Gå til innhold

Gullet skal hem?


Jalp

Anbefalte innlegg

Ok, men for å bli mer korrekt må den altså skrives om.

Sånn har dere å synge fra nå av!!!:

Fra Nymark til ytre strøk

Fra Nordnes til Ålesund

Hele Bergen vet at gullet ska på besøk

Gullet ska på besøk

Gullet ska på be-søøøøk

På besøøøk te Bergen

Gullet ska på besøk.

Men de låner jo ikke gullet, for klarer de å ta gullet nå så er jo ikke det bare til låns. Eller mener du at det gullet de eventuelt tar nå, skal de måtte levere fra seg til neste år? For skal det bare på besøk, vil det jo si at de må gi fra seg gullet de tar nå. Og det blir nå helt feil i mine ører, for klarer de å ta gullet i 2007 så er det et gull som hører hjemme i Bergen for alltid. Eller skal ikke plutselig det gjelde lengre, bare fordi det er et lag fra bergen som eventuelt tar gullet?

Man låner ikke et gull, for det gullet man tar får man beholde for alltid. Så ejg syns du kan gjøre om sangen igjen, for klarer de å ta gullet så har det gullet kommet hjem til Bergen. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men de låner jo ikke gullet, for klarer de å ta gullet nå så er jo ikke det bare til låns. Eller mener du at det gullet de eventuelt tar nå, skal de måtte levere fra seg til neste år? For skal det bare på besøk, vil det jo si at de må gi fra seg gullet de tar nå. Og det blir nå helt feil i mine ører, for klarer de å ta gullet i 2007 så er det et gull som hører hjemme i Bergen for alltid. Eller skal ikke plutselig det gjelde lengre, bare fordi det er et lag fra bergen som eventuelt tar gullet?

Man låner ikke et gull, for det gullet man tar får man beholde for alltid. Så ejg syns du kan gjøre om sangen igjen, for klarer de å ta gullet så har det gullet kommet hjem til Bergen. :filer:

FEIL!!

Gullet skal til Ålesund, det er det allerede bred enighet om i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ejg syns du kan gjøre om sangen igjen, for klarer de å ta gullet så har det gullet kommet hjem til Bergen. :filer:

Nei, dersom de klarer å ta gullet kommer det til Bergen. Men det kommer ikke "hjem". Det bare kommer! Det hører nemlig ikke til noe sted i utgangspunktet.

Fotball interesserer meg midt i ryggen (dvs ikke i det hele tatt), men akkurat denne ene setningen er bare for dum for meg likevel.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jalp: Verdensmestere fra Bergen:

Dans

Diverse kickboksere

Vi har dessuten gjeldende verdensmester i Stoltzekleiven Opp (som er Jon Tvedt) og bare før dere håverer om at dette er et lokal fenomen, både Ulvang og Dæhlie har deltatt uten å greie å slå førnevnte Tvedt.

Verdensmester i åpenklasse handicapidrett

Åge Hadler, friidrett i Finland 1966 (som var den første bergenske verdensmester noen sinne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dersom de klarer å ta gullet kommer det til Bergen. Men det kommer ikke "hjem". Det bare kommer! Det hører nemlig ikke til noe sted i utgangspunktet.

Fotball interesserer meg midt i ryggen (dvs ikke i det hele tatt), men akkurat denne ene setningen er bare for dum for meg likevel.. :fnise:

Klarer de å ta gullet, så kommer dette gullet hjem til Bergen. Men klarer de ikke å ta dette gullet, så kommer gullet hjem et annet sted. Gullet er IKKE bare på besøk, men vinner de dette gullet så hører akkurat dette gullet hjemme i Bergen.

I utgangspunktet hører det ikke hjemme noe sted, men vinner Brann så kommer gullet hjem til Bergen. Og bergenserne vil ha gullet hjem, fordi de mener at akkurat dette gullet hører til i Bergen.

Verken mer eller mindre, og det blir egentlig for dumt å være så forbanna pedagogisk riktig når det kommer til slike ting som dette.

Og det som egentlig blir for dumt for meg, er at enkelte bare må kverulere for å kverulere. Og jeg mener du kverulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annen gjest
Klarer de å ta gullet, så kommer dette gullet hjem til Bergen. Men klarer de ikke å ta dette gullet, så kommer gullet hjem et annet sted. Gullet er IKKE bare på besøk, men vinner de dette gullet så hører akkurat dette gullet hjemme i Bergen.

I utgangspunktet hører det ikke hjemme noe sted, men vinner Brann så kommer gullet hjem til Bergen. Og bergenserne vil ha gullet hjem, fordi de mener at akkurat dette gullet hører til i Bergen.

Verken mer eller mindre, og det blir egentlig for dumt å være så forbanna pedagogisk riktig når det kommer til slike ting som dette.

Og hvor er det når det ikke er hjemme da? Nå sånn før det kommer 'hem' mener jeg.

Og det som egentlig blir for dumt for meg, er at enkelte bare må kverulere for å kverulere. Og jeg mener du kverulerer

Ja, det var jo rette ræva som feis!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg lurer på om det er litt jantelov som er ute og går her. Vi bergensere er helt av skaftet om dagen - vi kan nemlig vinne gullet. Og jada, noen, inkludert div. ordførere og byrådsledere tar helt av ...

Så da blir det nye "diss en bergenser du også". Hjertens gjerne. Tenker dere over hvor kvalm og ERKE klysete vi da kommer til å bli hvis vi vinner?

Siste ord i debatten om sangen: Nå har gullet i en årrekke kommet hjæm til Trondheim i mange år. Det eneste som har variert er om det kom hjem etter 10 serierunder eller etter 20. I forfjor var det Enga som fikk gullet hjem til seg - i fjor snappet Rosenborg det foran nesen på oss etter at vi hadde bestilt gullkake og all ting.

Vi har ikke vunnet serien siden 1963. Er det rart at vi er litt ekstatisk?

Dessverre er det slik at dersom man skal feire noe med gull øl og gull kake og gull ditt og gull datt så må man bestille dette på forhånd. Når man nå har valgt å ha storskjerm to kamper på rad så er det fordi man har håpet på gullfeiring. Det har det ikke blitt, men i mine øyne må det være lov å nesten-feire når det er så liten sannsynlighet for at dette blir tatt fra oss.

Selv har jeg ikke deltatt på noen av feiringenen fordi jeg dessverre vet veldig godt at Brann er verst når det gjelder. Jeg foretrekker å vente til gullet er sikret.

Derfor sier jeg HEIA VIKING i dag ...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det "heia Viking" ja. Så jeg kan sitte her hjemme alene, så ingen ser jeg heier på Viking, når mann og ene sønn er på Vikingkamp, Så kan jeg som utflytta bergenser, få heie på Viking for en gangs skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er det når det ikke er hjemme da? Nå sånn før det kommer 'hem' mener jeg.

Ja, hvor er det? Kanskje det bare venter på å komme hjem?

Gullet er ikke noen steder akkurat nå, men venter på å komme hjem til den byen som klarer å ta gullet i år. Verre er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er litt jantelov som er ute og går her.

Eller kanskje det bare er ren humor? Ikke en eneste her har sagt de ikke unner brann gullet på besøk - hvordan kan det da være jantelov?

Sannelig er dere hårsåre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor er det? Kanskje det bare venter på å komme hjem?

Gullet er ikke noen steder akkurat nå, men venter på å komme hjem til den byen som klarer å ta gullet i år. Verre er det ikke

Og det blir altså Ålesund. :)

Hvorfor synger dere at det skal 'hem' til Bergen da?

Bergensere er rare. *riste på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange er det egenlig som kjenner en eneste bergenser her? I så tilfelle; er denne personen i overkant selvgod og ovenpå? Jalp; er dine opplevelser av bergensere basert på mer en stereotyper? Hadde dere lest i diverse Brann-fora, hadde dere sett at pessimismen forran sesongstart (ikke bare i år) er veldig stor. Tro det eller ei, bergensere ER klar over at det er lenge siden Brann har vunnet noe.

Angående gull-pils og gulltruser så er det ikke Brann-supporterne som styrer den "feiringen". Markedet ser selvsagt sitt snitt til å tjene noen ekstra kroner på diverse gull-produkter, ikke tro at alt som kommer fra media er representativt for supporterne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk klarer å irritere seg så mye om bruk av ordet "hem". Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå. Denne gang skal gullet hjem til oss i Bergen.

Men men, for gjest her så faller kanskje en av de andre supportersangene til Brann bedre i smak

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det bare er ren humor? Ikke en eneste her har sagt de ikke unner brann gullet på besøk - hvordan kan det da være jantelov?

Sannelig er dere hårsåre. :ler:

Men hvordan kan gullet være på besøk? Dette må du virkelig forklare meg, for hvem skal ha gullet for 2007 etterpå siden det bare er på besøk et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestgjest
Men hvordan kan gullet være på besøk? Dette må du virkelig forklare meg, for hvem skal ha gullet for 2007 etterpå siden det bare er på besøk et sted?

Det skal altså rett til Ålesund.

Vinner Brann er det Ålesund som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk klarer å irritere seg så mye om bruk av ordet "hem".

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke irritert meg det grann. Men jeg synes tråden er svært fornøyelig.

Og jeg unner Brann å få gullet på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke irritert meg det grann. Men jeg synes tråden er svært fornøyelig.

Og jeg unner Brann å få gullet på besøk.

Jeg irriterer meg ikke heller. Jeg synes tråden er fornøyelig, spesielt siden det faktisk går an å starte en tråd der man irriterer seg over en supportersang. Som alle supportersanger er den usaklig, direkte usjarmerende for alle andre enn det laget det gjelder, selvforherligende, disser andre lag ... ja i det hele tatt: Det er en SUPPORTERSANG ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...