Gjest imli Skrevet 25. mars 2008 #2241 Del Skrevet 25. mars 2008 Nei, vi får ikke håpe ventetiden bli så lang for deg imli. Godt alt står bra til med deg og babyen da Nei, jeg har planlagt føding innen en uke jeg nå Godt alt sto bra til når du var hos jordmor, og godt vekta har stagnert litt. 14,5 kilo er jo ikke ille... Ha en fin dag Ja, vekta stagnerte virkelig på slutten. Trodde det var da alt kom jeg, så jeg var jo litt småfortvila da jeg hadde gått opp 14 kilo i uke 36. Men blir det rundt 15 tilsammen må man jo være fornøyd med det. Har jo vært forholdsvis sunn og aktiv i svangerskapet, så vi får håpe det sklir av igjen. Har i alle fall ingen planer om å veie mer enn 70 kilo sånn på sikt. Helst ned igjen på 67-68. Innom med en formiddags- ! En skikkelig morgenfugl du jo! Til tross for at du allerede er ute i permisjon.. Ja, jeg våkner kl 6 hver morgen jeg... Mine kjære medisiner må desverre tas til rimelig faste tider, da jeg må ta dem tre ganger daglig. Så da har jeg liksom innarbeida faste tider, og morgendosen inntas kl 06. Våkner alltid av meg selv da. Og da får jeg som regel ikke sove igjen, sover litt på dagen istedet. Ha en fin dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 25. mars 2008 #2242 Del Skrevet 25. mars 2008 Blir spenenndes dette her med vekta etter fødsel, håper jeg klarer å lande på startvekta jeg. Er hvertfall gira på å få vekk en god del kg og så hjelper det vel på med amming også har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mars 2008 #2243 Del Skrevet 25. mars 2008 Blir spenenndes dette her med vekta etter fødsel, håper jeg klarer å lande på startvekta jeg. Er hvertfall gira på å få vekk en god del kg og så hjelper det vel på med amming også har jeg hørt Ja, tilbake til startvekta er målet! Men man sier jo at kroppen bruker 9 mnd på å være gravid, og da trenger den 9 mnd på å blir normal igjen også. Så det kan ta litt tid. Men jeg vil i alle fall være sånn ca nede igjen etter noen mnd... Får bare amme og trille det av oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 25. mars 2008 #2244 Del Skrevet 25. mars 2008 Er mange av dere der eller? Skal tenke over det, men prøver egentlig å være mest mulig anonym når jeg er på nettet. Både av sikkerhetsgrunner og at jeg ikke har lyst til at noen jeg kjenner i virkeligheten skal vite at det er meg som skriver... Vi er forløpig 7 stk; Marsy, Ea, Grace, Murmelmy, Monja, Kykkelikokos og meg. Jeg er også sånn at jeg vil være mest mulig anonym, og får tilnærmet panikk bare jeg tenker at noen kan finne ut av hvem jeg er. Men dette er snakk om en lukket gruppe som ikke kan søkes opp av andre på FB. Ingen kan "se oss" der, annet enn vi som selv er medlem av gruppa. Så ingen fare for at noen andre kan finne ut av hvem du er. Jeg selv synes det er litt artig å se hvem de andre er og å få et ansikt til nickene. Vi er ikke veldig aktive med å skrive der enda, men jeg håper det vil komme seg. For dem som er så heldige å bo i nærheten av hverandre, blir det vel avtalt trilletreff og slikt i gruppa. Jeg er dessverre ikke så heldig, og ikke du heller etter som jeg har forstått. Men vi kan jo være med på skravlinga likevel, og høre om hvordan de andre har hatt det når de møtes. Så kan vi to være misunnelige sammen. Jeg håper du blir med, det hadde vært veldig koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mars 2008 #2245 Del Skrevet 25. mars 2008 Vi er forløpig 7 stk; Marsy, Ea, Grace, Murmelmy, Monja, Kykkelikokos og meg. Jeg er også sånn at jeg vil være mest mulig anonym, og får tilnærmet panikk bare jeg tenker at noen kan finne ut av hvem jeg er. Men dette er snakk om en lukket gruppe som ikke kan søkes opp av andre på FB. Ingen kan "se oss" der, annet enn vi som selv er medlem av gruppa. Så ingen fare for at noen andre kan finne ut av hvem du er. Jeg selv synes det er litt artig å se hvem de andre er og å få et ansikt til nickene. Vi er ikke veldig aktive med å skrive der enda, men jeg håper det vil komme seg. For dem som er så heldige å bo i nærheten av hverandre, blir det vel avtalt trilletreff og slikt i gruppa. Jeg er dessverre ikke så heldig, og ikke du heller etter som jeg har forstått. Men vi kan jo være med på skravlinga likevel, og høre om hvordan de andre har hatt det når de møtes. Så kan vi to være misunnelige sammen. Jeg håper du blir med, det hadde vært veldig koselig! Takk for info Hadde vært koselig å bli med, jeg er jo litt nysgjerrig på dere. Er ikke redd for å vise dere hvem jeg er, er rimelig sikker på at jeg ikke kjenner noen av dere i virkeligheten pga boavstander osv. Men skrekken min er liksom at noen jeg kjenner skal finne ut at det er meg som skriver her. Særlig sånne perifere bekjente som jeg ikke har så lyst til at skal lese om mine innerste følelser og tanker, er jo rimelig privat i dagboka mi, nettopp fordi jeg kan være anonym... Hadde noen visst hvem jeg var, ville jeg vært veldig forsiktig med hva jeg skrev, og da er liksom litt av vitsen borte... Vi får se hva det blir til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 25. mars 2008 #2246 Del Skrevet 25. mars 2008 Vanskelig det der med nett, private opplysninger og anonymitet... Selv om jeg ikke skriver noe "hemmelig", så er min store skrekk også at en bekjent skal skjønne at det er meg. Hender jeg går tilbake og fjerner litt opplysninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mars 2008 #2247 Del Skrevet 25. mars 2008 Vanskelig det der med nett, private opplysninger og anonymitet... Selv om jeg ikke skriver noe "hemmelig", så er min store skrekk også at en bekjent skal skjønne at det er meg. Hender jeg går tilbake og fjerner litt opplysninger Ja, det er det... Skriver jo ikke noe hemmelig jeg heller, men skriver jo om veldig private ting, feks om tanker og følelser jeg har... Som jeg ikke ville fortalt hvem som helst. Er så deilig å være anonym her inne. Hvis folk visste hvem jeg var ville dagboka bare litt oppramsing av gjøremål osv. Ikke særlig interessant med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 25. mars 2008 #2248 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg forstår veldig godt hva du mener! Jeg har en type jobb som gjør at jeg er ekstra forsiktig. Og derfor er ikke dagboka mi fylt med mine innerste tanker og følelser, selv om jeg veldig gjerne skulle skrevet mer personlig enn jeg gjør. Jeg føler ikke at jeg tør å skrive slikt, nettopp i frykt for å bli gjenkjent. Derfor er det fint å ha en slik gruppe der man kan skrive det man vil uten frykt for at andre enn de i gruppa skal se det. Jeg håper vi blir mer aktive der etter hvert, slik at vi kan spørre hverandre om ting man kanskje ikke ville lagt ut her (ikke jeg iallfall, paranoid som jeg er). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 25. mars 2008 #2249 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg kan jo komme med en optimistisk trøst når det gjelder kg og amming. Med lillemor gikk jeg opp 19kg og ammet av 35kg. Med pondus ble det 14kg opp og 20kg ned. Du skal se at mange kg er borte innen du forlater barsel. Bare vekt av baby, morkake, vann i kroppen etc er noen kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. mars 2008 #2250 Del Skrevet 25. mars 2008 Er litt skeptisk til at noen kan finne ut hvem jeg er jeg også, men jeg bor jo i samme by som ganske mange her inne da Det er sikkert en del ting jeg ikke burde skrive som kan avsløre meg, men men orker ikke styre med det nå Jeg har også hørt at mange mister mange kg under ammingen, det er sikkert individuelt som alt annet, men det gjaldt ihvertfall bestevenninna mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 25. mars 2008 #2251 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei imli Hvordan var din påske? Når er det du har termin igjen? Det kan ikke være lenge til igjen. Tror ikke du skal bekymre deg for kiloene. Hos meg forsvinner de uten at jeg tenker over det engang. Tror faktisk magen er flatere nå enn før fødselen Jeg prøver å ikke skrive for mye avslørende om meg selv her på KG. Jeg er også litt bekymret for å bli gjenkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. mars 2008 #2252 Del Skrevet 25. mars 2008 Nei, greit at vekta stagnerte litt på slutten ja... Jeg også har innbillt meg at det er da kiloene kommer, men håper det samme gjelder for meg som for deg... Skjønner godt du er litt redd for å bli gjenkjent... Prøver å skrive litt generelt, men blir lett at man forteller litt mer enn planlagt... Men er jo noe av vitsen at man kan fortelle litt om tanker og følelser :-D Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. mars 2008 #2253 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg kan jammen ikke ta så lange KGpauser nå fremover, godt at alt av ferier etc er ferdig For her kan det skje noe når som helst! Kjenner meg igjen i tankene rundt anonymitet. Vil jo gjerne kunne være ganske åpen i dagboka mi, men er ikke alltid lett å trekke en grense. Lett å ta ting over PM med de man uansett regner med å ikke kunne kjenne, men jeg tror nok det at dersom noen som kjenner meg hadde lest hele dagboka mi, så hadde de nok kjent meg igjen.. Får heller slette litt dagbøker etc etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mars 2008 #2254 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg forstår veldig godt hva du mener! Jeg har en type jobb som gjør at jeg er ekstra forsiktig. Og derfor er ikke dagboka mi fylt med mine innerste tanker og følelser, selv om jeg veldig gjerne skulle skrevet mer personlig enn jeg gjør. Jeg føler ikke at jeg tør å skrive slikt, nettopp i frykt for å bli gjenkjent. Derfor er det fint å ha en slik gruppe der man kan skrive det man vil uten frykt for at andre enn de i gruppa skal se det. Jeg håper vi blir mer aktive der etter hvert, slik at vi kan spørre hverandre om ting man kanskje ikke ville lagt ut her (ikke jeg iallfall, paranoid som jeg er). Er litt paranoid jeg også, så det er ikke bare deg Hvordan skal jeg finne denne gruppa da? Har FB men er ikke der så ofte, så jeg er litt nybegynner på åssen det fungerer. Jeg kan jo komme med en optimistisk trøst når det gjelder kg og amming. Med lillemor gikk jeg opp 19kg og ammet av 35kg. Med pondus ble det 14kg opp og 20kg ned. Du skal se at mange kg er borte innen du forlater barsel. Bare vekt av baby, morkake, vann i kroppen etc er noen kg. Godt å høre! Selv om 35 kilo ned ville blitt litt i drøyeste laget her, selv fra nåværende vekt - da ville jeg veid noen og førti kilo. Men 15 kilo ned er i alle fall ikke å forakte Babyen veier jo sikkert rundt 4 kg, og så veier det vel litt med alt annet "gørr" også. Så da får vi håpe mye er borte i løpet av den første tida Er litt skeptisk til at noen kan finne ut hvem jeg er jeg også, men jeg bor jo i samme by som ganske mange her inne da Det er sikkert en del ting jeg ikke burde skrive som kan avsløre meg, men men orker ikke styre med det nå Jeg har også hørt at mange mister mange kg under ammingen, det er sikkert individuelt som alt annet, men det gjaldt ihvertfall bestevenninna mi! Du bor i en stor by da. Jeg skal i alle fall ikke skrive ned navnet på byen her, for å si det sånn. Det går vel helst bra Er litt redd for skrekkhistorier med dem som mister alle kiloene, for å så få dem på igjen i løpet av perm. tida.... Det frister ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 26. mars 2008 #2255 Del Skrevet 26. mars 2008 Er litt paranoid jeg også, så det er ikke bare deg Hvordan skal jeg finne denne gruppa da? Har FB men er ikke der så ofte, så jeg er litt nybegynner på åssen det fungerer. Gruppa er ikke søkbar, så du finner den ikke på egenhånd. Du må rett og slett sende en PM til -Ea- med navnet ditt, slik at hun kan søke deg opp og invitere deg til gruppa. Jeg er normalt sett heller ikke så mye på FB, men nå som jeg har så lange dager hjemme stikker jeg som regel innom et par ganger i løpet av dagen. Er litt for nysgjerrig til å la være.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mars 2008 #2256 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei imli Hvordan var din påske? Når er det du har termin igjen? Det kan ikke være lenge til igjen. Tror ikke du skal bekymre deg for kiloene. Hos meg forsvinner de uten at jeg tenker over det engang. Tror faktisk magen er flatere nå enn før fødselen Jeg prøver å ikke skrive for mye avslørende om meg selv her på KG. Jeg er også litt bekymret for å bli gjenkjent. Koselig å se deg igjen May Helen! Hadde en fin påske her, fikk vært mye ute i snøen, slappet av og kost oss. Terminen er 2. april, akkurat en uke til i dag. Flatere mage