Gå til innhold

Hersens stebarn

Gjest Gjest_Stemor_*

Fremhevede innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet

Moren har omsorgen 100% alene, og hun nekter barnet sitt å komme hjem, nekter å ha omsorg for ham når det ikke passer henne, forsikrer seg ikke om at han får omsorg der hun "plasserer" ham.

Hvordan kan dere se på dette uten å melde bekymring til barnevernet? Èn ting er at han ikke vil være pappa for barnet, men jeg ville meldt dette for en hvilken som helst fremmed unge.

Videoannonse
Annonse
Gjest også stemor
Skrevet
Enig i første utsagn, vi ønsker jo ikke kontakt.

Vi måtte avlyse en weekend tur til England, fordi gutten kom to dager før vi skulle dra. vi fikk ikke tak på mor, og måtte avbestille hele turen. Gutten var da i 4 dager, før han fikk melding om at han kunne komme hjem.

Vi har prøvd å få tak på mor, når han er hjemme hos henne, vi har fulgt med han hjem når han drar, for å snakke med henne. Hun svarer ikke i telefon og de gangene min mann har møtt opp personlig låser hun døren.

Gutten har hatt to fedre før min mann. Altså som hans mor har trodd var hans far, men de krevde DNA- prøve.

Jeg har igrunnen bare lyst til å gjøre sånn:slåss: :kjempesinna:

Skrevet
Hvis du prøver å sette deg inn i guttens følelser, tror du virkelig han synes det er sånn stas å bli sendt til fremmede mennesker som attpåtil ikke er intressert i å ha samvær med han?

Gutten er 13 år nå, å han forstår sikkert at han ikke er ønsket hos dere. Er dette noe du ønsker for egne barn?

Selvfølgelig synes nok ikke han det er stas, jeg synes jo ikke dette er særlig stas vi heller.

Mine barn er ønsket og det vet de godt. De liker heller ikke at gutten kommer i tide og utide. Ikke ønsker de han her heller.

Gjest også stemor
Skrevet
Moren har omsorgen 100% alene, og hun nekter barnet sitt å komme hjem, nekter å ha omsorg for ham når det ikke passer henne, forsikrer seg ikke om at han får omsorg der hun "plasserer" ham.

Hvordan kan dere se på dette uten å melde bekymring til barnevernet? Èn ting er at han ikke vil være pappa for barnet, men jeg ville meldt dette for en hvilken som helst fremmed unge.

Enig. Å siden hverken far eller stemor virker som egnede foreldre i tillegg til at mor handler som hun gjør, burde noen melde fra til barnvernet.

Gutten trenger omsorgspersoner som bryr seg om han, og som er egnet til å ta seg av barn.

Skrevet

Vi har gitt beskjed til barnevernet, familiekontoret og helsestasjonen. De har sagt at de skulle se på saken, og vi har ikke hørt noe siden.

Skrevet

Hva med skolen og annet nettverk rundt gutten? Er det ingen som har reagert på situasjonen rundt gutten?`

Stakars gutt, tenk å vokse opp i en verden hvor ingen vil ha deg.

Skrevet (endret)
Dette er jammen meg noe av det verste jeg har lest på lenge. Det er vanskelig å begripe at noen kan ha slike holdninger overfor et barn som er helt avhengig av de voksne rundt seg. Og attpåtil skriver om det på nettet.

Godt sagt!

Må si jeg er sjokkert..!

Endret av m@msen
Gjest =tentacle=
Skrevet
Vi har gitt beskjed til barnevernet, familiekontoret og helsestasjonen. De har sagt at de skulle se på saken, og vi har ikke hørt noe siden.

I prinsippet kan dere vel ringe barnevernsvakten eller politiet når han dukker opp uanmeldt, da må de foreta seg noe der og da, men det vil jo være traumatisk for barnet.

Hele denne saken stinker. Selv om far ikke har lyst til å være far, skjønner jeg ikke at han ikke bryr seg om situasjonen som den stakkars gutten er i. Jeg skjønner heller ikke at det er slik han vil fremstå overfor de barna han faktisk vil ha en farsrolle overfor. Å dytte vekk sitt eget barn fordi det har feil mor, er det ikke mye ære i.

Skrevet

Tråden er ryddet.

M@msen - moderator.

Skrevet

Det er jo tydelig at det er moren, _ikke_ gutten som er problemet her. Hva med å ta ansvar og gjøre det beste utav en vanskelig situasjon? Denne gutten kan neppe ha det bra, uønsket hos både mor og far. Jeg håper virkelig du er moden nok til at disse holdningene ikke gjenspeiler oppførselen din overfor ham?

Hvorfor er det sånn at man må inkludere stebarn i sin egen familie hele tiden? Hvorfor er det forventet at man har de samme følelser for stebarnet som for egne barn? Og hvorfor får man aldri gjøre ting alene med sine egne barn uten å måtte drasse på stebarn?
Gjest også stemor
Skrevet
Selvfølgelig synes nok ikke han det er stas, jeg synes jo ikke dette er særlig stas vi heller.

Mine barn er ønsket og det vet de godt. De liker heller ikke at gutten kommer i tide og utide. Ikke ønsker de han her heller.

Dere må tenke litt på hvordan dere påvirker deres barn.

Det er sjokkerende å lese at heller ikke de vil ha noe med gutten å gjøre.

Husk at dere er barnas rollemodeller, og hvis barn lærer hjemme at det er ok å oppføre seg som dere gjør, kan de oppføre seg på samme måte på skolen og sammen med andre mennesker.

Selv er jeg både mor og stemor. Jeg har ikke akkurat de samme følelsene for stebarna som for mitt eget barn, men jeg er glad i stebarna også og ønsker de bare alt godt.

Det kunne ikke ramle meg inn å hverken sende de hjem igjen fordi det ikke passet inn i våre planer at de kom og var i deres 2 hjem noen dager eller uker.

Skrevet

Jeg kan nesten ikke tro at 3 voksne mennesker kan behandle gutten på denne måten. Hva med gutten i denne situasjonen? Tenker noen av dere på det i det hele tatt eller bryr det dere ikke?

Står klar til å sende gutten tilbake igjen med en gang han kommer...

Det gir jo liksom ikke inntrykk av at han ikke er ønsket...neida....

Og dessuten så er denne gutten mye viktigere enn en weekendtur til England.

Hva så om dine barn ikke liker han? Det er deres jobb og få han til å føle seg ønsket, gi han et hjem, være der for han, men det er jo tydelig at dere ikke gidder. Noen av dere....

Det er moren sin feil at det gikk så lang tid før den biologiske faren fikk vite det, ikke gutten sin. Gutten er uskyldig i alt som har skjedd i denne situasjonen. Han er et barn, ikke en kasteball.

Tenk over hvordan dere behandler gutten. Det er ihvertfall ikke på en fin måte :kjefte:

Jeg håper virkelig dere tar dere sammen alle 3, for det trengs utifra hva du skriver.

Skrevet

Hallo. Ta ansvar og få til en samværsavtale! Hvis dere ikke gidder å få til det en gang er det ihvertfall ikke lov til å klage. STAKKARS UNGE!

Ellers så skjønneg jeg godt at det går an å komme med en utblåsning som denne. For mange ganger føler man at man ikke har kontroll over noen verdens ting som stemor. Og ja, jeg syns det skal være lov til å gjøre ting kun sammen med familiemedlemmer man bor sammen med. Som ts tydelig savner.

Men å stå på trappa klar til å sende gutten tilbake til mor fordi hun har dumpa han hos dere uten avtale?! Jeg er sjokkert.

Skrevet

Et menneske som er så kaldt som det du er, klarer neppe å være noen god omsorgsperson for noen i det hele tatt. Og det er min ærlige mening.

Selv om jeg virkelig håper at innleggene bare er tull, selv om jeg faktisk tror at enkelte er slik som deg og din mann.

Viol i alle fll si at det er ikek gutten det er noe gale med, men foreldrene og steforeldrene som egentlig aldri burde fått barn i det hele tatt. Det inkludert biologiske barn, for det er ingen barn som bør vokse opp for å lære at man behandler barn på den måten.

Dere behandler broren til deres egne barn som dritt, og dere skal liksom være voksne mennesker?

Skrevet
Hallo. Ta ansvar og få til en samværsavtale! Hvis dere ikke gidder å få til det en gang er det ihvertfall ikke lov til å klage. STAKKARS UNGE!

Nå kan ikke far bare gå og kreve samværsavtale, for han er ikke far på papiret. Moren ønsket ikke at han skulle stå som far. Vi/min mann får ikke vite noe fra verken barnevern, skole eller helsestasjonen om gutten, siden han ikke står som far. Han har ønske om å få gjennomført en DNA test, men dette koster jo endel. Og mor må gi sin tillatelse.

