Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med hus:) Hva består huset av da? 1 etasje, eller to, mange rom, spent å høre:)

God bedring, hørtes ikke godt ut. Skulle foreslå omgansyke, men det stemte jo ikke :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får sånn svie under magen når jeg går, jeg :sur: Tror det er leddbånd som holder livmoren oppe som strekkes. Her ligger nok snuppa i tverr-/seteleie ennå, hun har sparket vilt på blæra mi i hele dag, au! Men litt søtt også, da :rødme:

Hm... Jeg har noe lignende, bare at det ikke er svie. Det føles mer ømt og vondt ut på en måte :klø:

Gratulerer med huskjøp, Cilipili! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med huskjøp! Fortell litt, da vell. Hvor mange soverom? Når flytter dere? Er det stor hage?

Igår følte jeg meg stort sett bra, og der varte frem til jeg skulle hjem fra jobb idag. Da jeg skulle gå til toget begynte det å gjøre veldig vondt i bekkenet, og den siste biten hjem vagget jeg skikkelig og det begynte å svi. Nå ligger jeg på sofaen og venter på at noen skal komme hjem og lage middag til meg. Tror kanskje jeg beveger meg litt for mye på jobb. Jeg har time hos fysioterapaut på mandag, og har lyst til å gå igjennom hvordan jeg skal stå/sitte/gå for å slippe å få vondt.

Nå er det under tre uker igjen til permisjon. Og under 6 uker til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lignede smerter i siden samme høyde som eggestokkene, men det kalles vel liga smerter eller noe sånt. Kramper, så jeg må strekke meg helt ut... Går jo fort over, men noen ganger varer det litt lengre...:)

Nå har jeg vasket noe babytøy i str 56 og har pakket de sammen. Har ikke noe å ha det i så har pakket det i en lekeeske fra vesla:)

Skikkelig koselig å drive med klærne :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 33 uker i dag!!! :hoppe:

7 uker og 2 dager til termin :-D Det høres jammen ikke så mye ut. Bare 4 uker til jeg har min siste arbeidsdag. Gleder meg veldig til å ha litt fri og slappe av. Merker det er tyngre nå...

Gratulerer med hus, Cilipili. Spent på hva slags hus det er :-D

God bedring for tarmkolikken. Hørtes ikke godt ut.

KaraW: Kjedelig å være såpass dårlig... Hatt vondt noen dager jeg også. Virker litt bedre i dag. Tror rett og slett det hang i etter tirsdag. Gikk litt vel mye da, og det tåler jeg tydeligvis ikke så godt lenger.

Ha en fin fredag dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare innom med litt glede!!!

Ting er så utrolig mye lettere i dag. Etter to dager med vondt hver gang jeg reiste meg og vagging så er jeg MYYYE bedre i dag.

Håper det er tirsdagen med mye gåing som har hengt igjen som gjorde det og ikke at lillegutt har snudd seg tilbake igjen.

Men uansett er det deilig å føle seg bortimot normal igjen. Var litt redd for kanskje bortimot 9 uker med sånne bevegelighetsproblemer... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 33 uker, Jente79!!!

Og så fantastisk at du føler deg så mye bedre :sol:

Vi har kjøpt et rekkehus litt utfor Sandnes. Fortsatt i samme kommune, men litt lenger borte fra sentrum. Faktisk der mannen min og jeg var naboer, kjærester og bestevenner når vi var små. (Jeg flyttet fra ham da jeg var åtte, men traff hverandre heldigvis igjen når vi var 22 :)) Så nå skal vi tilbake igjen!

Helt nytt kjøkken og bad, 3 soverom og bare litt malingsarbeid som trengs før vi flytter inn. Masse bodplass!!

Kan desverre ikke flytte inn før etter 1.juli, men har myyye å se frem til nå!!!

Ny liten gutt og nytt hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 33 uker jente79 :)

Oi så hyggelig å ha flyttet tilbake der dere har bodd før... Utrolig morsomt tenker jeg:)

I dag har jeg kjøpt stellekommode(fra Rudo), Hensvik skap(fra ikea) og malm kommode fra ikea:) Morro. Klør i fingrene å sette opp malm kommoden...

Egentlig stellekomoden, men er ikke sikker på om jeg vil ha den alikevell. For på nettsiden og i andre reklamer er den reklamert med blå stellematte, men denne jeg fikk var gul(jeg er ikke så glad i gul) og har veldig lyst å bytte den, men vet ikke om den finnes i annen butikk. Den er visst veldig populær....

Forresten jeg er 30 uker på vei i dag... Men har 8 og 1/2 uke igjen alikevell :) Spennende...

I går trodde jeg at noe var på gang faktisk.... Hadde skikkelig vondt nedentil som kom og gikk....Men ga seg etterhvert. Var plaget mye den siste måneden sist med masse maserier, men det føltes ikke ut som dem. For da jeg hadde det sist, så kom smerten, varte en stund, og døyva ut, men riene kom og forsvant like fort... Kan gått hende det bare var bekkenet så verket og :)

Mye bedre i dag :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! :)

Her skjer det fint lite på magefronten. Eg veks, det er det einaste..:ler:

Berre tenkte eg skulle sjekka om det var fleire som kunne tenka seg å vera med på oppropet...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en mnd Linn :hoppe:

Så deilig å få kjøpt litt da Felicity, har ikke kjøpt noe føler jeg :(

Skikkelig irriterende. Må ha en stellekommode og en eller annen kommode til å ha klærne hans i og! (men kan og bruke den jeg har på soverommet en stund)

Men jeg har jo ikke råd! Grrrr....hater å ha dårlig råd :(

Men ellers, intet å fortelle. Skal skrive oppgave i dag, kan ikke si jeg gleder meg. Men det må bli gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha stellebor vi også. Tenkte å ha et til å henge på veggen fra IKEA. Men de hadde det ikke inne, og får det tidligst uti mai en gang. Og må innrømme at tanken på å vralte rundt på IKEA ganske høygravid frister relativt lite.

Kan kjøpe et annet fra BRIO her i byen også. En del dyrere, men så ganske mye mer solid ut da...

Her begynner ustyret å komme på plass. Stelleplass er det viktigste... Men bør nok vente til etter lønn med å kjøpe de siste tingene.

KaraW: Så morsomt å flytte tilbake dit dere er fra da :-D

Blir sikkert bra. Deilig med rekkehus når det blir familieforøkning!!!

Linn3C:Gratulerer med 1 måned igjen. Synes det er litt tidlig å begynne med opprop for min del da... Fortsatt halvannen måned igjen...

Felicity: Gratulerer med 30 uker i går. håper ikke det blir noe mer maserier da... Er jo greit om babyen venter litt til :sjenert:

Ha en fin dag dere :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er flyttedagen her, og jeg har ikke fått lov til å gjøre en ting. Vi har hatt noen store, sterke venner her til å kjøre flyttelass. De er avgårde med siste lasset nå, og jeg har fortsatt ikke fått vært med på noen av lassene :( Jeg hadde planer om å være der ute og begynne å pakke ut og få oversikten over hvor alle tingene står. Har vært utålmodig i hele dag etter å komme ut, og nå kanskje vi ikke flytter ut dit før imorgen! Hadde så lyst til å begynne å gjøre hjemmet vårt koselig, handle inn litt godsaker til imorgen og føle at endelig er vi to kommet i det som skal bli hjemmet til familien vår.

Istedenfor har jeg sittet her og stelt istand mat til dem, som nå blir kald for de hadde lyst til å ta det siste lasset før de stoppet for å spsie. Æsj, jeg burde jo være glad og takknemmelig for at de kunne hjelpe til slik at jeg slapp, men merker at jeg akkurat nå er skikkelig irritert. Hadde jeg ikke måttet på jobb neste uke hadde det sikkert vært bedre, men nå føler jeg at flyttingen er blitt utsatt en hel uke til, siden jeg får gjort så lite denne helgen :(

Huff, det var godt å få det ut. Vil ikke ta det opp med mannen min forran vennene hans. Men nå er de sikkert snart tilbake, så da får jeg gå og varme opp maten igjen og bli på godt humør slik at jeg får takket dem skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det greieste å holde på med flytting når en er gravid nei... Litt kjedelig når en ikke får gjort noe selv. En blir jo litt utålmodig.

Men det ordner seg sikkert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei.

Ja veldig stille. Men har ofte sett det i helgene :)

I går satt jeg opp stellekomoden. Blåste i om den var gul på toppen istedenfor blå. :)

Ellers så var vi på legevakten med vesla i går, hun er så pjusk for tiden. men de fant ikke ut av det. Tenker meg at hun også er i ferd med å utvikle cøliaki. Men tidlig å se enda....

Håper dere ellers har hatt en fin helg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hatt en veldig fin helg. Var i diamant bryllup til mine besteforeldre på fredag. Morsomt å høre hvor mye de gleder seg til å bli oldeforeldre :-D

Mormor er i full gang med å strikke sokker til lillegutt :-D

Har kjøpt tåteflasker, brystpumpe og sterilisator på finn i helga. Skal sendes i morra. Veldig spent på om det er bra.

Sprinkelsenga er ferdig montert på barnerommet og det meste er vasket nå.

Begynner å falle på plass.

Mangler fortsatt stellebord da... Er jammen ikke enkelt med lite bad... Vurderer et veggmontert et, men min kjære er ganske skeptisk til at det ikke er noe støttebein eller lignende på noen av dem vi har funnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for oss hadde vært stellebord som hang på veggen, men det ene barnet jeg passet i en bhg lå oppå det da det ramlet ned fra veggen, så jeg har desverre ikke turt å kjøpe det jeg etter at faren fortalte det. Da må det være ganske sikkert, og at det er hengt virkelig trygt, eller så hadde jeg ikke turt.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

I dag skal jeg på sykehuset. Har fått innkalling på kvinneklinikken, det står ikke hvorfor jeg skal dit, men går ut ifra at det er samtale ang. keisersnittet.

Hjelp, i morgen er det 8 uker igjen om det ikke var fullt da. Min lege(som er overlege på ahus) var ikke på sitt kontor da vi avtalte, men går utifra den datoen. Men synes det er rart, for søknaden min (som det står i brevet) så var den vurdert av en annen overlege enn min lege (han skal ta keisersnittet på meg, min lege)

Men ikke lenge til jeg får ting oppklart. Gruer meg litt, men det går så bra ;)

Håper dere har det bra, var stille i går, fotballen som gjorde det tenker jeg :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...