Jalp Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #81 Skrevet 22. oktober 2007 Hvor mange er det egenlig som kjenner en eneste bergenser her? I så tilfelle; er denne personen i overkant selvgod og ovenpå? Jalp; er dine opplevelser av bergensere basert på mer en stereotyper? Hadde dere lest i diverse Brann-fora, hadde dere sett at pessimismen forran sesongstart (ikke bare i år) er veldig stor. Tro det eller ei, bergensere ER klar over at det er lenge siden Brann har vunnet noe. Angående gull-pils og gulltruser så er det ikke Brann-supporterne som styrer den "feiringen". Markedet ser selvsagt sitt snitt til å tjene noen ekstra kroner på diverse gull-produkter, ikke tro at alt som kommer fra media er representativt for supporterne! Jeg skal tilstå,- uforbeholdent,- at tråden ble startet som en liten fleip. Tilståelse nummer to er at min far er født og oppvokst i Bergen. Tilståelse nummer tre er at jeg aldri har vært i Bergen uten å ha det veldig hyggelig. Tilståelse nummer fire er at jeg er veldig glade i berenserne og Bergen by, og derfor smerter det meg faktisk en smule når dere nå legger ut på berg-og-dalbane tur med følelsene dere har for Brann og Bergen....igjen. Poenget fra min side er egentlig det jeg mener bergensere ikke har gener for, nemlig en smule ydmykhet. Hvor mange bjørneskinn skal dere selge før en eneste bjørn er i sikte? Jeg er sikker på at følelsesmessig bakrus er funnet opp i Bergen. Dere er som barn på lille julaften. Men, Brann vinner gull i år. Hele Bergen vil tro at Brann er best i verden, og det vil medføre at dere vil rykke ned til neste år. Og da blir det ny runde med tårer. Hvis dere hører på det jeg sier nå, og tar det på alvor: Da vil det bli veldig bra på sikt.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #82 Skrevet 22. oktober 2007 Hvis dere hører på det jeg sier nå, og tar det på alvor: Da vil det bli veldig bra på sikt. Du hadde ikke trengt å fortelle om din fars bakgrunn - du ville uansett blitt avslørt i setningen over.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #83 Skrevet 22. oktober 2007 Herregud for en versjon! Noe så forbanna jævlig. Finnes det noen bergensere som fremdeles vil vedkjenne seg den sangen, etter den versjonen der?
Mie Skrevet 22. oktober 2007 #84 Skrevet 22. oktober 2007 Noe så forbanna jævlig. Finnes det noen bergensere som fremdeles vil vedkjenne seg den sangen, etter den versjonen der? Jeg skrudde av lyden, da ble den ganske bra.
Mediocre Skrevet 22. oktober 2007 #85 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Jeg skal tilstå,- uforbeholdent,- at tråden ble startet som en liten fleip. Tilståelse nummer to er at min far er født og oppvokst i Bergen. Tilståelse nummer tre er at jeg aldri har vært i Bergen uten å ha det veldig hyggelig. Tilståelse nummer fire er at jeg er veldig glade i berenserne og Bergen by, og derfor smerter det meg faktisk en smule når dere nå legger ut på berg-og-dalbane tur med følelsene dere har for Brann og Bergen....igjen. Poenget fra min side er egentlig det jeg mener bergensere ikke har gener for, nemlig en smule ydmykhet. Hvor mange bjørneskinn skal dere selge før en eneste bjørn er i sikte? Jeg er sikker på at følelsesmessig bakrus er funnet opp i Bergen. Dere er som barn på lille julaften. Men, Brann vinner gull i år. Hele Bergen vil tro at Brann er best i verden, og det vil medføre at dere vil rykke ned til neste år. Og da blir det ny runde med tårer. Hvis dere hører på det jeg sier nå, og tar det på alvor: Da vil det bli veldig bra på sikt. Jasså din lille skap-bergenser? Skal bare se det kommer en liten tåre i din øyekrok også DERSOM vi tar gull Det er selvsagt veldig morsomt om vi tar serien, og at vi har kvalifisert oss for UEFA-spill. Det gir en en aldri så liten fytti-nå-er-vi-jaggu-gode-følelse. Men jeg forventer på ingen måte at vi skal ta både serien, cupen , VM og alt som er neste år, de siste årene i TL har vist at det er ingen lag som er så suverene som RBK har vært tidligere. Det kan selvsagt dukke opp et slikt lag (og da håper vi selvsagt det er Brann), men det vil jo ta litt tid. Dersom Brann gir Mjelde ro og fred til å jobbe med sitt, de sentrale spillerne blir (ikke nødvendigvis Andresen), tror jeg Brann har en real sjanse også neste år (noe annet ville jo vært ganske fjernt å tro eller hva?) En siste ting; kanskje du burde vurdere sende inn en søknad til SKB som "nå-tar-vi-det-LITT-rolig-her-mann"? Da blir det gjerne seriegull neste år (også?) Noe så forbanna jævlig. Finnes det noen bergensere som fremdeles vil vedkjenne seg den sangen, etter den versjonen der? Det er helt grusomt! La oss håpe den sangen vil dø stille og alene, slik at den riktige versjonen får stå alene Edit: Fikse på smiley-kode Endret 22. oktober 2007 av Mediocre
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #86 Skrevet 22. oktober 2007 Det er helt grusomt! La oss håpe den sangen vil dø stille og alene, slik at den riktige versjonen får stå alene Nei, den er så grusom at den fortjener å stå til skrekk og advarsel.