etter fødsel enn før hadde vært noe! Selv om jeg var rimelig flat før da. Blir spennende å se hvordan kroppen blir etterpå. Har fått en del lekre strekkmerker på låra og rumpa. Men ingen på magen. Ser jo at jeg har fått bredere hofter og litt ekstra på rumpe og lår, merker det når jeg bruker joggebukser o.l som jeg brukte før jeg ble gravid. Nei, greit at vekta stagnerte litt på slutten ja... Jeg også har innbillt meg at det er da kiloene kommer, men håper det samme gjelder for meg som for deg... Skjønner godt du er litt redd for å bli gjenkjent... Prøver å skrive litt generelt, men blir lett at man forteller litt mer enn planlagt... Men er jo noe av vitsen at man kan fortelle litt om tanker og følelser :-D Ha en fin kveld Synes det var greit at vekta stagnerte på slutten ja Her kom det vel mest mellom uke 25 og 35. Nå skal jeg ikke ha mere Forhåpentlig slipper jeg å veie meg mer. Neste kontroll er på gyn.pol på sykehuset på mandag. Der har jeg aldri blitt veid, satser på at jeg ikke blir det nå heller. Og legekontrollen uka etter termin trenger jeg jo ikke Jeg synes også noe av vitsen med dagbøkene er at man kan være litt privat. Jeg er ikke typen som snakker veldig mye om sånt, selv ikke til nære venner. Så det er litt godt å ha dagboka. Jeg kan jammen ikke ta så lange KGpauser nå fremover, godt at alt av ferier etc er ferdig For her kan det skje noe når som helst! Kjenner meg igjen i tankene rundt anonymitet. Vil jo gjerne kunne være ganske åpen i dagboka mi, men er ikke alltid lett å trekke en grense. Lett å ta ting over PM med de man uansett regner med å ikke kunne kjenne, men jeg tror nok det at dersom noen som kjenner meg hadde lest hele dagboka mi, så hadde de nok kjent meg igjen.. Får heller slette litt dagbøker etc etterhvert Nei, her gjelder det å følge med! Var borte en dag fra mars/april-klubben jeg, og da hadde det jammen kommet to unger. Blir nok litt sletting her også etterhvert. Store til alle, er så koselig å komme til dagboka og så mange hilsener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mars 2008 #2257 Del Skrevet 26. mars 2008 Gruppa er ikke søkbar, så du finner den ikke på egenhånd. Du må rett og slett sende en PM til -Ea- med navnet ditt, slik at hun kan søke deg opp og invitere deg til gruppa. Jeg er normalt sett heller ikke så mye på FB, men nå som jeg har så lange dager hjemme stikker jeg som regel innom et par ganger i løpet av dagen. Er litt for nysgjerrig til å la være.. OK, da skal jeg vurdere det Er litt nysgjerrig jeg også ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mars 2008 #2258 Del Skrevet 26. mars 2008 39+2 Sov lenge i dag, helt til halv ni! Og ungen var helt stille... Hadde ikke kjent den siden i natt, så det ble både kokesjokolade og et par teskjeer nugatti etter frokost for å få liv i den. Da kom det til slutt noen små bevegelser. Kan liksom se for meg hva h*n tenker; "ikke mas da mamma!" H*n var ikke mye ivrig etter å våkne, nei. Men nå har jeg i alle fall kjent liv. I dag skal jeg ikke noe særlig. Pleier jo å gå i svømmehallen på onsdager, men orker ikke vasse gjennom all den snøen for å gå ned dit nå. Får heller gå en liten tur i stedet. For øyeblikket nydelig vær med sol. I går snødde det jo smådjevler her. Må nærme seg meteren med snø nå tror jeg Er i alle fall 60-70 cm. Våren er her Min kjære gav meg fødeforbud i går kveld, veien til sykehuset hadde nemlig saktegående kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 26. mars 2008 #2259 Del Skrevet 26. mars 2008 Spennende med bare 1 uke til termin! Nå kan det jo faktisk skje når som helst! Gleder meg til jeg kommer så langt, er veldig spennende dager du har foran deg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mars 2008 #2260 Del Skrevet 26. mars 2008 Spennende med bare 1 uke til termin! Nå kan det jo faktisk skje når som helst! Gleder meg til jeg kommer så langt, er veldig spennende dager du har foran deg nå! Ja, nesten litt for spennende... Er helt vilt, når jeg tenker skikkelig over det faktum at ungen kan komme når som helst. Har liksom skjøvet det fra meg hele tiden, at det er leeenge til fødsel. Men det er det jo ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg