Gå til innhold

For alle Ålesund og omegn bruder


Sympatia

Anbefalte innlegg

Å?

Er det også noe? vet du hva det heter? Sånn eksakt?

[/quote

Det heter Sunnmøre Museum :)

Det er ett veldig greit lokale faktisk. Så det blir der hvor det vanligvis er kafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter Sunnmøre Museum :)

Det er ett veldig greit lokale faktisk. Så det blir der hvor det vanligvis er kafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting; :rope: Til dere som bor i Ålesundsområdet....

Hva har skjedd med glasshuset? Eksisterer ikke dette lenger? Jeg sendte en mailforespørsel, og fikk feilmelding tilbake om at e-postadressen ikke eksisterer!?!?!?!?!?!

Jeg vet at dette er et fint bygg hvor det kunne vært fint å leie lokaler, vært der før selv... Men er det bare det at det er helt håpløst å finne selskapslokaler i den byen??

(gulesider.no - "Selskapslokaler ålesund" 8 treff. HALLO??? 8?????? :klø: Var ikke det litt stusselig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

Klarte ikke å finne noe på Sunnmøre Museum skjønner du.., derfor jeg trodde det var enn annet navn på det. Jaja.. :sukk:

Eneste jeg fant av lokaler der var et av disse gamle stuene med kapasitet til 40. Max. Og det er halvparten av hva det må være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flere selskapslokaler
Hei :)

Lokaler har vert et mareritt for meg, er omsider nesten i boks.

Her er noen lokaler i Ålesund:

Sil-huset i spjelkavika (mange pokaler på veggene)

Sif-huset i skarbøvika ( også mange pokaler)

Aksla-huset (fikk ikkje tak i dei)

Sngens hus , Voldsdalsberga ( du må kjenne nokken som synger i en av de 4 korene som eiger det...

Avholdshjemmet v. Kremmergården (alkoholfritt ja, slitne do, men flott jugend-sal, høyt under taket

Jeger og Beger i Fremmerholen

Rollon-huset, Larsgården (frarådes på det sterkeste! )

Atlanterhavsparken (koselig med masse t-lys på berga inne)

Frimurer logen, Aspøya

Blindheim klubbhus, ca 2500,- pr dag

Flisnes grendahus

I tillegg har du:

Arbeideren

Fjellstua

Fiskerimuseet ( Oluf Holm bua )

Odd Fellow ( Odd fellows selskapslokaler )

Color Line Stadion

Aalesund Klubselskap (mulig du må kjenne noen som er medlem for å få leie lokaler)

Foreningen Nord-Norge (Nedre Strandgt.)

XL Diner (XL )

Om bryllupet kan foregå litt utenfor byen er det og muligheter her:

Rorbua Vegsund ( Vegsund Marina )

Johansbuda Valderøy ( Johansbuda )

Ellingsøy idrettslags klubbhus

Stette grendahus

Sikkert flere og, men ikke flere jeg kommer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Museumskafeen

Kafébygget vart opna i 1996 og inneheld kafé, kjøkken, toalettar, museumsbutikk, lager og foredragsal.

Bordsetting for maks 100 personar. Her har vi trådlaust nettverk og lerret. Du har tilgang til eit godt utstyrt kjøkken og kjølerom. Leiges ikkje ut i juli månad.

Kafeen høvar godt til større formelle lag.

Pris 2008 privat/bedrift kr 6750,-/8000,-

http://www.sunnmore.museum.no/ :D ikke noe bilder der da.. men du kan kanskje sjekke google sine bilder? .. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, lokalet v Borgundgavlen er Jerwel-huset. De har egen nettside, bare søk på navnet på Google, så finner du det.

De har egen kokk og serveringspersonale. Tror det var plass til sånn ca 40 til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, lokalet v Borgundgavlen er Jerwel-huset. De har egen nettside, bare søk på navnet på Google, så finner du det.

De har egen kokk og serveringspersonale. Tror det var plass til sånn ca 40 til middag.

Da må du søke på Jervell og ikke Jerwel. ;)

Se her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du søke på Jervell og ikke Jerwel. ;)

Se her!

Jepp.. I know.. Har sendt forespørsel også, men trenger et lokale som rommer opptil 80 pers.

Det har nå kommet fram til at en samfunnshus av et eller annet slag (eller noe lignende) hvor man kan ta med alkohol selv og ordne catering er det beste. Og jeg sliter fortsatt... Sukk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, lokalet v Borgundgavlen er Jerwel-huset. De har egen nettside, bare søk på navnet på Google, så finner du det.

De har egen kokk og serveringspersonale. Tror det var plass til sånn ca 40 til middag.

Ikke bare Jervel huset i Borgundgavelen som leies ut til selskap/bryllup!!:)

Ring til museet der inne, så gir de deg oversikt. (kafeen tar ca 100 gjester)++

Der er eget kjøkken som kan brukes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare Jervel huset i Borgundgavelen som leies ut til selskap/bryllup!!:)

Ring til museet der inne, så gir de deg oversikt. (kafeen tar ca 100 gjester)++

Der er eget kjøkken som kan brukes:)

Heihei og tusen takk. :) Jeg har sendt dem en utdypende forespørsel på mail - for over en uke siden - og ikke fått noe svar. Så hvis de har sånne holdninger..... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og tusen takk. :) Jeg har sendt dem en utdypende forespørsel på mail - for over en uke siden - og ikke fått noe svar. Så hvis de har sånne holdninger..... :sur:

Nei? Huff.. Det var jo litt rart. :tristbla: Ikke bare å prøve å ringe de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei? Huff.. Det var jo litt rart. :tristbla: Ikke bare å prøve å ringe de da?

Joda, selvfølgelig. Men da føler jeg meg liksom så dum:

"-Hei, jeg fikk ikke noe svar av dere jeg, så jeg ringer liksom og maser også."

Det blir liksom litt flaut.

Og er det ikke en grunn til at mailadressen er der? :regler:

Den til museet var tilogmed direkte til den som driver med kafeen og utleie, så det irriterer meg grenseløst. :kjefte:

(Her var det mye "liksom'er" , men det var liksom litt irriterende. :ler: )

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvfølgelig. Men da føler jeg meg liksom så dum:

"-Hei, jeg fikk ikke noe svar av dere jeg, så jeg ringer liksom og maser også."

Det blir liksom litt flaut.

Og er det ikke en grunn til at mailadressen er der? :regler:

Den til museet var tilogmed direkte til den som driver med kafeen og utleie, så det irriterer meg grenseløst. :kjefte:

(Her var det mye "liksom'er" , men det var liksom litt irriterende. :ler: )

hihi :fnise: Det skjønner jeg da:) Men bare å mase!! ;) Det hadde i allefall jeg gjort. Kan jo hende de har mange å svare? :sjenert: Eller kanskje ikke:P Men det finner du i allefall ut om du ringer;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dem.

Kanskje er de som driver det "ikke helt oppdatert" og foretrekker telefon.

Jeg vet steder hvor de svarer på mailer, men ringer du får du raskere, bedre og hyggeligere informasjon - rett og slettf ordi innehaverne ikke er særlig datakyndige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ring dem.

Kanskje er de som driver det "ikke helt oppdatert" og foretrekker telefon.

Jeg vet steder hvor de svarer på mailer, men ringer du får du raskere, bedre og hyggeligere informasjon - rett og slettf ordi innehaverne ikke er særlig datakyndige:)

:ler:

Hehe.. Joda, dere sier noe.. Nå har jeg fått tilbakemelding fra de mest aktuelle, og det begynner å snøre seg. Faktisk. :juhu: (Det viste seg at den ene utleieren hadde rotet vekk mailadressen min, og den andre var bare litt treg) Hehe... Fikk beklagelser fra dem begge. Jeg er skadelig prinsippfast. :fnise:

I helgen blir det bestemt, sannsynligvis, så får vi se da...

Jeg kan jo alltids oppdatere dere. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hehe.. Joda, dere sier noe.. Nå har jeg fått tilbakemelding fra de mest aktuelle, og det begynner å snøre seg. Faktisk. :juhu: (Det viste seg at den ene utleieren hadde rotet vekk mailadressen min, og den andre var bare litt treg) Hehe... Fikk beklagelser fra dem begge. Jeg er skadelig prinsippfast. :fnise:

I helgen blir det bestemt, sannsynligvis, så får vi se da...

Jeg kan jo alltids oppdatere dere. :tommelopp:

Ja, det må du gjerne gjøre:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E leia fortsatt etter frisør sjøl.

E ville egentlig bli frisert hos Birdie, men der skal ho eine ut i svangerskapspermisjon, så da tar dei ikkje imot bruder fra sommeren av.. dumt, for e har hørt mye bra om dei.

Tror at Candice har mulighet for at bare du og forloveren kan vere der. Går jo ann å høre :)

Can Cam har søkt om skjenkebevillning, for å kunne servere champagne til bruden.

Trodde at Birdies var nedlagt jeg. Vet der fortsatt er salong, men den heter vel noe annet. De ble vel drevet av mor og datter? Datter jobber hvertfall nå på CanCam i Løvenvoldgata og jeg mener hun het Kristin, hun er hvertfall utrolig dyktig, så du kan jo høre der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MissVims_*

Hu-hei, nå ble jeg litt småstressa her. :)

Jeg gifter meg i juni i spjelkavik kirke(som har blitt knallfin) og skal ha selskapet på blindheim klubbhus.

Musikk og mat er også i orden.

Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal bestille bryllupskaka, jeg har hørt negative ting om både Valaker. Walderhaug og Westre, så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre der.

Og har noen forslag til bordkort? Jeg lurte litt på å få trykket opp et hefte til sanger og sånn, er det noen som vet hvem som er flinke og billige på sånt i Ålebyen?

Jeg har stirret og stirret og stirret på bordkortforslag, men jeg har ikke funnet det rette ennå.

Lokalet får vi for 5000 inkl vask, og da får vi sette opp bordene torsdag kveld, og rydde oss ut til mandags morgen.

Men bartender da? Bør vi ha det?

Er det noen som gjør sånt i området?

Og toastmasteren bestemte seg for å trekke seg, og jeg vet ikke hvem som gjør sånt heller her i bya. .sukke:

Og jeg bytta ut brudekjolen på mandag, selv om jeg fremdeles er litt usikker på om Oksnes skal få pengene mine. De har ikke akkurat løpt etter meg for å beholde meg som kunde, men siden de ruler markedet her oppe(og leier ut drømmekjolen min), så må jeg vel dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...