg fått streng beskjed om å ligge i senga, gjerne med beina høyt. Får se hvor lenge jeg orker det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det allerede fredag. Så kjempe deili med litt helg. Ikke for det at det er så innmari stor forskjell for min del, men det betyr at vennene mine har fri fra jobb :)

Er litt sengeliggende idag etter andre runde med blodprøver fra beina, er ganske vondt å ta prøver derfra. Blør lenge etterpå, siden en faktisk bruker beina så det blir press på. Har vel allerede skifta plaster 3 ganger idag siden det blør enda. Derfor har jeg fått streng beskjed om å ligge i senga, gjerne med beina høyt. Får se hvor lenge jeg orker det. :fnise:

Trenger ikke åv være så ille ;) deilig å ha en unnskyldning for å ligge med beina høyt å nyte fredagen med ei glasscola og tv/internett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke alltid så ille å bli "tvunget" til avslapping :) Blir bare litt lei når det er hele tiden... Men har fått lov til å gå på kino i helga! :popcorn: Vil se den "jenta som lekte med ilden", har sett første film og selvfølgelig lest bøkene et par ganger. Gleder meg masse til å se film nr 2 nå.og til kino-popcorn som er den beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke alltid så ille å bli "tvunget" til avslapping :) Blir bare litt lei når det er hele tiden... Men har fått lov til å gå på kino i helga! :popcorn: Vil se den "jenta som lekte med ilden", har sett første film og selvfølgelig lest bøkene et par ganger. Gleder meg masse til å se film nr 2 nå.og til kino-popcorn som er den beste!

Har og lest de bøkene, og likte første filmen kjempgodt!

Gleder meg til å se film nummer to :)

Skjønner at avslapning hele tiden kan bli, kjedelig i lengden, men sånn kan man jo ikke tenke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over boka di nå i dag :) Synes du skriver så flott, og veldig ærlig om deg selv og sykdommen din. SÅ utrolig flott at kreften ikke hadde spredt seg, gratulerer!! Det må være den beste nyheten man kan få i en slik situasjon! Veldig glad på dine vegne :)

Kos deg masse, masse på kino! :klemmer:

Jeg heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*appifany* ; Ja Stig Larsson triologien er super! Var litt overraska da jeg så den første filmen, siden jeg hadde hørt at den var kjempe sterk. Men det var det folk som ikke hadde lest bøkene som sa, å beskrivelsene i boka er jo så mye mer ille enn i filmen. Tror kanskje ikke de kan ha så ille film, vet ikke om noen hadde orket å se det.

Sliter litt med den avslappinga jeg. Føler meg så ubrukelig når jeg ikke kan gjøre noe, ikke hjelpe til. Vet jo at det er en grunn til det, blir bare veldig oppgitt over meg selv innimellom :sjenert: Så prøver å gjøre mindre og ikke tenke på alt jeg burde ha gjort, vaske, rydde, støvsuge, på besøk osv... lista kan bli lang den.

Tusen takk Miam for at du leser og heier :) Jeg prøver å være så ærlig som mulig her inne, er ikke alltid så lett i hverdagen da jeg gjerne vil skåne menneskene rundt meg litt. Hjelper meg veldig å ha et sted jeg kan skrive ned tanker og få ut litt sinne :gjeiper: Og hvis en først skal ha en dagbok av den grunn tror jeg det er veldig viktig å være helt ærlig med seg selv, ingen grunn til å ikke være det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mammografi for en uke siden, oppdaget en kul i arrvevet etter en brystbetennelse. Alt var heldigvis bra, men har tenkt mye på det før undersøkelsen. Veldig glad jeg fikk det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummlet da iss, forferdelig å oppdage noe galt med kroppen sin. Men kjempe fint at det gikk godt med deg! :jepp:

Husker da jeg kjente svulsten jeg hadde i brystet, skrekken tok meg med en gang. Kjente jeg blei iskald og heilt stiv av skrekk. Av en eller anna grunn har jeg det med å tenke det verste når det er noe. Denne ganga hadde jeg jo rett desverre, men skulle nok ønske at jeg kunne være en mer positiv person i hverdagen. Misunner disse menneskene som bare er lykkelige og har det fint. Selv om det jeg har opplevd og opplever som ikke er så super positivt gjør meg til den personen jeg er idag så hadde det vært utrolig godt å være litt mer naiv og lykkelig.

