Gjest imli Skrevet 21. mars 2008 #2181 Del Skrevet 21. mars 2008 Nei, nå må jeg se å få gjort noe... Blir så rastløs av å bare henge her inne når det ikke skjer noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. mars 2008 #2182 Del Skrevet 21. mars 2008 Ville bare si at jeg hadde de samme tankene som deg rundt det å skulle bli mamma. Satt på termindagen og bare tenkte at "åssen i alle dager skal dette gå jeg er ikke klar i det hele tatt". Men, så skulle jeg jo føde, og når man står midt oppi DET rekker man ikke tenke så mye. Og jo, så var han bare her da, og var den lille gutten vår, og da gikk det i grunnen av seg selv. Og så er det bare kjempestort! Visst er det slitsomt, særlig i begynnelsen, og visst kom det noen bølgedaler i begynnelsen, men sett under ett er det å være mamma så fantastisk at det egentlig ikke går an å forestille seg, du har masse å glede deg til, og det kommer til å gå kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 21. mars 2008 #2183 Del Skrevet 21. mars 2008 Forresten har pessimismen tatt meg - igjen. Jeg tror ikke jeg får noen baby. Den kommer til å bli der for alltid. Alle de andre i terminklubben føder som bare det, men her er det ingen tegn til noe. Akkurat nå virker det mer usannsynlig enn noen gang at jeg skal føde et barn og bli mamma. Tror ikke det skjer... Trodde jeg kom til å føle at det var naturlig å skulle føde og sånt når jeg var kommet så langt, men den gang ei. Det er så fjernt at jeg klarer ikke forestille meg det. Det er 100% sikkert at du kommer til å føde Håper det... Det er bare så merkelig... Trodde jeg kom til å føle meg så klar. Men jeg er ikke det. Eller, på en måte håper jeg jo det blir baby snart, men samtidig virker det så rart, som om det ikke gjelder meg... Jeg passer liksom ikke til å være mamma... Jo du passer vedlig fint til å være mamma Det er jeg også 100% sikker på Det er nok mange som blir lei på sluttet av å bare vente og vente og man finner på mye rart og blir litt "gal" av denne ventinga. Ikke kan du gjøre så mye heller, slik at du slipper å tenke så mye. Vi jenter er sånn som tenker for mye. Det kommer til å gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. mars 2008 #2184 Del Skrevet 21. mars 2008 Det er nok ikke noe å tvile på - du skal føde, enten snart eller kanskje ikke før om 3 uker, men ut skal lille babyen så du skal det. Og du passer helt sikkert til å være mamma. Følelsen kom ikke til meg før etter fødselen, men den kjærligheten jeg har til sønnen min nå.....kan ikke beskrives. Sikker på at jeg kunne drept med bare nevene om noen hadde skadet han. Morskjærlighet er sterk. Smart å avvente litt med klær i de minste størrelsene. Vi kjøpte stort sett bare 56 og oppover da vi venta smurfen, men selv om han kom 3 uker før tiden, veide 3630 gr og 51 cm, måtte vi ut og kjøpe str 50. Han hadde nok dem i en par uker, men så ble det bytting av størrelser fortere enn jeg rakk å snu meg omtrent. Plutselig brukte han str 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. mars 2008 #2185 Del Skrevet 21. mars 2008 Er fryktelig vanlig med litt ambivalente tanker omkring fødsel og morsrollen. Viser bare at du er helt normal og at kroppen forbereder seg. Jeg syntes det var helt sprøtt da jeg gikk med lillemor, at jeg av alle skulle bli mamma. Tenkte mye rart da. Men fødselen kom, kroppen gjorde akkurat det den er laget for å gjøre og når jeg omsider lå der med snuppa på brystet, husker jeg at jeg tenkte: Gud, kjennes ut som jeg har vært mamma for alltid. Plutselig var det vanskelig å tenke seg at man ikke var det. Kos deg så best du kan disse siste dagene, du får de aldri igjen. Det blir bare bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 21. mars 2008 #2186 Del Skrevet 21. mars 2008 Klart det er uvirkelig at du skal bli mamma! Det tror jeg det er for de fleste, samme hvor klar de er for "oppgaven". Man snur jo så og si helt opp ned på livet sitt, og det blir aldri det samme igjen, men det er jo en positiv forandring da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 22. mars 2008 #2187 Del Skrevet 22. mars 2008 Nå er det omtrent et døgn siden sist du var her inne...hmm.... skjedd noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 22. mars 2008 #2188 Del Skrevet 22. mars 2008 jeg døøør nesten av spenning hver gang det går noen timer uten spor etter deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 22. mars 2008 #2189 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. mars 2008 #2190 Del Skrevet 22. mars 2008 Tro om det er ting på gang her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. mars 2008 #2191 Del Skrevet 22. mars 2008 Hiver meg på den jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 22. mars 2008 #2192 Del Skrevet 22. mars 2008 Iiiiimliiii Innom med en og litt Synes forresten at angelou, monja og pondusa sier mye fint her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. mars 2008 #2193 Del Skrevet 22. mars 2008 Imli har vært på skitur idag. Hun har nemlig skrevet i mars/april terminklubben. Og jeg som trodde hun var på føden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mars 2008 #2194 Del Skrevet 22. mars 2008 Her er jeg! Har brukt dagen på noe annet enn KG! Vært på skitur i dag, vi, og grilla pølser Kjempefint påskevær her nå. Dro til mamma og pappa, de har en kjempefin akebakke bak huset, så vi har både aka og stått på ski. Jammen slitsomt å gå oppover Men det ble sikkert god trening Så ingenting på gang... (desverre?) Lurer på når det kommer til å skje noe? Skal nok prøve å få skrevet et siste innlegg på KG før vi drar avgårde, så sant vi har tida Kjenner ikke noe spennende i alle fall. Litt muringer i går, men så svakt at jeg nesten ikke kjenner det. Tror ikke det blir noe på en stund... Men takk for alle oppmuntrende ord Det er bare så rart og merkelig dette her... Føler det som om babyen kommer til å være der inne for alltid. Blitt litt for vant til å være gravid? Kan liksom ikke "huske" hvordan det er å ikke ha baby i magen Men som dere sier; det er nok 100% sikkert at den kommer ut. Når bestemmer den selv Håper den velger seg en fin dato. Veksler liksom mellom å være veldig klar for å føde og å ikke være det. Og så blir jeg redd for at jeg innerst inne ikke er klar, og at underbevisstheten liksom holder tilbake, slik at jeg kommer til å gå langt over tida. Masse rare tanker nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 22. mars 2008 #2195 Del Skrevet 22. mars 2008 Så koselig dag dere har hatt da Har vært strålendes vær her også i dag. Ja, tenk at du snart er mamma selv om det virker litt uvirkelig. Jeg lurer sånn på hvem som bor i magen min, hvordan hun ser ut og sånn Snart ligger lillebaby i den fine vugga deres å sover søtt, tenk det :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mars 2008 #2196 Del Skrevet 22. mars 2008 Så koselig dag dere har hatt da Har vært strålendes vær her også i dag. Ja, tenk at du snart er mamma selv om det virker litt uvirkelig. Jeg lurer sånn på hvem som bor i magen min, hvordan hun ser ut og sånn Snart ligger lillebaby i den fine vugga deres å sover søtt, tenk det :rødme: Ja, vi hadde en fin dag i dag, kommer nok til å gjøre det samme i morra tenker jeg. Mamma ble helt fra seg da hun så at jeg stod på ski ned bakken da Og måtte forevige det hele med kameraet Lurer veldig på hvordan babyen ser ut jeg og. Hvem den likner på og... Håper jeg synes h*n er pen da, har sett en del nyfødte som ikke akkurat var vakre... Ja, tenk at h*n snart ligger i vugga og sover... Helt sprøtt å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. mars 2008 #2197 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Min var ikke akkurat vakker da han ble født, sammenklemt som han var. Og så hoven i ansiktet. Men det gikk ikke mange timene før han var totalt forandret og så nydelig Helt objektivt såklart Endret 22. mars 2008 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 22. mars 2008 #2198 Del Skrevet 22. mars 2008 Syns jeg ser høygravide imli på ski ned bakken Du er tøff som tør det syns jeg, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. mars 2008 #2199 Del Skrevet 22. mars 2008 Min var ikke akkurat vakker da han ble født, sammenklemt som han var. Og så hoven i ansiktet. Men det gikk ikke mange timene før han var totalt forandret og så nydelig Helt objektivt såklart Ja, ja. Håper jeg kommer til å synes ungen er pen sånn nesten med en gang i alle fall... Er så redd jeg skal synes h*n er stygg og ekkel og at jeg ikke skal bli glad i ham/henne. Leser om så mange som er så "glad i" ungen allerede mens de er gravide. Jeg føler egentlig ingenting for ungen. Håper det forandrer seg, fort! Vet det er normalt å ikke få morsfølelsen med en gang, men jeg håper den er på plass rimelig kjapt! Syns jeg ser høygravide imli på ski ned bakken Du er tøff som tør det syns jeg, he he. Hehe, ja det var nok litt av et syn. Neida, synes det var som å stå på ski helt som vanlig i grunn. Litt tyngre å gå oppover bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 22. mars 2008 #2200 Del Skrevet 22. mars 2008 Åh, jeg som trodde du lå på føden nå! Jaja, det skjer nok uansett veeeeldig snart. Utrolig spennende her nå! Har du en sladris, så vi slipper å gå uvitende i evigheter mens du er på sykehuset...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg