Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

:vinke:

:danser: 1 måned igjen!!! :danser:

Så utrolig å tenke på... Kan skjønne det begynner å bli mer slitsomt nå. Men godt du har sluppet så billig unna med plager i svangerskapet Jeg skal ikke klage selv heller. Går litt lettere da.

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 måned igjen! :danser:

Å, det er ikke lenge til altså, Imli! Så utrolig spennende! Hvilke tanker har du gjort deg om fødsel og smertestillende og slikt? Du har sikkert sagt det før, jeg er glemsk ... :sjenert:

Så utrolig heldig du har vært med lite plager i svangerskapet. Jeg håper det fortsetter sånn for meg også.

I dag synger pippipene om VÅR her utenfor vinduet mitt! Det er så koselig :) Og kattene går bananas og prøver å angripe vinduet ... Må få opp mannen og gå en tur snart, tror jeg. Han purker og sover etter at han kom hjem fra fest klokka seks i morges (!). Han får vel sove litt til ...

Fortsatt god søndag! :goodbye:

Ikke lenge igjen til fødsel nei! :overrasket:

Jeg skal i alle fall på vanlig fødeavdeling, hovedsaklig fordi jeg ikke tror badekar er noe for meg, og da er liksom vitsen med sånn ABC-avdeling borte. Da er det like greit med vanlig fødeavdeling, så er alle hjelpemidler tilgjengelig. Har i utgangspunktet tenkt å føde uten noe særlig smertestillende, er litt redd for epidural; ser liksom for meg den sprøyta... *grøss* Så håper jeg slipper det. Har i alle fall tenkt å prøve lystgass før jeg lar noen stikke meg i ryggen.

Jeg har hatt lite plager ja, det er en fordel... Var litt kvalm i begynnelsen, ellers er den eneste plagen trøtthet/blir fort sliten, og det er jo ikke den verste plagen man kan ha. Bekkenet har i alle fall fungert utmerket :) Nå begynner jo ting å bli litt tungt, men sånn er det jo for alle.

Kjempefint vær her i dag også. Snødde i går, og idag er det skikkelig vårstemning. Du får få mannfolket opp! :jepp:

God søndag!

:hallo:

Kommodekos ja :fnise: Her i huset er det vaskemaskinkos som funker. Er ikke like enkelt med stillinger lengre nei... :sengekos::ler:

:hallo:

Sikkert koselig for andre møbler enn senga å få litt oppmerksomhet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommoder kan brukes til mye rart de :skratte:

1 mnd til termin :hoppe: snart er du mamma.

:jepp:

Tenk det... :babysmokk:

:vinke:

:danser: 1 måned igjen!!! :danser:

Så utrolig å tenke på... Kan skjønne det begynner å bli mer slitsomt nå. Men godt du har sluppet så billig unna med plager i svangerskapet Jeg skal ikke klage selv heller. Går litt lettere da.

Ha en fin søndag :klem:

Er lettere når man ikke får alle plagene det er mulig å få ja... Jeg gleder meg allerede til neste gang jeg :fnise:

:danser: for en mnd igjen :danser:

Nå går det knallfort her ja.

:Nikke:

Nå har jo allerede to i mars/april-klubben født, kjenner jeg blir litt nervøs av den slags!

Jeg har ikke merka noe som kan tyde på noe fødsel her med det første da heldigvis.

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sovet en times tid jeg... Men endte bare opp med å bli enda trøttere. Ja, ja.

Nydelig vær i dag. Har litt dårlig samvittighet for å sitte inne men... Orker ikke gjøre noe ute... Og plaststolene ute er så vonde å sitte på :fnise: Mannen er borte og hjelper naboen med noe greier, så da sitter jeg her alene... Vi skal gå en liten tur etterpå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer akkurat fra en 2 timers tur :) Det anbefales :)

Ja, bare 1 mnd igjen, egentlig kan jo babyen komme når som helst :) kanksje neste uke på denne tiden? :fnise: Nei jeg skal ikke skremme deg :)

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer akkurat fra en 2 timers tur :) Det anbefales :)

Ja, bare 1 mnd igjen, egentlig kan jo babyen komme når som helst :) kanksje neste uke på denne tiden? :fnise: Nei jeg skal ikke skremme deg :)

Ha en fin søndagskveld :)

Nei, nå må du ikke skremme meg!

Ha en fin søndag du også

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk det. Er vel fra to uker før til to ukker etter termin som regnes som normalt...

Kan jo skje når som helst. :)

skjønner godt du er skeptisk til epidural... Høres voldsomt ut... Tror man bare må se an hvordan det blir jeg... Skjønner ikke helt de som har bestemt alt på forhånd.

Jeg har da aldri født før, så aner ikke hvor vondt det vil gjøre eller hvordan jeg vil reagere...

Klart det er å foretrekke å slipper smertestillende, men heller ingen krise om man må.

Tenk snart har du ditt lille nurk i armene :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra to uker før kan det skje når som helst ja... Blir litt stressa når jeg leser om dem som fødte i uke 36-37 da :fnise: Ungen er jo så og si "ferdig" nå, men greit om den holder seg der inne et par uker til i alle fall. Ikke minst siden vi på langt nær har alt klart... :sjenert:

Jeg skjønner heller ikke at det går an å planlegge alt sånn ift fødsel. Jeg har ikke skrevet noe "fødebrev" eller noe sånt - det tar jo såpass tid å føde at man får da lagt fram ønskene sine. Og rekker man ikke det, går jo fødselen så kjapt og greit at det ikke er nødvendig å komme med noen ønsker. Jeg er litt redd for epidural o.l, men hvem vet, kanskje jeg vil ha det når det kommer til stykket? Men sånn pr. nå, så har jeg ikke lyst på noe annet enn lystgass - det går jo ut av kroppen med en gang også. Vi får se. Håper på en lett fødsel da... Det hadde moren min, håper jeg likner henne der også...

Åh, nå kjenner jeg skikkelige sammentrekninger her. Lillebaby presser seg opp mot ribbeina :fnise: Gleder meg til å møte ham/henne. De siste par dagene har jeg fått for meg at det er en gutt :babygutt: Tror jeg på en måte håper litt på det... :sjenert: Men før dette, var jeg nesten sikker på at det var jente en liten periode :ler: Neimen ikke lett å ha noen følelse på sånt... Skjønner ikke dem som bare "vet" det altså! Men det blir veldig spennende å se. Synes det er så moro å ikke vite :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, kommoder og lignende kan brukes til mye rart, spesielt når slikt begynner å bli litt vanskelig pga stor mage og sånt ;)

Jeg har heller ikke tenkt så utrolig mye over smertestillende ved fødsel, og har vel egentlig ikke tenkt å skrive fødebrev til sykehuset. Egentlig kunne jeg tenke meg en fødsel i vann, men da får jeg jo ikke smertestillende... Tror jeg skal ta det som det kommer jeg, og håpe på en enkel fødsel. Hvis ikke så skal jeg prøve lystgass, har jeg funnet ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite på forhånd om/hva man trenger av smertestillende ja...

Av det jeg så på føden fikk noen en følelse av å være "full"/omtåket av lystgass, og noen syntes det var vanskelig å bruke den riktig. Men det er jo veldig greit å prøve det, er det ikke noe for deg er det jo bare å legge vekk masken.

Epidural kan se ganske skremmende ut. Jeg så på at 4 stk fikk det, men det virket ikke som det var så veldig vondt for dem (i hvert fall ikke sammenlignet med riene). Først vasker de med sprit, setter sprøyte med lokalbedøvelse, og deretter epiduralsprøyten så de får tredd inn kateteteret ("slangen"). Det virket for fullt innen en halvtime. Man slipper heldigvis å se på, siden anestesilegen holder på bak på ryggen ;)

Jeg var litt "imot" epidural før jeg fikk sett hvordan det var i praksis. Nå er jeg mer nøytral. Og hvem vet, kanskje ligger jeg og roper på epiduralbedøvelse i slutten av juli? :fnise:

Synes du har en fornuftig holdning jeg, du finner nok ut hva som er riktig for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er spent og litt stressa. Men det ordner seg nok, dere har jo bare småting igjen.

Er jo folk som føder når de er like kort som meg også... Da er en uforberedt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det jammen vært skravling om litt av hvert mens jeg var borte :ler: Så i stedet for å kommentere alt, så hopper jeg heller litt for at i dag er det bare 4 uker igjen etter hva jeg kan se! :hoppe:

Snart er imli mamma!! :danse:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 uker!

:duskedame:

Da var det fire uker igjen :overrasket:

Lillebaby har vært ganske aktiv på morgenkvisten :hjerte: H*n har holdt på å presse seg opp mot ribbeina mine :fnise: Kjenner en del nedpress i dag også. Det er litt sånn rart/ekkelt. Men det er vel vanlig når man har kommet såpass langt.

Tenker en del på fødselen nå. Det er bare så rart... Kan liksom ikke forestille meg at jeg snart skal føde et barn, tanken er liksom helt fjern... Blir spennende når det skjer! Får nok bare ta det som det kommer ja. Jeg synes jo epidural høres så skummelt ut, men hvem vet, kanskje jeg vil ha det når det kommer til stykket? Lystgass har i alle fall en fordel med at man bare kan hive det fra seg om man ikke liker det. Epiduralen blir jo der... Og jeg har hørt en del historier om feilsatt sprøyte og sånn... Der den bare virket på ene siden osv.

Jeg har så lyst til å ordne med babyting! Gjøre klar senga osv. Men vi har jo ikke madrass... Og får ikke kjøpt noe som helst før lønning den 15ende... Skal ikke ha noe baby før det i alle fall!

Lurer litt på når jeg blir lei... er definitivt ikke lei ennå! På en måte, så er jeg vel en av dem som liker å være gravid. Det eneste jeg ikke liker, er at jeg blir veldig følsom... Mer enn vanlig. Kan bare plutselig begynne å grine uten at jeg vet hvorfor, har dager hvor jeg synes alt er trist og leit... Og jeg er ganske emosjonell til vanlig også.. :sjenert: Håper jeg blir litt mer normal etterpå.

Åh, jeg har jo lova bort magebilde i dag jeg! :hoppe:

Skal se å få tatt et nå...

Kommer tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ih, dette er så spennende! Ikke lenge til vi kan rigge oss til med popkornposen igjen nå!

Skjønner godt det er rart å tenke på fødselen - vi har jo liksom ingenting å gå ut fra, så hvordan pokker skal vi vite hva vi kan forvente oss? Og hvordan i all verden skal vi vite hva slags smertestillende vi vil ha? Men det er vel valgmuligheter der og da, såvidt jeg forstår. Uansett er det uendelig mange kvinner som har vært gjennom dette før oss, og det går stort sett bra. De aller fleste valgte å få flere unger også, så det kan ikke være SÅ ille :) Sånn tenker jaffal jeg! Men epidural synes jeg også høres skummelt ut, altså ... Et rør rett inn i ryggen ... *grøss*

Gleder meg til magebilde! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 36 uker!!! :danser:

Tenk at det er så kort tid igjen. Men babyen får holde seg på plass til du har fått kjøpt madrass synes jeg :jepp:

Godt du ikke er lei. Koser meg med å være gravid jeg også. Men har skjønt andre som ikke kan fordra det... Har sikkert mye med hvor mye plager man har...

Spent på magebilde

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvordan skal vi førstegangs liksom vite hva slags fødsel vi vil ha? Er nok bare å ta det som det kommer. De fleste klarer det jo helt fint, og gjør det igjen og igjen! Har i det siste liksom begynt å tenke over alle damer jeg kjenner med barn - de har jo klart det, de har jo født barn, da må jeg også klare det.

Er heldig som ikke er lei, det har nok mye med plager å gjøre, jeg har sluppet billig unna der :)

Nå må jeg få tatt magebilde! Skulle egentlig prøve vekta også, men glemte det. Nå har jeg spist frokost, og da tør jeg ikke :fnise:

Får ta det i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det viktigste er å ha et så avslappet forhold som mulig til det med fødsel.. Bedre å ikke vite hva en går til og heller ta ting underveis...

Dumme meg har jo allerede lest masse fødseslshistorier og vet hvor lang tid det kan gå men også hvor raskt det kan gå.. Og da må man bare tenke at ingen fødsler er like! :Nikke:

Du klarer dette vettu! Og du har jo vært heldig som har vært så fin i formen gjennom svangerskapet så da går nok fødselen også like greit.

Ha en fortsatt fin mandag! :klemmer:

Gleder meg til å se bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det viktigste er å ha et så avslappet forhold som mulig til det med fødsel.. Bedre å ikke vite hva en går til og heller ta ting underveis...

Dumme meg har jo allerede lest masse fødseslshistorier og vet hvor lang tid det kan gå men også hvor raskt det kan gå.. Og da må man bare tenke at ingen fødsler er like! :Nikke:

Du klarer dette vettu! Og du har jo vært heldig som har vært så fin i formen gjennom svangerskapet så da går nok fødselen også like greit.

Ha en fortsatt fin mandag! :klemmer:

Gleder meg til å se bilde :)

Takk for oppmuntring!

Jeg har også lest en del fødselshistorier... Er ikke alltid like lurt... :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til fødsel med åpent sinn, det er det beste. Det er litt verre når man venter nummer to for da blir det fort å sammenligne merker jeg. Men jeg prøver å omstille meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...