Gå til innhold

Kortere liv uten dyreforsøk


viren

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway

Greit, så kanskje jeg ikke har tenkt godt nok igjennom det. Man lever, man lærer. Og dere kommer med mye lurt, kanskje det er derfor jeg svarer så defensivt, fordi jeg føler meg truet, og hele meningen min jeg har bygd opp plutselig faller i grus og jeg må begynne på nytt igjen.

Skal ikke være lett å ha en menneskehjerne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alternativer som det å teste det på kriminelle er jeg veldig imot! (frivillige er greit så klart)

"La oss drepe noen kriminelle mennesker, for å finne ut om en medisin kan hjelpe noen andre ikke kriminelle mennesker"

"Dr. Mengele I presume?"

Jeg synes dyreforsøk er greit så lenge dyret ikke blir utsatt for unødig lidelse når det er for medisinsk forskning. Men kun for medisinsk forskning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kkleppej
Når man ser kvaliteten på eldreomsorgen her i landet så tenker ihvertfall jeg at jeg håper jeg stryker med før jeg kommer så langt...

Ifølge en del forskere er heller ikke mennesker laget for å leve stort lengre enn 50-60 år, og at det er hovedgrunnen til alle helseplagene som oppstår etter dette. Vi holdes rett og slett kunstig i live, pga moderne tekonologi og medisin, lenge etter at kroppen og psyken begynner å bli utslitt. Så med det i bakhodet synes jeg godt man roe litt ned på utviklingen av nye medisiner, når vi tilegg må plage andre arter for å få det til.

Jeg synes heller ikke mennesker har noen rett til å pine og torturere andre arter, for å fremme sin egen. Å drepe noe for å spise det er greit nok, det er slik naturen fungerer, og avlivning kan gjøres veldig effektivt, men denne seigpiningen av ofrene våre er unikt for menneskene.

Regner med at du derfor ikke ønsker medisiner om du får en sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på hva vi har gjort og hva vi kan gjøre fremover. Jeg syntes det er greit vi fortsetter å bruke det vi allerede har, også siden det er allerede inn i vårt samfunnstruktur. Men jeg er helt imot å fortsette med dyreforsøk. Man lager liksom et våroffer, og det vil jeg ikke, uansett om det ville øke min livslengde med et viss antall år. Dessuten tror jeg vi fint klarer oss uten også. Saken om frivillighet kommer alltid inn i bildet.Det med kriminnelle og andre dyr er en vanskelig sammenligning siden det kriminnelle er et stempel satt av menneskene, og vi har vanskelig for å bedømme andre dyr, selv om man kunne også snakke om man overhode burde bedømme noen. Jeg tror ingen av dem burde få det, og er kanskje bare åpen for eksperimenter der frivillige møter, uten pengeproblemer og ikke deperimerte. At dyr er fanget, og i tillegg blir forsøkt på, uten dems samtykke, minner meg med om å komme i fengsel i et visst antall år, bare at du ikke har gjort noe for å komme dit.. Jeg vil ikke være en som ubevisst setter noen i fengsel. Bevisst? Det er ille nok som det er at vi må sette mennesker i fengsel(Dere argumenterer for mye, og ser for lite på primissene). Jeg vil ikke bli utsatt for fristelser for dyreforsøk. Jeg syntes ikke at så mange medisiner er gitt på grunnlag av dyreforsøk er interessant, men at det er trist. Greit at man har allerede gjort dyreforsøk, men man har mulighet med å stoppe med det nå. Hva vet jeg om hva andre dyr ville gjort om de var herre over meg? Jeg tror det ville ha hatt veldig mye å si om de kommuniserte bra med oss og hadde hjulpet om vi hadde behandlet dem bra tidligere..

Jeg skjønner at andre som ikke har mine forutsetninger ser på det annerledes.

Den gamle definisjonen på naturlig betyr at stedet ikke er berørt av mennesker, og jeg syntes det er en bedre definisjon. Den nye definisjonen er emm et tomt ord vi bruker for å si at 'i denne saken har jeg ingen fri vilje lenger', tomt fordi jeg tror ikke noe på at noen skapning kommer til et sånt sted. Er det noen som har opplevd det? Hvorfor henvender vi til det da så ofte..? Jeg tror alle dyr kan forstå hverandre bedre etterhvert, og ser ingen grunn til at vi, og det er sært at det skal være så unaturlig, kan og vil komme til å behandle hverandre bedre etterhvert.

Hvor i all verden er den loven som sier at vi må/og naturen er, at vi må spise hverandre og behandle hverandre så villt og kaotisk som mulig?

Jeg tror at istedet for å påføre behandlingen andre dyr gjør på hverandre, på oss menneskene, tror jeg at verden kommer til å bli et uendelig mye bedre sted, og omvendt proposjonalt med vondt hvis vi gjør første alternativet, hvis vi flytter vår rolige menneskestat videre på andre dyr.

Endret av pace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...