Gjest imli Skrevet 14. september 2007 #41 Del Skrevet 14. september 2007 Hei alle sammen 11+1 i dag. Formen er bedre psykisk, men verre fysisk. Og det synes jeg egentlig er mye bedre! Var småkvalm både i går kveld og i natt, og ganske ille kvalm til morgen i dag. Det ble heldigvis mye bedre når jeg fikk spist. Nå føler jeg meg helt ok, er bare trøtt egentlig. Humøret er i alle fall bedre, tror jeg begynner å komme meg litt ovenpå igjen, og det er deilig. Humørsvingninger er der fortsatt, men det er vel normalt. Generelt sett føler jeg meg i alle fall mye bedre. Så får vi håpe at det fortsetter sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. september 2007 #42 Del Skrevet 15. september 2007 Kvalmen har visst satt inn for alvor... Vært kvalm i hele dag. Har vært kvalm litt sånn av og på siden uke 6 - var litt kvalm i 6-8 uke, så ble det omtrent borte, for så å komme tilbake nå i 10-11 uke... Er ikke sånn at jeg kaster opp, men føler meg rimelig uvel til tider. Begynner å gå over nå heldigvis. Men det kommer nok tilbake i morra Skal bare slappe av i helga, og så begynner jeg på jobb på mandag. Får se hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. september 2007 #43 Del Skrevet 17. september 2007 Vært på jobb i dag, og det gikk faktisk helt fint. Men ble "avslørt" av en kollega da... Hun spurte meg da vi var alene (eller mer konstanterte egentlig), så da var det jo liten vits i å nekte... Alle får jo vite det om ikke altfor lenge allikevel. Er ikke så kvalm lenger, litt små-uvel nå og da bare. Faktisk ikke så trøtt i dag heller! Kanskje det verste er på retur... Og nå kan jeg faktisk kjenne noen forandringer i magen - en slags hard kant eller noe overfor bekkenet. Så da er det kanskje livmoren som er på vei oppover? Det er spennende forandringer dette. Føler meg vel ganske trygg nå på at dette går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 17. september 2007 #44 Del Skrevet 17. september 2007 Nå er det ikke lenge til 12uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. september 2007 #45 Del Skrevet 18. september 2007 Nei, bare to dager til! Det skal bli deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 19. september 2007 #46 Del Skrevet 19. september 2007 Håper kvalmen gir seg snart. Det kan ikke vært særlig moro. Og det er kanskje det som avslørte deg på jobben. Men hvorfor jobber du hvis du er kvalm? Klarer du å jobbe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. september 2007 #47 Del Skrevet 19. september 2007 Håper kvalmen gir seg snart. Det kan ikke vært særlig moro. Og det er kanskje det som avslørte deg på jobben. Men hvorfor jobber du hvis du er kvalm? Klarer du å jobbe? Var sykemeldt pga kvalme og trøtthet i forrige uke. Det er blitt mye bedre nå, går greit på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. september 2007 #48 Del Skrevet 19. september 2007 Var hos jordmor på sykehuset i dag, sammen med mannen min. Jeg fikk for første gang utvendig ultralyd - babyen har vokst seg så stor at livmoren ligger langt over bekkenet - og vi fikk se en nesten "ferdig" baby (bare beina som fortsatt er lite utvikla), på 5,3 cm! Den lille der inne hadde hode med nese og munn, tydelig ryggrad, hjerte som slo og armer og bein - t.o.m fingre! Han/hun lå og sparka og sprella med de små beina sine, og var såå søt! Ingen tegn på at barnet har tatt skade av medisinene, heldigvis! Vi fikk med bilde av den lille også. Det må vi ta vare på og sette i babyalbum. Fikk time til ordinær ultralyd også, den 30. oktober. Da er jeg 17-18 uker på vei. Det skal bli fint, da er babyen enda større og vi kan se enda mer. Men vi vil ikke vite kjønnet! Noen hemmeligheter må den lille få ha for seg selv. Formen min er mye bedre, har ikke vært kvalm de siste dagene. Det eneste jeg merker nå, er trøtthet, og at jeg fortsatt må tisse veldig ofte! Det siste er nesten det kjedligste; vi har soverom i annen etasje, og badet er i kjelleren.... Morsomt når jeg må opp 3-4 ganger i løpet av natta! I morgen er jeg 12 uker på vei. Endelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 20. september 2007 #49 Del Skrevet 20. september 2007 Heia for 12 uker Herlig med UL. Så godt å høre at alt står bra med den lille. Og det ble kanskje mer virkelig når man ser en hel menneske, med fingrer og bein og armer og alt det der. Har du fått nytt termin dato? Når har du mens termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. september 2007 #50 Del Skrevet 20. september 2007 12 uker i dag! Det er veldig deilig å tenke på. Nå er det veldig stor sjangse for at dette går bra - at den lille i magen min får se dagens lys om litt over 6 måneder. Det skal bli morsomt å skrive seg gjennom hele svangerskapet også - takk til alle dere som leser! Er så koselig med tilbakemeldinger Regner fortsatt termin etter menstermin, men jordmoren jeg var hos i går mente 5 april var riktigere enn 3. Får nok en mer sikker termin etter ordinær UL den 30. oktober, men jeg har veldig regelmessig mens, så veldig store forandringer blir det nok ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 20. september 2007 #51 Del Skrevet 20. september 2007 eeeehm, kanskje ikke. :juhu: for 12 uker!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 20. september 2007 #52 Del Skrevet 20. september 2007 for 12 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. september 2007 #53 Del Skrevet 20. september 2007 Middi: Vi tar en alkoholfri litt jeg også da! Nå begynner jeg endelig å føle meg skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. september 2007 #54 Del Skrevet 22. september 2007 12+2 i dag! Tida går jammen fort, egentlig. Begynner å kjenne livmoren veldig godt nå, selv om det ikke synes at jeg er gravid. Ganske spennende å kjenne forandringene i kroppen. Lurer fælt på når det begynner å synes. Jeg ser det selv når jeg ikke har klær på meg, at det liksom er en hevelse over bekkenet, men jeg ser ikke gravid ut. Har vanligvis helt flat mage, så det er vel derfor jeg kan se forandringer. Men når jeg har klær på meg synes det ingenting. Men kommer nok snart til å si fra på jobb likevel, siden det etterhvert kommer oppgaver jeg ikke kan gjennomføre. Blir litt skummelt å fortelle det da. Jeg jobber på en ganske mannsdominert arbeidsplass, så graviditeter er liksom ikke det vi diskuterer i lunsjpausen, for å si det sånn... Får vel bare be om å få snakke med sjefen og si det rett ut, tror jeg. Uff, så mye som er vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 24. september 2007 #55 Del Skrevet 24. september 2007 Selv om det er mannsdominert arbeidsplass så kommer sikkert kollegaene dine og sjefen til være glade over nyheten. De er jo tross alt fedre selv, så de kan nok litt om det. Jeg har også en mannlig sjef og han tok det veldig pent når jeg fortalte det. Men det viste jeg at han ville. Han er en veldig bra sjef som tar hensyn til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 24. september 2007 #56 Del Skrevet 24. september 2007 Spennende, spennende! Gøy å få følge deg litt gjennom svangerskapet og høre om alle de små forandringene som ikke synes, etc. Kan tenke meg det er godt å ha kommet over 12 uker! Mandags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 25. september 2007 #57 Del Skrevet 25. september 2007 Kommer innom for å hilse på deg:) Spennende å lese hvordan det er å ha en liten baby i magen Selv er vi bare prøvere. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. september 2007 #58 Del Skrevet 25. september 2007 Selv om det er mannsdominert arbeidsplass så kommer sikkert kollegaene dine og sjefen til være glade over nyheten. De er jo tross alt fedre selv, så de kan nok litt om det. Jeg har også en mannlig sjef og han tok det veldig pent når jeg fortalte det. Men det viste jeg at han ville. Han er en veldig bra sjef som tar hensyn til alle. Ja, jeg skal prøve å få fortalt det i morgen. Sjefen var ikke på jobb i dag. Han tar det nok pent, det er ikke det. For så vidt er det bare ham og to andre som ikke vet om graviditeten, vi er nemlig bare 6 stykker på jobben her, to av dem er jeg og mannen min... Og en av kollegaene gjettet det tidligere... Spennende, spennende! Gøy å få følge deg litt gjennom svangerskapet og høre om alle de små forandringene som ikke synes, etc. Kan tenke meg det er godt å ha kommet over 12 uker! Mandags Ja, det er mye rart som skjer med kroppen for tiden. Er 12+5 i dag, det er deilig ja. Begynner å kjenne livmoren veldig godt, den har allerede kommet halvveis opp til navlen. Når jeg er naken, kan både jeg og mannen se forandringer - jeg ser ikke gravid ut, men det er liksom en slags hevelse overfor bekkenet. Skal til legen igjen på torsdag, da er jeg 13 uker på vei! Tirsdags til deg! Kommer innom for å hilse på deg:) Spennende å lese hvordan det er å ha en liten baby i magen Selv er vi bare prøvere. Lykke til Hei på deg, alltid hyggelig med lesere som hilser på Lykke til du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. september 2007 #59 Del Skrevet 26. september 2007 Da har jeg fått fortalt om graviditeten på jobb. Var ikke så skummelt likevel Snakka med sjefen, men gidder ikke å formelt fortelle det til de andre. De som ikke vet nå får heller lure litt. 13 uker i morra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 26. september 2007 #60 Del Skrevet 26. september 2007 Gratulerer med 13 uker i morgen! Da er du godt over på den "trygge siden" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg