LilleSolstråle Skrevet 26. september 2007 #101 Skrevet 26. september 2007 Blir litt sjokka over TS her... Du spør jo om råd,men de eneste "rådene" du godtar, er de som samstemmer med det du vil høre. Katter har behov for å være ute,sånn er det bare. For den eldste katten min (2 år),så er både huset og eiendommen hans territorium. Jeg kunne aldri latt han kun være inne,til tross for at vi bor i et hus på 100 kvm. Katten er veldig kosete,liker å sitte på armen min,ligge på fanget,sover hos oss om natta og helt spesielt mamma-dalt. MEN, han har fortsatt behov for å være ute og være katt. Ikke bare en kosebamse. Kusina mi hadde såkalte innekatter i flere år,fordi de bodde i leilighet. De var late,dåvne,og hadde ikke den livsgnisten. Nå bor de i hus og kattene er ute og inne som de vil. Det er som to helt nye katter. Så fornøyde og fulle av liv. Jeg har nå tatt til meg ny pus,fordi de skulle ta livet at ungene dersom ingen ville ha dem. Han er 7 uker,og så fort han er gammel nok,vaksinert,kastrert og merket så skal han og få lov til å gå ut. Jeg er selvfølgelig med han de første gangene. Poenget mitt er, tiltross for at det kan virke som om de har det greit som innekatter (fordi de ikke vet bedre),så har katter innstinkter og behov som et inneliv ikke kan tilfredsstille. Uansett hvor mye du snur og vender på det!!!
Småkjekset Skrevet 26. september 2007 Forfatter #102 Skrevet 26. september 2007 Har snakket med lederen i borettslaget her jeg bor om hva han mener legger i ordet innekatt. Det han sa var at han ikke skulle nekte katten å være ute, så lenge den var sterilisert/kastrert. De har nemlig hatt mange situasjoner hvor den ene katten etter den andre får kattunger, og det har de sett seg lei på. Så lenge katten er sterilisert/kastrert kan den få være ute. Så da blir det ikke bare en innekatt.
LilleSolstråle Skrevet 26. september 2007 #104 Skrevet 26. september 2007 Har snakket med lederen i borettslaget her jeg bor om hva han mener legger i ordet innekatt. Det han sa var at han ikke skulle nekte katten å være ute, så lenge den var sterilisert/kastrert. De har nemlig hatt mange situasjoner hvor den ene katten etter den andre får kattunger, og det har de sett seg lei på. Så lenge katten er sterilisert/kastrert kan den få være ute. Så da blir det ikke bare en innekatt. Det var jo kjempe bra du kommer ikke til å angre på det heller. Og det er så kos når kattene kommer inn etter å ha vært ute. Da pleier ihvertfall min pus å være kjempe kjælen og fornøyd Nydelige pusen :rødme:
Småkjekset Skrevet 26. september 2007 Forfatter #106 Skrevet 26. september 2007 Så nå sitter vi å venter på morgendagen, for da er Dyrebeskyttelsen her åpen. Krysser fingrene for at den pusen vi har sett oss ut ikke har blitt adoptert av andre siden sist. I så fall må vi bare finne oss en annen skjønning
Lilith Skrevet 27. september 2007 #107 Skrevet 27. september 2007 Så nå sitter vi å venter på morgendagen, for da er Dyrebeskyttelsen her åpen. Krysser fingrene for at den pusen vi har sett oss ut ikke har blitt adoptert av andre siden sist. I så fall må vi bare finne oss en annen skjønning DET blir nok ikke vanskelig, i så fall! :-D Lykke til!
Småkjekset Skrevet 27. september 2007 Forfatter #108 Skrevet 27. september 2007 DET blir nok ikke vanskelig, i så fall! :-D Lykke til! Takk for det KAn nesten ikke vente til ikveld
Småkjekset Skrevet 27. september 2007 Forfatter #109 Skrevet 27. september 2007 (endret) Nå har vi kommet hjem fra Dyrebeskyttelsen, og vi fikk ja! Skal hente henne neste torsdag, så det gir oss litt tid til å gjøre det så koselig her som mulig. Vi må også se om vi ikke klarer å komme på et navn til henne også. Tips mottas gjerne Endret 27. september 2007 av Småkjekset
Tabris Skrevet 27. september 2007 #110 Skrevet 27. september 2007 Så herlig - gratulerer! :D Vanskelig å komme med navneforslag, må nesten se henne først.
Småkjekset Skrevet 27. september 2007 Forfatter #111 Skrevet 27. september 2007 Prøver å legge ut et bilde: Hun heter Frøya nå, og tror at hun fortsetter å hete det med mindre vi får et kjeme godt forslag
LilleSolstråle Skrevet 27. september 2007 #112 Skrevet 27. september 2007 Så nydelig pus =) Syns Frøya var veldig fint jeg... Og hvis ho er vant til å "lyde" det navnet,så kan dere jo like så godt beholde det?! Gratulerer med pus.
Småkjekset Skrevet 27. september 2007 Forfatter #113 Skrevet 27. september 2007 Tror det blir med det navnet ja. Vil ikke at alt skal bli nytt for henne, noe må hun være kjent med fra før syns jeg Og så er det jo et ganske så fint navn, som passet for henne når vi fikk møte henne Så da er jo saken grei. Hehe.
Tabris Skrevet 27. september 2007 #114 Skrevet 27. september 2007 For en utrolig søt og herlig pus! Klø henne litt bak øret fra meg!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #115 Skrevet 28. september 2007 Her har dere kattene mine, innekatter alle som en !
Gjest Elastica Skrevet 29. september 2007 #116 Skrevet 29. september 2007 Her har dere kattene mine, innekatter alle som en ! *ØRK* Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte....
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #117 Skrevet 6. oktober 2007 Det har vært flere lange diskusjoner om dette her på KG. Selv misliker jeg sterkt innekatter. En katt er et rovdyr som har naturlige behov og instinkter som blant annet innbefatter å jakte og å ta runder for å kontrollere reviret. Noe av det mest grunnleggende for et dyr må være å få lov til å gå fritt ute. Noe annet vil jeg gå så langt som å kalle dyreplageri. Helt enig. Her har all kattene vært utekatter. Har nå katt nr 10, de forrige 9 ble enten tatt av rev eller påkjørt. Til tross for dette, kunne jeg aldri i verden ha hatt en innekatt.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #118 Skrevet 6. oktober 2007 Vi har en rasekatt (skogskatt) som er en innekatt og den er inne året rundt og elsker det. Av og til er den ute på verandaen, men aldri ute i naturen. Den elsker å være inn eog vi liker å ha en lun innekatt som matcher peisen og romantiske rødvinskvelder. :rødme:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå