Gå til innhold

WoW - World of Warcraft


Gjest Heloise

Anbefalte innlegg

Det er jo kjempegøy! :)

Mitt første spel var Diablo 2, først utan, så med Expansion Pack. Artig spel, og grei introduksjon til spelverda.

Eter eit par år med det, fekk eg høyra om WoW og gleda meg fælt til det kom ut. Og det stod absolutt til forventingane!

Viss du har lyst å prøve det, er det viktig å finne ein klasse einer komfortabel med og så er det berre å sette i gong med questinga. I begynnelsen er det litt banalt lette quests, men etterkvart blir det meir utfordrande.

Sjølv spelar eg alle klassane, men likar best hunteren som eg har spelt til lvl 70. Grunnen til at eg likar hunter best er fordi at eg alltid har med meg ein "partner" å spela med, og styrer både "meg sjølv" og dyret til hunteren heile tida.

Noko som er litt dumt med spelet er at du aldri veit kven du spelar i lag med eller mot, det er mange rare folk der ute... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo kjempegøy! :)

Mitt første spel var Diablo 2, først utan, så med Expansion Pack. Artig spel, og grei introduksjon til spelverda.

Eter eit par år med det, fekk eg høyra om WoW og gleda meg fælt til det kom ut. Og det stod absolutt til forventingane!

Viss du har lyst å prøve det, er det viktig å finne ein klasse einer komfortabel med og så er det berre å sette i gong med questinga. I begynnelsen er det litt banalt lette quests, men etterkvart blir det meir utfordrande.

Sjølv spelar eg alle klassane, men likar best hunteren som eg har spelt til lvl 70. Grunnen til at eg likar hunter best er fordi at eg alltid har med meg ein "partner" å spela med, og styrer både "meg sjølv" og dyret til hunteren heile tida.

Noko som er litt dumt med spelet er at du aldri veit kven du spelar i lag med eller mot, det er mange rare folk der ute... :ler:

Det ER mange rare folk der ute, og dette er nettopp en god grunn til at jeg personlig velger å spille sammen med folk jeg kjenner fra tidligere guilds eller RL når jeg har muligheten for det. I tillegg til at folk er rare, er det mange som er uhøflige, frekke, hensynsløse, eller rett og slett ikke kan spille. Og det siste er jo egentlig litt sært, ettersom de som er på level 70 har hatt god tid til å lære seg hvordan spillet og klassen sin fungerer.

Valg av klasse henger jo litt sammen med hva man vet at man liker å spille ut fra tidligere spillerfaringer. Hvis man har liten erfaring med dataspill fra tidligere, kan det være en fordel å velge en klasse som er rimelig enkel hvertfall i starten, eller starte spillet sammen med noen andre der man tenker klassebalanse.

Linn3c - hvis du liker hunter, har du prøvd warlock? Jeg lurer på om jeg kanskje liker warlock enda bedre, fordi den har flere ting å spille på samtidig som den er en petklasse. Ellers er jeg glad i hybridklassene, selv om jeg lærte dem å kjenne rimelig seint i spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har nettopp laga meg ein warlock, og likar det ganske bra foreløpig :)

Er for øvrig enig med deg, Antagonist, at det er best å spela med dei ein allereie kjenner. Sjølv spelar eg i lag med mannen min og liv frå KG samt mannen hennar. I tillegg til fetteren til mannen og nokre me har spelt med sidan våren 05 i det første guildet. :)

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg i Winterspring for å queste litt - kjæresten min med 70 Hunteren hjalp meg å drepe noen mobs jeg trengte, så vi surra litt på en plass for å vente på respawns. Plutselig var det en 61 Lock som begynte å rope til oss - vi måtte komme oss til helvete bort derfra, han holdt på med en quest og hadde vært der i timesvis og så kom vi å ødela alt for han. Han skulle visstnok kutte strupene våre og #%¤&¤%#¤ hele tiden. Det var ikke måte på galle han klarte å spy ut. Det var fanden meg mye stygt som kom ut av kjeften på han!

