Gå til innhold

Prosjektet leif er født

Amalie_85

Anbefalte innlegg

Hei! Håper kvalmen din går over snart. Er virkelig ikke morsomt å være kvalm:( Håper alt står bra til ellers!

Nå får jeg dagboka di i mine innlegg igjen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt utrolig hvor sliten jeg skal være! Er helt utmatta jeg nå og ikke gjort noe i dag, bortsett fra å sitte å skrive oppgave, noe jeg absolutt ikke får til akkurat nå. Så jeg blir frustrert og lei meg og har mest lyst til å bare gå å legge meg! Bare sutring på meg :kjefte:

Kan jeg skylde på humørsvigninger p.g.a graviditeten ?? :sjenert:

For det meste så føler jeg meg jo gla og gleder meg masse og ting er fint og flott, men så faller jeg så ille ned når jeg blir dårlig. Og det er vel bare det dårlige jeg har skrevet om her inne så jeg ser ut som jeg er en skikkelig sutrekjerring. Men føler meg som det og da :(

Akkurat nå skulle jeg hatt superevner så jeg kunne lest alle bøkene mine kjempefort, og hatt klisterhjerne så jeg huska alt og hvordan side alt står på! Men nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen er veldig plaget av humørsvingninger ja... Har heldigvis sluppet unna det verste selv, men merker tårene kan komme fort noen ganger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at du sutrer mye i det hele tatt jeg...

Forresten, om du sa at du hadde kjøpt et par sko brukt som glidelåsen avr gått på eller noe sånn, og det var for dyrt å fikse det hos sikkelige skomakere? (huff nå høres det ut som om jeg påstår at jeg ikke kan noe som helst, men det stemmer ikke altså!) Hvor mye er du villig til å betale for å få dem fiksa? We might be able to work something out, you know...?

Håper du føler deg bedre etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må eventuelt finne skoa først jeg da :)

Men hadde vært litt fint å få fiksa dem kanskje!

Han skomakeren jeg var hos sa 300 kr, og det syns jeg var litt mye da jeg betalte 75 kr for dem. Så 100-150 kan jeg gå med på! MEn jeg må finne dem og prøve dem jeg så jeg vet at jeg passer dem :fnise:

sambo er bare så søt, skal levere en oppgave i morgen som jeg ikke har blitt ferdig med fordi det har blitt litt mye annet styr når jeg må være med på å hente minstemann. Så i dag mens jeg var på jobb har han skrevet en del av den. :fnise: Han er jo bare kjempe søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhh... Snille samboeren din!" :) Høres ut som du har enskikkelig gullgutt altså. :jepp: Det er bra det, fordi det fortjener du!

Moro at du var lenger på vei enn forventet snuppa!

Den tickeren her på KG må du ikkke følge med på, jeg gjorde også det, men du kan jo evt følge med på hvor lang tid du har igjen, men det blir jo helt feil fordi på den står det antall mnd vi er på vei, og ikke uker. Og i svangerskapet teller man jo uker. Det er jo forskjellig antall dager i de forskjellige mnd. Jeg ble helt forvirra jeg også.. :fnise:

Høres ut som du har mye å gjøre om dagen, ikke glem å roe ned litt å ta vare på deg selv da vennen. Den lille trenger også det vettu..

Nå skal jeg sove, prøve iallfall.

Natta lille gumman! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har virkelig en snill samboer.

Du er i uke 9 allerede. Jøss som tiden flyr.

Når har dere planlagt å si det til familie og venner? Og skal dere bare si det rett ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si det før julaften jeg til noen :fnise: (eller mamma vet det jo)

Men både tanter og besteforeldre skal få en kopp jeg maler på med bestefar o.s.v.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper hvertfall at alle blir glade :)

Regner nesten med det :)

Mamma er jo egentlig den jeg var mest engstelig for, men ho syns det er bare fint selv om ho helst hadde sett at jeg hadde vært ferdig med skolen først. (men det er jeg jo enig i)

Litt vanskelig å holde seg for mine klassevenninner nå da :fnise:

For jeg merker at av og til må jeg kaste opp, og det er ikke så lett å bare løpe uten at det skal se noe anderledes ut! :fnise:

Meeeeeen, bare 3 uker til jeg kan si det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke vært på skolen, kasta opp ingen ting 4 ganger, så skikkelig sliten og lei akkurat nå. Men klarte å få i meg mat kl 12 i dag i det minste. Og nå føles det bedre! Egentlig har jeg lyst til å være effektiv i dag å gjøre oppgaver og vaske hus, men det er virkelig ikke lett. jeg vil være flink og effektiv, men alt jeg er, er trøtt og lat og slapp!!!!!

hmmmm.........