Meaty Skrevet 22. oktober 2007 #87 Skrevet 22. oktober 2007 Når ble supportersanger store episke verk som tåler et kritisk søkelys og ikke minst supportere fra andre lag synes er fine? (Bortsett fra "You Never Walk Alone" da ... ) Jeg må innrømme at selv om jeg ikke liker hverken Enga eller Jesus, så er Vålerenga kjerke en fantastisk flott sang som gir meg en tåre eller to i øyekroken hver gang den spilles på Ullevaal... Så jo, det går an altså! Ellers kjenner jeg ikke så mange bergensere. Men min teori er at det er dialekten som gjør at folk synes bergensere er så brautende og selvgode. Bak meg på Gamle gress sitter en bergenser med sønnen sin. Det er rart, men selv om de to bare snakker vanlig sammen så høres de over alle andre, de overdøver også Unionen borte i svingen (og det er jo like greit).
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #88 Skrevet 22. oktober 2007 Herregud for en versjon! Å hjelp ...
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #89 Skrevet 22. oktober 2007 Ellers kjenner jeg ikke så mange bergensere. Men min teori er at det er dialekten som gjør at folk synes bergensere er så brautende og selvgode. Bak meg på Gamle gress sitter en bergenser med sønnen sin. Det er rart, men selv om de to bare snakker vanlig sammen så høres de over alle andre, de overdøver også Unionen borte i svingen (og det er jo like greit). Ja ja ... Jeg synes det selv jeg da når jeg hører bergensere på tv'n.
estrella Skrevet 22. oktober 2007 #90 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) ...måtte bare innom og si at viking ligger bra til på dagens kamp! Nå har Petter Ijeh scoret 2 mål! ..Håper det går rett vei(for viking), så skal vi knuse dere^^) 45 spennendes minutter igjen, og det ligger bra ann, 2-0 Endret 22. oktober 2007 av estrella
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2007 #91 Skrevet 22. oktober 2007 Heia Stabæk! Ting kan snu seg i neste omgang.
estrella Skrevet 22. oktober 2007 #92 Skrevet 22. oktober 2007 Heia Stabæk! Ting kan snu seg i neste omgang. Det kan, men jeg håper det ikke skjer da.. Jeg er en litt forvillet vikingfan(noe som ikke er lurt og si høyt når jeg er ute å gå blant alle disse bergenserene!)
Frøken eple Skrevet 22. oktober 2007 #93 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg synes du skrev så mye bra og riktig og så måtte du avsluttet med dette kvalmende irriterende tull-uttrykket her! Å heie på Brann er bare fint. Å bli glad og feire når Brann vinner er bare fint. Men å insuniere at "gullet hører hjemme i Bergen" er bare tåpelig, kvalmt, latterlig og direkte usmakelig. Skjerp deg! Du sier akkurat det jeg tenker! Har ikke egentlig noe i mot om de skulle vinne, det er bare det j... gnålet om at "gullet ska hem" og blærete holdninger..... Æsj!
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #94 Skrevet 22. oktober 2007 Det kan, men jeg håper det ikke skjer da.. Jeg er en litt forvillet vikingfan(noe som ikke er lurt og si høyt når jeg er ute å gå blant alle disse bergenserene!) Her heier vi på Viking alle mann! I dag kan du trygt heie på Viking meget trygt. Viking kan faktisk ta sølvet fremdeles og det er i så fall vel unt!
Frøken eple Skrevet 22. oktober 2007 #95 Skrevet 22. oktober 2007 Heia Stabæk! Ting kan snu seg i neste omgang. Slenger meg på deg; Heia Stabæk!
estrella Skrevet 22. oktober 2007 #96 Skrevet 22. oktober 2007 Her heier vi på Viking alle mann! I dag kan du trygt heie på Viking meget trygt. Viking kan faktisk ta sølvet fremdeles og det er i så fall vel unt! Viking fortjener sølvet Iallefall hvis du ser fjorårets tabell..
Mie Skrevet 22. oktober 2007 #97 Skrevet 22. oktober 2007 Her heier vi på Viking alle mann! I dag kan du trygt heie på Viking meget trygt. Viking kan faktisk ta sølvet fremdeles og det er i så fall vel unt! Heia Viking! (I hvert fall frem til søndag )
estrella Skrevet 22. oktober 2007 #98 Skrevet 22. oktober 2007 Heia Viking! (I hvert fall frem til søndag ) Etter søndag og mener du vel:-O?
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2007 #99 Skrevet 22. oktober 2007 Viking fortjener sølvet Iallefall hvis du ser fjorårets tabell.. ABSOLUTT! Faktisk fortjener den snuoperasjonen gull ... så lenge det ikke går utover Brann. Viking blir mye å regne med fremover, det er jeg helt sikker på.
estrella Skrevet 22. oktober 2007 #100 Skrevet 22. oktober 2007 ABSOLUTT! Faktisk fortjener den snuoperasjonen gull ... så lenge det ikke går utover Brann. Viking blir mye å regne med fremover, det er jeg helt sikker på. Ja, vi har jo fått den kule treneren.. hihi! ..og de har blitt ganske flinke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå