Gå til innhold

For alle Ålesund og omegn bruder


Sympatia

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Jeg skal gifte meg 10 juli i Ålesund kirke :) Det og lokalet er i boks, ellers har vi i grunn ikke tenkt så mye på hvordan vi skal ha det... Er dere kommet langt i planleggingen?

Hei:-)

Jeg skulle også egentlig gifte meg 10. juli, men da var ingen av kirkene (Borgund/Ålesund) ledig, så da falt vi på 19. juni istedet. Det var kun de to datoene lokalet mitt var ledig. Hvor skal holde bryllupsfesten? Jeg skal også ha Ålesund kirke, den er så fiiin:-)

Ellers har vi:

- Spurt forlovere (1 til han og 2 til meg)

- Funnet fargetema (hvitt som basis med et hint av lilla og kanskje litt grønt) Forloverne mine skal ha lyselilla kjoler

- Skrevet gjesteliste (overstiger antallet ift lokalet, så prøver så godt vi kan og korte den med, men det er kjempevanskelig!!

- Satt av dato til brudekjoleprøving 18. juli. Skal ikke kjøpe nå, men det er kjempegøy og se hvilken type kjole jeg mest sannsynelig går for. Det vet man jo aldri på forhånd.

- Satt opp et ca budsjett, men dette justeres når vi vet hvor mye foreldre og svigerforeldre vil bidra med.

- Bestemt hvem som skal lage bryllupskaken, men ikke hvilken type

- Bestemt toastmaster, men han er på ferie så er ikke sikre på om han vil/kan

- Ellers er det mange tanker rundt dekor, blomster osv, men dette er også litt vanskelig. Jeg bruker nettet til å kikke og finne ideer.

Lykke til med planleggingen, supert om vi kan snakkes litt underveis ang tips og råd osv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt på denne jeg, skal nemlig stå brud 14.08.2010 i Ålesund, og lurer på om her er flere av oss? Eller er alle Ålesundsjenter allerede giftet bort :fnise:

Vi skal gifte oss i Ålesund 19. juni 2010:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at dinna diskusjonen e oppretta! :) Måtte selvfølgelig bli medlem når ej såg den;)

Har allerede fått mange gode tips herifra.

E d nåkken som har erfaring m Jeger og Beger?

Hei:-)

Vi skal gifte oss på Jeger og Beger 19. juni 2010:-) Har ikke noe spesiell erfaring, annet at jeg har vært der og hatt danseoppvisning engang og mamma har vært der i en 60-års dag.

Når skal du gifte deg? Jeg tar gjerne imot mer tips og råd ang Jeger og Beger om du vet noe mer nå? Jeg har iallefall kun hørt fine ting om de, og at de har egne serveringsdamer osv er jo helt topp. Vi fikk en kuvertpris på ca 370,- pr person, og det er jo veldig overkommelig. Da er det inkludert leie av lokale, forrett, hovedrett, dessert og nattmat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest giske

Ser det er mange bruder fra Giske her.. Kirken er nydelig og vi skal også gifte oss der. Det jeg lurer på er om dere har tenkt å pynte mye med blomster i kirken? Og levende lys.. må man ordne det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal (forhåpentligvis) gifte meg 10.juli i Ålesund et sted jeg også! Har ikke funnet vielsessted (HEF - vil ha noe utendørs, men er ikke sånn kjempe-kjent i området...), men har plukket ut forlovere og ordnet med selskapslokale! :) Ellers har vi ikke gjort noe enda, men tenker å beynne for fullt etter ferien! Tenker å ha tapas - noen som har prøvd Dale Kjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal (forhåpentligvis) gifte meg 10.juli i Ålesund et sted jeg også! Har ikke funnet vielsessted (HEF - vil ha noe utendørs, men er ikke sånn kjempe-kjent i området...), men har plukket ut forlovere og ordnet med selskapslokale! :) Ellers har vi ikke gjort noe enda, men tenker å beynne for fullt etter ferien! Tenker å ha tapas - noen som har prøvd Dale Kjøtt?

Har ikke prøvd Dale kjøtt i noe tapas greier, men god kvalitet, det har de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da regner jeg med at det er grei tapas der også!! Får vel prøvesmake litt, håper jeg... (det er jo en del penger det er snakk om, så...). Planlegger for fullt her - kjempemoro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari DuBedåre

Hei hei!

Skal gifte meg i august 2010, datoen er ikkje heilt "bankers" endå. Vielsen blir mest sannsynlig i Tresfjord kyrkje, men festen blir i Ålesund. Slite litt med lokale...

Tips mottas med takk!

Mari :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange bruder fra Giske her.. Kirken er nydelig og vi skal også gifte oss der. Det jeg lurer på er om dere har tenkt å pynte mye med blomster i kirken? Og levende lys.. må man ordne det selv?

Interiøret er så fargerikt i seg selv at blomster og lys er nesten overflødig. Husk på at kirken er nokså liten og intim, og det kan lett bli for mye og forstyrrende visuelt. Kirketjeneren vil tenne lys på alteret, ellers er det som regel nok å ta med en blomsterbukett eller to der framme.

Edit: det er også to sjuarmede lysestaker der, som de pleier å tenne i tillegg til alterlysene - så det blir mer enn nok levende lys der i utgangspunktet (har sjekket bilder ;) ).

Endret av eilan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vi skal gifte oss i borgund kirke den 12 juni -10

egentlig så har jeg alt klart for jeg har tenkt på drømme bryllupet mitt veldig lenge.

, men vi sliter litt med valg av lokale, vil ikke være midt i byen og liker personlig ikke jeger og beger.

Har valgt baker molnes til kake.

har aldri kunne tenkt meg å velge en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lilletussa_*

Hurra!

Endelig kan eg og delta i forumet! Blei fridd til 12. juli (måtte spørre mannen her om riktig dato... Dårlig tegn!!!), og no er det planlegging uten å ha fastsatt dato eller år.. Vi veit liksom ikkje heilt om vi går for tradisjonen gift før barn osv enda.. Heller ikkje om vi velge Ålesund/Sunnmøre eller Bergen, som vi bur i no. Eg ynskje sjølvsagt å ha bryllup heime.. Derfor veldig kjekt å lese alle tips om ulike selskapslokal her! Men det fins få lenke til heimesider då, Jeger og Beger feks.. Kva type lokal er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Selma_*

Jeg har nettopp giftet meg i Ålesund, og tenkte jeg kunne dele en erfaringer.

Jeg vil fraråde dere å bruke Salt studio som fotograf. Bildene deres er ikke spesielt bra, og de har store logoer på hvert bilde. Ikke særlig fint når man skal sende ut takkekort o.l. Vi tok nye bilder privat etter å ha brukt Salt Studio til våre brudebilder.

Vil anbefale Kristiansen og Sponland. De har vi benyttet i andre anledninger, og har vært fornøyde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Vi skal gifte oss i borgund kirke den 12 juni -10

egentlig så har jeg alt klart for jeg har tenkt på drømme bryllupet mitt veldig lenge.

, men vi sliter litt med valg av lokale, vil ikke være midt i byen og liker personlig ikke jeger og beger.

Har valgt baker molnes til kake.

har aldri kunne tenkt meg å velge en annen.

Gammel tråd her, men jeg prøver....Hvorfor liker du ikke jeger og beger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært artig å fått litt mer aktivitet på denne tråden nå som det begynner å nærme seg:)Jeg er selv juni brud og har enda ikke opplevd "det store stresset" man hører om når det kommer til bryllupsplanlegging. Synes dette er lekende lett.. foreløbig.. Ender vel opp med at jeg blir skikklig bridezilla i slutten av mai,hehe..:) Hvordan går det med planleggingen til dere? Hva slags musikk skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet om limosin eller veteranbil eller lignende i ålesund???

ålesund taxi har sluttet med sin bil og har lagt den ut for salg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om limosin eller veteranbil eller lignende i ålesund???

ålesund taxi har sluttet med sin bil og har lagt den ut for salg....

Et veldig godt tips er å kontakte Amcarklubben i Ålesund de vet garantert om noe.

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...