Gå til innhold

Aneas bryllupsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet
:klemmer: :klemmer: Alt ordner seg nok til slutt med maten. Billigere vin er jo bra! Men kan være enig med deg at dere fortjener å få noe ekstra (GRATIS!!) for at dere har måttet tåle så mye frem og tilbake og ikke fått noe av det dere vil.. du får få en som er skikkelig sterk til å si ifra! Jeg er som deg og klarer aldri å si ifra om ting, bare nikker og blir frustrert :fnise: Da tar kjære over og sier ifra :jepp:
Skrevet

Hei Anea! :klemmer:

Hvordan går det med deg og dere nå? Om bare noen få timer så er det faktisk bare en uke igjen til din store dag! :hoppe: Gleder meg så på dine vegne!!

Håper det går fint med nervene og maten og alt.. tenker masse på deg vennen!

:klemmer:

Gjest madam_mim
Skrevet
Tidlig? Det der var da ingenting. Hadde vært oppe siden 03:30 jeg!

Lå og grubla på den hersens maten igjen. Ble så utrolig irritert for, plutselig etter at de ikke klarte å levere den menyen vi først ble tilbudt, så må vi betale nesten 150kr mer per pers for maten! Var på nippet til å avbestille hele sulamitten. Blir så sint på meg selv også, for jeg er ikke i stand til å være streng og bestemt. Skikkelig pysete på å sette folk på plass.

Ble litt bedre da jeg sto opp og begynte å regne på det da. Det blir faktisk ikke så mye dyrere enn vi hadde regnet med, for vinen de har valgt ut til oss nå er mye billigere enn vinforslaget til trerettersmenyen. Synes likevel de kunne tilbudt seg et plaster på såret av et eller annet slag, siden det har vært så utrolig mye rot med menyen og ting har dradd så inderlig ut. Nå er det en uke igjen, og fremdeles føler jeg meg ikke helt sikker på om maten blir sånn som jeg vil ha det.

Håper dette går bra. Blir jo litt usikker på om de har kontroll etter alt rotet som har vært på forhånd nå. Men tross alt, så har jeg troa på dem. De er fremdeles utrolig hyggelige og hjelpsomme, og det er alltid koselig å være hos dem. Skal i allefall mase nok iløpet av uka til at de ikke kan unngå å skjønne hvordan jeg vil ha det.

Men det skal være sagt - maten bør være perfekt!

:hakeslepp: hvordan er det mulig å være så.....

Årh!! *tramper i bakken og gir de en aldri så liten :blaaveis: med det samme*

Er så typisk at sånne ting skjer :sur: Håper inderlig at det ordner seg for dere :klemmer: det fortjener du - både det og et plaster på såret :jepp: Fint at de er hyggelige og serviceinnstilte da, det har myyye å bety det også!! Du får henge på :mobil: denne uka, sånn at det blir helt etter oppskriften ja :hoho: Blir det trøbbel kan jeg komme og si noen "magiske" ord til dem etterpå :kosteskaft::kjefte: Er nemlig ikke redd for sånt jeg :fnise:

Så nå ser det ut til å bli "Danser mot Vår" med Secret Garden. Øvde litt mer i går, og syns vi fikk litt mer dreisen på det med den sangen. Men... fremdeles.... ikke spesielt elegant. Det største problemet er vel at da jeg gikk på danseskole for hundre år siden, så måtte jeg alltid danse som gutt av en eller annen grunn. Det eneste som henger igjen av dansekunnskapene mine er dessverre det at jeg på død og liv må føre. Da blir det ikke så veldig elegant når vi fører i hver vår retning

:hoho: :hoho:

Kan legge inn første værmelding for dagen også, siden jeg er så godt i gang:

Lørdag

24.05.2008

Delvis skyet. 7 grader. Frisk bris, 8,1 m/s fra nord-nordøst. 3 mm nedbør i døgnet.

Metrologisk institutt. Dette var ikke det jeg bestilte. Prøv igjen!

:hakeslepp: mine kontakter "der oppe" har visst sluttet å høre på meg :overrasket: (Tvilsomt at de i det hele tatt har hørt om meg :skratte:)

*prøver igjen*

Makan! Det er jo mitt vær jo!!!

Tror du noen reagerer om vi flytter hele bryllupet til en annen landsdel sånn på tampen?

:skratte:

da synes jeg du skal flytte det litt nærmere her :fnise:

*vil se*

Håper du har det bra vennen, og at du får en suuuper 17. mai!!

1 liten uke igjen nå, så er dagen der :juhu:

Skrevet
Hei Anea! :klemmer:

Hvordan går det med deg og dere nå? Om bare noen få timer så er det faktisk bare en uke igjen til din store dag! :hoppe: Gleder meg så på dine vegne!!

Håper det går fint med nervene og maten og alt.. tenker masse på deg vennen!

:klemmer::klemmer::klemmer:

Ååå, du er god du!

Er ganske rart å tenke på at snart er dagen her, og svupp, så er alt overstått (Skal i grunn bli litt deilig :fnise:) Har kommet hjem til mamma nå. Satt akkurat og så for oss hvordan tilstandene er her om en uke. Sikkert fullt kaos :hoho: Neida - håper å få mye i orden i begynnelsen av uka. Så mye er det jo ikke som står igjen.

Nervene er i grunn helt fine. Er mer oppspilt jeg nå. Gleder meg så sinnsykt til å bli kona til Kjære! I løpet av kjøreturen i dag har vi sett på hverandre gang på gang og smakt på det - Vi skal gifte oss om en uke :hjerter: Første jeg gjorde når vi kom frem var å prøve på ringen. Gleder meg sånn til Kjære skal sette den på meg! :hjerter_rundt:

Men det blir nok en travel uke før den tid. Fikk ikke gjort så mye av det jeg skulle i går, men fikk i allefall vaska hus og pakka med meg det meste. Glemte selvfølgelig litt av hvert av småtjafs, men det får svigermor ta med seg til uka.

Stoooor :klem: til deg, vennen! Skal prøve å få oppdatert litt her hver dag, men må nesten se hva jeg rekker :kosteskaft:

:kose:

Skrevet (endret)

madam_mim:

Haha! Henge på telefonen du! Jeg skal nok henge på bardisken demmes jeg! :hoho:

Hver dag! :skratte: Men du på gjerne komme på :kosteskaft: og tryllestav. Litt trusler om padder og slanger og slim og gøgg kan aldri skade :lur:

:hoho:

Men vet du, jeg tror faktisk seriøst at det kommer til å gå helt fint. Maten kommer til å være bra, alle kommer til å kose seg og vi kommer til å være superforelska :hjerter_rundt:

Været blir som det blir, og for min del er det faktisk ikke verdens undergang om det ikke blir superbra. Synes vi har en god plan B. Hadde selvfølgelig vært supert om vi kan kjøre den opprinnelige planen, og jeg håper været i allefall er så OK at vi får brukt uteplassen utover kvelden, men jeg kommer til å være :sol: selv jeg, så det går nok bra.

Tror du skjønner at jeg har det egentlig helt toppers her jeg sitter. Vet det er mye som skal gjøres denne uka, men jeg stresser egentlig ikke. Er bare så forelska jeg nå! :hjerter_rundt:

Men nå skal jeg gå og legge meg.

GOD 17. MAI!! Min siste med røde strømper!

Hurra! Hurra! Hurra!

:dusje::tog::is::flagg:

Edit: Makan! Glemte en haug med

:klemmer::klemmer::klemmer::klemmer:

:klemmer::klemmer::klemmer::klemmer:

Endret av Anea
Skrevet

Høres ut som du er i en lykkerus for tiden! :love: Så koselig! Det er sånn det skal være når man skal bli mann og kone :)

:hoppe: 6 dager igjen :hoppe:

Håper du får en fin siste uke som ugift Anea! Kos deg massemasse!

Stoooor :klemmer: :klemmer:

Gjest madam_mim
Skrevet

Ååå :klemmer: så godt å lese *snufs* ble litt rørt her, dere virker helt og holdent ment to be for hverandre :hjerter_rundt:

Det er akkurat sånn det skal være, og du fortjener det sååå mye :Nikke:

6 små dager igjen så er o`store lykke-dag her :love: og jeg gleder meg sånn på dine vegne :hoppe: klarer nesten ikke vente på å få høre om hvordan det gikk :dåne:

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Skrevet

Tassie og madam_mim: :kyss:

Sitter her og klør etter å komme videre med forberedelser. Får ikke gjort så mye siden det er søndag og alt er stengt :sur: Har nettopp hoppet ut av kjolen min etter det jeg trodde skulle være siste prøvingen - men der tok jeg feil gitt! :fnise:

Så plutselig at tyllet ligger 20-30cm utenfor slepet på den ene siden, mens på den andre siden er det ingenting som synes. Skjønner ikke hvordan jeg ikke kan ha sett det før, for nå klarer jeg ikke å se annet :hoho:

Tassie: Har du lagt merke til om det er det samme på kjolen din?

Tror det går an å klippe til, men jeg tør ikke gjøre det selv, så skal se om jeg får tak i en skredder som kan fikse det på kort varsel.

Mamma mener det har klikka for meg som vil begynne å justere på kjolen nå, men det er ikke det helt store prosjektet, vil jeg tro. Ser at kjolen strengt tatt er et lite nummer for stort, men å begynne å legge den inn nå, det skjønner til og med jeg er i seneste laget å begynne med :hoho:

Jeg får gå rett i ryggen, pumpe opp puppene så mye som mulig og fryde meg over at jeg faktisk har mistet ganske mange kilo :tommelsmil:

:hoho:

Skrevet

Hmmm... litt usikker på hvor du mener at det på ene siden syntes noe tyll mens ikke på den andre siden.. er det bak på slepet eller bare rundt/langs kjolen?

Har iallfall ikke merket at det er noe tyll utenfor slepet helt bak, det som ligger nedpå gulvet... Men du, det er faktisk ikke vanskelig å gjøre noe med selve tyllet selv, det er det enkleste :jepp: Men kanskje best at du ikke gjør det selv, men nesten hvem som helst andre kan gjøre det altså, det er faktisk bare å klippe rett av helt nedtil gulvet (eventuelt rett innenfor slepet).

Hun dama som klippet tyllet mitt var en sånn 'skredder' og jeg så jo at hun faktisk klippet litteranne ujevnt noen steder, men det synes så absolutt ikke pga tyllet er så bølgete og ujevnt i seg selv :)

Skrevet (endret)

Siste værvarsel:

Skyet. Lett bris, 3,7 m/s fra nord-nordøst. 0 mm nedbør i døgnet. 10 grader :trist:

Ser ut som det går mot plan B for oss. I allefall hvis meldingene fortsetter i samme bane de neste to dagene. Gjestene må jo være ute i nærmere en time, og med nordavind er det stor fare at det kan bli en kjølig fornøyelse. Vil jo ikke at folk bare skal glede seg til vielsen er over og de kan komme seg inn, og det er jo også fare for at hvis folk blir veldig kalde, så kan det legge demper på stemningen resten av kvelden. Jeg er i allefall slik at hvis jeg først får frosten i meg, så er det vanskelig å riste den av meg.

Heldigvis har vi en plan B som vi i grunn er omtrent like fornøyd med som plan A. Avventer en dag eller to til før vi bestemmer oss, men nå ser det altså ut til at vielsen blir her i stedenfor. Litt dårlig bilde, men jeg synes i det er et flott lokale :tommelsmil:

Dessuten slipper jeg å bekymre meg for at jeg skal ramle ned landgangen :hoho:

Endret av Anea
Skrevet
Hmmm... litt usikker på hvor du mener at det på ene siden syntes noe tyll mens ikke på den andre siden.. er det bak på slepet eller bare rundt/langs kjolen?

Har iallfall ikke merket at det er noe tyll utenfor slepet helt bak, det som ligger nedpå gulvet... Men du, det er faktisk ikke vanskelig å gjøre noe med selve tyllet selv, det er det enkleste :jepp: Men kanskje best at du ikke gjør det selv, men nesten hvem som helst andre kan gjøre det altså, det er faktisk bare å klippe rett av helt nedtil gulvet (eventuelt rett innenfor slepet).

Hun dama som klippet tyllet mitt var en sånn 'skredder' og jeg så jo at hun faktisk klippet litteranne ujevnt noen steder, men det synes så absolutt ikke pga tyllet er så bølgete og ujevnt i seg selv :)

Det er på den siden der "splitten" er. Dette tyllet ligger stikker ut under selve slepet, noe som i og for seg ikke hadde gjort noe om det hadde vært likt på den andre siden, men midt bakpå slepet - der de to sidene med tyll er sydd sammen - der slutter det plutselig p stikke utfor, og på hele den andre siden av slepet er det ingenting som vises :klø: Ser at dette er veldig dårlig forklart, men det er altså 50% av slepet der tyllet stikker utenfor, og 50% der det ikke gjør det.

And ai dåont laik it! :fnise:

Men jeg tror heller ikke det kan være noe hokuspokus å få til. I allefall ikke for noen som har greie på det. Skal sjekke i mårra :jepp:

Skrevet

Liten oppdatering på hva som er gjort i helga:

- laget MM-fondant til bryllupskaka

- avtalt alt av kakebaking

- skrevet ned laaaang handleliste

- løst en del logistikkspørsmål

- organisert en del av det som må gjøres i løpet av uka

- sjekket værmelding ca 1000 ganger :fnise:

- spist is :is:

- og altså prøvd kjole

Sååå... Da ser vi ut til å være 70% ferdig med bryllupsplanlegging. Ifølge kjæres fantastiske system :hoho:

Skrevet (endret)

Plan for kvelden:

- øve på vals

- lage drikkebonger

- fortsette på spillelisten

Plan for mandag:

- mase på lokalet :fnise:

- stikke innom salongen for å forsikre meg om at de skjønner hva jeg vil ha

annerledes på hår og sminke + bestille minicolor til Kjære

- sjekke hva som finnes av blomster til å pynte til vielsen med

- kjøpe det vi mangler av hobbyutstyr til gjestebok, program og dekoren bak vår

plasser ved middagen.

- lage ferdig gjesteboka

- finne skredder til å se på kjolen min

- levere dressene til Lillegull og Kjære til hun som skal justere litt på dem (+evt

høre om hun har tid til å se på min kjole)

- finne morgengave til Kjære

- øve på valsen

- fortsette på spillelista og forhåpentligvis bli ferdige

- tippe lotto :skratte:

Endret av Anea
Gjest Pysepus
Skrevet

Heia! :vinke:

Plan B så jo bra ut den :-D Enig med deg i at det kan legge en demper på festen om gjestene får frost i seg, for den går jo ikke bort igjen... :sjenert: Og du slipper å være redd for å dalle fra landgangen! :ler: Får litt indre bilder her :skratte:

Håper du finner ut av det med kjolen iallfall!

Stor :klemmer:

Skrevet

Skjønte hva du mente med kjolen nå, og det hørtes jo veldig rart ut da... menmen, det er en enkel sak å ordne opp i iallfall :jepp: Verre om kjolen bare hadde ramlet rett av deg :fnise: Det er min store skrekk.. at jeg skal bli så tynn at jeg må holde oppe kjolen, så det skal jeg ikke!! :fnise:

Plan B så jo kjempefin ut!! :rødme: Så lenge du er like fornøyd med plan B som A så gjør det jo ikke noe :) Men så det er sagt, jeg har ingen som helst tro på værmeldinger. Alle sier at yr.no er sååå perfekt og det stemmer alllltid.. Vel! Nå har jeg fulgt med hver dag i to uker på yr.no og eneste gangene den værmeldingen stemmer er klokka ti på kvelden dagen før :sjenert:

Ser ut til at du får nok å gjøre imorgen! Masse lykke til med innspurten! Blir vel begrenset hva du har tid til KG, så jeg vil ønske deg lykke lykke til med innspurten og håper det blir en koselig uke for dere turtelduer!

Masse store :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Skrevet (endret)

Tror nok det skal gå greit ja :Nikke:

Nå skal vi danse litt. Ser ikke ut til at det blir mye spilleliste og bonger i dag gitt. Jaja. Mañana mañana :fnise: 6 dager er jo et hav av tid :skratte:

Goooode :klemmer:

Endret av Anea
Skrevet

God aften! :sjenert:

Nå næreme de sæi jo veldi! :hoppe:

Plan B ser jo flott ut. Blir sikkert kjæmpe bra.

Va det du som hadde sent inn melding til avisen og evt skulle sende på nytt dersom du måtte bytte plass?

I såfall lure je på ka det koste å få det på trykk? Her må vi betale til den lokale avisa for fødsels dags hilsen iallefall, men deet e kanskje vanlig?

:hjerte: , Ronjadatterdatter

Skrevet
God aften! :sjenert:

Nå næreme de sæi jo veldi! :hoppe:

Plan B ser jo flott ut. Blir sikkert kjæmpe bra.

Va det du som hadde sent inn melding til avisen og evt skulle sende på nytt dersom du måtte bytte plass?

I såfall lure je på ka det koste å få det på trykk? Her må vi betale til den lokale avisa for fødsels dags hilsen iallefall, men deet e kanskje vanlig?

:hjerte: , Ronjadatterdatter

I vår lokalavis koster det ingenting for fødselsdagshilsener iallefall.. Synes det er rart om det koster noe.. er det en liten avis?

Anea: Nå nærmer det seg jo VELDIG!! Høres ut som om du koser deg med forberedelsene! Og det er bra at du tar deg tid til å slappe av og ta det litt med ro også! Det skal jo ikke være BARE stress den siste uken! :klem:

Skrevet

Nå er det ikke mange dager igjen!!!

Tyll burde være greit å ordne i men for sikkerhetskyld kan du spørre noen kyndige om å gjøre det...

Jeg synes plan B så veldig fint ut jeg.. men nå vet ikke jeg hva plan A var..

er enig i det med å fryse... 17 mai var kjempekald og jeg sleit med å få varmen tilbake, endte opp med at jeg måtte gå å leggemeg i senge klokka 6...

Vi betaler ingenting for bilde i avisen.. var faktisk fotografen som foreslo det... de trykker det som reklame..

Gjest Pysepus
Skrevet

Kan det stemme at det er strålende sol der dere skal være på lørdag? At værmeldingen har forandret seg?? :-D :sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...