Gå til innhold

Gullet skal hem?


Jalp

Anbefalte innlegg

Får vel nesten gratulere bergenserne her inne med seriegullet da.. Så får vi håpe det blir 44 år til neste gang ;) Nyt følelsen så lenge det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!!!!

Jammen er dere gode til å feire også! Så fantastisk morsomt med spontane folkefester en nesten helt vanlig mandag kveld.

Så får vi fortsette å sloss for sølv på Nadderud på søndag.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
Får vel nesten gratulere bergenserne her inne med seriegullet da.. Så får vi håpe det blir 44 år til neste gang ;) Nyt følelsen så lenge det varer!

Bli vandt med at Brann herjer i toppen; nå er vi klare for en Brann-æra slik Rosenborg har hatt en... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER BRANN :smilyblomst::duskedame::duskedame::roser:

Kos dere og fest. Vær glade og nyt det. Det er ærlig fortjent.

Skrik Gullet kom hem, til dere blir hese. :jepp:

Drit i alle de misunnelige folka, som av en eller annen grunn har hengt seg opp i utsagnet: Gullet skal hem.

Hvorfor er det så gale å si og skrike gullet skal hem :overrasket:

Si meg er det ikke omtrent det samme som brautete trøndere har skreket i 13 år :overrasket:

Nok en gang: GRATULERER fra en Lsk fan :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i alle de misunnelige folka, som av en eller annen grunn har hengt seg opp i utsagnet: Gullet skal hem.

Finnes ikke missunnelig!! Jeg interesserer meg ikke det spor for fotball. Men jeg liker likevel ikke selvsentrerthet og eiersyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli vandt med at Brann herjer i toppen; nå er vi klare for en Brann-æra slik Rosenborg har hatt en... :fnise:

OK, det er fint med langsiktige mål. Da har dere 19 seriemesterskap, 11 år i mesterligaen og 9 cupmesterskap å ta før dere er likt med oss. I tillegg må 13 av seriemesterskapene tas på rad.

Når det er i boks, ligger vel Bryggen på 4 meters dyp også. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes ikke missunnelig!! Jeg interesserer meg ikke det spor for fotball. Men jeg liker likevel ikke selvsentrerthet og eiersyke.

Hvis du ikke bryr det om fotball så begriper jeg ikke hva du gjør i en tråd som handler om fotball.

Eiersyke og selvsentrerthet :overrasket: Det er det som Rbk har drevet med i mange år det.

Det som skjer i Bergen nå, ser jeg på som ekte fotballglede :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
OK, det er fint med langsiktige mål. Da har dere 19 seriemesterskap, 11 år i mesterligaen og 9 cupmesterskap å ta før dere er likt med oss. I tillegg må 13 av seriemesterskapene tas på rad.

Når det er i boks, ligger vel Bryggen på 4 meters dyp også. :kaffe:

Akkurat i dag preller det meste av lissom ...

Men ikke kødd med Bryggen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bryr det om fotball så begriper jeg ikke hva du gjør i en tråd som handler om fotball.

Tråden handler om den tåpelige setningen "gullet skal hem", ikke om fotball.

Jeg interesserer meg for språk osv. Derfor er jeg i denne tråden.

Lager du en tråd om fotball, lover jeg å skygge laaaaangt unna..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
OK, det er fint med langsiktige mål. Da har dere 19 seriemesterskap, 11 år i mesterligaen og 9 cupmesterskap å ta før dere er likt med oss. I tillegg må 13 av seriemesterskapene tas på rad.

Når det er i boks, ligger vel Bryggen på 4 meters dyp også. :kaffe:

Synes nesten litt synd på deg nå, men det er godt for deg å ha noe å mimre på; som vi har hatt siden 1963... :fnise:

Rosenborg supprtere har fryktelig godt av at de fikk en liten nedtur da det viser seg at penger ikke er absolutt alt. For Rbk har jo hatt masse penger mellom hendene i forhold til andre norske klubber uten at det nødvendigvis har gjenspeilt tabellen. Men gullet ska hem; og nå er det heme. Heme for bergensere er Bergen. Det ligger ikke noe mer drama bak det utsagnet enn det. Går ut i fra at ikke alle trøndere har troillonga heller... ;)

Ellers ble jeg fryktelig sjarmert av Ulva35 som unner bergensere denne dagen; for tro meg; dette er noe vi lever lenge på ja. :klemmer: Håper du også får oppleve slike følelser med Lillestrøm. Og i går var jeg en aldri så liten Vikingsupporter... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten litt synd på deg nå, men det er godt for deg å ha noe å mimre på; som vi har hatt siden 1963... :fnise:

Rosenborg supprtere har fryktelig godt av at de fikk en liten nedtur da det viser seg at penger ikke er absolutt alt. For Rbk har jo hatt masse penger mellom hendene i forhold til andre norske klubber uten at det nødvendigvis har gjenspeilt tabellen. Men gullet ska hem; og nå er det heme. Heme for bergensere er Bergen. Det ligger ikke noe mer drama bak det utsagnet enn det. Går ut i fra at ikke alle trøndere har troillonga heller... ;)

Du skal slippe å synes synd på meg, skjønner du. I år vinner vi ikke fordi vi ikke har vært gode nok. Ganske enkelt. Og da skylder vi kun på oss selv.

Vi er langt mer ustabile for tiden, og det er vi uavhengig av pengene. Det kan vel ellers være greit å være klar over at pengene i RBK ikke var et faktum før sånn ca i 1997. Vi ble gode først, og så kom pengene. Ikke omvendt. I tillegg er det slik at de fleste pengene er brukt til å bygge en infrastruktur som f.eks. et stadion og gode treningsforhold. Ut over det er det nok en myte at RBK har hatt (og har) en utømmelig pengebinge.

Vi har bl.a. ikke tatt oss råd til å kjøpe de spillerne som Brann har kjøpt. Og vi har ingen rike onkler eller investorer som sprøyter friske midler inn i organisasjonen når det kniper. Derfor er vi jo ganske stolte i Trondheim. Vi har klart oss uten hjelp og bygd opp alt rett og slett fodi vi har vært gode. Ingen almisser eller donasjoner, bare dyktighet.

Derfor ønsker vi Brann til lykke med sieriemesterskapet de nå fortjent har tatt i år. Men vi er ikke direkte plaget av mindreverdighetskomplekser av den grunn. For vi vet vi kan stå rakrygget sammenlignet med nær sagt hvem det skulle være. I svært lang tid framover. Nå vet Brann hvor mye det koster å ta ETT seriemesterskap. Siden 1985 har altså vi tatt 17.

Her i RBK har pengene kommet på grunn av prestasjonene. I Brann har prestasjonene kommet på grunn av pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag preller det meste av lissom ...

Men ikke kødd med Bryggen ...

Jeg kødder ikke med Bryggen, men jeg antar det vil ta litt tid før Brann kan nå sine langsiktige mål. Og hvis havet stiger med 6 meter, da er jo Bryggen ikke lenger veldig brannfarlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

I dag (og lenge fram i tid) er vi bare lykkelige .

Ferdig med det... :ler:

Men du Jalp; siden først debatten ble litt avsporet: er du enig eller uenig i at Rbk-supportere ikke viste samme glede som eks Ålesunds, Branns, Våleranga og andre lags supportere? Eller mener du de var like glade for 5-6-7-? året de ble seriemestere? Jeg tror det Vålerenga supporterne viste i glede er lik den gleden vi Brann supportere viser nå er ganske lik. Den oppslutningen Ålesund har hatt i motgang er ganske fantastisk. Den gløden synes jeg har manglet litt i bartebyen hvor supporterne sviktet tidvis i motgang. Skjønner jo at det ikke er like spennende å spille kjedelig kamp mot eks Sogndal som mot Juventus i CL, men synes publikums engasjement kunne vært høyere.

Og derfor sier jeg igjen:

Gullet er kommet hem.

Enn så mye andre irriterer seg over den språkbruken... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Bryggens største problem er ikke brannfaren for tiden, det er idiotiske disponeringer for å bygge et hotell der man var redd for synkende grunn som gjorde at man pumpet vekk vannet under Bryggen slik at hotellet skulle stå støtt. Dermed synker resten. Og nå må vi drive livreddende arbeid på resten av bygningsmassen for å ikke miste det. Utrooooolig teit.

Når det gjelder RBK er det ingen tvil om at profesjonalitet fra A til Å med blant annet Norges mest seriøse idrettsarena samt landets desidert mest seriøse satsing på juniorer har brakt RBK til den klassen de var i for noen år tilbake. Denne suksessen har et navn: Nils Arne Eggen. Etter det har man lidd av trenersyken som så mange andre klubber (også Brann ...).

Dette er det første seriegullet for egen klubb jeg opplever. Det er stort. Bussjåførene kjører med Brannskjerf, BT kommer med eget gull-bilag, på alle offentlige bygg og plasser vaier røde og hvite flagg med "takk for innsatsen". På bussen hadde busselskapet hengt opp plakat med et par fotballegger med Brannstrømper med reklame for busselskapet og med bunadssko - det er nå ny nasjonaldag her vest må vite.

I natt ble det feiret i gatene.

Når det gjelder neste sesong skal den spilles først. Det er så mange gode lag i Elite-serien at det blir hard konkurranse neste år også. Av den og andre grunner feirer vi årets gull i år og når feiringen er til ende så er det vel ca seriestart og først da legges føringene og spillet for hvordan neste sesong skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Jalp; siden først debatten ble litt avsporet: er du enig eller uenig i at Rbk-supportere ikke viste samme glede som eks Ålesunds, Branns, Våleranga og andre lags supportere? Eller mener du de var like glade for 5-6-7-? året de ble seriemestere? Jeg tror det Vålerenga supporterne viste i glede er lik den gleden vi Brann supportere viser nå er ganske lik. Den oppslutningen Ålesund har hatt i motgang er ganske fantastisk. Den gløden synes jeg har manglet litt i bartebyen hvor supporterne sviktet tidvis i motgang. Skjønner jo at det ikke er like spennende å spille kjedelig kamp mot eks Sogndal som mot Juventus i CL, men synes publikums engasjement kunne vært høyere.

Nå som tråden først har sklidd ut, kan jeg ikke la være å svare på denne ;)

Jeg er ikke Rosenborg-supporter - mitt norske favorittlag er et helt annet (jeg er kun bosatt i Trondheim). Men likevel må jeg si meg totalt uenig i dette. For det er faktisk noe av det jeg vil berømme trønderne for de siste sesongene, er nettopp det engasjementet de har vist de siste sesongene hvor det ikke har gått like bra.

Ser du på tilskuertallene for i år, så er jo faktisk RBK fortsatt på topp. (Dette kan sees her for de som er interessert..) Dette på tross av en sesong fylt med meget variable prestasjoner, ikke særlig med trøndere på laget, og veldig mye rot i administrasjonen.

Og når det kommer til feiring, så er det vel egentlig ganske naturlig at man gjør den offisielle feiringen noe mindre etter 13 seriegull på rad enn når man tar det "hjem" for første gang på 44 år? Det betyr ikke at gleden over det er noe mindre.

Edit... godt jeg er anonym her - vil ikke ha det på meg at jeg driver og forsvarer bartene slik offentlig ;)

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag (og lenge fram i tid) er vi bare lykkelige .

Ferdig med det... :ler:

Men du Jalp; siden først debatten ble litt avsporet: er du enig eller uenig i at Rbk-supportere ikke viste samme glede som eks Ålesunds, Branns, Våleranga og andre lags supportere? Eller mener du de var like glade for 5-6-7-? året de ble seriemestere? Jeg tror det Vålerenga supporterne viste i glede er lik den gleden vi Brann supportere viser nå er ganske lik. Den oppslutningen Ålesund har hatt i motgang er ganske fantastisk. Den gløden synes jeg har manglet litt i bartebyen hvor supporterne sviktet tidvis i motgang. Skjønner jo at det ikke er like spennende å spille kjedelig kamp mot eks Sogndal som mot Juventus i CL, men synes publikums engasjement kunne vært høyere.

Og derfor sier jeg igjen:

Gullet er kommet hem.

Enn så mye andre irriterer seg over den språkbruken... :ler:

Ikkeno problem å innrømme suksessmettingen, spesielt etter at mesterligaen ble målet. Jeg er faktisk veldig glad på Bergens vegne nå, og jeg forstår lykkerusen. Selv har jeg jo følt den mange ganger, og det koster meg intet å glede meg på vegne av dere i Bergen nå.

Når det er sagt, synes jeg feiringen har tatt seg opp også her. De siste årene, når mesterskpene ikke har vært så overlegne, har vi da virkelig visst å feire. Men jeg har litt inntrykk av at mediene ikke har sett stor nyhetsverdi i å formidle dette. Ikke noe nytt at vi ble seriemestre, liksom.

Når det gjelder oppslutning i motgang tar du faktisk helt feil. Vi har hatt en jevn og god stigning i antall tilskuere på Lerkendal, og i år har vi vært ca 20 000 i snitt. I fjor 19 500 og noe. Kapasiteten er faktisk sprengt, og planer for utvidelse av stadion foreligger. Snittet er ca 2500-3000 høyere enn i Bergen per kamp.

Men for all del: Alt engasjement som bidrar positivt er bra for fotballen. Og nå begynner jo de fleste lag å få skikkelige fasiliteter, og det lover godt for framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder RBK er det ingen tvil om at profesjonalitet fra A til Å med blant annet Norges mest seriøse idrettsarena samt landets desidert mest seriøse satsing på juniorer har brakt RBK til den klassen de var i for noen år tilbake. Denne suksessen har et navn: Nils Arne Eggen. Etter det har man lidd av trenersyken som så mange andre klubber (også Brann ...).

Når det gjelder neste sesong skal den spilles først. Det er så mange gode lag i Elite-serien at det blir hard konkurranse neste år også. Av den og andre grunner feirer vi årets gull i år og når feiringen er til ende så er det vel ca seriestart og først da legges føringene og spillet for hvordan neste sesong skal gå.

Hei Blondie. Du stokker litt på rekkefølgen her. Først kom Nils Arne. Så ble vi gode. Så kom pengene og vi fikk råd til å bygge stadion. Så ble vi enda bedre og vi slo bl.a. Real Madrid og Milan. Jeg tør vel ikke tenke på hva som vilskje i Bergen hvis det skulle skje der. :fnise:

Problemet oppsto da Nils Arne sluttet. Han var alt og ett på Lerkendal og av den grunn oppsto det et enormt vakuum. I tillegg mistet vi styrelederen vår gjennom mange år og så viste det seg at Åge Hareide ikke var pålitelig likevel. Dette ble i sum for mye, selv om vi tatt tre seriemesterskap etter Eggen. Og så har vi jo vært i mesterligaen 2 ganger også.

Vi driver og omrokkerer og famler en god del for å finne den rette treneren. Men vi har en meget profesjonell og velsmurt organisasjon. I CL sender UEFA andre lags arrangementsansvarlige til Lerkendal for å lære å avvikle CL kamper. Så det er mye som fungerer, selv om årets sesong har vært en skuffelse her hjemme.

Men i morgen kveld er det Valencia som kommer på besøk, og jeg innrømmer glatt at det ikke finnes noe som kan måle seg med disse CL kampene. Spesielt åpningen med hymnen og den fortettede stemningen gir vedvarende ståpels. Jeg håper dere får oppleve dette til neste høst, og i den forbindelse gjelder det virkelig å prioritere e-cup nå i høst og selvfølgelig kvalifiseringen i sommer.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*

Jeg synes fotball er et fint sysselsettingstiltak for å holde folk unna de hardeste kriminelle miljøene. Kanskje fotball gjør at folk som ellers ville ha utviklet depresjoner finner glede i hverdagen. I så måte er det jo positivt at dette laget klarte å sparke ballen flest ganger i målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Hei Blondie. Du stokker litt på rekkefølgen her. Først kom Nils Arne. Så ble vi gode. Så kom pengene og vi fikk råd til å bygge stadion. Så ble vi enda bedre og vi slo bl.a. Real Madrid og Milan. Jeg tør vel ikke tenke på hva som vilskje i Bergen hvis det skulle skje der. :fnise:

Jeg er fullt på det rene med at "Først kom Nils Arne ...". Det var det jeg mente å si med at suksessen har et navn.

Så blir det jo spennende å se om Brann kommer til CL og om jeg av den grunn kommer til å synes det er interessant. Min fotballinteresse er veldig liten. Jeg følger med på noen ytterst få lag (de spiller alle i rødt) fordi jeg har venner som er helgiret på det. Utover det er det kun Brann som gjelder.

Når det gjelder fotballarenaer så er det faktisk ikke så fryktelig lenge siden norske fotballbaner var en flause å se på (og ikke minst å spille på). Gjørmehull med tidsvise innslag av gress ... Lerkendal var en av de første til å bli seriøst god, Brann har også jobbet iherdig og profesjonelt med dette, men det er først de senere år de virkelige resursene til å gjøre Stadion om til en ordentlig og seriøs arena har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...