Når jeg tenker over hvordan jeg er som person idag i forhold til hva jeg har vært gjennom (ikke bare med kreften men også alt som har skjedd tidligere) så er jeg glad jeg har kommet meg gjennom det og blitt den jeg er blitt. Kan til og med gå så langt av og til som å si at jeg er glad jeg har vært igjennom endel i livet, for jeg hadde nok ikke vært like sterk uten de erfaringene jeg har gjort meg.

Oi, det var dype tanker det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan til og med gå så langt av og til som å si at jeg er glad jeg har vært igjennom endel i livet, for jeg hadde nok ikke vært like sterk uten de erfaringene jeg har gjort meg.

Oi, det var dype tanker det....

Signerer denne for min egen del jeg :)

og slenger med et bilde jeg liker;

You are brave..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig fint bilde Midnight, tusen takk for at du ville dele det med meg :)

Vært en grei dag egentlig. Ikke skjedd noe spesielt eller gjort noe masse. Føles litt rart å ikke ha vært hos legen idag, nesten som om jeg skulker. :ler: Er bare blitt så vant med alle legebesøkene jeg har hatt at det er rart når jeg har fri dager.

Er mye bedre i beina nå, litt ømt når jeg går (spesielt i trapper og oppoverbakker), men ikke så vondt at det er et problem. Slitenheten sitter enda,og det kommer den jo til å gjøre i lange tider fremover, så jeg må bare lære meg å takle det.

Fant perlene mine igjen idag, har laget 3 smykker. Ble ikke sånn kjempe fine, men syns de var litt kule jeg da. Må bare få tak i litt andre farger så ikke alt blir likt. Så har jeg noe å gjøre, bortsett fra når hendene mine ikke fungerer så bra. Hadde nesten glemt å artig det er å lage noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært ute i regnet å hatt meg en skikkelig powerwalk. Var så godt å gå at beina ville nesten ikke stoppe. Har vært på besøk og ble litt vond i ryggen av stolen jeg satt på og da måtte jeg bare ut en tur. Er endel øm i kroppen og leddene for tiden men prøver å ikke tenke så mye på det. Hjelper på det meste å gå. Går av meg sinne, irritasjon, frustrasjon og alt mulig annet når jeg er ute. Blir så god sliten i kroppen og, sånn at det er godt å inn å legge seg nedpå igjen :)

Okei, litt ekle detaljer...Er litt bekymra for hva som sker med kroppen min for tia. Hadde mensen for et par uker siden, igjen forrige uke og de siste dagene har jeg hatt litt brunaktig utflod... Er ekkelt og litt skummelt. Er medisinene jeg tar som gjør at mensen er så utrolig ustabil for tia, men har ikke hatt det sånn før nå. Så må prate med legen på mandag når jeg skal dit. Liker ikke at det skjer så mye rart med kroppen bare fordi jeg har kreft. Kunne vel for helvete vært nok med bare kreften! Ja jeg får det ut innimellom :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du orker og klarer å gå tur!! Kjempebra for deg, ekstra flott når du føler du går av deg litt frustrasjon :) Supert altså!

Håper du får høre med legen angående utfloden, kan ikke være gøy å oppleve så mye rart som skjer med kroppen, i tillegg til sykdommen... Håper legen din får berolget deg litt, det kan jo godt hende det er helt normalt, vi får satse på det! :)

Håper du får kost deg i helgen, høres gøy ut at du lager smykker forresten, det er jo så mye fint man kan lage :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått gått så mye tur idag, har heller slappet av innendørs med fotbad, ansiktsmasker og fått stellt negler :)Kan fort bli veldig jentete når det er snakk om sånne ting, og føler meg bra når jeg vet jeg er litt stellt. Har blitt mye mer opptatt av neglene og sminken min etter jeg mistet håret. Er litt sånn at siden jeg ikke kan stelle håret, farge det og sånt så må jeg gjøre noe annet :) Så neglene skifter farge ofte om dagen.

