Gå til innhold

For alle Ålesund og omegn bruder


Sympatia

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle gifteklare:-)

Nå er jeg endelig blitt gift med min kjære:-) 29mars stod jeg brud i borgund kirke:-)

Planleggingen har vært litt av en tid med både positivt og negativt så tenkte jeg ville gi dere her inne litt tips,råd og kanskje til og med advarsler:-)

Det er tross alt en stor dag det er snakk om.

Lokalet og kirken ble kjapt bestemt, Borgund kirke og Jeger og Beger i Fremmerholen. Det er et utrolig skjønt lokale og betjeningen der inne er alldeles fantastiske. Holdt jevn kontakt med Aud Harjo som har det meste av ansvaret der inne iallefall når det kommer til utleie, og hun er helt enestående.

Kokken laget nyyyydelig mat og alt gikk helt knirkefritt:-)

Kjoler til meg selv, min forlover,min mor og min lillesøster var ikke så enkelt. Det skulle jo være den rette:-) Jeg kjøpte min på Oksnes og var strålende fornøyd, de gav gode råd og hjelp. Og de tilpasset kjolen nøyaktig slik jeg ville ha den før den store dagen. Men de tre andre som skulle ha kjoler var ikke fullt så heldige...etter en del research på nettet bestillte de fra Torunns Drømmekjoler.Vi var der hos henne alle fire og mål ble tatt og farger bestemt. Det tok sin tid men så kom gladmeldingen om at kjolene var kommet...Mammas kjole var fullstendig feilsydd og måtte syes om, lillesøster sin var heldigvis bare og legge opp, men min forlovers kjole var helt totalt feilsydd. Den var aaaalt for lang,for stor,satt skjevt osv....Torunn var ikke like enkel og ha med og gjøre når det var snakk om feil på kjolene hennes..når mamma ringte var retur totalt uaktuelt,hun kunne derimot betale for en sydame. Men forloverkjolen ville ikke en eneste sydame i byen eller på Vigra røre fordi den var så dårlig sydd at det ville ikke bli fint uansett hvordan de gjorde det....hun klarte ved hjelp av et gigantisk underskjørt og ha på seg kjolen den dagen, men desverre så blir den nok ikke brukt flere ganger.

Torunn såg ikke de feilene vi såg sa hun men gikk til slutt med på og betale tilbake halvparten av verdien til forloverkjolen.....

Kake...det er en egen historie for seg selv..fikk ufattelig dårlig behandling av både Westre og Valaker..fikk derimot god behandling hos Martin Walderhaug...fikk smake kake og ble vist både bilder og stativ...men dette skulle vise seg og bli helt forferdelig...kaken ble levert, uten stativ,feil farge på skrift,feil pynting,maglet en etasje, og ikke minst når vi da skulle skjære kaken og alle kameraer var rettet mot oss ble sjokket stort og masken vanskelig og holde når det ikke var en sjokoladekake inni den hvite marsipanen, men en helt vanlig sukkerbunn....kaken var hverken god eller slik som vi hadde bestillt den...og uten stativet så ble jo kaken et skjevt tårn i pisa på under et kvarter:-(

Hele dagen var perfekt frem til kaken kom....Hun på bakeriet skjønte ikke problemet med kaken,den var jo fin...etter en halv time med omtrent krangel,der hun bare ville gi oss igjen tre hundrede kroner( vi betalte 3000,- for kaken) gikk vi derfra med en tusenlapp og godt i minne at vi aldri skal sette våre ben der igjen!!

Fotografen vår, Karl Otto Kristiansen er som alltid utrolig dyktig. Fotoseansen var moro og vi sitter igjen med bilder som er helt fantastiske:-):-)

Frisør.make up og negler ble fikset på Chandice:-) Både jeg og min forlover var utrolig fornøyde og fikk ting akkurat slik vi ville:-) Carina på Chandice har nettopp vunnet pris som negledesigner og er utrolig dyktig i jobben sin, hun ordnet meg også på håret:-):-)

Sjøholt Catering leverte nattmaten vår og var like pålitelige som alltid, nydelig mat i rike porsjoner:-)

Organist og sollist Jostein Maude gjorde sermonien perfekt akkurat slik som vi ønsket oss:-):-)

Og Lars Tor Silnes også kalt Lasse, var verdens mest fantastiske toastmaster!!! Dagen hadde aldri blitt så bra uten ham. Han var toastmaster og stod for musikk (han synger og spiller så og si alt av sanger og spiller) dans og all underholdning:-) Tror nok han får maaaaaange flere spillejobber etter den dagen der blandt gjestene våre:-) Han anbefaler jeg på det sterkeste til alle.

Dette ble et langt innlegg men håper det kan hjelpe noen som kanskje står og bikker mellom valgene sine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen alle gifteklare:-)

Nå er jeg endelig blitt gift med min kjære:-) 29mars stod jeg brud i borgund kirke:-)

Planleggingen har vært litt av en tid med både positivt og negativt så tenkte jeg ville gi dere her inne litt tips,råd og kanskje til og med advarsler:-)

Det er tross alt en stor dag det er snakk om.

Fotografen vår, Karl Otto Kristiansen er som alltid utrolig dyktig. Fotoseansen var moro og vi sitter igjen med bilder som er helt fantastiske:-):-)

Frisør.make up og negler ble fikset på Chandice:-) Både jeg og min forlover var utrolig fornøyde og fikk ting akkurat slik vi ville:-) Carina på Chandice har nettopp vunnet pris som negledesigner og er utrolig dyktig i jobben sin, hun ordnet meg også på håret:-):-)

Sjøholt Catering leverte nattmaten vår og var like pålitelige som alltid, nydelig mat i rike porsjoner:-)

Dette ble et langt innlegg men håper det kan hjelpe noen som kanskje står og bikker mellom valgene sine:-)

Så gøy at alle valgene vi har tatt har vært riktige da!! Vi skal ha Kristiansen som fotograf også... :) Hvor tok dere bildene med han da?

Og idag bestilte jeg mat hos Sjøholt catering!! :)

Kanskje jeg skal dra Chandice å fikse neglene mine da.. Har bestilt brudeoppsett hos Cancam og er fornøyd med det valget. :)

Men det med brudekaka er vanskelig ja.... ka skal man gjøre lissom? Alle jeg kjenner anbefaler så mange forskjellige bakere... og vi bor på østlandet så vi må ta alt over tlf når det gjelder kaka. Så vanskelig det der.

Noen som har opplevd en fantastisk kake, og hvor er den kjøpt hos??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var litt uheldige med været den dagen så det ble studiobilder på oss, men likevel knall fine bilder. Men om dere skal ha sommerbryllup så har han mange fine forslag. Borgundgavlen, fergekaia på sunde (faktisk:-) ) tueneset osv osv...men det der vet Kristiansen.

Om jeg nå i ettertid skulle anbefalt et bakeri så ville jeg tatt kontakt med Myrstad mathus om jeg var dere.. eller om det går under Spar i katalogen det vet jeg ikke, i så fall Spar Spjelkavik. Der er de veldig flinke.

Can cam tror jeg ikke du vil angre på nei:-) Lykke til. Og om jeg kan være til mere hjelp må du bare spørre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var litt uheldige med været den dagen så det ble studiobilder på oss, men likevel knall fine bilder. Men om dere skal ha sommerbryllup så har han mange fine forslag. Borgundgavlen, fergekaia på sunde (faktisk:-) ) tueneset osv osv...men det der vet Kristiansen.

Om jeg nå i ettertid skulle anbefalt et bakeri så ville jeg tatt kontakt med Myrstad mathus om jeg var dere.. eller om det går under Spar i katalogen det vet jeg ikke, i så fall Spar Spjelkavik. Der er de veldig flinke.

Can cam tror jeg ikke du vil angre på nei:-) Lykke til. Og om jeg kan være til mere hjelp må du bare spørre:-)

Vi har avtalt med Kristiansen at han skal komme til Skodje (der jeg skal gifte meg) om det blir fint vær. Er jo så utrolig fint ute ved utkikkspunktet til Skodje Bruene, samt hagen rundt lokalet vårt. Blir det stygt vær håper vi på at han kan ha med et skjermbrett og lys så vi kan ta bilde inne i det stooore partyteltet. Vi har vel bare en time vi kan ta bildene, så da tar jo d en halvtime tur/retur Skodje-Blindheim.

Pappa sa til meg nettopp at det var Myrstad han hadde tenkt å overtale oss til å fikse kake hos. :)

Du har gjort meg så glad over mine valg idag! Takk så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja..., svaret kom litt sent, men angående det lokalet jeg lurte på å leie for min venninne (Jeg er forlover) er nå i boks!!!

Det ble Arbeidern. :juhu:

Jeg har også klart å finne et til meg selv, men det blir ikke i den byen (Hemmelighetsskriverier... :fnise: ) det bryllupet skal foregå.

Tusen takk for alle gode tips!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lady82
Hei igjen alle gifteklare:-)

Nå er jeg endelig blitt gift med min kjære:-) 29mars stod jeg brud i borgund kirke:-)

Planleggingen har vært litt av en tid med både positivt og negativt så tenkte jeg ville gi dere her inne litt tips,råd og kanskje til og med advarsler:-)

Det er tross alt en stor dag det er snakk om.

Lokalet og kirken ble kjapt bestemt, Borgund kirke og Jeger og Beger i Fremmerholen. Det er et utrolig skjønt lokale og betjeningen der inne er alldeles fantastiske. Holdt jevn kontakt med Aud Harjo som har det meste av ansvaret der inne iallefall når det kommer til utleie, og hun er helt enestående.

Kokken laget nyyyydelig mat og alt gikk helt knirkefritt:-)

Kjoler til meg selv, min forlover,min mor og min lillesøster var ikke så enkelt. Det skulle jo være den rette:-) Jeg kjøpte min på Oksnes og var strålende fornøyd, de gav gode råd og hjelp. Og de tilpasset kjolen nøyaktig slik jeg ville ha den før den store dagen. Men de tre andre som skulle ha kjoler var ikke fullt så heldige...etter en del research på nettet bestillte de fra Torunns Drømmekjoler.Vi var der hos henne alle fire og mål ble tatt og farger bestemt. Det tok sin tid men så kom gladmeldingen om at kjolene var kommet...Mammas kjole var fullstendig feilsydd og måtte syes om, lillesøster sin var heldigvis bare og legge opp, men min forlovers kjole var helt totalt feilsydd. Den var aaaalt for lang,for stor,satt skjevt osv....Torunn var ikke like enkel og ha med og gjøre når det var snakk om feil på kjolene hennes..når mamma ringte var retur totalt uaktuelt,hun kunne derimot betale for en sydame. Men forloverkjolen ville ikke en eneste sydame i byen eller på Vigra røre fordi den var så dårlig sydd at det ville ikke bli fint uansett hvordan de gjorde det....hun klarte ved hjelp av et gigantisk underskjørt og ha på seg kjolen den dagen, men desverre så blir den nok ikke brukt flere ganger.

Torunn såg ikke de feilene vi såg sa hun men gikk til slutt med på og betale tilbake halvparten av verdien til forloverkjolen.....

Kake...det er en egen historie for seg selv..fikk ufattelig dårlig behandling av både Westre og Valaker..fikk derimot god behandling hos Martin Walderhaug...fikk smake kake og ble vist både bilder og stativ...men dette skulle vise seg og bli helt forferdelig...kaken ble levert, uten stativ,feil farge på skrift,feil pynting,maglet en etasje, og ikke minst når vi da skulle skjære kaken og alle kameraer var rettet mot oss ble sjokket stort og masken vanskelig og holde når det ikke var en sjokoladekake inni den hvite marsipanen, men en helt vanlig sukkerbunn....kaken var hverken god eller slik som vi hadde bestillt den...og uten stativet så ble jo kaken et skjevt tårn i pisa på under et kvarter:-(

Hele dagen var perfekt frem til kaken kom....Hun på bakeriet skjønte ikke problemet med kaken,den var jo fin...etter en halv time med omtrent krangel,der hun bare ville gi oss igjen tre hundrede kroner( vi betalte 3000,- for kaken) gikk vi derfra med en tusenlapp og godt i minne at vi aldri skal sette våre ben der igjen!!

Fotografen vår, Karl Otto Kristiansen er som alltid utrolig dyktig. Fotoseansen var moro og vi sitter igjen med bilder som er helt fantastiske:-):-)

Frisør.make up og negler ble fikset på Chandice:-) Både jeg og min forlover var utrolig fornøyde og fikk ting akkurat slik vi ville:-) Carina på Chandice har nettopp vunnet pris som negledesigner og er utrolig dyktig i jobben sin, hun ordnet meg også på håret:-):-)

Sjøholt Catering leverte nattmaten vår og var like pålitelige som alltid, nydelig mat i rike porsjoner:-)

Organist og sollist Jostein Maude gjorde sermonien perfekt akkurat slik som vi ønsket oss:-):-)

Og Lars Tor Silnes også kalt Lasse, var verdens mest fantastiske toastmaster!!! Dagen hadde aldri blitt så bra uten ham. Han var toastmaster og stod for musikk (han synger og spiller så og si alt av sanger og spiller) dans og all underholdning:-) Tror nok han får maaaaaange flere spillejobber etter den dagen der blandt gjestene våre:-) Han anbefaler jeg på det sterkeste til alle.

Dette ble et langt innlegg men håper det kan hjelpe noen som kanskje står og bikker mellom valgene sine:-)

ang Lars Tor Silnes som du hadde i ditt bryllup, å ka kosta han å leie inn for en hel kveld? å han blir både toastmaster og solist?

Er vanskeli finne flink folk til slikt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja..., svaret kom litt sent, men angående det lokalet jeg lurte på å leie for min venninne (Jeg er forlover) er nå i boks!!!

Det ble Arbeidern. :juhu:

Jeg har også klart å finne et til meg selv, men det blir ikke i den byen (Hemmelighetsskriverier... :fnise: ) det bryllupet skal foregå.

Tusen takk for alle gode tips!

:klem:

Kan jeg spørre hva det koster leie Arbeideren? Skal gifte oss ute, men trenger en backup i tilfelle dårlig vær. Hvem kontaktet du for avtale?

Flink forlover som tar på seg oppgaven med å finne lokale, må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva det koster leie Arbeideren? Skal gifte oss ute, men trenger en backup i tilfelle dårlig vær. Hvem kontaktet du for avtale?

Flink forlover som tar på seg oppgaven med å finne lokale, må jeg si!

Hehe.

Takk takk... Det var mye egen vinning også, skaffet meg litt erfaring siden jeg selv var på jakt etter lokaler i min hjemby.

Jo, det skulle visst koste mellom 8-9000. Inkludert å leie hele treetasjes bygningen, vakt som er tilstede under hele selskapet, og vask av lokalet.

Det man må stå for selv er pynting og rydding.

Det var visst snakk om 2500 eller noe i fastpris for de første 4 timene eller noe, og 350kr pr time etter det.

Og man fikk dagen før til pynting, og gjerne noen timer dagen etter til rydding uten ekstra kostnad.

Vi kontakten Børsen. Gå på nettposten.no og finn "kulturhusa" og klikk deg videre til Arbeidern. der finner du tlf-nr.

Alkohol/drikke, mat og serveringspersonale o.l. ordner man selv. Og etter det jeg har lært fra denne "ferden" med å finne lokaler, så lønner det seg. For alkohol og middag hos selskapslokale-utleiere som fører restaurant i tillegg blir DYRT. I tillegg må man da betale kaffeutgifter. You see?

MASSE LYKKE TIL!!!

:bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Lasse, Lars Tor Silnes så betalte vi 7500 for og leie ham. Nå kjenner vi ham litt fra før men tror det er den vanlige prisen:-) Da styrer han hele kvelden, dere trenger ikke bekymre dere for en ting. Han skaper stemning fra første sekund og holder den der hele kvelden. Han gjør alt, ttd, toast taffel dans som det heter. han står for leker utover kvelden,spiller og synger osv osv. Jeg har ikke et eneste negativt ord og si om Lasse. www.silnes.com de kan du lese litt info:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i bryllup eller har tenkt å ha bryllup på sunnmøre museum?

Er lenge siden jeg har vært der så jeg er litt usikker på hvordan det ser ut å hvor godt det egner seg til bryllup?

Er vell mest snakk om kafeen siden vi blir over 60:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei igjen alle sammen:-)

For alle dere som skal legge negler i Ålesund til bryllup eller fest så må jeg bare få anbefale Carina hos Me Myself and I. Hun jobbet tidligere på Chandice der jeg fikk gjort alt til bryllupet mitt, men nå har hun startet for seg selv i lokalene til Me myself and I. Hun er eneste i byen som har den geleen hun bruker og den holder seg gjennom det meste:-) Virkelig og anbefale:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LA8PV
Hei igjen alle sammen:-)

For alle dere som skal legge negler i Ålesund til bryllup eller fest så må jeg bare få anbefale Carina hos Me Myself and I. Hun jobbet tidligere på Chandice der jeg fikk gjort alt til bryllupet mitt, men nå har hun startet for seg selv i lokalene til Me myself and I. Hun er eneste i byen som har den geleen hun bruker og den holder seg gjennom det meste:-) Virkelig og anbefale:-)

Tar ikke noe som kommer fra deg seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_Tutta_*
Tar ikke noe som kommer fra deg seriøst.

Hahaha :) Jeg bare må le av dere altså. Er det noen som har fornærmet noen i en diskusjon og så får man høre det for evig og alltid?

Supermorsomt!

Fikk meg en god latter av denne slutten på tråden.

Og sånn på siden: Brudepar er det travleste i verden! Eller brudene rettere sagt.

Alt skal være så spesielt, annerledes, fantastisk og 100% vellykket!

Hva så om kaken ikke smaker akkurat slik man tenkte? Jeg er sikker på den ikke smakte dårlig!