Og nei, verken jeg eller min mann oppfører oss sånn som vi føler ovenfor gutten. Men barn er jo smarte vesner, som ofte værer at det er noe galt. Og vi har aldri sendt gutten av gårde igjen, siden vi ikke får tak i hans mor.

Og nei det er heller ikke sånn at han kan inkluderes i alle planene vi har når han plutselig kommer. Hver søndag så dra vi til svigers på besøk. Dit får vi ikke ha med gutten. Vi prøvde å dra dit engang med han, men da lukket svigermor fint døren og sa at vi fikk komme igjen neste søndag. Eneste stedet vi kan dra på besøk er hos min far, han bryr seg ikke om hvem som kommer og går.

Mor har nå sendt melding om at gutten kan komme hjen igjen. Jeg ringte med engang etter han fikk meldingen, men da hadde hun skrudd av telefonen igjen.

Skrevet
Nå kan ikke far bare gå og kreve samværsavtale, for han er ikke far på papiret. Moren ønsket ikke at han skulle stå som far. Vi/min mann får ikke vite noe fra verken barnevern, skole eller helsestasjonen om gutten, siden han ikke står som far. Han har ønske om å få gjennomført en DNA test, men dette koster jo endel. Og mor må gi sin tillatelse.

Og nei, verken jeg eller min mann oppfører oss sånn som vi føler ovenfor gutten. Men barn er jo smarte vesner, som ofte værer at det er noe galt. Og vi har aldri sendt gutten av gårde igjen, siden vi ikke får tak i hans mor.

Og nei det er heller ikke sånn at han kan inkluderes i alle planene vi har når han plutselig kommer. Hver søndag så dra vi til svigers på besøk. Dit får vi ikke ha med gutten. Vi prøvde å dra dit engang med han, men da lukket svigermor fint døren og sa at vi fikk komme igjen neste søndag. Eneste stedet vi kan dra på besøk er hos min far, han bryr seg ikke om hvem som kommer og går.

Mor har nå sendt melding om at gutten kan komme hjen igjen. Jeg ringte med engang etter han fikk meldingen, men da hadde hun skrudd av telefonen igjen.

Og dere fortsetter å besøke svigerforeldrene deres? Og syns det er helt greit at de oppfører seg slik?

Gjest Er det mulig?
Skrevet

Herregud, dette er den første tråden som har fått meg til å grine. Stakkars unge, ingen som vil vite av han. Hva gjør det med et barnesinn, ikke bli for overrasket hvis han blir en av de ungene som kommer skjevt ut her i livet. Og om han ikke gjør det så er det vel kun hans egen fortjeneste.

Selv om din mann ikke visste om at han var før for kort tid siden så er han uansett far til denne gutten. Jeg er enig i at også guttens mor oppfører seg dårlig, men likevel kommer vi ikke fra at din mann er faren. Så klart det er et sjokk å få et nytt familiemedlem sånn plutselig, men det er ikke ungens feil at hans foreldre ikke har styr på hva de driver på med.

Dine barn er ønsket og de vil heller ikke ha den nye broren på besøk, og hvem har foret dine barn med sånne holdninger tro?

Å, jeg blir så sint når jeg leser hvordan såkalte "voksne" folk kan oppføre seg mot noen som ikke har valgt å komme inn i livet på denne måten.

:kjefte: :gråte:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Her finner du informasjon om regler for farskapstesting

Din mann kan kreve dna-test, uten mors samtykke. Dersom barnet ikke har en offisiell far nå, er det mulig at det også betales av retten. Det er kun hvis dere skal ordne det privat mellom dere at mor må tillate dette. Tidligere hadde mødre mye makt til å hindre dna-test, men slik er det heldigvis ikke lenger.

Et evt bekreftende dna-svar vil gi far rett til samvær og innsyn i informasjon om barnet, men også plikt til bidrag.

Skrevet

Hvis to andre menn har krevet DNA-prøve, syns jeg det er på høy tid at også dere gjør det.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Selv om din mann ikke visste om at han var før for kort tid siden så er han uansett far til denne gutten.

Han er tredjemann moren påstår er far til gutten. Om han virkelig er far, gjenstår å se. Stakkars gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...