Ja har fått laget litt smykker i løpet av helgen, så nå må jeg snart få handlet litt mere perler. Er litt kjedelig når alle smykkene går i de samme fargene, selv om et lite utvalg gjør meg mer oppfinnsom siden jeg ikke vil at noe skal være likt. Tenker litt turkis kan være fint, og sorte, oransje og grønne perler. Ikke alt sammen på samme smykke da men det er fine farger som jeg liker. Er ikke alltid så fargerik i klesveien så da er det greit å ha fargerikt tilbehør :)

Har forresten brukt parykken min litt i det siste, den er veldig stilig og liker fargen veldig godt. Er veldig meg, sier iallefall folk som har sett den på meg. Er godt å slippe blikk når jeg er i byen eller andre steder med masse mennesker. Ser ikke så syk ut når det er hår som når jeg går med sjal. Prøver å ikke bruke den for mye, vil ikke bli avhengig av å ha hår på hodet, vil heller bytte litt på. Sjal, parykk, luer... er jo blitt så kaldt i det siste at luene er tatt i bruk nå. Fryser lettere siden jeg ikke har noe som tar av for kulden.

Gruer meg litt til legen imorra,skal bare ta blodprøver, men det er vondt å ta de fra foten. Merker jeg blir litt sånn trassalder-unge av og til. Vil ikke vil ikke vil ikke! Må jo, og gjør det jo, men har ikke så lyst alltid.

Gleder meg masse til jeg slipper å treffe legen min hver dag. Skal bli så godt å føle meg litt mer fri enn jeg er nå. Blir jo på en måte veldig bundet siden jeg ikke kan gjøre noe og ikke planlegge noe fremover, jeg må jo alltid til legen. Er godt de sjekker meg så nøye som de gjør, blir veldig tatt vare på og føler meg veldig trygg på de legene jeg har. Vet at hvis det er noe så finner de det med alle de prøvene de tar av meg :) Har snille leger, som prater med meg og ikke til meg. Syns det er veldig viktig at en har et godt forhold til legen sin, er altfor mange som ikke har det. Hører ofte om leger som ikke engang tar seg tid til å se på pasienten sin når de er der. Er heilt grusomt, en skal være trygg på at legen tar seg tid til å se på deg, prate med deg og lytte til hva som er galt. Har heldigvis hatt bra leger oppigjennom, og det gjør det lettere for meg å stole på legene jeg har nå. Blir mange nye ansikter å forholde seg til, har fortalt historien min mange mange ganger både til leger og turnusleger og sykepleiere og alle andre som måtte befinne seg i rommet når jeg prater. Det de sier er at jeg forteller så åpent om kreften og hvordan det var og er at det blir lettere for dem å sette seg inn i min situasjon og min rolle som pasient. Det er jo bra, for jeg tror det er mange leger som ikke forstår hvordan det er å ligge i den sengen å bli stukket i, tatt prøver av, diskutert og kikket på. Det er en fæl opplevelse når legene står rundt sengen din og diskuterer deg som om du ikke var i rommet. Jeg sa ifra at hvis de først skulle prate om min sak så ville jeg gjerne at de pratet til meg. Det hjalp veldig og idag når jeg er der blir jeg tatt med i rundene, jeg blir stillt direkte spørsmål og de ser at jeg kan svare for meg selv og at jeg kjenner kroppen min bedre enn noen andre.

Ble ikke noe kino på meg i helgen da, men det får jeg ta igjen seinere. Koser meg heller med litt Freaks and Geeks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk med sånne egenpleiekvelder! Det er bare synd at, hvertfall jeg, tar meg altfor sjelden tid til å faktisk gjøre det.

Jeg er bare innom for å si at jeg leser, og setter pris på at du vil dele tankene dine med oss :)

Og det deilige med hår er at det gror raskere enn man tror tilbake igjen ;) Jeg vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skulle gjerne hatt egenpleiekveld hver kveld hvis jeg bare tok litt mer tid til meg selv. eller kanskje ikke hver kveld da...et par ganger i uka holder egentlig :) Ja til mer egenpleietid!

Takk for at du leser *appifany*, er godt å vite at du og så mange andre følger med. At tankene ikke bare forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...