Gå til innhold

Mine bryllups-planer :)

MrsG

Anbefalte innlegg

okey, folkens... nå trenger jeg litt hjelp. under to måneder igjen;

HVA bør jeg ha gjort til nå?

alle forslag tas imot med takk!

dette har jeg:

kirke, lokale, kjole, stæsj, sendt ut invitasjoner, toastmaster, forlovere.. blomster.. fotograf..

og sikkert masse annet.. men bare...

HIT ME! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk mail fra han som liksom skal ordne musikken i kirka for oss...

huff, DET kommer til å koste!

siden det ikke er noe instrumenter ellerno i hamardomen, må vi fikse alt selv. grovt regnet kommer vi til å svi av sikkert 15 000, om ikke mer, bare på vielsen! (leie av kirke, prest, solister)

haff. jaja. men.. vi VIL ha det vi har tenkt, kosten (nesten) hva det koste vil, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skal fikse klær selv.. han har vært å prøvd en gang, skal tilbake. regner med at de ordner seg. skal ikke ha brudepiker..

mye penger ja.. men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye penger ja.. men du gifter deg bare en gang, så hvis dette er viktig for dere er det verdt alle penga!!synes nå jeg hvertfall!!!

har du husket å bestille kake?(regner med det) må dere ta med servietter til kaffen, tannpirkere ect... eller står lokalet for slikt? Kaker i det hele tatt??

transport, har dere lagd kjøreplan, delegert ut ansvar der det skal? kurver på badet(om du skal ha) ... kommer ikke på noe, men jeg skal kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LISTER!!!

Bestill musikk, underholdning, solist eller lignende til festen og vielsen - Vielsen: OK

inngang: hørt josh grobans versjon av "you raise me up"? den har et ganske langt stykke (ca 1minutt) på begynnelsen med fiolin.. det blir inngangsmarsjen. når vi har satt oss og sånn, skal vi ha solist til å fortsette på sangen. tror det blir fint. solisten har vi, han skal muligens ordne fiolin til oss også. (+ muligens piano til selve sangen)

salme: deilig er jorden. må en ha mer enn èn? noen som vet?

solo (duett da.. hihi): "the Prayer" (dere har sikkert hørt den med josh groban/charlotte church, eller celine dion/andrea bocelli) samme som synger inngangs-sangen + kvinnelig solist

mere musikk (hvis vi får lov da, og det ordner seg med han som er tiltenkt denne sangen. ikke heeelt bestemt sangen her, muligens "fields of gold"

utgang: "Jesu Joy of man's desiring". tror jeg. ikke helt sikker enda, spilt på piano.

Har laget en hjemmeside også... om noen vil se, er det bare og si ifra :o)

Ett år før bryllupet (mai07)

o Bryllupsdato: 10.mai, 2008

o Type bryllup: Formelt

o Vielsesomgivelser: Hamardomen. (Leiepris: 6500, + prest 900,-)

o Vielsesform: Kirkelig

o Bryllupsmottakelse: Hotell Norge Høsbjør

o Antall gjester: ca 50 totalt

o Budsjett: ikke satt opp noe egentlig.. prøver å holde oss under kr 100 000...

o Bryllupsfarger: Lyyyyserosa, hvitt, sølv (på trykksaker)

o Ring til menighetskontor og avtal en møtedato med presten: (Vielse kl. 14.00)

o Velg forlovere: Ja

o Velg brudekjole: OK

o Bestem hvor og hvordan bryllupet skal feires: Jepp. Lokaler er bestilt, dem ordner alt, bortsett fra blomster, som min kjære søster tar seg av.

o Bestem fotograf: Regner med at det blir Klingwall på Hamar. (8400,-. inkl. 2 timers fotografering, 24 bilder, album.)

o Bryllupsmarsj: Inngang: "you raise me up" m/påfølgende solosang Utmasj: "jesu joy of man's desiring

12-6 måneder før bryllupet

o Velg giftering: ok

o Velg hvem som skal være toastmaster: Kjæres kamerat

o Velg tiara, sko, undertøy, strømper, bijouteri: ok

o Begynn med gjestelisten: ok

o Velg, kjøp og lag invitasjoner og send ut til gjestene: ok

o Finn ut hva slags musikk vi ønsker å ha spilt på festen:

4-2 måneder før bryllupet

o Bestem hvem som skal binde brudebuketten og pynte vieselsstedet: Min kjære søster har ansvaret for blomstene. (skal ha rosa roser (nyyyydelig "sweet avalanche-roser!), hortensia (grønn kanskje) og noe hvitt, vet ikke helt hva ennå. + litt.. grønt fyll Mulig min kommende svigermor vil hjelpe til med å pynte også.

o Velg knappehullsbukett til brudgom og forlovere: Det ordner søster'n!

o Bestill time hos frisør/sminkør: kutt&chriss

o Time for prøving av brudekjole hos sydame: trenger ikke

o Sjekk overnattingsmuligheter for de gjestene som skulle ha behov for det: høsbjør

o Bestill brudesuite til bryllupsnatten: ok

o Skriv ønskeliste og distribuere den til familie og gjester: Har et par på nettet ja. Tilbords og Jernia

. OBS! husk å levere på tilbords!

o Skaffe alle slags skjemaer: Jepp! Husk å sende de inn!

o Planlegg bryllupsreisen: en annen gang..

o Bestem og bestill bryllupskake: Ikke bestemt

o Prøvebilder og gå gjennom bildeposering med fotografen: Senere

o Velg og bestill musikere: Stort sett i boks

o Bestem bordplassering: stort sett i boks..

o Bestem hvem som skal åpne gavene og skrive med hvem som har gitt hva: Har sett meg ut et par ja.. muligens søster'n.

o Kjøp morgengaven: Nai

o Lag kjøreplan for hele bryllupsdagen med klokkeslett: Nope

o Sjekk svar på invitasjonene:

o Registrer vår ønskeliste på diverse butikker:

o Sørg for at toastmaster får samlet inn sanger, taler og andre innslag

1 måned før bryllupet

o Avtal en prøvetime hos brudesalongen: -Prøvetime hos frisør: 30.april

o Bestille transport til brudeparet: japp

o Send annonse til lokalavisene:

1-2 uker før bryllupet

o Gjør ferdig bryllups- og kirkeprogram

o Deleger oppgaver til de som har viktige funksjoner på bryllupsdagen

o Gjør ferdig bordplassering:

o Pakke til bryllupsreisen?

o Få bekreftet alle bestillingene:

* Kirken:

* Samfunnshus:

* Brudebuketten, knapphullsbukett og blomster:

* Fotograf:

* Transport:

* Overnatting til gjester:

* Brudesuite til bryllupsnatten??

* Musikk i kirken:

* Musikk til festen:

* Toastmaster:

* Bryllupsreisen:

* Kaker:

* Frisør / sminkør:

1-3 dager før bryllupet

o En siste sjekk av klærne:

o Gå gjennom hele bryllupsplanleggeren for en siste sjekk:

annet småtteri:

-ringpute

- servietter

- gjestebok

- invitasjoner

- tiara

- monogram

-hamardomen

- lokalet

-smykke

-lokalet igjen

Endret av MrsG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi må ha minst 2 salmer... og musikk inslag var det vel åpent for 2 stykk!men jeg tror kanskje det varierer litt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirnor

Ser ut som du har klart å tenkt på ganske så mye!

Har du tenkt å delegere bort ting som skal gjøres på dagen? Slik at dere slipper å tenke på så mye selv bortsett fra faktisk å bli gift :fnise: hihi...

Tror nok jeg skal gjøre det, håper jo på at det er folk som vil gjøre slikt, eller regner vel egentlig med det.

*siri* har veldig mange fine lister man kan se på, har funnet mye der jeg må huske på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk jeg vil gjerne se hjemmeside! :hoppe: Vi skal Kjærlighet fra Gud og Å leva det er å elska. Det er to typiske bryllupssalmer. Ellers er det visst en som heter Kjærligheten er livets kilde eller noe sånt. Er litt usikker på åssen den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har valgt å leva er å elska.. som sikkert 70% av alle andre... også har vi valgt alltid freidig når du går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Får vi lov å se hjemmeside?? :-D

Lenge siden jeg har vært innom her... treigingen meg... men lista di ser kjempebra ut! Tenk, det nærmer seg mer og mer og mer nå!! Spennende!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

linker sendt ut! :)

ååå, angst! drømte i natt at jeg sto der i kjolen, og kom plutselig på at jeg hadde glemt å levere den til steaming... jaja. litt skrukker må en regne med ;) huff. gale kvinne-menneske!

driver med kjøreplan og dill og dall.... har ikke mer blekk i skriver'n ellers så skulle jeg gjort endel på sangheftene også, men... noen som har brukt opp blekket ja.. hmm..

bordkortene er halvferdige! må bare skrive ut navnene og klippe de ut og lime de på.. puh.

må innrøme at jeg er litt småstressa om dagen altså.. nesten litt sånn... små-sjuk. slapp og kjei.

satt og så på bildene av meg selv (hehe) i kjolen akkurat... mye følelser som er med i bildet, merker jeg. gleder meg utrolig nå. blir rørt bare av tanken. tenk, under to måneder igjen..

nei... må finne noen frisyre-bilder jeg kan ta med til prøvetimen min :)

god påske alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Alt går bra til slutt vet du :-D Greit med den holdningen ;)

Tusen takk for titten på siden forresten - kjempefin :-D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. sendte mail til domkirkeodden-folka for et par dager siden.. lurte på om det var andre vielser enn vår den datoen...

svar: ja, det er to vielser (sikkert inkl. vår da.. HÅPER jeg) OG gudstjeneste."

trodde ikke de hadde vanlige gudstjenester der jeg... mulig i forb. med pinsa?? den må i såfall være før vielsen da? eller? når jeg booka kirka, sa de at jeg kunne velge mellom kl 12, 14, og 16.

haff.. har sendt mail igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jeg også få se??

blekk ja.. det er dyrt det!! vet ikke helt åssen det fungerer jeg, men gudstjeneste plåeier vel ikke å være sent? god påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, det var gudstjeneste kl 17!!

og en vielse klokka 12.. da blir dagen lang for dem, tenker jeg.. huff.

dvs at vi har en knapp time på å ordne og pynte kirka (skal ikke ha så mye pynt men.. uansett) før vielsen.. eller kanskje bare en halvtime.. gjestene kommer jo kanskje 13.30-13.45 så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, det var gudstjeneste kl 17!!

og en vielse klokka 12.. da blir dagen lang for dem, tenker jeg.. huff.

dvs at vi har en knapp time på å ordne og pynte kirka (skal ikke ha så mye pynt men.. uansett) før vielsen.. eller kanskje bare en halvtime.. gjestene kommer jo kanskje 13.30-13.45 så..

Vi har også sånn... kirka åpner en time før vi skal gifte oss... er to vielser samme dag, men vi er først... vil egentlig ikke ha noe pynt vi da.. skal ha bjørkeriss på trappa, men det er jo bare å sette fra seg så tar vel 5 min.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...