Gå til innhold

Kortere liv uten dyreforsøk


viren

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*
Når det gjelder medisinske forsøk på fengselsfanger må jeg si at jeg er overrasket over holdningen.

Dette sier jeg meg veldig enig i. Greit at de fleste innser at det ikke er praktisk gjennomførbart, men at det likevel er en fristende tanke er jo uansett ganske skremmende.

Nå er jeg hverken for dødsstraff eller tortur uansett hvor grusom forbryteren har vært, så det er mulig jeg bare ikke er i stand til å sette meg inn i hvordan fatale medisinske forsøk kan være en tolererbar idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg der, Blondie. Jeg trodde faktisk det ble sagt som en spøk. Medisinske forsøk på straffedømte er forkastelig uansett hva de har gjort. Men det bor tydeligvis en Mengele i enkelte KG-medlemmer.

Jøssenavn, jeg mente jo ikke det noe mer enn jeg oppfattet at Milkyway mente det da :goodbye:

Men når det gjelder pedofile kan man jo faktisk ønske dem det alle verste, eller hva? Men det er jo ikke opp til oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke BARE forlengelsen av liv utover 60 år det arbeides med, det gjelder også medisiner mot sykdommer som barn og altfor unge voksne får.

Men siden det med snittalder var det argumentet som ble tatt opp her, svarte jeg på det. Og at levealderen går ned innbærer som regel også at folk dør tidligere i alle aldre, ikke bare eldre folk. (Men med overvekt på de aller yngste, og de aller eldste.)

Når det gjelder min alder så er det egentlig ikke så viktig, poenget er at hva man føler når man facer døden er ganske individuelt, og jeg tror ikke det hadde blitt så veldig annerledes om snittalderen går opp eller ned. Noen forsoner seg med døden, mens andre kjemper i mot den uansett.

Problemet i dagens samfunn er at vi er hysterisk redd for døden, og ofrer veldig mye for å bekjempe den, når vi egentlig burde innse at den kan komme når som helst, samme hvor gamle vi er.

Endret av Eir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Alternativer finns for dyretesting

Lite utdrag fra siden jeg har lagt ut en link på:

Cellekulturer: Menneskeceller kan dyrkes i reagensrør og brukes for å teste virkninger av kjemikalier. Det er også vanlig å dyrke flere celletyper sammen i vevs- eller organkulturer.

Datamodeller: Flere avanserte datamodeller har blitt utviklet for å forutse skadeligheten i kjemikalier. Datamodellene samler detaljert kjemisk kunnskap om kjente stoffer for å forutse skadeeffektene av nye stoffer eller kombinasjoner av stoffer.1

http://www.dyretesting.no/index.html

MELD deg inn i dyrevernalliansen! :smilyblomst:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det gjelder pedofile kan man jo faktisk ønske dem det alle verste, eller hva? Men det er jo ikke opp til oss

Nei, det synes jeg ikke. De bør straffes, men ingen fortjener tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88
Når det gjelder medisinske forsøk på fengselsfanger må jeg si at jeg er overrasket over holdningen.

Hvem bestemmer hvilke fanger som er "onde" nok til å bli utnyttet på den måten? Skal det være samme typen utvelgelse som man har for dødsstraff i USA? Dvs. at hvis du er ressurssvak og/eller farget og dødsdømt så er det greit at du skal drepes sakte ved medisinske forsøk mens hvis du er hvit og/eller ressurssterk så skal du slippe?

Jeg kjenner til en gruppe mennesker som gjorde dette i stor stil for ca 60 år siden. De gikk i takt i brune uniformer.

Jeg er selvsagt i mot enhver unødvendig lidelse som mennesker ELLER dyr påføres. Jeg er ikke flink nok til å velge produkter som ikke er utviklet ved hjelp av dyreforsøk selv. Men jeg er ubetinget glad for dyreforsøkene gjort i medisinsk forskning, det gjør at mange lidelser som man før døde av som småbarn nå kan kureres.

Støttes 110 prosent.

Å foreta en slik utvelgelsesprosess blir helt feil. Bare tanken gjør meg kvalm.

Greit nok at de har gjort noe helt for jævlig og utilgivelig, men ingenting løses ved å innføre dødsstraff/og eller tortur. La dem heller råtne i cellene sine...

Endret av Jenna88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt i mot dyreforsøk! Om medisin for mennesker skal testes ut, bør dette gjøres på mennesker (eller eventuelt cellekulturer eller andre alternativer). Ikke på levende dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt i mot dyreforsøk! Om medisin for mennesker skal testes ut, bør dette gjøres på mennesker (eller eventuelt cellekulturer eller andre alternativer). Ikke på levende dyr.

Så er du villig til å melde deg frivillig neste gang det skal testes en eksperimentell vaksine for AIDS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er du villig til å melde deg frivillig neste gang det skal testes en eksperimentell vaksine for AIDS?

hvordan er det egentlig å leve uten et hjerte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke orket å lese hele tråden så kanskje noen har sagt dette før meg.

Det foregår også testing av medisiner på mennesker, dog frivillig og ikke alltid med heldig utfall.

Det er ikke så veldig lenge siden jeg leste om en gruppe mennesker som hadde blitt alvorlig og kronisk syke etter testing av medisin/vaksine på smittsom hjernehinnebetennelse (tror jeg det var...).

Ellers, sett fra et rent kynisk perspektiv, så ville kloden vår hatt atskillig bedre av at vi døde før vi fylte femti. For meg personlig ville det antakelig betydd at jeg var død i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det sikkert mer enn én pedofil voldtektsmann i hele verden da :)

Det finnes ikke et tilstrekkelig stort nok antall. Derimot finnes det rikelig med dyrevernere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt i mot dyreforsøk! Om medisin for mennesker skal testes ut, bør dette gjøres på mennesker (eller eventuelt cellekulturer eller andre alternativer). Ikke på levende dyr.

Kan du se for deg dette i praksis?

Sett deg ned og tenke tankerekken helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway
Men forskning for å hjelpe menneskeheten? Drep i vei. Et menneskeliv er mer verdifullt enn et dyreliv.

Og dette har du fra hvor? Tenk litt etter på hvordan mennesker behandler jorda i forhold til dyr. Ja, tror nok dyr har litt mer rett på å slippe å bli utsatt for dette enn enkelte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette har du fra hvor? Tenk litt etter på hvordan mennesker behandler jorda i forhold til dyr. Ja, tror nok dyr har litt mer rett på å slippe å bli utsatt for dette enn enkelte mennesker.

Jo, men jeg gi faen i "enkelte mennesker". De jeg bryr meg om er mine venner, min familie og andre snille folk. Hvis noen rotter må bøte med livet for at ikke kjæresten min skal dø av kreft så sier jeg bare: hasta la vista, rotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg er helt i mot dyreforsøk! Om medisin for mennesker skal testes ut, bør dette gjøres på mennesker (eller eventuelt cellekulturer eller andre alternativer). Ikke på levende dyr.

Jeg håper du aldri får bruk for insulin eller andre ting som vi fremdeles pr dagens dato er nødt til å bruke dyr for å utvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway
Jo, men jeg gi faen i "enkelte mennesker". De jeg bryr meg om er mine venner, min familie og andre snille folk. Hvis noen rotter må bøte med livet for at ikke kjæresten min skal dø av kreft så sier jeg bare: hasta la vista, rotte.

Med mindre kjæresten din og alle vennene og familien din er pedofile/andre skurker som fortjener å dø, misforsto du meg litt, tror jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest milkyway

Hvis noen sjekka tråden til tweek som ble lagt ut for noen minutter siden, setter vel det ting i perspektiv? Drepe for forfengelighet, nei TORTURERE for forfengelighet! Mennesker fortjener ikke å bruke dyr som ressurser for å kurere sykdommer/leve et lengre og bedre liv, når de bruker det til det formålet! Hvorfor klarer dere ikke å forstå det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Det finnes ikke et tilstrekkelig stort nok antall*.Derimot finnes det rikelig med dyrevernere.

Støttes :ler:

I tråd med organdonasjondebatten her, foreslår jeg et register over personer som ikke støtter medisinsk forskning på dyr, slik at de ikke pådyttes medikamenter eller prosedyrer som er testet ut i brudd med deres overbevisning.

* pedofile voldtektsforbrytere

Jeg skulle likt å se den dyreverneren som nektet sitt syke barn livsnødvendig medisin fordi den var testet på dyr.

På den andre siden er det jo veldig spennende å teste ut på mennesker. Litt praktiske problemer blir det jo når vi trenger et enormt antall gravide pedofile voldtektsforbrytere for å se om hvert enkelt medikament er fosterskadelig, men pytt. Kanskje de skadde fostrene/barna kan brukes til noe lurt, så vi sparer enda flere rotter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Hvis noen sjekka tråden til tweek som ble lagt ut for noen minutter siden, setter vel det ting i perspektiv? Drepe for forfengelighet, nei TORTURERE for forfengelighet! Mennesker fortjener ikke å bruke dyr som ressurser for å kurere sykdommer/leve et lengre og bedre liv, når de bruker det til det formålet! Hvorfor klarer dere ikke å forstå det???

Nå har jeg ikke sett filmen som Tweek snakker om men ut fra det hun skriver handler det om PELS. Hva har pels med medisinske forsøk for å fremstille livsnødvendige medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Pels, medisiner, gourmétmat.. alt handler om å utnytte dyr for ting vi ikke fortjener pga MÅTEN DET BLIR GJORT PÅ.

Orker nesten ikke diskutere det for temaet gjør meg forbanna og jeg er ikke verdens flinkeste til å ordlegge meg, men alt det her "Hva hvis dyreforsøk kunne redde barnet ditt?" tullet betyr ingenting for meg. Hvorfor? Fordi det er naturens gang, ting skjer fordi det er en mening bak det. Dyreforsøk skjer fordi det ligger ren og skjær ondskap bak det.

Etter min mening.

Og for guds skyld, fjern skylappene, trykk på linken og se filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...