Gå til innhold

Suris dagbok


suri

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått time til konsultasjon ang. bukplastikk på stokkan klinikken i trondheim. Er ikke så altfor lenge til når så jeg gleder meg masse! Lurer veldig på hva legen sier om magen min.

Føler jeg må gjøre noe med magen min, selvtilliten sank betraktelig etter min andre fødsel. Magen ble enda verre og veldig løs og stor. Tenker jeg må gå ned noen kilo først..men kanskje jeg blir litt mer motivert når legen sier jeg burde gjøre det for å få best mulig resultat.

Åj, så spennende! Skjønner godt du er spent! :) Skal ikke se bort fra at du får beskjed om å gå ned litt før en evt operasjon, er ikke det standardsvaret deres da? :kjefte: Men det blir vel bedre resultat av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Herregud, her er det lenge siden jeg har skrevet ser jeg.

Her er vi alle forholdsvis frisk, lillegutt er litt snørrete og jenta mi hoster.

Er vel ikke så mye nytt som har skjedd.

Var til byen i går med minstemann. Den ene testikelen hans har ikke kommet enda og han har litt skjev tiss. Var på st.olavs på kvinne og barn senteret (?).

Den førts elegen så litt på han og klemte på pungen. Han kjente ikke noe testikkel. Han ville ha en annen leges mening og da kom selveste overlegen inn, hehe! Han kunne heller ikke kjenne noen testikkel. Det de da kommer til å gjøre er at lillegutt får narkose så det får sjekket nøye. dersom de ikke kjenner noe da, skal de gå gjennom navlen og se om testikkelen er i magen. Er den det blir det operasjon med en gang, men er den ikke det er det ikke noe å gjøre med. Da får han leve med en tesikkel. Men det var ikke noe krise sa overlegen. Han hadde en fin og stor høyre tesikkel.

Synes han er litt liten til narkose da, må innrømme det. det blir tungt for mammas hjerte.

Ja, lillegutt har begynt å gå. Er en stund siden nå da. Han var vel rundt 10 mnder da han begynte å gå. Kjempeflink er han! Så er han en veldig til mammadalt! Han er så snill og koser med meg når han selv vil det.

jenta mi blir bare flinkere og flinkere for hver dag som går. Hun skjønner alt hva vi snakker om. Tror jeg da, hehe. Hun er kjempeflink til å snakke selv og sier masse rare ting! Gullord sier jeg bare!! Ler av henne ofte her i huset for å si det sånn.

Hun elsker å gå i åpen barnehage. "Skal i barnehagen og leke ungene jeg", sier hun med stor entusiasme! men tror det er trygt at mamma er det enda.

Skal ha begge barne i barnehage i august, så det blir spennende.

Så meg selv da. Har fått time til operasjon 12.mars. Skal ha full bukplastikk med fettsuging. Blir 36 tusen til sammen. masse penger, men jeg må gjøre det. Gruer meg som en helt til operasjonen! Veldig skummelt synes jeg. Håper alt går bra og jeg våkner igjen!!hehe...

Går på grete roede kurs nå. Det kommer bort kilo og dte er bra. I forrige uke sto jeg still. men det var mange som gjorde det. Noen hadde til og med gått opp. Da syntes jeg ikke det var så ille, hehe. men nå må jeg gå ned. Har vært veldig flink i uka hær, det var jeg ikke forrige uke, så jeg har litt forventninger nå.

Men nå må jeg skifte på ei rumpe her så skal jeg ser dr.phil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, deg var det lenge siden vi har hørt noe fra! ;) Godt å høre at dere har det fint! :)

Huff, skjønner godt at du ikke synes noe om at Elias må i narkose... :tristbla: Hadde ikke likt det om det var mitt barn jeg heller. Men vi får håpe han slipper operasjon da! Om det er sånn at han bare har 1 testikkel, så er det jo ikke noe problem det heller. Har en kompis som har det, og han har klart seg fint i livet han altså! :) Du må holde oss informert om hvordan det går med lillegutt! :)

Flinke gutten som går så bra allerede da! :) Har sett bilder av han på Facebook, han har blitt en veldig stor og fin gutt!

Og skjønne jenta di da... :) kan tro hun synes det er morsomt å dra i barnehagen og leke med de andre ungene! ;) Gleder meg masse til Ida begynner å komme med gullord og! Her er det ikke noe setninger enda, hun kommer bare med småord. Men artig likevel!

Synes du er kjempeflink som går ned på Roede-kurs før operasjonen! :klappe: Hjelper nok på det vet du! Og ja, operasjonen er svindyr, men som du sier - du må gjøre det for deg selv. Synes du er steintøff som gjør det jeg!! Håper virkelig du får det resultatet du ønsker deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folks!

Innom en liten tur igjen. Pia mi sitter og spiser frokst så jeg må sjekke henne av og til. Guttn sover enda :)

Takk for hilsning Capri! Lenge siden jeg har vært her nå..men det blir oftere!

Titter innom litt senere igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveill skal jeg og ei venninne ut å bowle så skal vi spille buzz hjem til meg etterpå. Forhåpentligvis kommer det ei til som skal spille med oss, litt kjedli å spille bare 2 stk i buzz.

Pia mi skal ligge til svigers i natt. Sambo skal ta guttn i morgen så jeg får sove lenge..godt ja! Jeg tok begge barna i dag tidlig så det skulle vel bare mangle. Vi bruker å ta annen hver dag med å sove lenge i helgene. Han går skole enda og jeg er hjemme med barna, men jeg har likevl et stort behov for iallfall 1 natts laaang søvn i uka. synes det fungerer utmerket slik som vi gjør det.

Har tørket støv og vasket stua mens sambo og barna har vært borte. Ryddet litt også. Fint og rent her nå :)

Sminka meg litt og retta ut håret for kvelden med venninnene mine. Blir ikke gjort så ofte så. Som regel bruker jeg bare mascara når jeg skal til med noe. Å rette ut håret tar så lang tid. Når jeg trener 3-4 ganger i uka så er det ikke noe vits i å rette ut håret. Jeg må jo vaske det nesten hver dag likevel. Så det føles godt å være litt velstelt på håret nå, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine ja! :kjefte:

Må ta meg en paracet kjenner jeg, eller 2, hehe.

Skal til å ordne frokst til jenta mi nå. Hun sitter foran tv og ser ole brumm. Så stille og fredlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg har vært her nå..

Lillegutt er snart 1 år, 14 mars! Vi skal feire det neste søndag, den 9.mars,da jeg skal opereres 12.mars. Gruer meg litt til det.

På tirsdag hadde jeg gått ned 5,3 kg på 2 mnder. Ikke så masse på 2 mnder, men 5 kg er mye synes jeg. Litt fornøyd med det. Sambo har snart gått ned 10 kg. Jeg elsker å trene! Trener på 3t 3-5 ganger i uka og storkoser meg der! Kjenner selv at formen begynner å bli bedre og jeg blir ikke så fort sliten.

Elias fikk falsk krupp igjen forrige natt. Han hadde store pusteproblemer så jeg ringte legevakten. Vi fikk komme dit, klokka var rundt hall 2 på natta. Han fikk ei maske over ansiktet som han skulle inhalere. Blanding av saltvann og adrenalin. Luftveiene hans utvidet seg og han ble straks bedre. Han fikk også noen tabletter som skulle hjelpe på slimproduksjonen i hals. Hosten var veldig stygg den også. Men nå er han bedre. Litt rennende nese har han.

Emma er frisk som en fisk! De 2 er så flinke til å leke seg sammen!

Har søkt barnehage til dem begge. Jeg må vel tilå søke skole snart..ehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enn at lillegutt blir 1 år snart! :overrasket: Synes ikke det er sååå lenge siden jeg fikk mms med den nyfødte skjønningen! :)

Synes både du og samboeren din er kjempeflinke jeg! Dere har jo gått ned masse! :hoppe: har dere lagt om kostholdet og eller er det bare trening som har gjort det?

Huff, så skummelt med Elias... er ikke noe moro når de har falsk krupp! :( bra han er så mye bedre nå! :)

Godt å høre at de leker så godt sammen! Tenker det letter livet for deg og det, så slipper du å være hauk og passe på hele tiden ;)

Ha en fin lørdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har gått så forferdli fort jeg! Han er snart 1 år!! Har ikke noe baby lenger nå nei. Litt trist, men også litt godt :) Savner litt fritid, og det begynner jeg å få nå. Blir nok ikke en tredjemann på oss. Har nok med de 2 vi har nå. de er så snille atte!

Det blir spennende for ida å få en bror eller søster! Blir vel litt sjalu også tenker jeg, men det er nesten ikke tilå unngå. Jeg har tenkt på en ting..en gang i sommer..at jeg og pia mi kan komme å besøke deg og ida :) Det hadde vært kosli! Orker ikke å ha med begge to..hehe!

Vi har lagt om kostholdet også ja. Vi spiser regelmessig og lite. Sambo trener ikke i hele tatt, men likevel går han ned som et olja lyn! Litt urettferdig det der synes jeg. Grete roede er et bra kurs. Hele familien deltar når man går på dette kurset. Kostholdet blir mye sunnere og det blir fastere tider, som jeg tror er bra for ungene.

----------

Da skal jeg legge meg.. Min tur til å stå opp med ungene i morgen. Jeg fikk sove lenge idag, så jeg må bare tåle det :ler:

I morgen skal vi på middag til bestefar. Soddsuppe!! Namm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var godt med soppsuppe hos bestefar ja! Han har verdens beste suppe.

Hadde med begge ungene idag. Bruker som regel å ha med bare størstemann. Lilltgutt sover som regel i middagstiden til bestefar. Men i dag vekket jeg han så han fikk bli med. Var så lenge siden bestefar hadde sett han. Husket ikke hva han het engang.. :ler:

Ikvell skal ungene legge seg tidlig. Rundt kl 20 tenker jeg. Skal kose oss med hjemmelaget pizza! Bruker å se den 6.sans på tvnorge, men dte må jeg vel bare ta opp nå. Sambo hater slike programmer.

Ha en flott kvell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har gått så forferdli fort jeg! Han er snart 1 år!! Har ikke noe baby lenger nå nei. Litt trist, men også litt godt :) Savner litt fritid, og det begynner jeg å få nå. Blir nok ikke en tredjemann på oss. Har nok med de 2 vi har nå. de er så snille atte!

Det blir spennende for ida å få en bror eller søster! Blir vel litt sjalu også tenker jeg, men det er nesten ikke tilå unngå. Jeg har tenkt på en ting..en gang i sommer..at jeg og pia mi kan komme å besøke deg og ida :) Det hadde vært kosli! Orker ikke å ha med begge to..hehe!

Vi har lagt om kostholdet også ja. Vi spiser regelmessig og lite. Sambo trener ikke i hele tatt, men likevel går han ned som et olja lyn! Litt urettferdig det der synes jeg. Grete roede er et bra kurs. Hele familien deltar når man går på dette kurset. Kostholdet blir mye sunnere og det blir fastere tider, som jeg tror er bra for ungene.

Nei, nå har du så alldeles ikke noen baby lenger! ;) Blir vel deilig for deg å få litt mer fritid, gleder meg til jeg og får det! Er en stund til det da men... :ler: Skjønner godt det ikke blir flere barn på dere. Da hadde jo operasjonen din vært litt bortkasta, om dere planla flere barn med det første. Også har dere jo fått to prakteksemplerer! :rosasmil:

Lurer på om ikke Ida blir litt småsjalu ja... men jeg tror det skal gå bra jeg, for hun er så opptatt av babyer. Og ikke minst dukka si... hun behandler den dukka som om den var en baby, så jeg tror hun vil hjelpe meg masse! :)

Å ja, kom og besøk oss i sommer ja!! :) Det hørtes kjempekoselig ut! Tror nok jentene vil leke kjempebra sammen, og så kan vi voksne jabbe! :ler: Dere er hjertelig velkomne i allefall!

Må si jeg blir imponert over samboeren din som ikke trener, og likevel går ned så mye! Du vil nok gå ned mer du og, men jeg synes å ha lest at jenter bruker lenger tid på å kvitte seg med fettet... Vi skal jo liksom ha litt former vi vet du! ;)

Skulle jo begynne på GR jeg og, helt til jeg fikk positiv test... :ler: Så nå skal jeg begynne etter jeg er ferdig med å amme minstemann! Godt å høre det har positiv effekt på dere da, da frister det mer å begynne for meg og - siden jeg vet det funker! Jeg og Ida spiser allerede lite og regelmessig da, og til faste tider. Jeg tror vi spiser ganske sunt og, men det kan sikkert bli sunnere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var godt med soppsuppe hos bestefar ja! Han har verdens beste suppe.

Hadde med begge ungene idag. Bruker som regel å ha med bare størstemann. Lilltgutt sover som regel i middagstiden til bestefar. Men i dag vekket jeg han så han fikk bli med. Var så lenge siden bestefar hadde sett han. Husket ikke hva han het engang.. :ler:

Ikvell skal ungene legge seg tidlig. Rundt kl 20 tenker jeg. Skal kose oss med hjemmelaget pizza! Bruker å se den 6.sans på tvnorge, men dte må jeg vel bare ta opp nå. Sambo hater slike programmer.

Ha en flott kvell :)

Nam nam, sodduppe! Jeg har sååå lyst på det! Tror vi må ha det til uken eller noe! ;) Høres forresten ut som om det var på tide at litjgutn ble med til oldefar, om han ikke huska hva han heter! :ler:

Har ungene lagt seg nå eller? Når legger de seg til vanlig? Rundt kl 21? Ida la seg akkurat nå, så nå ser jeg på Singing bee, og har store planer om å synge med på sangene og nyyyyte at hun sover! :ler:

Kos dere masse med pizza i kveld da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feira bursdagen til lillemann idag. Godt å bli ferdi med det må jeg si :) Han har vært så flink atte:) Jenta mi fikk seg noen gaver hun også. Det tror jeg hun satte pris på. Lillemann har lagt seg nå og jenta står for tur. Må fortsette ryddinga jeg da.. Var innom oldefaren og ga han noen rester. Da ble han glad :)

Ikke lenge til operasjon nå.. det var derfor vi feiret 1 årsdagen i dag. Skal opereres på onsdag! Folkens...på onsdag hall 9 ligger jeg under kniven..tenk på meg og be!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært til mamma i dag og feiret bursdagen til lillemann. Ble 2 feiringer det :)

Må dusje snart...vært på 3t i kveld. Det var godt!! Det er herlig å trene..blir kjipt å ikke trene på 2 mnder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i åpen barnehage med småtassene idag. Det var koslig :) Begge er så flinke til å leke seg med andre barn og alene. Men likevel..jeg tror det er godt å se at mamma er der og følger med.

Imorgen blir det operasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer du deg mye eller? Skal du inn i morgen tidlig da, eller legges du inn i kveld? Får du hjem igjen samme dag? Mange spørsmål her... :ler: Husker da sambo opererte kneet sitt på Stokkan da jeg gikk med Ida, så fikk han hjem en to timer etterpå eller noe sånn... men din operasjon er nok langt mer omfattende enn hans!

Skal virkelig tenke på deg i morgen tidlig! :Nikke:

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...