Gå til innhold

Livet med kreften


B.A.

Anbefalte innlegg

Bruk den tid du trenger, jeg er her og følger deg i oppturer og nedturer. Vet ikke hva jeg skal skrive, så vil bare gi deg en :klem:

God bedring, og jeg krysser for deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en annen vinkling..

Hva om du slipper?

Hva om du lar deg selv få en pause ifra kjempingen, og rett og slett faller sammen, hvis man skal bruke dine egne ord? ..

Noenganger så blir det mer slitsomt og hele tiden skulle holde seg på beina og klamre seg fast til den berømte tråden.

Kanskje tiden er kommet for å møte det du er redd for å møte..

Den store, skumle sorgen og det at du faktisk er utslitt?

Kanskje det er det som skal til for at du kan bygge deg litt opp igjen..Ifra bunnen.

For meg virker det som om redselen for bunnen er så stor at du bruker eventyrlig mye energi på å ikke havne der..?

Jeg tar høyde for at jeg er helt på viddene..

Men.

Noenganger så må man treffe bunnen for å minske valgene i veier å gå. For da finnes det bare en vei... frem.. og med tiden opp.

Og nei. Det er ingen fest å kravle på bunnen. Men samtidig gir det deg en frihet, og en mulighet til å samle krefter til kamp.

Du er sterk, BA.

Selvom du slipper tråden din.

Det kan nemlig være du finner et tykkere tau.

Jeg tenker masse på deg.

*Midnight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager orker jeg ikke inn her å skrive, orker ikke gjøre noenting, men når jeg da kommer tilbake og orker blir jeg helt satt ut. Så mange som leser og følger med, som skriver nydelige ting til meg og er med å heier meg frem mot målet. Dere er fantastiske mennesker som tar dere tid til meg i hverdagen deres! :dagens-rose:

Fikk cellegiften idag, og merker godt at bivirkningene er på vei. Er litt godt å være igang nå, for nå skal jeg bli frisk. Føler meg i gangke godt humør selv om jeg er dårlig. Idag er jeg klar for å kjempe igjen.

Blir ikke så mye skriving av gangen, får heller bli flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at motet stiger, det merkes veldig på hvordan innlegget ditt er her! Det høres ut som om ting er endelig på vei oppover! Kjempebra! :klappe:

Masse :klemmer: fra Piffy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og se deg igjen :) Lykke til med cellegift. hvor lenge må du gå nå? Og får du blitt ferdig til jul tror du?

Jeg tenker veldig mye på deg, fikk du forresten PM for noen uker siden?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen er det tungt og vondt. Har hatt store smerter i kroppen siden tirsdag kveld, har muskelsammentrekninger over alt hele tiden, er kvalm, hodepine, trøtt, svimmel...

Er mye, og jeg kjenner at jeg ikke har de store kreftene igjen nå. Bruker alle krefter jeg har på å kjempe mot kreften som har satt seg i kroppen min, og orker ikke mye annet om dagen.

Så vil jeg bare dele fine sangen med dere "When Pink Is Just A Color Again" - Kal Hourd. Den ligger ute på youtube (kan ikke legge inn linker jeg.. :sjenert: ) og er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt å høre at du har det slik B.A... Tenker på deg og ønsker bare å gi den en stor og varm :klem: Håper du kommer til kreftene snart... Vet du hvor lenge denne kuren varer nå?

GOD BEDRING.....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midnight; Igjen skriver du så bra og imponerer meg med ordene dine. Du har mye rett i det du skriver, jeg ER redd for å falle sammen og går nok med mer energi til å være redd enn nødvendig. Men er ikke klar for å slippe. Hvis jeg slipper og lar meg selv falle vil jeg ikke ha noen krefter igjen til de neste ukene på behandling. Jeg må se fremover, prøve å være optimistisk...er sånn man har best sjanser til å komme seg igjen etter kreften. Håper bare at tauet blir litt tykkere mens jeg holder fast : Sender masse klemmer til deg M, du er god du!

Felicity; Jeg fikk Pm`en ja, har bare ikke vært så vedlig mye på nett i det siste så derfor jeg ikke har svart deg, men satte veldig stor pris på at du skrev til meg :) Skal ha 3 uker med cellegift nå før jul, så har 2 uker igjen nå før det blir ferie. Får fri i juleukene sånn at jeg kan ha det litt tilnærmet normalt og det er veldig fint. Så skal jeg på igjen etter jul i 2 uker så skal være ferdig ca i midten av januar hvis alt går etter planen denne gangen.

Til alle dere andre som skriver *appifany*, Miam, Cho, Dalieo, iss og alle andre som er innom og følger med og legger igjen en hilsen og skriver litt; Får ikke svart så mye om dagen, tar tid før jeg orker alt men jeg prøver å komme innom å oppdatere innimellom, men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på det. Det er rart og fint at så mange leser så blir helt satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på å ikke bli redd for å være redd. Det er en naturlig reaksjon! Du har for mye å tenke på til å uroe deg for det og.

Legger igjen masse klemmer :klemmer::klem::hug: og håper du kjemper for det det er verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å skrive noe, men vet ikke hva. Er ikke så god på gode råd og slikt for det er jo bare du som vet hvordan du har det. Men du skal vite at jeg bryr meg om deg ihvertfall :) Tenker masse på hvordan det går med deg. Faktisk så er du med i samtalene jeg har med venninner. Forteller om deg, men forteller ikke hvor jeg har deg fra da :) Men forteller at jeg håper for all del at skiten forsvinner nå etter disse behandlingene nå. Og at det går bra med deg. Rart dette her, det er ett eller annet med KG. Man blir kjent igjennom dagbøker og man vet jo absolutt ikke hvordan du ser ut eller noe, bortsett fra beskrivingen din tidligere. Men man blir glad i de personene som skriver i dagbøkene og forteller hvordan de har det og jeg synes det er veldig hyggelig :)

God helg, håper den ikke blir altfor ille.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste som leser her skjønner at du har det tøft og at du er sliten, og derfor ikke skriver her hele tiden. Det synes jeg er helt greit! :) Du er så sterk atte! Jeg er veldig imponert over at du i det hele tatt skriver noe som helst jeg.

Skriv hva du vil, og når du føler for det. Synes det er interessant og fint å lese hva du går gjennom. Føler virkelig jeg får en "øyeåpner." Det er rart hvor urettferdig og tilfeldig livet er.

Håper du får en fin helg, til tross for cellegift og vondter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært den absolutt verste cellegiften til nå. Har hatt mye vondt denne uka og vet det ikke blir bedre fremover.

fredagen var litt fin da, fikk hatt litt tid alene og sett film og hatt ansiktsmaske, veldi jentekveld :) Som var supert frem til kvelden da jeg fikk feber, nesten 38 i feber og hade jeg nådd det tallet er det sykehusbesøk på meg. Feberen gikk ned i løpet av et døgn, men vet det betyr at det ikke er sikkert jeg kan få cellegift imorra, og at jeg må ta ryggmargsprøve igjen for å sjekke meg for infeksjoner. Vil ikke. Vil virkelig ikke mer nå!

Faens jævla kreft! :kjefte::kjefte::kjefte::kjefte:

Er kvalm hele tiden nå. Det går bare ikke over. Har jo fått beskjed om at det er såpass lite kreft i kroppen i forhold til tidligere at de friske cellene blir mye hardere angrepet denne gangen, og siden jeg allerede har hatt 2 kurer så får ikke kroppen kommet seg igjen før ny kur. Håper jeg snart er ferdig, for har ikke overskudd lengre. Orker veldig lite nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner det stikker i hele meg når jeg leser innleggene dine. Kreft er så urettferdig, og ingen fortjener å gå gjennom de sterke påkjenningene denne grusomme sykdommen medfører.

Jeg håper du får en fin julefeiring til tross for alt du går igjennom. Det er mange som tenker på deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sove!!!!

Er så trøtt. Har ikke sovet mer enn 5-6 timer siden fredag og hadde håpt jeg kunne få meg noe søvn inatt. Er så sinnsykt kvalm, hver gang jeg lukker øynene er det som et inferno av kvalme. prøver å spise litt, få i meg nok drikke, ta tabletter...hjelper ikke denne ganga. :tristbla::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei B.A.

Ja den Kreften er forferdelig.... Den er så skremmende.... Hater ordet Kreft faktisk.... Jeg synes det er så urettferdig at man får det... Det er så mange i min alder, er 4 år eldre enn deg B.A som får det. Jeg HÅPER virkelig at den forsvinner nå, og at du får en fin julefeiring... Tenker masse på deg om hvordan hverdagen din er nå som du får en hard kur... og ser jo nå at du ikke har det så lett. Masse gode tanker går til deg, og ønsker deg god bedring... :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så dårlig jeg er for tiden. Fikk cellegift idag så nå kommer kvalmen pg vondtene på rekke og rad her.

Forrige helg hadde jeg jo feber og det viste seg å være en ny infeksjon. Så da ble det ikke noe cellegift den uken, istedet fikk jeg antibiotika, sykehusopphold og diverse andre medisiner. Var veldig skuffende å ikke få cellegiften den uka, siden det betyr at jeg skal ha cellegift neste uke i stedet...i juleuka...:( Men må jeg så må jeg. Får bare krysse fingrene for en grei julaften likevel.

Er kjempe kald inni kroppen (hvis det gir noen mening... :sjenert: ), er varm i huden men er som om skjellettet har vært tatt ut av kroppen og lagt i en fryser i noen timer før det blei satt inn igjen. Kald og kvalm...usj for en dum blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei! Så dumt du må på cellegift akkurat i juleuka også da. :( Håper du er såpass i form at du alikevel klarer å kose deg med familie og venner. Krysser fingrene for det! :)

Høres ikke noe godt ut at du føler deg så kald. Skjønner deg på en måte, for jeg har følt det lignende av og til, men alikevel klarer jeg ikke å sette meg inn i hva du føler og kjenner. Håper det kommer seg, det kan jo ikke være noe særlig å ha det slik. Du får holde deg varm "utenpå" da. Lag deg en stoor og god kopp te med litt honning i, det gjør veldig godt :)

Klemmer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sliten men kan ikke sove. Har aldri vært så sliten i hele mitt liv. Dette tapper alle krefter jeg har igjen. Orker ikke prate med folk, unngår å ta telefonen er tungt å smile.

Alt er tungt nå.

Burde sove, men klarer ikke. Vet jeg kan gå å legge meg ved siden av gutten men klarer ikke. Legger jeg meg begynner jeg å tenke for mye, kvalmen kommer og jeg blir så dårlig at jeg ikke vet hvor jeg er.

Er kvalm konstant nå. Ikke like ille hele tiden,kommer i bølger heldigvis.

Måtte ta håret igjen denne uka. Var ufattelig trist denne gangen. HAdde fått noen cm med hår tilbake allerede, og blir sånn ekstra syk når håret forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...