Hold fokus på at man gifter seg for å bekrefte at man skal leve sammen resten av livet, så blir nok selskapet bra uansett standard og antall kakehyller ;)

Og grunnen til at jeg havnet inn på denne tråden? Søkte etter noe helt annet så det var bare tilfeldig, så dere får bære over med meg.

Men takk for en god latter, det forlenger livet har jeg hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta igjen

og ikke minst når vi da skulle skjære kaken og alle kameraer var rettet mot oss ble sjokket stort og masken vanskelig og holde når det ikke var en sjokoladekake inni den hvite marsipanen, men en helt vanlig sukkerbunn....

Hihi. Hvis man henger seg opp i slikt bør man kanskje revurdere grunnene til å holde et bryllup.

Tror du noen av gjestene tenkte: Oh my God! Ingen sjokoladekake???

Unnskyld hvis dette betyr veldig mye for deg, men jeg synes kanskje du overdriver betydningen en smule. Bryr mannen din seg om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm okei, altså jeg har ikke sagt at denne kaken ødela dagen min. Poenget med innlegget var som jeg også skrev at folk skulle få tips om hvem som driver seriøst i denne byen og hvem som ikke gjør det. Klart jeg ble skuffet over kaken, og ja det ble mannen min også. Og samtlige gjester i bryllupet kommenterte om kaken skulle være slik, skjev og uten stativ. Men for all del min dag var perfekt, en kake klarer ikke å ødelegge den lykkeligste dagen i en kvinnes liv:-):-)

Man vil gjerne at dagen skal bli perfekt og da er det greit og kunne lese litt om andres erfaringer, som jeg selv gjorde gjennom hele planleggingen min. Dette forumet er supert for de som lurer på alt fra a til å. Og de som ikke måtte takle og høre litt kritikk eller at folk har delte meninger så synd for dem.

Ønsker alle kommende bruder lykke til og måtte deres dag bli like god som min:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Gjesten_*

Du har all rett til i kritisere det du var missfornøyd med. Det er ikke opp til andre å bedømme om det er bagateller.

Man skal alltid forvente å få det man bestiller, og betaler for, uansett om det er bryllup eller ikke.

Syns informasjonen du la ut var utmerket for en som er i planleggingsfasen. Håper virkelig at de som vært gjennom "den store dagen" vil dele både positiv og negativ informasjon på forumet.

:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Super forum for oss gifteklate.

Skal gifte meg med min kjære 27. September 2008, så det begynner å nerme seg.

Finner det litt søkt at en persjon som ikke går med gifteplaner klarer å tulle seg inn på et forum som dette, å lire av seg negative gloser, og sarkastiske meninger. Da har personen sansynelig vis lite å fylle fritiden med.

(Bare en liten bemerkning)

Det jeg synes har vært den største utfordringen til nå er å skaffe musikk til kvelden og bil, så om det er noen som vet om noe, hva som helst, så er det bare å si fra. Alt av innteresse.

Synes det er supert med råd og veiledning, men når det kommer til saken så er smaken som baken, delt. Vi skal bruke baker Walderhaug, og jeg har ikke annet en god ord å bruke om dem. De har en super cervis, og spør du meg så er de den eneste av sitt slag igjenn i ålesund, alle de andre driver med masseproduksjon, baker Walderhaug er ordentlige håntverkere. Har brukt dem i alle år, og har altid vert fornøyd.

Når det gjelder hår og make up så er det bare å spørre, har vert i bransjen i mange år, og vet hvem som er flink og hvem som ikke er fult så flink.

Fotografer er jo egentlig noe for seg selv, og jeg tror ikke nødvendig vis at de mest ommtalte er de beste. Men uansett hvem man velger så tror jeg det er viktig å sette opp en kontrakt som redder dagen om fotografen mot formodning skulle bli syk, eller noe annet skulle dukke opp.

For meg finnest det bare ett selskapslokale, og det er frimurer Logien, det er desidert byens fineste, med sine majestetiske saler, og fult utstyrt kjøkken.

Til orientering så finnest det bare en plass som leiger ut runde bord, og det er XL, om det var noen som lurte, for dette brukte jeg enofmt lang tid på å finne ut.

Thala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

Har sett gjennom tråden og har fått gode tips til lokaler.

Imidlertid er det flere som sier at flere hoteller i Ålesund har plass til selskap.. Noen som vet hvilke hoteller som kan huse en bryllupsfest på ca 50 mennesker?

Bor i en helt annen landsdel, så det er ikke lett å bare "stikke innom" hotellene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...