Gå til innhold

Gullet skal hem?


Jalp

Anbefalte innlegg

Denne tråden er inspirert av Blondies signatur der hun gjør oss oppmerksom på historiske hendelser i Bergen.

For om Brann tar gull i år, så er det historisk. Det har i så fall ikke skjedd siden i 1963, og da må man vel kunne kalle det en overraskelse og en skjelden hendelse.

Men det er noe jeg ikke skjønner. Nå synger bergenserne at gullet skal hem. Men hem, bertyr ikke det det samme som hjemme? Man kan vel ikke akkurat kalle Bergen for gullets hjem? For hjem,-er ikke det et sted der man hører til? Og vi vet jo alle hvor gullet har hatt bodd i moderne tid? Ihvertfall hvor det IKKE har bodd.

Brann vinner nok i år, og det er fordi de har vært gode. Men å si at gullet kommer hem, er vel omtrent i tråd med den ydmykhet man kan forvente av folket ved Puddefjordens bredd. En smule bakkekontakt er antakeligvis ikke typisk for folkelynnet.... :fnise:

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brann vinner nok i år, og det er fordi de har vært gode. Men å si at gullet kommer hem, er vel omtrent i tråd med den ydmykhet man kan forvente av folket ved Puddefjordens bredd. En smule bakkekontakt er antakeligvis ikke typisk for folkelynnet.... :fnise:

La oss si det slik; hvis Brann vinner i år som kommer ikke byegoet ned på bakken igjen før i 2040.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis? :ler:

Ja, vi må faktisk ta forbehold her, for gullet er ikke i boks enda. Er det noe lag i hele verden som kan rote bort dette, er det Brann. Men det skal utrolig godt gjøres, men som sagt: Brann er fra Bergen, og jeg husker alle pallene med gullpils som ble drukket på forskudd i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis? :ler:

hvis er riktig. det er ikke 100% sikkert at Brann vinner gull enda.

f.eks vist Brann taper de 3 neste kampene med mer en 2 mål og Stabæk vinner de 3 neste kampene med mer en 2 mål så vil Stabæk bli seriemestere på 1+ mål mer en Brann

men det er bare 0.1% sjanse at det vil skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Lo rått når jeg så at Brann tapte, det eneste jeg har hørt om i mange mange dager er gullfeiringa.. Så på mandag skal jeg være slem, og gni det litt inn, siden det er alt hele skolen har prata om! Vi har til og med hørt om på morgenbønnene(har morgenbønn på høytaler..)

Så dette skal bli morsomt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og så kan dokker slappe helt av for dette gulle' kommer hem. Det e' bare litt lite show å få det i Ålesund - vi vil gjerne ha de' utdelt på Stadda'en.

Nemlig. Neste uke. Når vi banker Viking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi banker Viking.

:-O

Banke Viking? Neeei du! :hjerte: Viking :hjerte:

(jada.. jeg er litt forvillet viking-fan som har rota meg borti bergenserene :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
:-O

Banke Viking? Neeei du! :hjerte: Viking :hjerte:

(jada.. jeg er litt forvillet viking-fan som har rota meg borti bergenserene :ler: )

Hvor ligger Viking på tabellen da du? Har de sjanse til å ta gull? Nei.

Når DET er sagt skulle jeg ønsket at det sto mellom Brann og Viking fremfor Brann og Stabæk. Det hadde blitt litt av en kamp i neste uke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger Viking på tabellen da du? Har de sjanse til å ta gull? Nei.

Når DET er sagt skulle jeg ønsket at det sto mellom Brann og Viking fremfor Brann og Stabæk. Det hadde blitt litt av en kamp i neste uke ...

Nei nei.. for min del så bør Brann få gull, det er tross alt dødslenge siden de fikk gull, og det er ikke så lenge siden Viking tok gull i forhold til dem..

Jeg er glad så lenge Viking ligger sånn ca. der de er nå :jepp:

Ifjor røyk de jo nesten ned til 2 divisjon :nei:

Så brann kan godt få gull^^)

Men viking er best :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke innfødt bergenser, ei heller Brann-supporter, men jeg hadde virkelig unnet bergensere seieren og seriegullet i dag. Jeg tok turen ut i gatene i kveld mens kampen foregikk, og byen sto fullstendig på hodet. Det er tydelig at dette seriegullet er etterlengtet. Folk her i Bergen har ikke tjatet om annet siden fjorårssesongen.

Når de snakker om å ta gullet "hem", så har jeg oppfattet det slik at man sikter til at da Brann vant gullet i 1963, så var dette også første gangen det ble delt ut gullmedalje i den dengang nye Hovedserien. Gullet i hovedserien ble vel derfor litt bergensk, vil jeg anta.

Denne herlige og flotte byen fortjener gullet igjen nå, synes jeg :) Har vært på noen kamper oppe på "Staddaen", og det er vel neppe noen kamper i hele Norge som får den rammen som de gjør her i Bergen. Samme stemning og atmosfære finner du ingen andre steder.

Edit: Ups.. feil årstall, gitt.

Endret av javac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si jeg synes det er like gøy at Ålesund slo Brann NÅ når de er så nærme gullet, som da de slo Start da de ble sølvvinnere 05. Før kampen har både bergensere og sørlendinger vært så høyt på strå, at Ålesund bare måtte vinne over de. Hva med å ha bena på jordet til gullet er tatt (- så slipper dere å henge med huet når jeg fryder meg over at Ålesund slo dere)..? ;)

Jeg kunne forresten godt tenke meg å være tilstede i Bergen, om gullet går i mål. Glade bergensere er artige skruer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er like gøy at Ålesund slo Brann NÅ når de er så nærme gullet, som da de slo Start da de ble sølvvinnere 05. Før kampen har både bergensere og sørlendinger vært så høyt på strå, at Ålesund bare måtte vinne over de. Hva med å ha bena på jordet til gullet er tatt (- så slipper dere å henge med huet når jeg fryder meg over at Ålesund slo dere)..? ;)

Jeg kunne forresten godt tenke meg å være tilstede i Bergen, om gullet går i mål. Glade bergensere er artige skruer :)

De er koselige, bergenserene^^)

Bussjåførene her er snille:-O Hjemme er det drittsure...(stavanger) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Må si jeg synes det er like gøy at Ålesund slo Brann NÅ når de er så nærme gullet, som da de slo Start da de ble sølvvinnere 05. Før kampen har både bergensere og sørlendinger vært så høyt på strå, at Ålesund bare måtte vinne over de. Hva med å ha bena på jordet til gullet er tatt (- så slipper dere å henge med huet når jeg fryder meg over at Ålesund slo dere)..? ;)

Jeg kunne forresten godt tenke meg å være tilstede i Bergen, om gullet går i mål. Glade bergensere er artige skruer :)

Nå er det to uker siden vi gikk fra det faktum at vi kunne bli slått til at det er en teoretisk sjanse til at vi blir slått.

Heller engasjert bergenser når vi FOR EN GANGS SKYLD, etter 44 år tar gullet enn blaserte trøndere som innkasserer gullet 10 kamper før serieslutt. Innrøm det alle sammen, det er bedre for fotballen at det faktisk er litt spennende hvem som vinner så pass sent i serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi vet jo alle hvor gullet har hatt bodd i moderne tid? Ihvertfall hvor det IKKE har bodd.

:hoho:

Men finnes det en bergenser med nok vett til å forstå det? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...