KOMME ENERGI!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt er dessverre endel av det å være gravid. Det kommer til å gå over det også, akkurat som kvalmen, selvom det er utrolig kjipt nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Er sløv jeg med å være her :sjenert:

Men nå har jeg ikke kasta opp på 3 dager :hoppe:

Litt småuvell til tider, men det går heldigvis fort over :)

Jaja, folk har begynt å skjønne ting da jeg ikke drikker på fest! Selv om vi nekter :fnise:

Men det var ei som fortalte meg om hennes fødsel, og ei fortalte meg om fødselen til venninna som ho hadde vært med på og det var så vakkert og fint o.s.v. Og jeg tenkte, nei usj! Men de foreslå youtube å kanskje se en film. OG DUMME MEG GJØR DET :kjefte:

Jeg angrer meg :gråte:

Jeg vil ikke ha noe barn, jeg vil ikke føde. Det ser bare forferdelig ut, og ekkelt og usj!!!!!!

Kan jeg ikke bare hoppe over den delen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff.......... Du må ikke tenke for mye på det.

Tenk på det positive resultatet. En fødsel varer jo kort i forhold til det at du skal bli mamma :klemmer:

Godt du er i litt bedre form. De fleste blir jo bedre når de nærmer seg 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å høre og lese mange skrekkopplevelse om fødsel underveis i svangerskapet. Rart med det, men det er liksom skrekkopplevelsene som vi får høre.

Men nå har jeg født før og det aller beste rådet jeg kan gi deg er å gå til fødsel med et åpent sinn. Ikke ha forventninger om hvordan det skal være og lytt til kroppen din. Kroppen gir hele tiden signaler om hva som skjer og det er bare å jobbe med den. Om du er egnstelig kan det være greit å ta en prat med jordmor om dette når du er på kontroll.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg så av youtube filmen var nok ikke noen vanskelig fødsel, men det var ekkelt nok :fnise:

Jeg tror nok jeg må snakke med jordmor ja! Var jo litt engstelig fra før av :fnise:

det ble jo sååå mye bedre. Men men, det skal nok gå bra :)

Bare jeg klarer å la vær å tenke på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det bobler rart i magen. Hva er det for noe? Jeg bruker ikke boble i magen, så jeg innbiller meg at det har noe med graviditeten å gjøre jeg :fnise:

Liker lissom tanken på å kjenne noe. Men hva er det for noe lurer jo jeg på.

Men noen ganger får jeg vondt i magen, og det liker jeg ikke, vondter man ikke vet hva er, er ikke så gøy. Men jeg får vel spørre jordmor om noen uker :)

Men ellers alt bra, er så sinnsykt deilig å ikke være kvalm lengre, eller at jeg kaster opp mye! Føler jeg kan nyte det litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre. Det skal ikke være lett å være gravid :fnise:

Jeg var også ganske engstelig for fødsel de første måneder. Og jo mer jeg leste på nettet jo verre ble det. De første 3-4 måneder så gikk jeg rundt i konstant mild panikk, føltes deg som. Det som hjalp meg var å lese mye om fødsel og faktisk se noen fødsler, som på "jordmødre" serien.

For når du leser fagbøker om dette så forstår du mye bedre hva som faktisk skjer under en fødsel og hvorfor det skjer. Samt at det gir deg en følelse av trygghet å vite hva som vil skje. Du tar tilbake kontroll over egen kropp. Sånn følte jeg det i alle fall. Og jordmor sa til meg også at dette er den beste måten å overkomme angsten, å lese mye om det. Jo mer du vet, jo tryggere vil du føle deg.

Mens på nett er det nesten kun skrekkhistorier. De skremte vettet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dra innom biblioteket jeg da :)

Jeg sitter her med masse minner i hode. mange fine gode minner med meg og min kjære og jeg føler meg enda like forelsket som da jeg måtte han :rødme:

Men så begynner jeg å bli redd for at vi ikke skal få tid til å gjøre sånne ting. Og da begynner jeg å tenke på hvor dumt det her er. Men så i neste øyeblikk gleder jeg meg masse masse igjen! Så blir jeg redd igjen :fnise:

Helt merkelig.

Og i morgen er det 10 uker :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonger ja :skratte:

Jeg var ikke i postkassa før jeg kom hjem nå nettopp, og der ligger det brev fra sykehuset om UL, jeg ble så gla at jeg begynte å grine! :fnise:

slutten av januar jeg vil være i slutten av uke 18 visst mensterminen stemmer. Ååååååå det er så spennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...