Tenk at det er 12-års grense på spillet! Enn hvis det var en 12-åring som fikk dette slengt i trynet? Søsteren min på 11 år, blir lei seg hvis noen sier at hun gjør noe feil, så hun hadde sikkert begynt å gråte hvis han hadde brølt dette til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignore-funksjonen er fin i sånne situasjonar. ;)

Men det er jo mulig å sei ting på ein litt høflig måte då.. Blir flau over å møte sånne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ja, har en Rogue main, lvl 70 ellers diverse små. Spiller på Runetotem. Ganske dårlig server egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ignore-funksjonen er fin i sånne situasjonar. ;)

Men det er jo mulig å sei ting på ein litt høflig måte då.. Blir flau over å møte sånne folk.

For enkelte er det lav terskel for å spy ut edder og galle overfor folk når man ikke står ansikt-til-ansikt med dem. Uansett kan jeg love at det ikke bare er barn i 12-årsalderen som kan ta seg nær av denslags gloser, men uansett handler det vel om nettvett og det å lære seg hva man kan forvente når man kommuniserer med andre folk online. Man blir mer hardhudet etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enkelte har det veldig mykje lettare å vera frekk og spydig på nett. Men det ser ein jo andre plassar enn ingame i WoW også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg i Winterspring for å queste litt - kjæresten min med 70 Hunteren hjalp meg å drepe noen mobs jeg trengte, så vi surra litt på en plass for å vente på respawns. Plutselig var det en 61 Lock som begynte å rope til oss - vi måtte komme oss til helvete bort derfra, han holdt på med en quest og hadde vært der i timesvis og så kom vi å ødela alt for han. Han skulle visstnok kutte strupene våre og #%¤&¤%#¤ hele tiden. Det var ikke måte på galle han klarte å spy ut. Det var fanden meg mye stygt som kom ut av kjeften på han!

Tenk at det er 12-års grense på spillet! Enn hvis det var en 12-åring som fikk dette slengt i trynet? Søsteren min på 11 år, blir lei seg hvis noen sier at hun gjør noe feil, så hun hadde sikkert begynt å gråte hvis han hadde brølt dette til henne.

Vurdert å si ifra til GM? Om du har navnet da.. Sånne folk som det der pleier å få seg en advarsel om man sier ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til typen min at vi burde reporte han, men han sa at det var ikke noe vits, det kom aldri til å nå fram osv. Angrer på at jeg ikke gjorde det, husker ikke navnet hans nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller!

Har ikke mye å skryte da, for får aldri nok tid til å spille synes jeg, med jobben og at vi bare har 1 pc på deling, mannen og jeg...

Har en lvl 40 night elf hunter, en lvl 23 draenei mage, en lvl 19 night elf hunter (ja da jeg vet, hvorfor ha to hunters, men jeg liker dem best!) og en lvl 15 night elf druid. Pluss noen farmer chars som ikke er verdt å nevne.

Spiller på Magtheridon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til typen min at vi burde reporte han, men han sa at det var ikke noe vits, det kom aldri til å nå fram osv. Angrer på at jeg ikke gjorde det, husker ikke navnet hans nå..

Det noteres faktisk.. De har blitt strengere på det. Det og de som står i byen og skal selge gull fra internett sider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en teit tråd. Alle veit at det ikke finnes jenter på internett, så hvordan skal dere kunne spille warcraft? Jeg er ikke så lettlurt, for å si det sån. Sett på deg no nikken, din gris!

Jeg har en lvl 45 hunter, en lvl 25 mage, en lvl 25 shaman, og en lvl 25 warrior. Har mange andre figurer også, såklart... Ikke at jeg spiller på noen av dem, siden wow er et fantastisk kjedlig spill hvor man bare gjør det samme om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om igjen, helt til man er lvl 70. Da kan man byne å raide, å det er heller ikkeno gøy!

