Gå til innhold

Gullet skal hem?


Jalp

Anbefalte innlegg

:skratte: Er bare en glad bergenser som liker at det går bra med laget vårt... :hjerte:

Ja, og jeg skriver jo at det er HELT FINT!!

Men hvorfor i svarte komme med tåpelige utsagt om at "gullet" liksom på noe vis skulle "høre hjemme" i Bergen. Det er bare latterlig og SVÆRT forsterkende for alle fordommer mot bergensere... (og det med rette.. makan til tåpelig oppførsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehem... Men hvis Aalesund slo Brann og Brann blir seriemester, betyr ikke det da at Aalesund er Norges beste lag? :Hehe:

Fnise, fnise, hilsen lykkelig ålesunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Ehem... Men hvis Aalesund slo Brann og Brann blir seriemester, betyr ikke det da at Aalesund er Norges beste lag? :Hehe:

Fnise, fnise, hilsen lykkelig ålesunder.

Selvsagt. :)

Som Stabæk-supporter håper jeg selvsagt at Stabæk vinner. Hadde ikke Stabæk ligget som nummer 2 nå, så kunne jeg godt unnet Brann gullet. Det som forøvrig er morsomt er at de "feiret" gullet før det var sikkert at de fikk det. Hvilke andre lag feirer seier før en kamp er spilt? Jeg synes det var kult at Ålesund vant. Nå er det litt spenning igjen. Og om Stabæk vinner kommer de heller ikke til å "se i gresset".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem... Men hvis Aalesund slo Brann og Brann blir seriemester, betyr ikke det da at Aalesund er Norges beste lag? :Hehe:

Fnise, fnise, hilsen lykkelig ålesunder.

Helt klart. Så hvis Brann da har bittelitt rettferdighetssans, så sender de da selvfølgelig gullet til Ålesund umiddelbart. Skulle også bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Helt klart. Så hvis Brann da har bittelitt rettferdighetssans, så sender de da selvfølgelig gullet til Ålesund umiddelbart. Skulle også bare mangle.

:ler: Dreeeeeam on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at gullet skal hem: Vi er bergensere, ja? Bergen er hjemme for oss = gullet skal hjem dit vi mener det hører hjemme. Og ta dette med en klype salt, en stor del av supportersanger inneholder en god dose selvgodhet og selvironi ("vi vinner serien i år, ja visst f* gjør vi det, som i 1963").

Når man er tilhenger av et lag synes man selvsagt at dette er det beste i hele verden, og at alt som kommer ens vei er vel fortjent. Det er en del av rivaliseringen klubbene imellom, det er bare sånn det er.

Denne selvgodheten er altså ikke spesielt utpreget i Bergen og Brann, inntrykket blir bare deretter når media fokuserer som de gjør (og når man har ventet så lenge på noe, så skal det godt gjøres å ikke ta litt av, får vi lov til det?).

Ellers ønsker jeg Viking lykke til med kampen i dag, jeg liker ikke å være avhengig av de hersens mørkeblå i VÅR gullkamp, men jeg er snart tom for valium, og det er lenge til søndag og neste kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Men å insuniere at "gullet hører hjemme i Bergen" er bare tåpelig, kvalmt, latterlig og direkte usmakelig. Skjerp deg!

Gud så teit ...

Hvis du ikke forstår et uttrykk kan du la være å kommentere det.

Vi er hjemme i Bergen, det er her VI hører til. Nå vil vi ha gullet hjem til oss. Så enkelt er det.

Dette er forøvrig en ekte supporter sang, laget på stadion av supportere ...

Når ble supportersanger store episke verk som tåler et kritisk søkelys og ikke minst supportere fra andre lag synes er fine?

(Bortsett fra "You Never Walk Alone" da ... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme i Bergen, det er her VI hører til. Nå vil vi ha gullet hjem til oss. Så enkelt er det.

Ja, dere skal riktig få lov til å høre hjemme i Bergen. Men det å påstå at gullet skulle være "hjemme" der er like fult bare kvalmt!

Er det noen som er "gud så teit" så er det de som kommer med slike barnslige "eiergode" utsagn. Grow up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme i Bergen, det er her VI hører til. Nå vil vi ha gullet hjem til oss. Så enkelt er det.

Hadde det vært å få gullet på besøk hjemme hos dere og dere hadde sagt "få gullet på besøk" tror jeg ingen hadde reagert. Men dere sier ikke "få gullet på besøk", dere sier "få gullet hem". Det er noe helt annet.

Det insunierer at gullet på noe vis "hører hjemme" i Bergen, noe som åpenbart ikke er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere skal riktig få lov til å høre hjemme i Bergen. Men det å påstå at gullet skulle være "hjemme" der er like fult bare kvalmt!

Er det noen som er "gud så teit" så er det de som kommer med slike barnslige "eiergode" utsagn. Grow up!

Stå på!!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
Ja, dere skal riktig få lov til å høre hjemme i Bergen. Men det å påstå at gullet skulle være "hjemme" der er like fult bare kvalmt!

Er det noen som er "gud så teit" så er det de som kommer med slike barnslige "eiergode" utsagn. Grow up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest for kjapp på avtrekk
Hadde det vært å få gullet på besøk hjemme hos dere og dere hadde sagt "få gullet på besøk" tror jeg ingen hadde reagert. Men dere sier ikke "få gullet på besøk", dere sier "få gullet hem". Det er noe helt annet.

Det insunierer at gullet på noe vis "hører hjemme" i Bergen, noe som åpenbart ikke er riktig!

Noen som kan den jævla sangen her?

Kan hende det passer dårlig med "få gullet på besøk" rent sangmessig.

Ellers helt enig. Men nå skal jo ikke gullet til Bergen likevel, men til Ålesund.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Stå på!!

:hoho:

Enig. Hjelpe meg ...

Men det er mulig at det er dialekt problemer her. Vi kan godt finne på å si om andre ting også at vi får det hjem til oss uten at det dermed er vårt for evig. Skjønt, HVIS vi vinner gullet 2007 så er DETTE gullet vårt for alltid, og gullet for 2007 sesongen hører da hjemme i Bergen.

HVIS vi vinner altså ...

(F.eks. hvis Viking gir oss en kraftig hjelp i dag, eller Stabæk snøvler i blinde neste kamp ... Stabæk må vinne sine kamper, vi har råd til å "bare" klare uavgjort i en kamp til og til og med tape i den andre kampen. Hvis Stabæk skal greie dette må de i tillegg vinne med mange flere mål enn Brann for vinner de alle sine gjenstående kamper og Brann taper alle sine er de fremdeles likt i poeng med Brann og da er det målforskjellen som gjelder ... Så'e det er greit at vi tar ting litt vel på forskudd men det er nå ikke så stor sjanse for at det går gal vei da ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Noen som kan den jævla sangen her?

Kan hende det passer dårlig med "få gullet på besøk" rent sangmessig.

Ellers helt enig. Men nå skal jo ikke gullet til Bergen likevel, men til Ålesund.

:ler:

Vet ikke helt hvilket gull det er som skal til Ålesund. Men det er godt at vi styrker vestlandskvoten i Eliteserien og beholder Ålesund der en stund til. Hvis helgens seier var med på å sikre det så kan vi sjølgode på-forhånd-gull-feirere unne dere det altså.

Det er link til sangen (sunget av gale supportere, warning warning) i min signatur.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen går slik :

Fra Nymark til Laksevåg

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Hele Bergen vet at gullet ska hem

Gullet ska hem

Gullet ska he-em

Hem te Bergen

Gullet ska hem

Melodi : Beach Boys - Sloop John B

Som jeg skrev tidligere: ikke ta alt så pokkers bokstavelig, det er en supportersang! (Og når supportere av andre lag blir provosert, så gjør den tydeligvis jobben sin ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne selvgodheten er altså ikke spesielt utpreget i Bergen og Brann, inntrykket blir bare deretter når media fokuserer som de gjør (og når man har ventet så lenge på noe, så skal det godt gjøres å ikke ta litt av, får vi lov til det?).

...kremt... at det var? At selvgodhet IKKE er typisk for Bergen? :fnise:

Det er IKKE for å være ekkel, men den var århundres underdrivelse. Av de 44 årene dere har kavet for å vinne dette gullet, skal jeg nøye meg med å gå ett år tilbake for å begrunne det jeg sier.

Brann-RBK på Brann stadion der alle i Bergen hadde tatt gullet på forskudd med gullpils og-jeg-vet-ikke-hva. I tillegg presterte Bergen som by å si at motstanderens supportere ikke var velkomne. Barer og pubber var stengt for det andre lagets supportere! Slå den! Det er noe som bare kan skje i Bergen. Vi husker vel hvordan det gikk?

Og nå på lørdag var det vel ca 100 000 samlet til fest fordi dere nok en gang hadde innkassert gullet på forskudd. Ålesund var betraktet som en formalitet som ydmykt og i nesegrus beundring skulle stå og gi bort alle tre poengene som bergenserne mente rettmessig hørte hjemme i Bergen. Snakk om å motivere motstandere.

På den måten blir det FRYKTELIG morsomt å klå dere litt. Kle av dere denne ufattelige selvtilfredsheten som i realiteten er basert på ingenting. Nevn EN verdensmester fra Bergen. Og da mener jeg ikke alle bergensere som selv mener de er det, men jeg mener en verdensmester som har konkurert og vunnet noe på ærlig vis.

Dere gjør fallhøyden så ufattelig stor for dere selv med måten dere gjør ting på. Jeg forbauses hver eneste gang når jeg ser hvor vondt dere har det etterpå. At det ikke går an å lære?

Men la det være helt klart. Dere har påført dere selv ufattelig mye smerte. Jeg har ikke tallet på alle gangene jeg har sett Brann- supportere stå og gråte. Derfor er det lett å unne dere litt glede for en gangs skyld. Men hva med å vente til gullet er et faktum?

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
Sangen går slik :

Fra Nymark til Laksevåg

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Hele Bergen vet at gullet ska hem

Gullet ska hem

Gullet ska he-em

Hem te Bergen

Gullet ska hem

Melodi : Beach Boys - Sloop John B

Som jeg skrev tidligere: ikke ta alt så pokkers bokstavelig, det er en supportersang! (Og når supportere av andre lag blir provosert, så gjør den tydeligvis jobben sin ;) )

Ok, men for å bli mer korrekt må den altså skrives om.

Sånn har dere å synge fra nå av!!!:

Fra Nymark til ytre strøk

Fra Nordnes til Ålesund

Hele Bergen vet at gullet ska på besøk

Gullet ska på besøk

Gullet ska på be-søøøøk

På besøøøk te Bergen

Gullet ska på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nok en gjest
...kremt... at det var? At selvgodhet IKKE er typisk for Bergen? :fnise:

Enig - det er på grensen til å vætre hysterisk morsomt. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...