Gå til innhold

Dreads,

Fremhevede innlegg

Skrevet

når det gjelder det med om dreads lukter eller ikke, så tror jeg mange av de som har dreads ikke kjenner det selv. for det er jo rart at så mange som KJENNER folk med dreads opplever det som at det lukter, mens de med dreads ikke synes de gjør det?

men som sagt, jeg synes det kan se ganske tøfft ut jeg altså, men husker venninnen min hadde dreads, og hun var bare fin på avstand, for det luktet råte...

Kjæresten min har hatt dreads i ca to og et halvt år, og de lukter ingenting. Kjenner flere andre som har hatt dreads og, og ingen har luktet vondt. Hvis de lukter vondt tror jeg man gjør noe feil...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte hasj, med en gang.

Uten å ville det.

Enig. Jeg er 30 og "ung til sinns", men hver gang jeg ser folk med dreads så tenker jeg på rusmisbrukere/hasjrøkere/Blitzere... Huff, hadde det vært min datter hadde jeg på en pen og rolig måte presentert de harde fakta om at få vil ansette en med dreads på samme måte som at få vil ansette noen med synlige piercinger. (Jeg er bedrifteier selv og vet hva jeg snakker om...) Samt at man ikke akkurat tiltrekker seg "mors beste barn" hva gjelder venner heller med dreads... Jeg syns ikke det handler om å være streng, men faktisk om å HJELPE sin egen datter til å se det hele i et perspektiv... Men dersom hun ØNSKER å bli sett på som en rebell/working-class girl/Blitzer/liberal, så er dreads the way to go... ;-)

Anonym poster: c73ee7cd6be28771962e1193d69728de

Skrevet (endret)

La henne ta ja:) Hvis hun angrer seg, så har hun fått den erfaringen! Håret vokser tilbake igjen om hun må klyppe det ut. Men angrer hun seg etter 2 uker så skal det vel gå helt greit å gre de ut igjen med litt tålmodighet!

Endret av hermoine
Skrevet

Enig. Jeg er 30 og "ung til sinns", men hver gang jeg ser folk med dreads så tenker jeg på rusmisbrukere/hasjrøkere/Blitzere... Huff, hadde det vært min datter hadde jeg på en pen og rolig måte presentert de harde fakta om at få vil ansette en med dreads på samme måte som at få vil ansette noen med synlige piercinger. (Jeg er bedrifteier selv og vet hva jeg snakker om...) Samt at man ikke akkurat tiltrekker seg "mors beste barn" hva gjelder venner heller med dreads... Jeg syns ikke det handler om å være streng, men faktisk om å HJELPE sin egen datter til å se det hele i et perspektiv... Men dersom hun ØNSKER å bli sett på som en rebell/working-class girl/Blitzer/liberal, så er dreads the way to go... ;-)

Anonym poster: c73ee7cd6be28771962e1193d69728de

Jeg så ut som et juletre da jeg var 15. Det har ikke forhindret meg i å få meg sommerjobb etter at jeg fylte 18. De fleste ungdommer som kler og pynter seg sånn "tar til fornuften" når de blir eldre og toner det litt ned for å lettere få en jobb fks. Dessuten skal det mye til for at du ikke skal få en sommerjobb på rema1000 med dreads. Har sett ungdommer jobbe på dagligvare med både dreads, piercinger og tatoveringer, så det går nok bra!

Hun er 15 år... Hun skal ikke begynne å jobbe ordentlig før om mange år. Ikke alle blir advokater. Mange arbeidsplasser tillater dreads osv.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jenta er vel nærmere 20 nå tenker jeg ;)

Men jeg er enig, det er mange som får seg jobb med dreads. Dreads i seg selv gjør ikke en stil, det er i alle fall min erfaring med de jeg kjenner med dreads!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

litt av det å vokse opp er å gjøre sine egne feil... jeg ville advart henne, men hadde ikke nektet henne. Hadde hun ødlagt håret sitt og måtte klippe det så .... ja det er rett og slett konsekvensen av valget hun tok. Slik er livet. Nå har du tatt fra henne muligheten til å lære noe av dette og hun er sint og frustrert.

Hadde det vært noe alvorligere enn hår hadde jeg nok lagt ned noe arbeid for å forhindre det. Men hår vokser ut igjen. Man må velge sine kamper

Anonym poster: fa7b0355699a66b1c340110443e0ce60

Gjest Gjesta
Skrevet

Ser at mange her mener at ungene våre skal få bestemme hårsveisen sin selv, sier ikke jeg er helt uenig i dette, men har et par tanker om dette;

Skal barn i 8-9 års alderen få bestemme hårsveisen sin selv? Sånn helt og holdent ? Vet ikke om jeg hadde støttet min tolvårige jente i at hun ville rake av seg alt håret, og øyenbryna i samme slengen. Jovisst vokser det ut, men seriøst?

Skrevet

Jeg mener du har viktigere kamper å kjempe,TS, enn hårfrisyren til datteren din. Håret kan klippes og det vokser ut igjen. Selv om du ikke synes det er så pent, så kan det godt være hun liker det. Å prøve å legge seg borti hårfrisyren hennes tror jeg bare kan føre til at hun blir trassig og kanskje gjør noe annet, bare for å provosere deg.

Gjest WendyClear
Skrevet

Dattern er vel 20 år nå, så jeg tror ikke TS er ute etter noe svar lenger, og har nok lagt denne kampen bak seg i løpet av disse 5 årene....

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Gammel, gammel tråd, men alikevel:

Min mor lærte meg til å alltid være seg selv, og jeg fikk lov å eksperimentere med hår og klær så mye jeg ville. ( "Om håret er det verste hun finner på, så er vi heldige!" sa hun til folk. )

Men, hun har til dags dato litt problemer å finne seg i at dattera hennes ser ut som jeg gjør;)

Har en del tatoveringer, og har hatt dreads siden 2007.

Hun mener det er uhygienisk, uten å egentlig kunne støtte det opp til noe.

Jeg vasker håret ca en gang i uka. Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere, alt ettersom om jeg går med det mye i sjal eller ei.

Jeg startet med falskhår, men klippet det av senere, og har nå mitt eget. De lever egentlig sitt eget liv, og har krøller og bumper, noen er tykke, andre er tynne, og jeg blir bare mer og mer glad i håret mitt.

Det eneste vedlikeholdet jeg gjør er å fikse de ved roten i ny og ne.

Klippet faktisk av en dreadlock i fjor for å sjekke hvordan den var inni. Noe støv, ja, men ingen lukt eller råte;)

Jobbet har jeg også gjort hele tiden, siden jeg var 14år, faktisk. Med både hanekam, fem piercinger i ansiktet,, rosa hår, grønt hår, blått hår, og nå naturlig mørkeblonde dreadlocks.

Det eneste jeg ikke liker med håret,, er stigmaet ANDRE setter på meg. Jeg er gift,, har barn, er ikke blitzer eller narkoman, men litt hippie av meg? Tjah:) Ikke røyker jeg hasj heller.

Fordommene er det andre som har, og jeg forventer ikke at alle skal like stilen min. Jeg liker ikke alle andres stil heller, men jeg holder det i det minste for meg selv.

Og: IKKE bruk voks med mindre du har superkrøllete hår. Det fucker virkelig opp dreadsene, og trekker til seg all slags dritt. Tok dreadlocks med voks i 2004, og måtte klippe de av nettopp pga det. De luktet, de!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal man fortelle ei på 15 at ingen vil ansette en med dreads (hvis hun ikke skal jobbe ennå)? Er det så mange 15-åringer som skal ut i jobb da? Det er vel bare å fjerne det om man ikke skulle få jobb uansett. Faktisk så har jeg sett folk med dreads som jobber så det må vel komme an på hva slags jobb man skal ha ?

Anonym poster: fae3938471a451bf65cd221e6d143d17

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man fortelle ei på 15 at ingen vil ansette en med dreads (hvis hun ikke skal jobbe ennå)? Er det så mange 15-åringer som skal ut i jobb da? Det er vel bare å fjerne det om man ikke skulle få jobb uansett. Faktisk så har jeg sett folk med dreads som jobber så det må vel komme an på hva slags jobb man skal ha ?

Anonym poster: fae3938471a451bf65cd221e6d143d17

For å si det sånn; de sjefene som ikke vil ansette meg med dreads og tatoveringer, har jeg neppe interesse av å jobbe for uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...