Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen, tusen takk for lykkeønskninger alle sammen! :klemmer: Sitter her med tårer i øynene over hvor mange som følger med og gleder seg på våre vegne :grine:

Orker ikke noe full fødselsrapport helt enda. Venter til jeg har glemt de værste detaljene ;)

Men selv om det var ganske tøft og jeg var ganske så mørbanket "down under", så valgte vi å reise hjem fra sykehuset når jenta var ganske nøyaktig 24 timer gammel. Var godt å komme hjem :)

Har fremdeles litt problemer med å bevege meg rundt uten at det gjør vondt i klippet/stingene. Men mannen er veldig flink og hjelper til med alt han kan. I tillegg er foreldrene mine også her, så jeg sitter kun her med puppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg også er litt misunnelig, men blir vel snart min tur.

Håper formen din kommer seg raskt, men høres ut som du blir tatt godt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har gratulert deg, iallefall så gjør jeg det nå :klem:

Så tøff du er som dro hjem så raskt. Jeg koste meg i grunnen på barsel og var så lenge som mulig :ler:

Kos deg med jenta di :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix:

Jeg er SÅ misunnelig!

Håper du koser deg ihjel med den lille :hjerte:

Du er jo akkurat i gang med prøvingen, du må kose deg med det også. Er en viktig del av reisen! :jepp: Jeg ble nesten litt :skuffet: da det klaffet for oss med en gang, for jeg hadde gledet meg sånn til å være prøver :fnise:

Merker at jeg også er litt misunnelig, men blir vel snart min tur.

Håper formen din kommer seg raskt, men høres ut som du blir tatt godt vare på.

Ja, det er ikke så lenge igjen for deg heller nå! Jeg skal prøve å være en flinkere sladris enn jeg var til å gi beskjed til min egen sladris... :sjenert: Men jeg kommer nok ikke til å ha på lyd på telefonen om natta, til det er nattesøvnen til lillejenta alt for dyrebar ;)

Husker ikke om jeg har gratulert deg, iallefall så gjør jeg det nå :klem:

Så tøff du er som dro hjem så raskt. Jeg koste meg i grunnen på barsel og var så lenge som mulig :ler:

Kos deg med jenta di :strix:

Takk, takk! :klemmer:

Følte meg ikke så veldig tøff, akkurat... Men jeg taklet ikke å dele rom (selv om det kun var med en annen), jeg fikk absolutt ikke til å sove eller slappe av. Synes også det var helt pyton at mannen måtte reise hjem om natta, så ville heller være hjemme og kunne få hjelp av ham 24/7 enn å måtte ringe etter en travel jordmor for å få hjelp til å gå på do...

Og vi koser oss masse! :rødme:

Velkommen hjem. godt å høre at ting går bra, selv om det ble litt vel tøft.

Takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var melka her for fullt :sjokkert: Steinharde pupper, og vesla er SÅ fortvilet hver gang hun skal ha mat for det er så vanskelig å få tak. Nå sist måtte jeg håndmelke det verste trykket bort før hun fikk det til... Håper produksjonen stiller seg litt bedre inn på omsetningen etterhvert! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du var ganske rask til å sladre jeg, tror ikke jeg blir så mye kjappere. Regner med at det er masse annet som opptar en rett etter fødselen. :)

Så bra at melka har kommet for fullt, selv om det kanskje ikke er like enkelt for den lille. Håper virkelig ammingen kommer igang uten problemer for min del også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem med lillejenta :hoppe: Spent på å høre om fødselen din, håper det går greit nå selv om det gikk tøft for seg.

Vet akkurat hva du mener med steinharde pupper, det går seg til etterhvert når produksjonen justerer seg etter etterspørselen. I mellomtiden får du bare pumpe ut det verste, greit å ha litt i fryseren også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme hjem da, tenker jeg. :) Hp det gror fort som fy, så du kan glede deg enda mer over lille nurket!!

Godt å se deg tilbake her!! :klemmer:

Det er nå hvertfall litt bedre i dag enn i går. Men begrenset hvilke sittestillinger jeg kan ha og får ikke bevegd meg noe særlig. Som har ført til at jeg har hovnet så ekstremt opp i bena, mye verre enn noen gang gjennom graviditeten :sukk:

Synes du var ganske rask til å sladre jeg, tror ikke jeg blir så mye kjappere. Regner med at det er masse annet som opptar en rett etter fødselen. :)

Så bra at melka har kommet for fullt, selv om det kanskje ikke er like enkelt for den lille. Håper virkelig ammingen kommer igang uten problemer for min del også.

Synes amming var helt supert i går, i dag er det rett og slett et fryktet kapittel... Selv om det var mye vondere i går når jeg egentlig ikke hadde melk, så er det så mye skriking og frustrasjon nå når det ikke fungerer slik vesla vil :tristbla: Håper det ordnet seg ganske snart igjen og at kroppen min skjønner at det ikke er bruk for SÅ mye melk.

Velkommen hjem med lillejenta :hoppe: Spent på å høre om fødselen din, håper det går greit nå selv om det gikk tøft for seg.

Vet akkurat hva du mener med steinharde pupper, det går seg til etterhvert når produksjonen justerer seg etter etterspørselen. I mellomtiden får du bare pumpe ut det verste, greit å ha litt i fryseren også :jepp:

Fødselshistorie kommer nok ikke før til uka en gang når besøket har dratt.

Kjennes snart ut som puppene når opp til kragebena! De bare brer om seg... Harde som stener og lekker gjennom ammeinnlegg og klær og alt. Har foreløpig ikke pumpet. Har egentlig tenkt at det var greit om kroppen klarte å innstille seg til hva vesla faktisk trenger å spise og ikke "oppmuntre" kroppen til å lage for mye. Og så har jeg ikke orket å sette meg inn i hvordan pumpa fungerer og sterilisert flasker og greier...

Så foreløpig biter jeg tennene sammen og lar brystspreng være brystspreng frem til hun vil ha mat og så håndmelker jeg av det verste trykket slik at hun får tak. Problemet er bare at melka kommer så lett og fort at alt blir vått og glatt og hun får problemer med å få noe "grep".

Hvor lang tid tar det egentlig før det justerer seg inn? Et par dager? Vet ikke om det er lurt å gå rundt med sprengte pupper i lang tid? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk forresten på vekta tidligere i dag... Tenkte at det ble nå hvertfall en opptur :tunge1:

Ned 2 kg siden før fødselen! :sjokkert: Ikke helt det jeg hadde forestilt meg... Men så har jeg jo alltid veid meg tidlig på morgenen før da, nå var det midt på dagen, masse vann i kroppen, breddfulle pupper og jeg har spist som en hest siden fødselen og enda ikke vært på do... :sjenert: Håper og tror at det ikke kun er mye spising som gjør at vekta fremdeles er så høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående brystspreng gikk det over i løpet av et par dager her. Men jeg pumpet litt og da for å slippe det verste ;) Megasprengtpuppeperioden ble forøvrig avløst av en periode der puppene ble skikkelig slappe og myke. Men det var visst melk i bøtter og spann for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Angående brystspreng gikk det over i løpet av et par dager her. Men jeg pumpet litt og da for å slippe det verste ;) Megasprengtpuppeperioden ble forøvrig avløst av en periode der puppene ble skikkelig slappe og myke. Men det var visst melk i bøtter og spann for det :)

To dager skal jeg vel holde ut. :jepp:

Det kan virke som hvertfall den ene pupper er på gang til å bli bedre. Den andre er fremdeles veldig sprengt, så prøvde å pumpe litt her i sted, men det gikk jo så tregt! Så jeg tok heller en varm dusj og håndmelket av det verste. Så nå tror jeg den vil være OK til vesla våkner og skal ha mat igjen.

Gratulerer så mye Klematis! :blomst: Tenk, da er vi i mål! :strix: Gøy at du fulgte etter så raskt. :)

Takk! :klemmer: Ja, tenk. Nå er vi mødre! :rødme:

Må innom og gratulere!! :hoppe: Veslejenta kom jo på bursdagen min jo, kult!! :jepp: Hun vet å velge den beste datoen ja. hehe! ;):klemmer:

Takk! :klemmer: Og gratulerer så mye med vel overstått! :blomst: Fin dato ja ;)

Og så har jeg helt glemt å gratulere Happy Feet som kom nærmest på tippinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, Klematis! :blomst:

Og så har jeg helt glemt å gratulere Happy Feet som kom nærmest på tippinga!

Jøss, gjorde jeg! Moro! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...