Hmm... Det er ikke så kjedlig, da... Jeg tror faktisk jeg blir nødt til å spille det litt nå! Spiller på earthen ring og daggerspine. RPPVP sørvere er kule, for da kan man skyte rollespillere :P

Edit: Nei, det skal jeg ikke! Jeg har jo akkurat kjøpt meg xbox... Er det noen som vil væææme?? :sjarmor: *prøver å dra damer med den nye fine spillemaskina si*

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, for en teit tråd. Alle veit at det ikke finnes jenter på internett, så hvordan skal dere kunne spille warcraft? Jeg er ikke så lettlurt, for å si det sån. Sett på deg no nikken, din gris!

Jeg har en lvl 45 hunter, en lvl 25 mage, en lvl 25 shaman, og en lvl 25 warrior. Har mange andre figurer også, såklart... Ikke at jeg spiller på noen av dem, siden wow er et fantastisk kjedlig spill hvor man bare gjør det samme om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om og om igjen, helt til man er lvl 70. Da kan man byne å raide, å det er heller ikkeno gøy!

Hmm... Det er ikke så kjedlig, da... Jeg tror faktisk jeg blir nødt til å spille det litt nå! Spiller på earthen ring og daggerspine. RPPVP sørvere er kule, for da kan man skyte rollespillere :P

Edit: Nei, det skal jeg ikke! Jeg har jo akkurat kjøpt meg xbox... Er det noen som vil væææme?? :sjarmor: *prøver å dra damer med den nye fine spillemaskina si*

enten så er du komplett idiot ,eller så var dette en komplett idiotisk spøk, uansett, alle dine innlegg her får et glatt og elegant blikk av meg som bare overser deg fremover.

jada, jeg er dum som bryr meg om så teite svar som dette, men det irriterer meg med tåplige mannfolk som tror de eier wow og nett generelt....

alt mannfolt kan om nett er å laste porr anyway...(greit, noen få unntak) men sånne som deg kan ikke annet enn å irritere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet det har vært diskusjoner her om barn som vil spille WoW, men nå er jeg mer interessert i å vite om det er noen her som faktisk spiller det selv? ;)

Gjør du? Kom ut av skapet her, hehe :ler:

Jeg spiller, og begynte pga. typen. Spiller innimellom med moren min men hun byttet server, desverre. Noen flere her som er "nerder" som meg? ;)

Både jeg og samboeren min spiller WoW. Jeg har en lvl 70 hunter.

Før WoW så spilte vi Everquest og gikk over til Everquest 2 når det kom ut. Men etter en stund så mistet liksom Everquest 2 piffen og det ble rett og slett kjedelig å spille.

Vi spiller innimellom nå. Vi er med i et guild og det er ikke så forferdelig mye og gjøre for lvl 70 spillere i guildet utenom å hjelpe de andre i guildet med quester osv.

Men det er gøyt for det. Jeg har prøvd meg på de forskjellige rasene og klassene. I tillegg til en lvl 70 hunter, så har jeg også en lvl 34 priest og en druid ( husker ikke lvl ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiller innimellom nå. Vi er med i et guild og det er ikke så forferdelig mye og gjøre for lvl 70 spillere i guildet utenom å hjelpe de andre i guildet med quester osv.

Om dere ikke raider, er det jo likevel mye å ta seg til på level 70. Vanlig pvp og arena er jo gode alternativer, og ellers er det jo også mange factions å få reputation med - så får dere stilig utstyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok Yme var ironisk, lubiluu..

Kansje litt :fnise:

Hvis man leser litt på sånne gamerforumer så blir jo alle helt sjokkert når det er en jente som skriver noe der, å det er mange som ikke tror på at det er ei jente en gang gang.

Jeg har sagt noe lignende som det her før, å da var det også en del jenter som blei sinte. Hvorfor det? Det er jo helt åpenbart sarkasme, speseilt når jeg skriver "det finnes ikke jenter på internett" på et forum hvor flesteparten av brukærne er jenter/damer, og som morra mi faktisk er medlem :fnise:

Men jeg tilgir deg Lubiluu! Du hadde sikkert mensen, å kunne ikkeno for utbruddet ditt... (hu kommer aldri til å bli venn med meg nå, vøtt hehehe)

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...